Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015"— Zapis prezentacji:

1 Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015
WYDZIAŁ INŻYNIERII LĄDOWEJ, ŚRODOWISKA I GEODEZJI POLITECHNIKA KOSZALIŃSKA Aktualizacja Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015

2 Kształcenie Rodzaj studiów Stacjonarne Niestacjonarne
Prowadzone kierunki studiów Rodzaj studiów Stacjonarne Niestacjonarne Budownictwo - I, II i III stopień Budownictwo - I, II stopień Inżynieria Środowiska - I, II i III stopnia Inżynieria Środowiska - I, II stopień Geodezja i Kartografia - I i II stopień Ochrona Środowiska - I stopień - Danka, Piotr

3 Liczba studentów Liczba studentów wg stanu na dzień 20.05.2015 r.
Studia stacjonarne Kierunki: (liczba studentów OGÓŁEM) B, IŚ, GiK, OŚ 291; 76; 266; 20 Łącznie: 653 w tym studia II stopnia 274 Studia niestacjonarne Kierunki: (liczba studentów OGÓŁEM) B, IŚ, GiK 296; 148; 132 Łącznie: 576 w tym studia II stopnia 209 Danka, Piotr Łączna liczba studentów 1229 Studia III stopnia 11 Studia podyplomowe  35

4 Kadra Lp. Grupa pracowników 1 Profesorowie tytularni 12 2
Profesorowie nadzwyczajni (dr hab.) 21 3 Docenci 4 Adiunkci 30 5 Starsi wykładowcy (ze stopniem dr) 23 6 Starsi wykładowcy (mgr) 7 Pozostali nauczyciele akademiccy 26 8 Pracownicy techniczni i administracyjni 39 Razem 160 Joanna Liczba pracowników wg stanu na dzień r.

5 Budżet z działalności dydaktycznej
Dotacja MNiSzW Opłaty za studia Rozliczenia między Jednostkami Niestacjonarne Powtarzanie przedmiotów Inni na rzecz WILŚiG na rzecz innych [zł] JP

6 Uprawnienia Wydziału do nadawania stopni
naukowych i tytułów: Zgodnie z ustawą o stopniach i tytułach naukowych oraz o stopniach naukowych i tytule w zakresie sztuki Wydział posiada: uprawnienie do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego nauk technicznych w dyscyplinie budownictwo uprawnienie do nadawania stopnia naukowego doktora nauk technicznych w dyscyplinie budownictwo uprawnienie do nadawania stopnia naukowego doktora nauk technicznych w dyscyplinie inżynieria środowiska Złożono wniosek o przyznanie uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora nauk technicznych w dyscyplinie geodezja i kartografia

7 Działalność naukowo-badawcza
Kategoria jednostki naukowej: W dniu 23 października 2013 roku, przyznano Wydziałowi Inżynierii Lądowej, Środowiska i Geodezji PK kategorię naukową B na okres do dnia przyznania kategorii naukowej na podstawie kolejnej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej jednostek naukowych. JP

8 Działalność naukowo-badawcza
Liczba i rodzaj zorganizowanych konferencji: XX Konferencja Naukowa pn.: „Gospodarka Odpadami Komunalnymi”, Niemcy (Kolonia), Francja (Paryż), 26÷ r. Liczba tematów badawczych realizowanych w ramach działalności statutowej: W zakresie utrzymania potencjału badawczego: w roku 2014 zrealizowano 25 tematów na kwotę ,86 zł wg stanu na r. uruchomiono finansowanie 26 tematów na kwotę ,90 zł W zakresie prowadzonych badań naukowych lub prac rozwojowych oraz zadań z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich finansowanych w wewnętrznym trybie konkursowym: w roku 2014 zrealizowano finansowanie 10 tematów na kwotę ,87 zł wg stanu na r. uruchomiono finansowanie 10 tematów na kwotę ,58 zł JP

9 Działalność naukowo-badawcza
Liczba tematów w umownej działalności badawczej: Od r. do r.: realizowano - 10 tematów badawczych, w trakcie realizacji - 4 tematy badawcze. Łączna wartość sprzedaży ,00 zł. Umowne prace badawcze prowadzili: prof. dr hab. inż. Tomasz Heese (6 tematów), prof. dr hab. Kazimierz Szymański (1 temat), dr inż. Jacek Domski (1 temat), dr inż. Janusz Kobaka (1 temat), dr Maciej Łuczak (1 temat). JP

10 Działalność naukowa i współpraca zagraniczna
Liczba tematów badawczych realizowanych w ramach projektów badawczych: 1 temat badawczy ze środków NCN Liczba i rodzaj publikacji: Publikacje indeksowane na liście filadelfijskiej: ,5 (497,5 pkt.) Publikacje w innym czasopiśmie recenzowanym: 42 (223 pkt.) Inne publikacje: w recenzowanych materiałach z konferencji: 4 (40 pkt.) oraz monografie naukowe: 35 (302 pkt.) Liczba partnerów zagranicznych: 7 partnerów zagranicznych z: Austrii, Islandii, Łotwy, Niemiec, Rosji, Ukrainy, Japonii. JP Austria, Islandia, Łotwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Japonia – z ostatniego Raportu

11 Rozwój kadry naukowej Uzyskane tytuły naukowe, stopnie
doktora habilitowanego i doktora Rok 2014 2015* Tytuły naukowe 1 M. Rutkowska - Stopnie doktora habilitowanego 3 J. Katzer J. Jankowska-Sandberg I. Siebielska Stopnie doktora 5 S. Janta-Lipińska J. Kobaka P. Krystosik M. Pietrzak A. Staruch A. Kowalczyk Nadane tytuły naukowe, stopnie doktora habilitowanego i doktora osobom, które nie są pracownikami PK 2 P. Bogacz M. Ślączka JP * - stan na r.

12 Inżynieria Środowiska: Geodezja i Kartografia:
Uzyskane akredytacje Budownictwo: raport samooceny dla Polskiej Komisji Akredytacyjnej – rok raport samooceny dla Komisji Akredytacyjnej Uczelni Technicznych – do 2016r. Inżynieria Środowiska: raport samooceny dla Polskiej Komisji Akredytacyjnej – rok raport samooceny dla Komisji Akredytacyjnej Uczelni Technicznych – do 2016r. Geodezja i Kartografia: raport samooceny dla Polskiej Komisji Akredytacyjnej – rok

13 Inne - Certyfikaty Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej w sprawie oceny instytucjonalnej na Wydziale Inżynierii Lądowej, Środowiska i Geodezji PK wydała ocenę pozytywną.

14 Inne - Baza naukowa WILŚiG
Baza naukowa, którą dysponuje Wydział: Laboratoria Katedry Gospodarki Odpadami (334,43 m2), Laboratoria Katedry Technologii Wody i Ścieków (262,91 m2), Laboratoria Katedry Techniki Wodno-Mułowej i Utylizacji Odpadów (243,42 m2), Laboratorium Katedry Sieci i Instalacji Sanitarnych (188,3 m2), Laboratoria Katedry Biologii Środowiskowej (438,55 m2), Laboratorium Wytrzymałości Materiałów i Konstrukcji Budowlanych z 4 pracowniami i warsztatem mechanicznym (516,5 m2), Laboratorium Techniki Budowlanej z 5 pracowniami (417 m2), Laboratorium Katedry Geotechniki (201,1 m2), Laboratorium Geologii Inżynierskiej (74,5 m2), Laboratorium Badań Nieniszczących i Diagnostyki Konstrukcji (38 m2), Laboratorium Geodezji (164,24 m2), Laboratorium Informatyczne (116,93 m2), Laboratorium Fotogrametrii (159,6 m2), Laboratorium Geoinformatyki (80,96 m2). Łączna powierzchnia laboratoriów (14) i pracowni (5) ,44 m2 JP

15 Inne - Doskonalenie procesu dydaktycznego
Opracowano, wdrożono oraz upubliczniono na stornie Wydziału kompleksowy Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia. Zakończono prace Rad Programowych na poszczególnych kierunkach, związane z dostosowaniem programów studiów do nowych regulacji prawnych wynikających z Rozporządzenia MNiSZW z 3 października 2014 r. Zorganizowano spotkanie pracowników Wydziału, które poprowadziła Pani Prorektor prof. nadzw. dr hab. Danuta Zawadzka, w sprawie „Organizacji procesu dydaktycznego w aspekcie nowelizacji ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym”. Zorganizowano szkolenia w zakresie obsługi i funkcjonowania systemów Archiwizacji Prac Dyplomowych (APD) oraz Ogólnopolskiego Repozytorium Prac Dyplomowych (ORPD) dla pracowników naukowo-dydaktycznych, jak również pracowników administracyjnych. Wdrożono systemy APD i ORPD. Opracowano nowe wzory formularzy oceny pracy dyplomowej dokonywanej przez promotora i recenzenta dla pracy inżynierskiej i magisterskiej w dostosowaniu do wymagań APD. Opracowano Wydziałowy regulamin praktyk studenckich. Danka, Piotr

16 Inne - Doskonalenie procesu dydaktycznego
Zorganizowano spotkanie z pracownikami i studentami dotyczące analiz ankiet kursów zrealizowanych w semestrze zimowym oraz ankiet oceny kierunków. Przeprowadzono hospitacje zajęć dydaktycznych na studiach I i II stopnia oraz na studiach podyplomowych. Zorganizowano wyjazdy szkoleniowe dla studentów – targi branżowe, zakłady przemysłowe, realizowane budowy obiektów inżynierskich, konferencje naukowe. Zorganizowano konkursy na najlepsze prace dyplomowe, wykonane na Wydziale przy współudziale Zarządów Oddziałów PZiTB i PZiTS oraz innych organizacji technicznych. Opiniowano projekty Zarządzeń Rektora dotyczące, między innymi: zmian w programach studiów wynikających ze znowelizowanej Ustawy o Szkolnictwie Wyższym, wprowadzenia systemów Archiwizacji Prac Dyplomowych (APD) oraz Ogólnopolskiego Repozytorium Prac Dyplomowych (ORPD), Polityki Jakości Politechniki Koszalińskiej, przechowywania dokumentacji dydaktycznej. Danka, Piotr


Pobierz ppt "Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015"

Podobne prezentacje


Reklamy Google