Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMagdalena Romanowska Został zmieniony 6 lat temu
1
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy podczas spotkania w dniu 20 grudnia 2016 r.
2
Aktualny stan sieci szkół
SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 PG 1 PG 3 ZSO nr 1 ZSO nr 2 PG nr 4 II LO PG nr 2 III LO
3
WARIANT NR 1 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych, z którymi dzielą budynki; zespoły szkół ogólnokształcących – wygaszanie gimnazjum i pozostawienie samych szkół licealnych.
4
WARIANT NR 1 ZSO 2 III LO ZSO 1 II LO II LO III LO PG nr 4 wygaszanie
SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 PG 1 PG 3 ZSO III LO ZSO II LO II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie
5
WARIANT NR 1 mocne strony słabe strony najłatwiejszy do realizacji,
ten sam budynek przez 8 lat, komfort pracy (młodsze dzieci nie przebywają ze starszymi), jednorodne placówki, formuła ośmioletnia lepsza dla szkół integracyjnych, jeden wychowawca klas IV-VIII, akceptowany społecznie w szkołach podstawowych, model docelowy, nieutrzymywanie jednego budynku z bazą edukacyjną i sportową. szczątkowa rekrutacja dzieci do żłobka, brak dostępu do edukacji dzieci trzyletnich, odpływ dzieci w wieku przedszkolnym do placówek niepublicznych, możliwość utraty pracy przez nauczycieli, problemy wychowawcze w starszych klasach szkół podstawowych, niewykorzystana baza edukacyjna po wygaszanych gimnazjach (doposażona niejednokrotnie przy udziale środków unijnych), niewykorzystana baza sportowa, konieczność wymuszonych nakładów na pracownie w szkołach podstawowych, zwiększony odpływ uczniów, dłuższy okres kształcenia w szkołach pozagminnych, pojawienie się zmianowości w szkołach podstawowych, zagrożenie dla profilu sportowego, utrata dorobku liceów ogólnokształcących, utrata dobrych wzorców starszy uczeń – młodszy uczeń, marnowanie kapitału ludzkiego, nieodwracalność procesów, w przyszłości utrat budynku, odpływ uczniów do planowanego niepublicznego zespołu, utrata wieloletnich nakładów ukierunkowanych na edukację, nierównomierne rozłożenie populacji w szkołach.
6
WARIANT NR 2 utworzenie dwóch zespołów szkół ogólnokształcących poprzez połączenie istniejącej podstawówki z istniejącym zespołem szkół ogólnokształcących; pozostałe (nie włączone do zespołów) funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki.
7
VII-VIII klasa w budynku ZSO VII-VIII klasa w budynku ZSO
WARIANT NR 2 SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 włączenie dwóch istniejących szkół podstawowych w zespół szkół PG 1 PG 3 SP ??? I-VI klasa w budynku SP VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 1 SP ??? I-VI klasa w budynku SP VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 2 II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie
8
WARIANT NR 2 mocne strony słabe strony
zachowanie dotychczasowych walorów edukacyjnych i wychowawczych, maksymalne wykorzystanie bazy edukacyjnej i sportowej, mniejsza liczba zwolnień, wykorzystanie potencjału nauczycieli, możliwość uniknięcia zwolnień grupowych, uwolnienie miejsc dla młodszych dzieci, mniejsza różnica wieku między dziećmi podstawówek wchodzących w skład zespołu (zwiększenie bezpieczeństwa), możliwość nauki na jedną zmianę, łatwiejsza organizacja pracy szkół, zwiększenie naboru dla liceów, rozłożenie na lata programu sportowego, brak konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów, większa konkurencyjność na rynku edukacyjnym, możliwość monitorowania mapy edukacyjnej i reagowania na zachodzące zmiany, złagodzenie efektu podwójnego rocznika, szansa na pozostawienie w miejskich liceach uczniów szczególnie uzdolnionych, pozostawienie klas I – VI w budynku szkoły podstawowej (dzieci młodsze zostają u siebie), klasy VII – VIII – miejsce nauki w budynkach z liceami. ewentualne niezadowolenie społeczne społeczności szkół podstawowych włączanych do zespołów, odpływ części dzieci do placówek niepublicznych, zarządzanie dwoma budynkami, długi okres integrowania się grona, utrata tożsamości szkoły podstawowej, konieczność dostosowania umiejętności nauczycieli do pracy z dzieckiem młodszym, odległość pomiędzy budynkami.
9
WARIANT NR 3 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki; zespoły szkół ogólnokształcących – wygaszanie gimnazjum, pozostawienie szkół licealnych i utworzenie dwóch nowych szkół podstawowych.
10
WARIANT NR 3 ZSO 1 ZSO 2 SP 5 SP 9 II LO III LO SP 1 SP 2 SP 3 SP 4
PG 1 PG 3 ZSO 1 ZSO 2 SP 9 SP 5 II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie
11
WARIANT NR 3 mocne strony słabe strony danie szansy trwania zespołów
konieczność utworzenia bazy edukacyjnej dla klas młodszych w zespołach, tworzenie klas dla małej liczby uczniów, (nieefektywna liczebność klas), trudność w stworzeniu zespołu nauczycielskiego dla klas młodszych, grupowe zwolnienia nauczycieli gimnazjów, duża różnica wieku w zespołach, duże nieracjonalne, nieusprawiedliwione nakłady finansowe we wszystkich szkołach, utrata ciągłości szkolenia sportowego
12
WARIANT NR 4 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki; likwidacja jednego zespołu szkół ogólnokształcących poprzez wygaszanie gimnazjum i przeniesienie liceum do liceum w drugim zespole, a w jego miejsce utworzenie kolejnej szkoły podstawowej; likwidacja drugiego z istniejących zespołów szkół ogólnokształcących, utworzenie w jego miejsce liceum ogólnokształcącego, składającego się z połączonych dwóch liceów przy wygaszaniu.
13
WARIANT NR 4 ZSO 2 SP 5 ZSO 1 II LO+III LO II LO III LO SP 5 SP 1 SP 2
PG 1 PG 3 ZSO II LO+III LO ZSO SP 5 II LO III LO SP 5 PG nr 2 wygaszanie PG nr 4 wygaszanie
14
WARIANT NR 4 mocne strony słabe strony
zadowolenie części rodziców szkół podstawowych kolosalne koszty przystosowania zespołu na potrzeby szkoły podstawowej, likwidacja ośrodka szkolenia piłki ręcznej, problemy z naborem do wszystkich szkół podstawowych, duże zamieszanie organizacyjne, nierównomierne zagospodarowanie budynków zespołów szkół
15
WARIANT NR 5 połączenie jednego z zespołów szkół ogólnokształcących z istniejącą podstawówką; pozostawienie w okresie przejściowym (2 lata) drugiego zespołu szkół ogólnokształcących z wygaszającym gimnazjum, a następnie utworzenie w jego miejsce liceum ogólnokształcącego; pozostałe szkoły podstawowe (7) stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki.
16
VII-VIII klasa w budynku ZSO
WARIANT NR 5 SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 włączenie istniejącej szkoły podstawowej w zespół szkół PG 1 PG 3 SP ??? I-VI klasa w budynku SP, VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 1 ZSO III LO II LO III LO PG nr 2 wygaszanie PG nr 4 wygaszanie
17
WARIANT NR 5 mocne strony słabe strony
ograniczenia zwolnień nauczycieli, częściowe uwolnienie miejsc dla dzieci młodszych, częściowe ograniczenie niezadowolenia społecznego, częściowe wykorzystanie istniejących zasobów, częściowe ograniczenie odpływu dzieci do szkół niepublicznych Z uwagi na fakt, że wariant nr 5 jest modyfikacją wariantu nr 2, polegającą na utworzeniu jednego zespołu szkół ogólnokształcących zamiast dwóch, ustalono, że mocne i słabe strony będą częściowo analogiczne do wcześniej omawianych wartości, stąd nie powielano podanych wcześniej argumentów.
18
Kolejne posiedzenie zespołu zaplanowano na 2 stycznia 2017 roku.
Wiceprezydent Miasta Puławy Pani Ewa Wójcik zobowiązała dyrektorów szkół do skonsultowania dotychczasowych prac zespołu z nauczycielami i rodzicami poszczególnych placówek. Kolejne posiedzenie zespołu zaplanowano na 2 stycznia 2017 roku.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.