Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wirtualne Laboratoria

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wirtualne Laboratoria"— Zapis prezentacji:

1 Wirtualne Laboratoria
praca w wirtualnej firmie – rzeczywiste umiejętności Opracował: Bartosz Osmola Koordynator merytoryczny projektu Wirtualna laboratoria – sukces innowacji wersja z dnia: r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2 Plan prezentacji www.laboratoria.wsl.com.pl
Dlaczego warto uczyć się z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów? FILMY o Wirtualnych Laboratoriach – zobacz co to jest i do czego służy… Dlaczego uczeń w Wirtualnych Laboratoriach to już „PRACOWNIK”? Korzyści dla uczelni wyższych i pracodawców wynikające z edukacji uczniów szkół ponadgimnazjalnych z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów.

3 Dlaczego warto uczyć się z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów (WL)? 1. Ucz się obsługi bardzo zaawansowanego, informatycznego systemu biznesowego klasy ERP (Enterprise Resource Planning), który obecnie wykorzystywany jest w wielu firmach logistycznych i produkcyjnych. 2. Wykonuj w systemie ćwiczenia, które są identyczne jak zadania wykonywane przez pracowników firm – uczysz się rozwiązywać problemy w ujęciu procesowym. 3. Poznaj WL a łatwiej odnajdziesz się, w każdym innym systemie ERP – system ERP, który będziesz obsługiwać (iScala) działa na takich samych schematach jak inne systemy informatyczne tej klasy. 1+2+3 = Zwiększ swoje szanse na lepsze studia i pracę w przyszłości – nauczyć się przydatnych umiejętności z zakresu obsługi informatycznych systemów biznesowych.

4 To tylko wybrane przykłady firm wykorzystujących system iScala…
Ad.1 Ucz się obsługi bardzo zaawansowanego systemu biznesowego klasy ERP (Enterprise Resource Planning), który obecnie wykorzystywany jest w wielu firmach logistycznych i produkcyjnych. To tylko wybrane przykłady firm wykorzystujących system iScala…

5 Ad.2 Wykonuj w systemie ćwiczenia, które są identyczne jak zadania wykonywane przez pracowników firm – uczysz się rozwiązywać problemy w ujęciu procesowym. Ogólny schemat działania procesowego z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów.

6 Ad.3 Poznaj WL a łatwiej odnajdziesz się, w każdym innym systemie ERP – system ERP, który będziesz obsługiwać (iScala) działa na takich samych schematach jak inne systemy informatyczne tej klasy. Budowa różnych systemów ERP jest inna, ale ich funkcje oraz zasada działania są zbliżone – można porównać to do obsługi różnych edytorów tekstu lub przeglądarek www (interfejs jest różny, ale schemat pracy jest ten sam).

7

8 Aby obejrzeć filmy potrzebny jest dostęp do Internetu!
Aby obejrzeć filmy potrzebny jest dostęp do Internetu! Filmy zamieszczone są na platformie YouTube, a dostęp do nich umożliwiony jest poprzez stronę internetową projektu:

9 „Korzyści z nauki w WLLSiM” 9:10 min
„Korzyści z nauki w WLLSiM” 9:10 min Pamiętaj o możliwości obejrzenia filmu w rozdzielczości HD! „Wirtualne Laboratoria – czy przyda Ci się to w firmie” 8:02 min Pamiętaj o możliwości obejrzenia filmu w rozdzielczości HD!

10 Dlaczego uczeń w Wirtualnych Laboratoriach to już „PRACOWNIK”?
Dlaczego uczeń w Wirtualnych Laboratoriach to już „PRACOWNIK”? 1. Pracujesz w trakcie zajęć na pełnej wersji oprogramowania biznesowego (nie jest to wersja demo lub uproszczona wersja edukacyjna) – siadając przed ekranem komputera z punktu widzenia narzędzia jakim dysponujesz nie różnisz się niczym od pracownika przedsiębiorstwa. 2. System informatyczny to nie wszystko co otrzymujesz, masz od dyspozycji pomoce dydaktyczne (prezentacje, filmy, itp.). Materiały te zostały opracowane we współpracy z firmami logistycznymi (np. Kuehne + Nagel, PROMAG S.A.) – z punktu widzenia praktyczności zdobywanej wiedzy stajesz się pracownikiem firmy logistycznej na szkoleniu. 3. Ćwiczenia w II tomie skryptu zostały tak opracowane, że składają się na funkcjonowanie wirtualnej firmy, której pracownikiem jesteś TY. 1+2+3 = Zaprzeczenie zasady „3Z” (zakuć- zdać-zapomnieć). Wirtualne Laboratoria to praktyczne umiejętności, które możesz opanować!

11 Wykorzystany jako rdzeń Wirtualnych Laboratoriów system iScala
Ad.1 Pracujesz w trakcie zajęć na pełnej wersji oprogramowania biznesowego (nie jest to wersja demo lub uproszczona wersja edukacyjna) – siadając przed ekranem komputera z punktu widzenia narzędzia jakim dysponujesz nie różnisz się niczym od pracownika przedsiębiorstwa. Wykorzystany jako rdzeń Wirtualnych Laboratoriów system iScala jest tak rozbudowanym narzędziem informatycznym, że pozwala w oparciu o niego kształcić uczniów różnych specjalności – technicy logistycy są pierwszymi uczniami, którzy przestali czytać o systemie ERP, a zaczęli naukę jego obsługi.

12 Ad.2 System informatyczny to nie wszystko co otrzymujesz, masz do dyspozycji pomoce dydaktyczne (prezentacje, filmy, itp.). Materiały te zostały opracowane we współpracy z firmami logistycznymi (np. Kuehne + Nagel, PROMAG S.A.) – z punku widzenia praktyczności zdobywanej wiedzy stajesz się pracownikiem firmy logistycznej na szkoleniu. Bezpośrednie zaangażowanie firm logistycznych w opracowanie filmów dydaktycznych oraz prezentacji multimedialnych nadało tym materiałom unikatowej wartości praktycznej.

13 Ad.3 Ćwiczenia w II tomie skryptu zostały tak opracowane, że składają się na funkcjonowanie wirtualnej firmy, której pracownikiem jesteś TY. Ćwiczenia, które będziesz wykonywać w Wirtualnych Laboratoriach zawsze odzwierciadlają faktyczne zadania realizowane w przedsiębiorstwach.

14

15 Wirtualne laboratoria – pracodawcy
Wirtualne laboratoria – pracodawcy otrzymanie wykształconego kandydata do pracy, posiadającego podstawę teoretyczną jak również praktyczne umiejętności obsługi systemu informatycznego (z różnych obszarów funkcjonalności systemu) absolwent, umie przewidywać konsekwencje podjętych działań i reaguje na destabilizację realizowanego procesu (dzięki symulacjom w ramach zadań w WL) Wirtualne laboratoria – Uczelnie wyższe absolwent pewny swojej wiedzy i zdobytych umiejętności podczas zajęć WL absolwent umiejący wykorzystać zdobytą wiedzę w szkole ponadgimnazjalnej w procesie dydaktycznym w szkole wyższej Prezes Kuehne + Nagel w Polsce Tobias Jerschke

16 - loginy oraz hasła potrzebne do pracy w systemie
PIERWSZE LOGOWANIE - instrukcja logowania dla uczniów znajduje się na stronie internetowej projektu - loginy oraz hasła potrzebne do pracy w systemie posiadają nauczyciele

17

18 Wirtualne laboratoria – sukces innowacji
Dziękujemy za uwagę! Wirtualne laboratoria – sukces innowacji Projekt ma na celu stworzenie innowacyjnej metody kształcenia z wykorzystaniem zaawansowanych technologii informacyjno-komunikacyjnych w prowadzeniu laboratoriów zawodowych w szkołach ponadgimnazjalnych. W sposób najprostszy metodę tę można wyjaśnić jako stworzenie możliwości korzystania przez szkoły z oprogramowania dotąd dla nich niedostępnego (bariery o charakterze finansowym, technicznym i organizacyjnym) do realizacji laboratoriów zawodowych. Wyższa Szkoła Logistyki – beneficjent Wyższa Szkoła Logistyki jest pierwszą w Polsce uczelnią logistyczną, utworzoną w 2001 roku z inicjatywy Instytutu Logistyki i Magazynowania (JBR) oraz Centrum Edukacji Logistycznej. Uczelnia przejęła rolę patrona edukacyjnego dla szkół ponadgimnazjalnych kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor w zakresie nowoczesnego kształcenia dostosowanego do potrzeb rynku pracy. L-Systems – partner Dynamicznie rozwijającą się firmą, powołaną przez doświadczonych konsultantów, mających za sobą wiele wdrożeń systemów ERP zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Misją firmy jest stworzenie warunków uczelniom wyższym do prowadzenia zajęć dydaktycznych ze zintegrowanych systemów biznesowych, poprzez udostępnianie im licencji systemów ERP wraz z materiałami szkoleniowymi, bazami danych, prezentacjami, a następnie świadczenie im serwisu systemów.


Pobierz ppt "Wirtualne Laboratoria"

Podobne prezentacje


Reklamy Google