Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRoman Lipiński Został zmieniony 5 lat temu
1
ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA”
CYKL SZKOLENIOWY: analiza zasobów, tworzenie i opracowywanie gier terenowych WARSZTAT NR 2 ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA” PROWADZI: DAGMARA DUCHNOWSKA – KOOPERATYWA TRENERÓW „WILD BOAT” KOLONOWSKIE, SIERPNIA 2018 R.
2
WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW
RYSUJEMY MAPĘ GRY TERENOWEJ CZY ODLEGŁOŚĆ MA ZNACZENIE? MAPA ZASOBÓW = MAPA SKARBÓW, CZYLI MYŚLENIE KLIENTEM. GRAFIKA GRY A UCZESTNICY GRY TERENOWEJ, CZYLI KTO CO ZROZUMIE, GDY ZOBACZY? ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW MAPA ZASOBÓW NARZĘDZIEM DO AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ. GRA TERENOWA ZMIENIA WIEŚ? KTO NAS WESPRZE? CZYLI: SKĄD BRAĆ PIENIĄDZE NA NAGRODY? TWORZYMY PIERWSZE WERSJE SCENARIUSZY GRY TERENOWEJ.
3
WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW
Mamy zespół twórców, co dalej? Klient? Przestrzeń? Scenariusz? Marketing? Budżet? (dyskusja)
4
WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW
KLIENT = CEL
5
WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW
PRZESTRZEŃ = PLANSZA DO GRY
6
WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW
SCENARIUSZ = ZASOBY
7
WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW
MARKETING = O CO NAM CHODZI?
8
WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW
BUDŻET = „KOMU CEGŁĘ?”
9
WARSZTAT NR 2: PRZYPOMNIENIE WARSZTATU NR 1
WYBIERAMY ZASOBY I PYTAMY: DLACZEGO WŁAŚNIE TE? MYŚLIMY NIEKONWENCJONALNIE, DZIAŁAMY SKUTECZNIE! MY JESTEŚMY TWÓRCAMI, KTO JEST NASZYM KLIENTEM?
10
MAPA ZASOBÓW NARZĘDZIEM DO AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ
ANALIZA STAKEHOLDER (ANALIZA INTERESARIUSZY) jest jedną z metod wykorzystywanych w procesie badania makrootoczenia (otoczenia ogólnego) i polega na ustaleniu, a następnie zbadaniu jej strategicznych partnerów. Idea tej metody sprowadza się do przyjęcia przez organizację założenia, że jest ona swego rodzaju partnerem innych podmiotów, z którymi pozostaje w ścisłych relacjach na różnych polach swojego funkcjonowania.
11
WARSZTAT NR 2: PLUSY I MINUSY GRY TERENOWEJ
CEL KORZYŚCI Z ORGANIZACJI GRY TERENOWEJ MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE GRA RYZYKO NAKŁADY
12
IDENTYFIKACJA ORAZ ANALIZA ZASOBÓW
POŁĄCZCIE, CZEGO NIE DA SIĘ POŁĄCZYĆ! (PRACA W ZESPOŁACH DWUOSOBOWYCH)
13
WARSZTAT NR 2: TWÓRCA v KLIENT
„Staram się nie podejmować decyzji, wobec których nie jestem podekscytowany” JAKE NICKELLI
14
RYSUJEMY MAPĘ GRY TERENOWEJ
Zdjęcia, grafiki Zaangażowani ludzie Zaangażowane zasoby Zaangażowane materiały źródła Mapa terenu Stanowiska (punkty) Odległości Dostępność
15
KLIENT: TO ON WYZNACZY KONCEPCJĘ NASZEJ GRY
Kim jesteś? Co ciebie interesuje? Czy masz przyjaciół, rodzinę? W jakim jesteś wieku? Jak spędzasz wolny czas? Skąd pochodzisz? Jak myślisz, po co tworzymy grę? (…)
16
KLIENT: TO ON WYZNACZY KONCEPCJĘ NASZEJ GRY
Czas gry i odległości Odległość dostosowana do klienta czy zasobów? Razem czy osobno? Z ludźmi, czy samodzielnie?
17
MAPA ZASOBÓW = MAPA SKARBÓW, CZYLI MYŚLENIE KLIENTEM
Zadowolony klient: Odczuwa satysfakcję z wykonanego zadania, ale.. nie jest zmęczony Otrzymuje nagrodę, ale… nie tylko o nią walczy Wykorzystuje wiedzę i doświadczenie, ale… nie jest zmuszony do poszukiwania rozwiązań poza nimi
18
MAPA ZASOBÓW = MAPA SKARBÓW, CZYLI MYŚLENIE KLIENTEM
MIEJSCE: OTWARTE CZY ZAMKNIĘTE? PRZESTRZEŃ (NP. MIEJSCOWOŚĆ LUB JEJ CZĘŚĆ): SKOJARZENIA, SZYBKIE HASŁA GRA Z UDZIAŁEM OSÓB, CZY SAMODZIELNA? NAKŁADY ZWIĄZANE Z WYBOREM TYPU GRY CZY ZASOBY PRZENIKAJĄ SIĘ LUB NAWIĄZUJĄ DO SIEBIE WZAJEMNIE? CZY KANWĄ SCENARIUSZA BĘDZIE MIEĆ ODNIESIENIA W RZECZYYWISTOŚCI, CZY TEŻ NIE? A MOŻE MIKS?
19
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
Szaleństwem jest robienie w kółko tej samej rzeczy i oczekiwanie różnych rezultatów. Albert Einstein
20
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
Otwartość Łatwość przyjmowania nowych informacji Potrzeba nowości Ciekawość intelektualna Niezależność Intuicja wytrwałość
21
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
Burza mózgów Moc pomysłów Bezkrytyczne podejście do proponowanych rozwiązań Akceptacja pomysłów dziwnych i nowych Pomysły są własnością grupy
22
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
Sześć kapeluszy EDWARDA de BONO MYŚLENIE W BOK! CZERWONY: EMOCJE, INTUCJA, UCZUCIA ŻÓŁTY: OPTYMIZM, CIEKAWOŚĆ, PRZYJEMNOŚĆ BIAŁY: ::ANALIZA FAKTÓW CZARNY: WADY, BRAKI, ZAGROŻENIA ZIELONY: POMYSŁY, NOWE MOŻLIWOŚCI NIEBIESKI: KONTROLA, PLAN, DYSCYPLINA
23
JAK GRA TERENOWA MOŻE ZMIENIĆ WIEŚ
(praca w grupach)
24
CZY PIENIĄDZE BĘDĄ POTRZEBNE?
A JEŚLI TAK? KOMU MOŻNA? – IDENTYFIKACJA WNIOSKODAWCÓW KTO MOŻE? – IDENTYFIKACJA GRANTODAWCÓW: ADMINISTRACJA PUBLICZNA (OTWARTE KONKURSY OFERT, PROGRAMY MINISTRA KULTURY, FUNDUSZE OCHRONY ŚRODOWISKA, PFRON) GRANTODAWCY - PROGRAMY KRAJOWE (DZIALAJ LOKALNIE, FIO, ASOS, PAFW, FUNDACJA GÓRAŻDŻE, FUNDACJA WBK, FUNDACJA ORANGE, FUNDACJA BATOREGO, FUNDACJA WSPÓŁPRACY POLSKO-NIEMIECKIEJ) AMBASADY I KONSULATY SPONSORZY, BARTER FUNDUSZE UNIJNE (GRANTY, PO WER) INNE ORGANIZACJE – WIĘKSZE I Z WIĘKSZYM DOŚWIADCZENIEM
25
DUŻO WIEMY… A PRZED NAMI PIERWSZY ZARYS GRY TERENOWEJ!
PREZENTACJA POMYSŁÓW ZA I PRZECIW, CZYLI SŁABE I MOCNE STRONY BRAWA DLA TWÓRCÓW! KIM JEST KLIENT?
26
PODSUMOWANIE WARSZTATU
27
analiza zasobów, tworzenie i opracowywanie gier terenowych
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ I AKTYWNY UDZIAŁ W WARSZTACIE DAGMARA DUCHNOWSKA WILD BOAT
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.