Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie."— Zapis prezentacji:

1 Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie

2 Tematyka Pojęcie autoprezentacji (koncepcje E. Goffmana, S. Pottera, E. Jonesa, B. Schlenkera) Cele, metody i techniki zachowań autoprezentacyjnych Kreowanie wizerunku przez wygląd Kreowanie wizerunku przez zachowanie Kreowanie wizerunku przez poytywne relacje z innymi Budowanie pozytywnego obrazu siebie Rola komunikacji niewerbalnej w autoprezentacji Retoryka wystąpień publicznych Techniki erystyczne Przygotowanie wystąpienia publicznego Elementy savoir-vivre’u

3 Na dobry początek Steve Jobs 2005, Stanford

4 AUTOPREZENTACJA Naturalną konsekwencją kontaktów społecznych jest wzajemny wpływ, jaki wywierają na siebie uczestnicy interakcji. Naturalną konsekwencją kontaktów społecznych jest wzajemny wpływ, jaki wywierają na siebie uczestnicy interakcji. Jednym z narzędzi wpływu społecznego są zachowania autoprezentacyjne.

5 Definicje działania zmierzające do sprawowania kontroli nad obrazem (wizerunkiem) własnej osoby, kształtowanym w umysłach innych ludzi podczas interakcji z nimi. Wizerunek to zespół informacji na temat danej osoby Instytucji, firmy), to wiedza i opinie otoczenia, a jego kreowanie to public relations osoby. Wizerunek (łac. imago) – wzór, pierwowzór, wyobrażenie, urojenie, marzenie senne.

6

7 Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy sami i robimy to przez całe życie. Robimy to przez wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy oraz poprzez działania, jakie podejmujemy. Wrażeniem tym zarządzamy zawsze wtedy, gdy jesteśmy w obecności innych osób. Wizerunek może być między innymi biznesowy, zawodowy i polityczny.

8 Co składa się na wizerunek? wygląd, zachowanie i maniery, umiejętności interpersonalne w zakresie nawiązywania kontaktów, umiejętności sprawnego komunikowania się z innymi, budowania i podtrzymywania relacji interpersonalnych, kwalifikacje, umiejętności zawodowe i doświadczenie, sukcesy, osiągnięcia, dorobek zawodowy, naukowy, artystyczny, wszelki dorobek własny, styl życia, czyli: jakość relacji z ludźmi, ze współpracownikami, z najbliższymi, sposób spędzania wolnego czasu, miejsce zamieszkania, samochód......

9 Prezencja, czyli jak wyglądamy?

10 Zachowanie, czyli dobre maniery Normy społeczne Efekty socjalizacji Etykieta (savoir vivre)

11 Umiejętności interpersonalne, czyli sztuka budowania relacji pewność siebie budowanie autorytetu asertywnoś ć perswazja umiejętność rozpoznawania manipulacji i umiejętność obrony przed nimi empatia i inteligencja emocjonalna umiejętność rozwiązywania konfliktów umiejętność radzenia sobie ze stresem umiejętność osiągania celów społecznych umiejętność negocjacji umiejętność prowadzenia grupy, przewodniczenia określonym społecznościom konsekwencja w działaniu.

12 Kwalifikacje zawodowe

13 Dorobek w kreowaniu wizerunku Satysfakcja Awans

14 Styl życia, czyli co w trawie piszczy? Istotny dla osób publicznych Osobą publiczną jest każdy, kto pełniąc funkcję publiczną, prowadzi działalność zawodową, polityczną, gospodarczą, kulturalną, społeczną i wszelką inną ma rzecz społeczeństwa, która ma jednocześnie wpływ na jego funkcjonowanie; ta także wykonywanie zawodów zaufania publicznego. Prezydent miasta, dyrektor szkoły, radny, lekarz, nauczyciel, sędzia, psycholog, dyrektor banku, itp.

15


Pobierz ppt "Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google