Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAndrzej Sawicki Został zmieniony 5 lat temu
1
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie
2
Tematyka Pojęcie autoprezentacji (koncepcje E. Goffmana, S. Pottera, E. Jonesa, B. Schlenkera) Cele, metody i techniki zachowań autoprezentacyjnych Kreowanie wizerunku przez wygląd Kreowanie wizerunku przez zachowanie Kreowanie wizerunku przez poytywne relacje z innymi Budowanie pozytywnego obrazu siebie Rola komunikacji niewerbalnej w autoprezentacji Retoryka wystąpień publicznych Techniki erystyczne Przygotowanie wystąpienia publicznego Elementy savoir-vivre’u
3
Na dobry początek Steve Jobs 2005, Stanford
4
AUTOPREZENTACJA Naturalną konsekwencją kontaktów społecznych jest wzajemny wpływ, jaki wywierają na siebie uczestnicy interakcji. Naturalną konsekwencją kontaktów społecznych jest wzajemny wpływ, jaki wywierają na siebie uczestnicy interakcji. Jednym z narzędzi wpływu społecznego są zachowania autoprezentacyjne.
5
Definicje działania zmierzające do sprawowania kontroli nad obrazem (wizerunkiem) własnej osoby, kształtowanym w umysłach innych ludzi podczas interakcji z nimi. Wizerunek to zespół informacji na temat danej osoby Instytucji, firmy), to wiedza i opinie otoczenia, a jego kreowanie to public relations osoby. Wizerunek (łac. imago) – wzór, pierwowzór, wyobrażenie, urojenie, marzenie senne.
7
Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy sami i robimy to przez całe życie. Robimy to przez wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy oraz poprzez działania, jakie podejmujemy. Wrażeniem tym zarządzamy zawsze wtedy, gdy jesteśmy w obecności innych osób. Wizerunek może być między innymi biznesowy, zawodowy i polityczny.
8
Co składa się na wizerunek? wygląd, zachowanie i maniery, umiejętności interpersonalne w zakresie nawiązywania kontaktów, umiejętności sprawnego komunikowania się z innymi, budowania i podtrzymywania relacji interpersonalnych, kwalifikacje, umiejętności zawodowe i doświadczenie, sukcesy, osiągnięcia, dorobek zawodowy, naukowy, artystyczny, wszelki dorobek własny, styl życia, czyli: jakość relacji z ludźmi, ze współpracownikami, z najbliższymi, sposób spędzania wolnego czasu, miejsce zamieszkania, samochód......
9
Prezencja, czyli jak wyglądamy?
10
Zachowanie, czyli dobre maniery Normy społeczne Efekty socjalizacji Etykieta (savoir vivre)
11
Umiejętności interpersonalne, czyli sztuka budowania relacji pewność siebie budowanie autorytetu asertywnoś ć perswazja umiejętność rozpoznawania manipulacji i umiejętność obrony przed nimi empatia i inteligencja emocjonalna umiejętność rozwiązywania konfliktów umiejętność radzenia sobie ze stresem umiejętność osiągania celów społecznych umiejętność negocjacji umiejętność prowadzenia grupy, przewodniczenia określonym społecznościom konsekwencja w działaniu.
12
Kwalifikacje zawodowe
13
Dorobek w kreowaniu wizerunku Satysfakcja Awans
14
Styl życia, czyli co w trawie piszczy? Istotny dla osób publicznych Osobą publiczną jest każdy, kto pełniąc funkcję publiczną, prowadzi działalność zawodową, polityczną, gospodarczą, kulturalną, społeczną i wszelką inną ma rzecz społeczeństwa, która ma jednocześnie wpływ na jego funkcjonowanie; ta także wykonywanie zawodów zaufania publicznego. Prezydent miasta, dyrektor szkoły, radny, lekarz, nauczyciel, sędzia, psycholog, dyrektor banku, itp.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.