Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Projekt „Świadomość Europejska”
2016r. – 2017 r.
2
Unia Europejska otwarta dla polskich nauczycieli.
ERASMUS Unia Europejska otwarta dla polskich nauczycieli. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – Narodowa Agencja Programu Erasmus+, zaakceptowała do realizacji projekt ,,Świadomość europejska” złożony przez Zespół Szkół: Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Gołkowicach, w ramach programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój , współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Dnia 31 grudnia 2015r. projekt został zatwierdzony do realizacji. Trzech nauczycieli: Dyrektor Szkoły Pani Renata Burchel, nauczyciel języka angielskiego Pani Elżbieta Deja oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Pani Anna Górz wyjadą na mobilność do krajów Unii Europejskiej.
3
Czym jest Program Erasmus+?
Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata Ma na celu poprawę jakości pracy placówki oświatowej osiąganą przez udział jej pracowników w mobilności zagranicznej, takiej jak kursy i szkolenia, w trakcie których podnoszą oni własne kompetencje zawodowe.
4
Jak przystąpić do programu?
wyłonienie obszarów wymagających zmian i wyznaczenie sposobów ich poprawy, lektura składania wniosków ( Napisanie wniosku i złożenie go w wymaganym terminie, akceptacja przez Narodową Agencję Programu Erasmus+.
5
O projekcie ,,Świadomość europejska”.
Potrzeby naszej placówki zostały zdefiniowane w następujących obszarach: Rozwijanie umiejętności językowych oraz wiedzy kulturowej: - dostrzeganie różnorodności lingwistycznej i kulturowej Europy. Rozwijanie wymiaru europejskiego szkoły : - nawiązanie kontaktów z nauczycielami z innych krajów w celu realizacji projektów, np. w ramach eTwinning, - budowanie przynależności do wspólnoty europejskiej i ukazywanie uczniom możliwości „uczenia bez granic”, - prezentacja szkoły i polskiego systemu edukacji na forum międzynarodowym, promocja szkoły w Europie.
6
O projekcie ,,Świadomość europejska”- cd.
Nowe narzędzia i metody nauczania: - wykorzystanie technologii ICT. Organizacja nauczania: - obserwacja systemów edukacji i metod nauczania w krajach europejskich oraz możliwość zastosowania ich w naszej szkole. Program nauczania: - wychowywanie przez otwartość na inne kultury.
7
P. Anna Górz ANTIBES – FRANCJA
8
„Des cours de langue, culture et civilisation françaises”
Kurs był okazją do: międzynarodowego dialogu nt. historii, kultury i cywilizacji krajów reprezentowanych przez przedstawicieli Włoch, Islandii, Brazylii, Rosji, Niemiec, Mongolii, Kanady, swoistej refleksji nad miejscem Polski na mapie Europy i świata (przedstawicielka Islandii słyszała jedynie o istnieniu takiego kraju jak Polska), poznania systemów nauczania w szkołach europejskich.
11
P. Elżbieta Deja EDYNBURG- SZKOCJA
12
„Effective Communication and Practical Teaching Skills with an Introduction to Scottish Culture”
Kurs obejmował: prowadzone przez wykwalifikowaną szkocką kadrę Lindę, Marka i Nicka zajęcia, obfitujące w całą serię materiałów praktycznych, wymianę doświadczeń między uczestnikami kursu (dwie osoby z Polski oraz dwie z Hiszpanii)- zapoznanie się z różnymi typami szkół i metodami pracy, poznawanie tradycji, kultury i historii Szkocji. Zwiedzanie Old and New Town, który w całości wpisany jest do światowego rejestru zabytków UNESCO, kaplicy Rosslyn Chapel, Georgian House oraz National Gallery of Modern Art. w wolnym czasie wycieczki np. nad jezioro Loch Ness, Glencoe i Highlands.
13
Międzynarodowe towarzystwo
Moja grupa wraz z Lindą-lektorką
14
Loch Ness Inveraray Castle
15
Pomnik Wojtka- polskiego niedźwiadka walczącego podczas II wojny światowej. Po wojnie zamieszkał w edynburskim zoo Górujący nad miastem- Edinburgh Castle
16
Highlands - Glancoe Haggis-tradycyjne szkockie danie
17
P. Renata Burchel ST. JULIAN’S – MALTA
18
General English Course
Kurs obejmował: Naukę języka angielskiego na poziomie podstawowym prowadzoną przez wykwalifikowaną kadrę - Larisę (Ukrainkę, która poprzez małżeństwo stała się obywatelką Malty) i Johna, Kurs kulturowy (historia Malty opowiedziana przez Johna – niezwykle sympatycznego nauczyciela języka angielskiego w ESE – rodowitego Maltańczyka), Zwiedzanie z przewodnikami St. Julian`s (miasto, w którym znajduje się szkoła) i Valetty – stolicy Malty, Obejrzenie filmu o historii Malty i zapoznanie się z publikacjami książkowymi udostępnionymi i objaśnionymi przez Johna, Wymiana informacji na temat krajów, z których pochodzili uczestnicy kursu (Czechy, Ukraina, Turcja, Polska, Brazylia), w tym m.in. dotyczących systemów szkolnictwa i metod pracy z dziećmi, Samodzielne spacery – spostrzeżenia związane z architekturą, religią, krajobrazem.
19
Nauka wymowy Czesko- ukraińsko- maltańsko- polsko- turecka grupa
20
Nowoczesna szkoła języków obcych ESE w St. Julian`s
21
Widok na nową część miasta
Stara Valetta
22
Widok na fort wojskowy – Malta szczyciła się potężnymi
fortyfikacjami z racji tego, że była granicą chrześcijaństwa Charakterystyczna plaża wydmowo- skalista
23
Wszędzie widoczne wpływy brytyjskie
24
Wartość projektu dla szkoły jest bezsprzeczna:
doskonalenie się kadry zdobywanie nowych doświadczeń, poprzez kontakt z nauczycielami z innych krajów wykorzystanie środków dydaktycznych zdobytych podczas wyjazdów zagranicznych (zdjęcia, pamiątki, karty pracy, przewodniki itp.) platforma e-twinning i lekcje z wykorzystaniem multimediów – doskonalenie wykorzystywania technologii informacyjno - komunikacyjnej wykorzystanie sposobu zarządzania placówką poprawa jakości komunikacji w języku obcym – doskonalenie wymiany z Węgrami wzrost autorytetu nauczyciela – umiejętność radzenia sobie z komunikacją w języku obcym (możliwość samodzielnego porozumiewania się z nauczycielami i młodzieżą węgierską, bez tłumacza), przełamanie bariery językowej poprawa wizerunku szkoły w środowisku lokalnym i organach: prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny wzbogacenie księgozbioru bibliotecznego (przewodniki po krajach, w których przebywali uczestnicy projektu, prezentacja multimedialna podsumowująca projekt).
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.