Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Zasady wnioskowania o dofinansowanie
2
ZAŁOŻENIA SYSTEMU DO SKŁADANIA WNIOSKÓW ONLINE.FRSE.ORG.PL
Wniosek składany jest tylko w wersji elektronicznej (formularz online + skany dokumentów) Wniosek składa się z części opisowej i kalkulacji budżetu. Wniosek wypełnia się w języku polskim i angielskim - pola znajdują się obok siebie. Pola do wypełnienia zależne są od wybranego Komponentu i działania / działań. Pola w części opisowej mają limity znaków. Każde pole do wypełnienia poprzedzone jest opisem. W Komponentach III i IV można wybrać więcej niż jedno działanie. Dodawanie kolejnych pozycji - w zależności od działania. Uproszczona kalkulacja budżetu Jednostkowe stawki ryczałtowe; Specjalne potrzeby; Koszty nadzwyczajne (uzasadnienie).
7
PORÓWNANIE WNIOSKÓW Sekcja wniosku Komponent I a Komponent I b
Komponent II Komponenty III i IV Dane identyfikacyjne wnioskodawcy Dane projektu i streszczenie Organizacje partnerskie / instytucje przyjmujące Opis projektu / działań Cele i wskaźniki Zagadnienia horyzontalne i priorytetowe Zarządzanie ryzykiem Budżet Konsultanci zewnętrzni
8
SEKCJE WNIOSKU (1) 1. Obszar priorytetowy (Priority area)
Wybór z listy obszarów priorytetowych i krótkie uzasadnienie. 2. Cele projektu (Project objectives) Kontekst i cele projektu, powiązanie z celami Programu Edukacja oraz wybranymi obszarami tematycznymi. Innowacyjność projektu. Grupy odbiorców końcowych, do których będą skierowane planowane rezultaty projektu. 3. Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu (Justification the need of implementation) Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu, w odniesieniu do obszaru tematycznego, uczestników i instytucji, (obecna sytuacja, wcześniejsze działania w tym zakresie lub prace przygotowawcze, wyniki przeprowadzonych analiz potrzeb itd.). 4. Opis projektu (Project description) Koncepcja projektu, planowane działania, Zakres zaangażowania instytucji partnerskich (bez szczegółowego harmonogramu i podziału pracy).
9
SEKCJE WNIOSKU (2) 5. Harmonogram planowanych działań (Schedule of planned activities) Poszczególne fazy działań związane z realizacją projektu (przy Wizytach Studyjnych: dni wizyty/szkolenia). 6. Zarządzanie projektem (Project management) – tylko III i IV Sposób zarządzania projektem, koordynacji działań projektu, współpracy i komunikacji między partnerami, podział zadań zespołu projektowego. Spotkania projektowe, zadania i obowiązki między partnerami. 7. Rezultaty pracy intelektualnej (Intellectual outputs) – tylko III i IV Rezultaty projektu (programy nauczania (nowe lub uaktualnione), podręcznik, i strategie rozwoju, nowe metody nauczania/ szkolenia, studia/ analizy, publikacje itp. Nieobowiązkowe dla Działania b.
10
SEKCJE WNIOSKU (3) 8. Oczekiwany wpływ projektu oraz zapewnienie trwałości (Expected impact and sustainability) Wpływ projektu na uczestników, organizacje uczestniczące w projekcie, grupy docelowe i innych istotnych interesariuszy. Wpływ projektu na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym, europejskim i/lub międzynarodowym. Działania i rezultaty kontynuowane po zakończeniu projektu i zasoby gwarantujące ich trwałość. Możliwość bezpłatnego udostępniania i wykorzystania rezultatów na podstawie licencji otwartych. 9. Upowszechnianie projektu (Project dissemination) Plan upowszechniania projektu (plan komunikacji) w tym opis kanałów komunikacji, planowanych działań, co najmniej 2 wydarzenia upowszechniające, opis adresatów na poziomie lokalnym/regionalnym/krajowymi i uzasadnić swój wybór i spodziewany zasięg.
11
SEKCJE WNIOSKU (4) 10. Monitoring i ewaluacja (Monitoring and evaluation)- tylko III i IV Opis działań w celu monitorowania i oceny postępów w realizacji projektu. Metody, narzędzia) oceny osiągnięcia celów. Kiedy i przez kogo wyniki ewaluacji będą wykorzystywane. 11. Zarządzanie ryzykiem (Risk management) Ryzyko Prawdopodobieństwo Oddziaływanie Planowane środki zaradcze Duże/średnie/małe
12
ZAGADNIENIA HORYZONTALNE
Zagadnienie (Area) Tak/Nie (Yes/No) Uzasadnienie (Justification) Zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. PL EN Równe traktowanie kobiet i mężczyzn w edukacji i szkoleniu. Zasady dobrego rządzenia Zrównoważony rozwój – aspekt społeczny Zrównoważony rozwój – aspekt ekonomiczny środowiskowy
13
WARUNKI OCENY FORMALNEJ
Wniosek złożono w systemie on-line w nieprzekraczalnym terminie wskazanym w Zaproszeniu do składania wniosków. Wniosek został złożony przez podmiot uprawniony zgodnie z Zaproszeniem; Partnerstwo jest zgodne z wymaganiami dla danego działania. Wniosek jest kompletny - wypełniono wszystkie obowiązkowe pola. Części polska i angielska wniosku zawierają spójne treści. Okres realizacji projektu zawiera się w ramach czasowych podanych w Zaproszeniu. Całkowity wnioskowany budżet nie jest mniejszy niż X EUR oraz nie przekracza X EUR. Wniosek jest podpisany poprzez załączenie „Oświadczenia reprezentanta prawnego”. Wnioskodawca wywiązał się z wcześniejszych zobowiązań wobec FRSE; Dołączono wszystkie wymagane załączniki.
14
OCENA MERYTORYCZNA Sekcja Komponent I a Komponent I b
Komponent III i IV Komponent III b i IV b Cel i uzasadnienie Harmonogram Dobór instytucji i uczestników Wpływ projektu Zarządzanie ryzykiem (w tym ewaluacja i monitoring) Jakość metodologii i programu Kompetencje trenerów/ekspertów Opis działań, metodologia, zarządzanie Partnerstwo Kryterium promujące: child welfare education Min. 60% (bez uwzględniania kryterium promującego), żeby projekt mógł otrzymać dofinansowanie; Na tym etapie oceny następuję weryfikacja kwot w ramach każdej pozycji budżetowej. KOMPONENT II MOBILNOŚĆ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM – TYLKO OCENA FORMALNA
15
Dziękuję za uwagę! www.eeagrants.org www.education.org.pl
Facebook: ProgramEdukacja Mail:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.