Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt badawczy „Teatr”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt badawczy „Teatr”"— Zapis prezentacji:

1 Projekt badawczy „Teatr”
Realizowany przez grupę I i II, pod opieka mgr A. Piechnik, L. Woźniak, mgr J. Zapart i A. Michałek, w dniach od r.

2 „Ach jak pięknie jest w teatrze, że zachwycam się gdy patrzę”

3 Wstęp Zabawa w teatr jest jednym ze sposobów nauczania i wychowywania dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, oderwania od rzeczywistości. Rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Dzięki kontaktom ze sztuką dziecko rozwija myślenie, inteligencję, wyobraźnię, poznaje skutki zachowań bohaterów, wnika w ich przeżycia. Dziecko styka się z normami społecznymi, wartościami, bohaterami pozytywnymi i negatywnymi. Małe dziecko śpiewa, tańczy, gra, ponieważ ma taką potrzebę. Zabawa w teatr jest czymś bardzo naturalnym, zapewnia dziecku prawidłowy rozwój. Kierując się takimi przesłankami postanowiłyśmy zastosować formy teatralne jako element wspomagający ogólny rozwój dzieci we wszystkich sferach.

4 Cele główne projektu: • stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci • uwrażliwienie na piękno słowa mówionego • rozwijanie logicznego myślenia poprzez kształtowanie pojęć • nabywanie doświadczeń zarówno w sposób werbalny, jak i niewerbalny • wytwarzanie pozytywnych relacji i postaw w zakresie rozwoju dziecka • zaspokajanie potrzeb natury emocjonalnej • wyrabianie potrzeb społecznych • bogacenie czynnego słownictwa dzieci i uściślenie pojęć związanych z działalnością teatralną • rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki, ruchu • wdrażanie do posługiwania się mową poprawną pod względem gramatycznym i fleksyjnym • rozwijanie zainteresowań czytelniczych, jako źródła wiedzy i przeżyć • rozwijanie aktywności twórczej w zakresie słowa mówionego • rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym

5 Etap I - wybór tematu wynikającego z zainteresowań dzieci, - przygotowania do rozpoczęcia projektu, - cykl zajęć wprowadzających do tematu - wycieczka do Regionalnego Centrum Biblioteczno-Kulturalnego w Brzesku na spektakl „Jak Rumcajs Cypiska uratował”. W drodze na przedstawienie…

6 W teatrze…

7 W sali grupy I zorganizowaliśmy kącik teatralny – miejsce naszych badań i zabaw

8

9 Tu rozpoczęła się nasza przygoda… - cykl zajęć wprowadzających do tematu, stworzenie siatki pytań i siatki pojęciowej

10 Siatka pojęciowa- odwołanie się do aktualnej wiedzy dzieci na początku projektu.

11 Dzieci chętnie brały udział w zorganizowanych dla nich zajęciach, jak i same próbowały swoich sił.

12 Nadszedł czas na zabawę i samodzielne zdobywanie wiedzy i umiejętności teatralnych.

13 Dzieci zapoznawały się z terminami związanymi z teatrem, bawiły się rekwizytami i strojami, wcielając się w role.

14 Na tym etapie przedszkolaki:
Zapoznały się z najważniejszymi terminami związanymi z teatrem, Zobaczyły przedstawienie „Jak Rumcajs Cypiska uratował” na scenie teatralnej w wykonaniu aktorów z Narodowego Teatru Edukacji we Wrocławiu Wcielały się w różne role w przygotowanym kąciku teatralnym w przedszkolu, Zapoznały się z dziecięcą literaturą, dzięki której poznały losy bohaterów ulubionych bajek, Dowiedziały się o różnych rodzajach teatrzyków, Poprzez zabawę w teatr czerpały wiedzę, nabierając pewności siebie i umiejętność wyrażania własnych emocji.

15 II ETAP • zapoznanie z różnymi formami teatru
• oglądanie teatrzyków w wykonaniu realizatorów (kukiełkowego, cieni, pacynkowego) • wykonanie kukiełki św. Mikołaja • „Muzyka w teatrze” – dobieranie muzyki do scenek teatralnych • „Jestem aktorem – szukam przebrania dla siebie” – rewia mody teatralnej • Uzupełnianie kącika teatralnego w sali

16 Teatrzyk kukiełkowy „Trzy świnki”

17

18 „Trzy świnki” według naszych dzieci

19

20

21 Zajęcia z pantomimy- wyrażamy siebie za pomocą ruchu, gestu, mimiki twarzy.

22 Wróżki próbują odczarować małą księżniczkę.

23 Wspólnie z dziećmi odgrywaliśmy pozytywnych jak i negatywnych bohaterów. I choć o wiele zabawniej było zagrać „czarny charakter”, to jednak na końcu zabawy można było usłyszeć: „Ja już nie chce być złą królową” 

24 Dzieci wykonały pacynkę Świętego Mikołaja z małą pomocą nauczycieli. 

25 „Bal u Misia Uszatka” to tytuł kolejnego teatrzyku, tym razem teatru cieni.

26 Dzieci mogły poćwiczyć robienie cieni za pomocą rąk.

27 Finałem naszych zmagań była rewia mody teatralnej – „Jestem aktorem- szukam przebrania dla siebie”

28 W sali grupy III…

29 …na korytarzach…

30 … w sali grupy IV…

31 … u pani Dyrektor i w kuchni.

32

33 Na tym etapie przedszkolaki:
Wzbogaciły swoją wiedze o teatrze, poszerzyły umiejętności teatralne, Nabrały pewności siebie na scenie, Zapoznały się z innymi formami teatralnymi, Dowiedziały się jak wykonać pacynkę z patyczków do lodów lub łyżeczek, Próbowały swoich sił w teatrzykach, słuchając rad realizatorów projektu, Świetnie się bawiły w ogromniej garderobie przedszkolaka.

34 Etap III To podsumowanie z dziećmi minionego tygodnia naszych działań.
Uzupełnienie naszej siatki pojęciowej, Podzielenie się doświadczeniami zdobytymi podczas projektu, Wspólne uporządkowanie materiałów, kostiumów, kącika teatralnego.

35

36

37 Podsumowanie. Projekt Teatr przyniósł nam wiele radości i przygód każdego dnia. Dzieci wchodziły w swoje role, całkowicie angażując się w wspólną prace. Chętnie uczestniczyły we wszystkich przygotowanych dla nich formach aktywności, jak również same organizowały sobie zabawę, bawiąc się w teatr  Temat naszego projektu okazał się bliski doświadczeniom naszych przedszkolaków. Praca z nimi okazała się bardzo owocna, a metoda projektu na pewno pojawi się jeszcze w naszym przedszkolu.

38 DZIĘKUJEMY! Pięknie dziękujemy wszystkim rodzicom dzieci z grupy I i II za wypożyczenie strojów, przebrań, materiałów, które były wykorzystywane w projekcie. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i pomoc.

39 Dziękujemy za uwagę 


Pobierz ppt "Projekt badawczy „Teatr”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google