Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDagmara Martyna Dudek Został zmieniony 5 lat temu
1
Produkty turystyki wiejskiej oparte o potencjał kulinarny - dobre praktyki polskie i zagraniczne
dr Piotr Geise Szczecin 1
2
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA NOWE FORMY TURYSTYKI:
ewolucja modelu rodziny – single, związki partnerskie, generacja 55+ wzrost świadomości ekologicznej 2 2
3
KAŻDY TURYSTA POTRZEBUJE SWEJ ODRĘBNEJ
OFERTY, CZYLI TRZEBA TAK SFORMATOWAĆ PRODUKT ABY KAŻDY „TURYSTYCZNY GARNEK” ZNALAZŁ SWĄ POKRYWKĘ, LUB PO PROSTU SPOTKAŁY SIĘ DWIE PASUJĄCE DO SIEBIE POŁÓWKI 3 3
4
Prowadzi do rozwoju lokalnej
TURYSTYKA KULINARNA: Prowadzi do rozwoju lokalnej społeczności Jest czynnikiem promocji regionu 4 4
5
RÓŻNE WYMIARY TURYSTYKI KULINARNEJ
ZAGRODA EDUKACYJNA W zabytkowym domu, goście biorą udział w warsztatach przygotowywania regionalnych dań , jak też wypieku pierników zgodnie z recepturą z polowy XIX w. 5 5
6
HOTELE I POKOJE TEMATYCZNE
RÓŻNE WYMIARY TURYSTYKI KULINARNEJ HOTELE I POKOJE TEMATYCZNE nocleg w beczce do wina oferta dla miłośników lokalnego lub rzemieślniczego piwa r to… „świecki pielgrzym” (atrakcje turystyczne to dla niego turystyczne „relikwie” O 6 6
7
RÓŻNE WYMIARY TURYSTYKI KULINARNEJ
WIOSKI TEMATYCZNE Motyw przewodnik to jeden temat - w tym przypadku mak, jego historia, uprawa i zastosowania (Wioska Makowa- Austria) lub związanych z życiem na wsi, gdzie jedną z atrakcji jest tzw. „wiejska matura”, czyli koszenie trawy kosą, ręczne dojenie krowy... 7 7
8
RÓŻNE WYMIARY TURYSTYKI KULINARNEJ
RESTAURACJE, KTÓRYCH NAZWA ODNOSI SIĘ DO OKREŚLONEGO TEMATU (niekoniecznie kulinarnego) „Karczma, która Rzym się nazywa…” 8 8
9
NIEKTÓRE INICJATYWY „SIĘ WYPALAJĄ” INNE, JAK NP. ALMENLAND I
DOŚWIADCZENIE AUSTRII WSKAZUJE, ŻE NAWET GDY MA SIĘ DO CZYNIENIA ZE ŚCISŁĄ WSPÓŁPRACĄ ORGANIZACYJNĄ (BAZA NOCLEGOWA, GASTRONOMICZNA, PRODUCENCI...), TO I TAK POTRZEBA 4-5 LAT, BY DOŚWIADCZYĆ REALNYCH EFEKTÓW. NIEKTÓRE INICJATYWY „SIĘ WYPALAJĄ” INNE, JAK NP. ALMENLAND I NATIONALPARKWIRTE MAJĄ SIE DOBRZE! 9 9
10
CELEM BYŁO STWORZENIE MARKI, KTÓRA BĘDZIE IDENTYFIKOWAŁA REGION
OBIE INICJATYWY POSTAWIŁY NA PROMOCJĘ POPRZEZ LOKALNE ODMIANY BYDŁA WOŁOWEGO I UCZYNIENIE TYM SAMYM EKSKLUZYWNEGO PRODUKTU KULINARNEGO NA BAZIE POZYSKANEGO Z TYCH ODMIAN MIĘSA. CELEM BYŁO STWORZENIE MARKI, KTÓRA BĘDZIE IDENTYFIKOWAŁA REGION ZAŁOŻYCIELE INICJATYW NIE UKRYWAJĄ TRUDNOŚCI NA STARCIE, ALE JAK SZCZERZE PRZYZNAJĄ SILNE KIEROWNICTWO, TO GWARANT POWODZENIA PROJEKTU, KTÓREGO GŁÓWNY CEL TO : TWORZENIE LOKALNEJ ODRĘBNOŚCI U MIESZKAŃCÓW JAK I U TURYSTÓW 10 10
11
NIKT NIE UKRYWA, ŻE POSIŁKOWANO SIĘ WSPARCIEM ZE
ŚRODKÓW UNIJNYCH, ALE ISTNIAŁA ZAWSZE ŚWIADOMOŚĆ, ŻE TO NIE JEST „ZŁOTA (UNIJNA) RYBKA”, TYLKO „WĘDKA”! DOŚWIADCZENIE WSKAZUJE, ŻE PROJEKTY EGZYSTUJĄ W SYTUACJI POSIADANIA BOGATEJ OFERTY (BAZA NOCLEGOWA, GASTRONOMICZNA, OBECNOŚĆ NA LOKALNYCH FESTYNACH, KREACJA ODRĘBNYCH KONKURSÓW) 11 11
12
SEKTOR TURYSTYKI KULINARNEJ, POPRZEZ SWĄ
NISZOWOŚĆ NIE TOLERUJE „NIEDORÓBEK” I WSZELKIEGO RODZAJU NIEDOCIĄGNIĘĆ ! NAJLEPSZA TREŚĆ PRZEKAZU MOŻE ZOSTAĆ „ZABITA” JEDNYM LAPSUSEM JĘZYKOWYM 12 12
13
CZASEM OPACZNIE ROZUMIEMY OCHRONĘ DANYCH OSOBOWYCH,
TURYSTYKA KULINARNA TO NIE JEST ZAPROSZENIE DO KULINARNEGO „MUZEUM” ! MATERIAŁ REKLAMOWY POWINIEN TĘTNIĆ ŻYCIEM ! CZASEM OPACZNIE ROZUMIEMY OCHRONĘ DANYCH OSOBOWYCH, ALE MOŻNA Z TEGO WYBRNĄĆ W PROSTY SPOSÓB 13 13
14
COŻ WIĘC POCZĄĆ I JAK ODNIEŚĆ SUKCES:
* KONSEKWENCJA W DŁUGOTERMINOWYM DĄŻENIU DO CELU SPÓJNA KONCEPCJA Z WYRAŹNIE ZAAKCENTOWANYMI KORZYŚCIAMI DLA WSZYSTKICH PODMIOTÓW PROJEKTU IM MNIEJ NADBUDOWY ADMINISTRACYJNEJ TYM LEPIEJ, ALE TO Z KOLEI OZNACZA DUŻE ZAANGAŻOWANIE WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW WSZYSCY PARTNERZY UCZESTNICZĄCY W PROJEKCIE MUSZĄ BYĆ OTWARCI I CHĘTNI DO WYMIANY DOŚWIADCZEŃ ZDYSCYPLINOWANIE I KONSEKWENCJA W DZIAŁANIU, NIE MOŻNA SIĘ NASTAWIAĆ NA SZYBKIE OSIĄGNIĘCIE SUKCESU 14 14
15
O CZYM JESZCZE WARTO PAMIĘTAĆ:
* KOPIOWANIE PROJEKTÓW, KTÓRE ODNIOSŁY SUKCES-TAK, ALE... CZASEM KONIECZNY JEST LOKALNY „LIFTING”, CZYLI ODNIESIENIE PROJEKTU DO NASZEGO REGIONU I NASZYCH MOŻLIWOŚCI * NA JAKICH PRODUKTACH TURYSTYCZNYCH ZAMIERZAMY BUDOWAĆ NASZĄ STRATEGIĘ ROZWOJU? * CZY NASZ REGION JEST WYSTARCZAJĄCO BOGATY W PARTNERÓW DO WSPÓŁPRACY? 15 15
16
czyli zapraszam na część praktyczną spotkania Dziękuje za uwagę
JAK GŁOSI SLOGAN NA PLAKATACH OBOK „TUTAJ SZTUKA JEST NIE TYLKO W MUZEUM”, czyli zapraszam na część praktyczną spotkania Dziękuje za uwagę dr Piotr Geise 16 16
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.