Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSylwester Sobczak Został zmieniony 5 lat temu
1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty
2
Uczę matematyki z sukcesem
Opracowanie: Dariusz Borowski 17 stycznia 2019
3
Moduł II Podstawa programowa, standardy wymagań egzaminacyjnych i szkolne zestawy programów nauczania 17 stycznia 2019
4
OD PODSTAWY PROGRAMOWEJ DO ZADANIA SPRAWDZAJĄCEGO
Temat 5. OD PODSTAWY PROGRAMOWEJ DO ZADANIA SPRAWDZAJĄCEGO 17 stycznia 2019
5
Ze względu na ważkość oceniania — zarówno w procesie kształcenia szkolnego, jak i egzaminowania zewnętrznego, umiejętności związane z ocenianiem wspierającym rozwój ucznia, w tym z tworzeniem wymagań programowych, budowaniem narzędzi badania osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz z analizowaniem i interpretowaniem wyników tego pomiaru, stają się w praktyce nauczycielskiej nie tylko potrzebne, ale wręcz konieczne. Jednym z istotnych działań nauczyciela jest umiejętne stosowanie zadań stawianych przed uczniami w różnych fazach procesu kształcenia — od ćwiczeń wprowadzających po sprawdzanie i ewaluację osiągnięć. 17 stycznia 2019
6
Zadanie 1 Przygotujcie po 4 przykłady zadań sprawdzających w oparciu o niezbędne materiały. Dokonajcie analizy zadań pod kątem zgodności z podstawą programową i standardami wymagań egzaminacyjnych. 17 stycznia 2019
7
Wniosek Poddawane analizie zadania znajdują odzwierciedlenie w zapisach podstawy programowej, natomiast tylko niektórym z nich można przyporządkować standardy wymagań egzaminacyjnych, co wynika z koncepcji egzaminu, zakładającej m.in. ograniczenie zakresu treści programowej do wybranych obszarów umiejętności i pisemną formę egzaminowania. Analiza wybranych programów nauczania pokazuje, że ze względu na różnorodność i specyfikę tych dokumentów, a także ponadprzedmiotowość zadań, jedne zawierają treści badane poprzez analizowane zadanie, inne zaś nie. Nie świadczy to jednak bezpośrednio o jakości programu. 17 stycznia 2019
8
17 stycznia 2019
9
BIURO PROJEKTU ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 Szczecin tel.: 091/
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.