Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Projekt badawczy „Teatr”
Realizowany przez grupę I i II, pod opieka mgr A. Piechnik, L. Woźniak, mgr J. Zapart i A. Michałek, w dniach od r.
2
„Ach jak pięknie jest w teatrze, że zachwycam się gdy patrzę”
3
Wstęp Zabawa w teatr jest jednym ze sposobów nauczania i wychowywania dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, oderwania od rzeczywistości. Rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Dzięki kontaktom ze sztuką dziecko rozwija myślenie, inteligencję, wyobraźnię, poznaje skutki zachowań bohaterów, wnika w ich przeżycia. Dziecko styka się z normami społecznymi, wartościami, bohaterami pozytywnymi i negatywnymi. Małe dziecko śpiewa, tańczy, gra, ponieważ ma taką potrzebę. Zabawa w teatr jest czymś bardzo naturalnym, zapewnia dziecku prawidłowy rozwój. Kierując się takimi przesłankami postanowiłyśmy zastosować formy teatralne jako element wspomagający ogólny rozwój dzieci we wszystkich sferach.
4
Cele główne projektu: • stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci • uwrażliwienie na piękno słowa mówionego • rozwijanie logicznego myślenia poprzez kształtowanie pojęć • nabywanie doświadczeń zarówno w sposób werbalny, jak i niewerbalny • wytwarzanie pozytywnych relacji i postaw w zakresie rozwoju dziecka • zaspokajanie potrzeb natury emocjonalnej • wyrabianie potrzeb społecznych • bogacenie czynnego słownictwa dzieci i uściślenie pojęć związanych z działalnością teatralną • rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki, ruchu • wdrażanie do posługiwania się mową poprawną pod względem gramatycznym i fleksyjnym • rozwijanie zainteresowań czytelniczych, jako źródła wiedzy i przeżyć • rozwijanie aktywności twórczej w zakresie słowa mówionego • rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym
5
Etap I - wybór tematu wynikającego z zainteresowań dzieci, - przygotowania do rozpoczęcia projektu, - cykl zajęć wprowadzających do tematu - wycieczka do Regionalnego Centrum Biblioteczno-Kulturalnego w Brzesku na spektakl „Jak Rumcajs Cypiska uratował”. W drodze na przedstawienie…
6
W teatrze…
7
W sali grupy I zorganizowaliśmy kącik teatralny – miejsce naszych badań i zabaw
9
Tu rozpoczęła się nasza przygoda… - cykl zajęć wprowadzających do tematu, stworzenie siatki pytań i siatki pojęciowej
10
Siatka pojęciowa- odwołanie się do aktualnej wiedzy dzieci na początku projektu.
11
Dzieci chętnie brały udział w zorganizowanych dla nich zajęciach, jak i same próbowały swoich sił.
12
Nadszedł czas na zabawę i samodzielne zdobywanie wiedzy i umiejętności teatralnych.
13
Dzieci zapoznawały się z terminami związanymi z teatrem, bawiły się rekwizytami i strojami, wcielając się w role.
14
Na tym etapie przedszkolaki:
Zapoznały się z najważniejszymi terminami związanymi z teatrem, Zobaczyły przedstawienie „Jak Rumcajs Cypiska uratował” na scenie teatralnej w wykonaniu aktorów z Narodowego Teatru Edukacji we Wrocławiu Wcielały się w różne role w przygotowanym kąciku teatralnym w przedszkolu, Zapoznały się z dziecięcą literaturą, dzięki której poznały losy bohaterów ulubionych bajek, Dowiedziały się o różnych rodzajach teatrzyków, Poprzez zabawę w teatr czerpały wiedzę, nabierając pewności siebie i umiejętność wyrażania własnych emocji.
15
II ETAP • zapoznanie z różnymi formami teatru
• oglądanie teatrzyków w wykonaniu realizatorów (kukiełkowego, cieni, pacynkowego) • wykonanie kukiełki św. Mikołaja • „Muzyka w teatrze” – dobieranie muzyki do scenek teatralnych • „Jestem aktorem – szukam przebrania dla siebie” – rewia mody teatralnej • Uzupełnianie kącika teatralnego w sali
16
Teatrzyk kukiełkowy „Trzy świnki”
18
„Trzy świnki” według naszych dzieci
21
Zajęcia z pantomimy- wyrażamy siebie za pomocą ruchu, gestu, mimiki twarzy.
22
Wróżki próbują odczarować małą księżniczkę.
23
Wspólnie z dziećmi odgrywaliśmy pozytywnych jak i negatywnych bohaterów. I choć o wiele zabawniej było zagrać „czarny charakter”, to jednak na końcu zabawy można było usłyszeć: „Ja już nie chce być złą królową”
24
Dzieci wykonały pacynkę Świętego Mikołaja z małą pomocą nauczycieli.
25
„Bal u Misia Uszatka” to tytuł kolejnego teatrzyku, tym razem teatru cieni.
26
Dzieci mogły poćwiczyć robienie cieni za pomocą rąk.
27
Finałem naszych zmagań była rewia mody teatralnej – „Jestem aktorem- szukam przebrania dla siebie”
28
W sali grupy III…
29
…na korytarzach…
30
… w sali grupy IV…
31
… u pani Dyrektor i w kuchni.
33
Na tym etapie przedszkolaki:
Wzbogaciły swoją wiedze o teatrze, poszerzyły umiejętności teatralne, Nabrały pewności siebie na scenie, Zapoznały się z innymi formami teatralnymi, Dowiedziały się jak wykonać pacynkę z patyczków do lodów lub łyżeczek, Próbowały swoich sił w teatrzykach, słuchając rad realizatorów projektu, Świetnie się bawiły w ogromniej garderobie przedszkolaka.
34
Etap III To podsumowanie z dziećmi minionego tygodnia naszych działań.
Uzupełnienie naszej siatki pojęciowej, Podzielenie się doświadczeniami zdobytymi podczas projektu, Wspólne uporządkowanie materiałów, kostiumów, kącika teatralnego.
37
Podsumowanie. Projekt Teatr przyniósł nam wiele radości i przygód każdego dnia. Dzieci wchodziły w swoje role, całkowicie angażując się w wspólną prace. Chętnie uczestniczyły we wszystkich przygotowanych dla nich formach aktywności, jak również same organizowały sobie zabawę, bawiąc się w teatr Temat naszego projektu okazał się bliski doświadczeniom naszych przedszkolaków. Praca z nimi okazała się bardzo owocna, a metoda projektu na pewno pojawi się jeszcze w naszym przedszkolu.
38
DZIĘKUJEMY! Pięknie dziękujemy wszystkim rodzicom dzieci z grupy I i II za wypożyczenie strojów, przebrań, materiałów, które były wykorzystywane w projekcie. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i pomoc.
39
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.