Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Awans zawodowy na nauczyciela mianowanego
Wpisujemy swoje imię i nazwisko Opracował:
2
Specyfika mojej szkoły
Opisujemy warunki środowiskowe, w jakich funkcjonuje szkoła. Krótko charakteryzujemy uczniów i ich indywidualne możliwości i potrzeby.
3
Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
1) uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; Np. realizacja projektów, które przyczyniły się do podnoszenia jakości pracy szkoły organizowanie konkursów / zawodów uczniowskich – sukcesy sukcesy, przygotowanie uczniów do konkursów, turniejów itp. efekty wychowawcze - przedstawienie teatralne w Domu Spokojnej Starości: „Złota jesień”, prowadzenie akcji charytatywnych, festynów, karty zachowania, konkursu: Damy i rycerze, akcja Starszy brat, starsza siostra
4
Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
§7 ust.2 pkt 2 umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej; Np. indywidualizacja pracy – dziecko z niedosłuchem, ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera wprowadzenie kontraktu z uczniem, kodeksu klasowego rozwiązywanie problemów wychowawczych- integrowanie zespołu klasowego praca z uczniem o specjalnych potrzebach: z niepełnosprawnoscią, z dysleksją, z chorobami psychosomatycznymi, niedosłuchem, z uczniem niedostosowanym, z zaburzeniami zachowania, z ADHD praca z uczniem o specjalnych potrzebach: praca z uczniami zdolnymi, uzdolnionymi, rozwijanie zainteresowań, uzdolnień 2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
5
Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
§7 ust.2 pkt 3 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia Np.: stosowanie gier dydaktycznych realizacja projektu edukacyjnego wykorzystanie metody stacji zadaniowych stosowanie debaty oksfordzkiej stosowanie metody stolików eksperckich metody Carla Orffa, Montessori, planu daltońskiego, Froebla 3) umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
6
Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
§7 ust.2 pkt 4 umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy Np.: ewaluacja WZO, PZO analizowanie prowadzonych przez siebie zajęć, wnioskowanie, doskonalenie pracy zasięganie opinii uczniów, rodziców na temat własnej pracy wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej, analizowanie wyników egzaminów zewnętrznych, promocji, wymagań edukacyjnych (efektów), dokonywanie zmian w pracy dydaktycznej, w związku z analizą 4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;
7
Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
§7 ust.2 pkt 5 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego; prowadzenie wykładów, szkoleń, warsztatów dla nauczycieli w ramach WDN prowadzenie lekcji otwartych publikowanie na stronach szkoły sprawdzianów, zadań, ćwiczeń, scenariuszy prowadzenie lekcji dla nauczycieli stażystów,
8
Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
§7 ust.2 pkt 6 umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych problematyka środowiska lokalnego: bezrobocie, eurosieroctwo, alkoholizm, brak aspiracji edukacyjnych, motywacji, bezradność społeczna, intelektualna, egoizm i egocentryzm dzieci z domów zamożnych, roszczeniowe zachowania dzieci i rodziców, oszustwa, przymus pracy, opieki nad młodszym rodzeństwem, problematyka społeczna i cywilizacyjna: agresja fizyczna, słowna, uzależnienia od nikotyny, narkotyków, alkoholu, od komputera i Internetu, przestępstwa w sieci – znęcanie, wyszydzanie, obrażanie, znęcanie się psychiczne, bulimia, anoreksja, samobójstwa,
9
Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
§7 ust.2 pkt 7 umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; aktywne uczestnictwo w tworzeniu podstawowych dokumentów szkolnych (system oceniania, program wychowawczy, plan rozwoju szkoły, regulaminy), pozyskiwanie środków dla szkoły/oświaty (wnioski do fundacji, sponsorzy),
10
Spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
§7 ust.2 pkt 8 umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych. korzystniu z e – podręczników Korzystanie z dysku Google lub tworzenie i udostępnianie chmury Wykorzystaniu różnych aplikacji na zajęciach z uczniami.
11
Koncepcja dalszego rozwoju zawodowego
Np.: W kolejnych latach planuję: Udoskonalić umiejętność tworzenia stron internetowych, Ukończyć studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, Ukończyć kurs egzaminatora, itp.
12
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.