Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Spotkanie informacyjne dotyczące naboru w ramach Działania 1

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Spotkanie informacyjne dotyczące naboru w ramach Działania 1"— Zapis prezentacji:

1 Spotkanie informacyjne dotyczące naboru w ramach Działania 1
Spotkanie informacyjne dotyczące naboru w ramach Działania 1.5 Wspieranie przedsiębiorczości i zatrudnienia w gminach, których rozwój uwarunkowany jest siecią Natura 2000 RPOWP na lata Numer naboru: RPPD IZ /18 Białystok, 21 marca 2018 r.

2 Informacje ogólne dotyczące konkursu

3 BUDŻET KONKURSU Na realizację Działania 1.5 Wspieranie przedsiębiorczości i zatrudnienia w gminach, których rozwój uwarunkowany jest siecią Natura 2000, w całym okresie realizacji Programu przewidziano kwotę EUR z EFRR. Na dofinansowanie projektów w ramach niniejszego konkursu przeznaczono nie więcej niż ,00 PLN. Rezerwa na odwołania wynosi 5% alokacji na konkurs, tj ,00 PLN.

4 KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE
Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo uprawnione: osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej CEIDG), lub podmiot prowadzący działalność gospodarczą zarejestrowany w KRS. Na moment złożenia wniosku o dofinansowanie oraz przez okres jego weryfikacji i oceny prowadzona działalność nie może zostać zawieszona.

5 KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE
Przedsiębiorstwa zarejestrowane na terytorium RP oraz prowadzące działalność na terenie województwa podlaskiego, co znajduje potwierdzenie w dokumentach rejestrowych Wnioskodawcy. Weryfikacja na podstawia wpisu do CEIDG albo KRS najpóźniej na dzień podpisania umowy o dofinansowanie. Podmiotami wykluczonymi ze wsparcia są podmioty podlegające ubezpieczeniu w KRUS.

6 KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE
mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa w rozumieniu załącznika I do Rozporządzenia Komisji nr 651/2014: Kategoria firmy Roczne Jednostki Robocze Roczny obrót Roczny bilans Średnie < 250 ≤ 50 mln € ≤ 43 mln € Małe < 50 ≤ 10 mln € ≤ 10 mln € Mikro < 10 ≤ 2 mln € ≤ 2 mln € Podane wskaźniki powinny powtarzać się w dwóch następujących po sobie okresach obrachunkowych. Zmiana statusu przedsiębiorstwa na duże przed podpisaniem umowy o dofinansowanie całkowicie uniemożliwia udzielenie dofinansowania.

7 RODZAJE PROJEKTÓW Wsparciem będą objęte projekty dotyczące działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw, realizowane na terenie gmin województwa podlaskiego, których rozwój uwarunkowany jest siecią Natura 2000. Są to gminy inne niż miejskie, w których udział powierzchni obszarów Natura 2000 w powierzchni całkowitej gminy jest wyższy od średniej dla EU27 (18,12%).

8 Wykaz gmin innych niż miejskie, w których udział powierzchni całkowitej obszarów Natura 2000 jest wyższy od średniej dla EU27 (18,12%) (1) Gmina  Rodzaj   Udział % NATURA 2000 Augustów  gm. wiejska  49,40  Białowieża  100,00  Choroszcz  gm. miejsko‐wiejska 50,88  Czarna Białostocka  88,39  Dąbrowa Białostocka  30,96  Dobrzyniewo Duże  48,92   Drohiczyn  22,54  Dubicze Cerkiewne  24,59  Giby  96,11  Goniądz  77,49  Grajewo  48,19  Gródek  90,72  Gmina  Rodzaj   Udział % NATURA 2000 Hajnówka  gm. wiejska  60,12  Janów  32,19  Jaświły  20,24  Jeleniewo  60,56  Kleszczele  gm. miejsko‐wiejska 19,89  Knyszyn  28,58  Krasnopol  41,72  Krynki  74,20  Lipsk  53,88  Łapy  52,77 Łomża   31,81  Michałowo  31,98 

9 Wykaz gmin innych niż miejskie, w których udział powierzchni całkowitej obszarów Natura 2000 jest wyższy od średniej dla EU27 (18,12%) (2) Gmina  Rodzaj   Udział % NATURA 2000 Narew  gm. wiejska  34,66  Narewka  64,03  Nowinka  gm. wiejska 79,43  Nowogród  gm. miejsko‐wiejska 29,57  Perlejewo  28,42  Piątnica  18,32  Płaska  100,00  Radziłów  42,04  Rajgród  45,31  Rutka‐Tartak  25,09  Rutki  40,01  Sejny  42,77  Gmina  Rodzaj   Udział % NATURA 2000 Suchowola  gm. miejsko‐wiejska 29,67  Supraśl  76,56  Suraż  46,17  Suwałki  gm. wiejska  44,30  Sztabin  100,00  Szudziałowo  45,16  Trzcianne  76,12  Turośń Kościelna  31,71  Tykocin  39,77  Wasilków  71,94  Wizna  29,22  Zawady  38,21 

10 RODZAJE PROJEKTÓW W przypadku projektów polegających na zakupie mobilnych środków trwałych jako miejsce realizacji projektu uznaje się lokalizację siedziby lub zakładu/ oddziału Wnioskodawcy, w której środek został zaewidencjonowany i przekazany do użytkowania. W ramach Działania 1.5 nie przewiduje się wsparcia na rzecz: Infrastruktury opieki nad dziećmi. Infrastruktury podmiotów leczniczych, za wyjątkiem wsparcia infrastruktury podmiotów prowadzących lecznictwo uzdrowiskowe. Infrastruktury sieci szerokopasmowych.

11 POMOC PUBLICZNA Pomoc przyznawana na dofinansowanie projektów w niniejszym konkursie stanowi pomoc publiczną udzielaną na podstawie: Rozporządzenia w sprawie udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata Rozporządzenia w sprawie udzielenia pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata Pomoc de minimis może być udzielana pod warunkiem nie przekroczenia kwoty euro w danym roku podatkowym oraz w ciągu dwóch poprzedzających lat podatkowych (w przypadku przedsiębiorcy prowadzącego działalność w sektorze transportu drogowego towarów – euro).

12 INWESTYCJA POCZĄTKOWA
Dofinansowanie w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej może być udzielone na inwestycję początkową, a więc na inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub WNiP związane z: założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu poprzez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie, lub zasadniczą zmianą dot. procesu produkcyjnego istniejącego zakładu. Inwestycję związaną z nabyciem aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił.

13 WARTOŚĆ PROJEKTÓW Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych: nie została określona Maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych: ,00 PLN Maksymalna / minimalna wartość projektu:

14 MAKSYMALNY POZIOM DOFINANSOWANIA
70 % wydatków kwalifikowalnych dla mikro i małych przedsiębiorstw. 60 % wydatków kwalifikowalnych dla średnich przedsiębiorstw.

15 TERMIN REALIZACJI PROJEKTU
W przypadku projektów finansowanych w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej – konieczność spełnienia efektu zachęty – rozpoczęcie realizacji projektu dopiero po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Rozpoczęcie realizacji projektu: rozpoczęcie robót budowlanych związanych z inwestycją, pierwsze prawnie wiążące zobowiązanie do zamówienia urządzeń lub inne zobowiązanie. Zakup gruntów ani wykonanie prac przygotowawczych takich jak uzyskanie zezwoleń czy opracowanie biznes planu nie uznaje się za rozpoczęcie prac. Okres realizacji projektu nie może być dłuższy niż 24 miesiące. Przez okres realizacji projektu należy rozumieć okres pomiędzy rzeczowym rozpoczęciem realizacji projektu, a jego finansowym zakończeniem, przy czym rzeczowa realizacja projektu nie może rozpocząć się później niż 1 maja 2019 r.

16 Zasady przygotowania i składania wniosku o dofinansowanie

17 KOMPLET DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH
Wniosek o dofinansowanie wysłany za pomocą GWA2014 oraz w wersji papierowej Biznesplan - w wersji papierowej podpisany przez osobę upoważnioną - w wersji elektronicznej w formacie PDF Arkusze kalkulacyjne - w wersji papierowej podpisane przez osobę upoważnioną - w wersji elektronicznej w formie aktywnego arkusza kalkulacyjnego (np. XLS) Pozostałe załączniki wymagane do wniosku o dofinansowanie

18 TERMINY SKŁADANIA WNIOSKU
Za pomocą aplikacji Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA2014) od 19 marca 2018 do 25 kwietnia 2018 do godziny (funkcja „Wyślij projekt” zostanie zablokowana o godzinie 15.30). W wersji elektronicznej W ciągu 3 dni roboczych licząc od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu zakończenia konkursu, tj. do 30 kwietnia 2018 r. (2 egzemplarze wniosku o dofinansowanie z załącznikami). Dokumenty można dostarczyć osobiście lub przez posłańca – decyduje data wpływu do Kancelarii (do godz. 16:00) lub poprzez nadanie w polskiej placówce pocztowej – decyduje data nadania. W wersji papierowej

19 MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW
Kancelaria Biura Innowacyjności Przedsiębiorstw Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego ul. Poleska 89, pok. nr 020 (parter) Białystok w godzinach pracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego: poniedziałek: 8.00 – 16.00, wtorek - piątek: 7.30 –

20 Załączniki do wniosku o dofinansowanie

21 Biznes Plan wraz z arkuszami kalkulacyjnymi
ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU Obligatoryjny dla wszystkich Wnioskodawców. Biznes Plan wraz z arkuszami kalkulacyjnymi Formularz OOŚ obligatoryjny dla wszystkich Wnioskodawców (zał. 3 I a). W przypadku projektów infrastrukturalnych - Deklaracja organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000 (RDOŚ) Deklaracja właściwego organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną – tylko w przypadkach określonych w instrukcji. W przypadku inwestycji dla których została przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko – pełna dokumentacja w tym zakresie (m.in. postanowienia i opinie właściwych organów, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, streszczenie raportu OOŚ). Dokumenty związane z przeprowadzeniem postępowania oceny oddziaływania na środowisko

22 ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU Pozwolenie na budowę/zgłoszenie budowy – zalecane na etapie składania wniosku, powinny być dokumentami aktualnymi (nie starsze niż 3 lata), obligatoryjne na etapie podpisania umowy. W przypadku braku pozwolenia na budowę w momencie składania wniosku należy dostarczyć kopię prawomocnej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub załączyć aktualny wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego bądź wskazać link do uchwały w sprawie mpzp dotyczącej nieruchomości objętej projektem oraz link do części graficznej. Kopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenie budowy/ dokumenty dotyczące zagospodarowania przestrzennego

23 Wyciąg z dokumentacji technicznej
ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU Obligatoryjny dla wszystkich Wnioskodawców. W przypadku gdy wymagane jest pozwolenie na budowę - elementy projektu budowlanego tj. co najmniej strona tytułowa, numery tomów, opis techniczny oraz część graficzna. W przypadku gdy nie jest wymagane pozwolenie na budowę – dokumentacja służąca do opisu zgłoszenia na wykonanie robót budowlanych, określająca rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia, odpowiednie szkice lub rysunki. W przypadku nabycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (WNiP) – odrębny załącznik zawierający najważniejsze informacje o przedmiocie nabycia, tj. w szczególności ilość, rodzaj, typ, główne parametry oraz plan rozmieszczenia nabywanych środków trwałych/WNiP. Wyciąg z dokumentacji technicznej

24 Kosztorys inwestorski
ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU Obowiązkowy dla wszystkich Wnioskodawców, obejmujący wszystkie pozycje kosztowe w budżecie projektu. W przypadku, gdy projekt obejmuje roboty budowlane, na które wymagane jest pozwolenie na budowę - kosztorys inwestorski zawierający wszystkie planowane wydatki związane z robotami budowlanymi, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego. Zakup środków trwałych / WNiP - odniesienie do cen jednostkowych. Aktualny (nie starszy niż 6 mies. przed złożeniem wniosku o dofinansowanie). Należy dołączyć dokumentację potwierdzającą dokonanie rozeznania rynkowego na każde z nabywanych aktywów, np. oferty, wydruki ze stron internetowych. Zaleca się przypisanie ofert do pozycji budżetowych projektu. Dla ofert w walucie obcej należy podać kurs, po którym dokonano przeliczenia. Kosztorys inwestorski

25 Potwierdzenie prawa do dysponowania gruntem lub obiektami
ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU Obowiązkowy dla wszystkich Wnioskodawców. W przypadku umowy dzierżawy, najmu, użyczenia - termin obowiązywania na co najmniej okres realizacji projektu oraz jego trwałości, należy dołączyć kopię umowy. W przypadku współwłasności nieruchomości - pisemne oświadczenie współwłaściciela nieruchomości o wyrażeniu zgody na realizację przedmiotowego projektu. Wyjątek: gdy Wnioskodawca planuje dokonać zakupu nieruchomości po złożeniu wniosku o dofinansowanie - zobowiązanie do dostarczenia dokumentów potwierdzających nabycie nieruchomości ze wskazaniem danych jak numer działki, obręb, adres, niezwłocznie po dokonaniu zakupu. Potwierdzenie prawa do dysponowania gruntem lub obiektami

26 POZOSTAŁE OBOWIĄZKOWE ZAŁĄCZNIKI
W przypadku, gdy Wnioskodawca nie ma prawnej możliwości odzyskania podatku VAT (podatek VAT jako wydatek kwalifikowalny). Oświadczenie Beneficjenta o braku możliwości odzyskania podatku VAT Wnioskodawca prawnie upoważnił do jego reprezentowania przed IZ RPOWP podmiot zewnętrzny (zgodnie z pkt. II.2 we wniosku o dofinansowanie), Wnioskodawca wskazał w pkt II.5 we wniosku o dofinansowanie dane osoby uprawnionej (osób uprawnionych) do rozliczania projektu w Centralnym Systemie Informatycznym SL2014 po podpisaniu umowy o dofinansowanie. Oświadczenie o przetwarzaniu swoich danych osobowych

27 POZOSTAŁE OBOWIĄZKOWE ZAŁĄCZNIKI
W przypadku podmiotów zobowiązanych Ustawą o rachunkowości do sporządzania bilansu należy dołączyć kopię bilansu oraz rachunku zysków i strat (za 3 ostatnie lata obrotowe). W przypadku podmiotów nie zobowiązanych Ustawą o rachunkowości do sporządzania bilansu należy dołączyć kopię odpowiedniego formularza podatkowego PIT lub CIT (za 3 ostatnie lata). W przypadku nowo powstałych jednostek, tj. nie posiadających zamkniętego pierwszego roku obrachunkowego, należy dołączyć bilans otwarcia. Dokumenty finansowe Formularz informacji o pomocy de minimis lub innej niż de minimis (w przypadku spółek cywilnych każdy ze wspólników musi wypełnić osobno). Umowa spółki cywilnej (jeżeli dotyczy). Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Inne załączniki pozwalające na przedstawienie pełnej koncepcji projektu. Inne załączniki

28 Procedura oceny i wyboru projektów

29 ETAPY OCENY I WYBORU PROJEKTÓW
Weryfikacja warunków formalnych Ocena formalno-merytoryczna wniosków Rozstrzygnięcie konkursu i wybór projektów do dofinansowania Ogłoszenie wyników Podpisanie umów o dofinansowanie projektów

30 WERYFIKACJA WARUNKÓW FORMALNYCH
Możliwe do jednorazowego uzupełnienia braki formalne oraz oczywiste omyłki dotyczą w szczególności: uzupełnienia podpisów i pieczątek, błędów pisarskich, dostarczenia tylko jednego kompletu dokumentacji tj. wniosku wraz z załącznikami, nieczytelności kopii załączników, braku potwierdzenia „za zgodność z oryginałem” kopii złożonych dokumentów, uzupełnienia brakujących załączników do wniosku o dofinansowanie. Nie dopuszcza się uzupełniania biznesplanu ani arkuszy kalkulacyjnych, w przypadku gdy nie dostarczono zarówno wersji papierowej, jak i elektronicznej ww. załączników).

31 WERYFIKACJA WARUNKÓW FORMALNYCH
Nie będą podlegać weryfikacji warunków formalnych, tj. pozostają bez rozpatrzenia i nie podlegają ocenie wnioski dotyczące przypadków: brak 2 egzemplarzy w wersji papierowej wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami, tj. wniosek zostanie złożony wyłącznie w wersji elektronicznej (XML) za pomocą aplikacji GWA2014 w terminie określonym w Regulaminie konkursu; 2 egzemplarze w wersji papierowej wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami zostaną dostarczone po terminie określonym w Regulaminie konkursu (mimo, iż wniosek w wersji elektronicznej złożono w terminie); brak wniosku w wersji elektronicznej złożonego za pomocą aplikacji GWA2014; nie dopuszcza się złożenia wniosku w formacie XML w innej formie niż przesłanej przez aplikację GWA2014, np. na płycie CD/DVD. Pismo dotyczące uzupełnienia w zakresie warunków formalnych – tylko w wersji papierowej (!) Weryfikacja nie stanowi etapu oceny wniosków, w związku z czym, w przypadku pozostawienia wniosku o dofinansowanie bez rozpatrzenia, Wnioskodawcy nie przysługuje protest.

32 OCENA FORMALNO-MERYTORYCZNA PROJEKTÓW
Ocena trwa maksymalnie 90 dni roboczych (z możliwością przedłużenia w uzasadnionych przypadkach, np. duża ilość wniosków). Ocena pozytywna to min. 60% maksymalnej liczby punktów przewidzianych w Karcie Oceny formalno - merytorycznej. Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu: październik 2018 r. Lista projektów po ocenie na stronie rpo.wrotapodlasia.pl. W przypadku projektów, które uzyskały taką samą liczbę punktów, a wartość projektów ocenionych pozytywnie przekroczyła alokację, o pozycji na liści rankingowej będą decydować kryteria rozstrzygające: Publiczny koszt utworzenia nowego miejsca pracy i Wkład środków prywatnych. Uchwała Zarządu Woj. Podlaskiego w sprawie rozstrzygnięcia konkursu. Lista projektów ocenionych pozytywnie z wyróżnieniem wybranych do dofinansowania na rpo.wrotapodlasia.pl i funduszeeuropejskie.gov.pl Pisemne powiadomienie Wnioskodawcy o wyniku oceny złożonego wniosku.

33 Kwalifikowalność wydatków

34 KWALIFIKOWALNOŚĆ WYDATKÓW
O kwalifikowalności wydatku decyduje jego zgodność z przepisami unijnymi i krajowymi w tym zakresie. Kwalifikowalność wydatków jest weryfikowana na każdym etapie: złożenia wniosku (kwalifikowalność kosztu, wiarygodność oszacowania), rozliczenia projektu (ponoszenie wydatków zgodnie z wnioskiem, weryfikacja zapewnienia zasady konkurencyjności), kontroli projektu.

35 WYDATKI KWALIFIKOWALNE
Wydatki na opracowanie dokumentacji związanej z przygotowaniem projektu: niezbędna dokumentacja techniczna, decyzje administracyjne, mapy lub szkice (kwalifikowane wyłącznie w ramach pomocy de minimis), wydatki na nadzór budowlany i autorski, inwestorski, wydatki na materiały i roboty budowlane, wydatki na grunty niezabudowane i zabudowane maksymalnie do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu, (dla terenów poprzemysłowych / opuszczonych, na których znajdują się budynki, limit ten wynosi 15%), wartość nieruchomości potwierdzona operatem szacunkowym, koszty nabycia środków trwałych, w szczególności maszyny i urządzenia, wydatki związane z energetyką odnawialną mogą stanowić maksymalnie 10% całkowitych kosztów kwalifikowalnych projektu (przedmiotowe wydatki kwalifikowane wyłącznie w ramach pomocy de minimis),

36 WYDATKI KWALIFIKOWALNE
zakup wartości niematerialnych i prawnych (patenty, oprogramowanie, licencje itp.) – nie mogą być wyłącznym przedmiotem projektu, zakup środków transportu, z wyłączeniem środków transportu wpisujących w KŚT nr 741, tj. z wyłączeniem samochodów osobowych. Środek transportu może zostać zakupiony przez przedsiębiorcę, którego przedmiotem działalności gospodarczej nie są usługi w sektorze transportu (w tym takiego, którego działalność transportowa nie jest działalnością główną). cross-financing – usługi doradczo-szkoleniowe o charakterze specjalistycznym, ściśle związane z projektem – do wysokości 10% wydatków kwalifikowalnych projektu (kwalifikowane wyłącznie w ramach pomocy de minimis),

37 PRZYKŁADOWE WYDATKI NIEKWALIFIKOWALNE
koszty leasingu środków trwałych i WNiP, wydatki poniesione na zakup nieruchomości przekraczające 10% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu, a w przypadku  terenów poprzemysłowych/opuszczonych, na których znajdują się budynki, wydatki przekraczające 15%, zakup lokali mieszkalnych, wydatki na zakup używanego środka trwałego, który był w ciągu 7 lat wstecz (w przypadku nieruchomości 10 lat) współfinansowany ze środków unijnych lub z dotacji krajowych, koszty pośrednie, wkład niepieniężny, działania informacyjno-promocyjne, koszty usług doradczych na rzecz MŚP związane z zarządzaniem projektem oraz bieżącą działalnością gospodarczą przedsiębiorstwa, które mają charakter ciągły lub okresowy, takie jak rutynowe usługi doradztwa podatkowego, finansowego, prawnicze, reklama, koszty personelu, koszty środków transportu KŚT nr 741 – samochodów osobowych,

38 Kryteria merytoryczne wyboru projektów

39 KRYTERIA MERYTORYCZNE DOPUSZCZAJĄCE SZCZEGÓLNE
1. Lokalizacja inwestycji Czy inwestycja realizowana jest w gminie, której rozwój uwarunkowany jest siecią Natura 2000? (tj. gmina inna niż miejska, w której udział powierzchni obszarów Natura 2000 w powierzchni całkowitej jest wyższy od średniej dla EU27). 2. Potrzeby lokalnych środowisk Czy przedsięwzięcie wpisuje się w lokalną strategię rozwoju (LSR) lub inne lokalne programy/strategie?

40 KRYTERIA MERYTORYCZNE DOPUSZCZAJĄCE SZCZEGÓLNE
3. Miejsca pracy Czy realizacja przedsięwzięcia spowoduje zwiększenie liczby miejsc pracy u Wnioskodawcy o co najmniej 1 EPC? Trwałość miejsc pracy – min. 2 lata od daty utworzenia. Warunek – wybór odpowiedniego wskaźnika do monitorowania. 4. Analiza popytu Czy przeprowadzona przez Wnioskodawcę analiza popytu potwierdza zapotrzebowanie rynkowe na produkt lub usługę, która będzie oferowana na rynku w wyniku realizacji projektu?

41 KRYTERIA MERYTORYCZNE RÓŻNICUJĄCE
1. Wkład środków prywatnych 1 punkt za 1 p. p. podwyższenia wkładu własnego Wnioskodawcy w odniesieniu do minimalnego wymaganego wkładu. Maksymalna liczba punktów w ramach kryterium: 15.

42 KRYTERIA MERYTORYCZNE RÓŻNICUJĄCE
2. Publiczny koszt utworzenia nowego miejsca pracy Podstawą przyznania punktów będzie publiczny koszt utworzenia miejsca pracy obliczany jako iloraz wartości wnioskowanej dotacji i deklarowanej liczby nowo utworzonych miejsc pracy (wartość zaokrąglana według reguł matematycznych do pełnych tysięcy zł). Skala punktowa 301 i więcej – 0 pkt – 4 pkt (…) – 36 pkt – 40 pkt. Maksymalna liczba punktów w ramach kryterium: 40. 2. Publiczny koszt utworzenia nowego miejsca pracy

43 KRYTERIA MERYTORYCZNE RÓŻNICUJĄCE
3. Pobudzenie lokalnej przedsiębiorczości 5 pkt – Wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo posiadające siedzibę na terenie gminy objętej interwencją w ramach Działania 1.5, które nie otrzymało dotychczas wsparcia w ramach RPOWP oraz RPOWP (w zakresie interwencji EFRR), 0 pkt – Beneficjenci nie spełnia powyższych warunków.

44 KRYTERIA MERYTORYCZNE RÓŻNICUJĄCE
4. Zielona gospodarka Kryterium weryfikowane w oparciu o zakres rzeczowy projektu. Punkty przyznawane będą w zależności od podjętych w ramach realizacji projektu następujących elementów: działania przyczyniające się do ograniczenia konsumpcji lub zwiększenia efektywności wykorzystania energii i zasobów naturalnych – 5 pkt działania mające na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych – 5 pkt działania ograniczające ilość odpadów i zanieczyszczeń – 5 pkt W ramach kryterium punkty podlegają sumowaniu. Maksymalna ilość punktów w ramach kryterium: 15.

45 KRYTERIA MERYTORYCZNE RÓŻNICUJĄCE
5. Udział powierzchni objętej NATURĄ 2000 Podstawą oceny kryterium będzie lokalizacja inwestycji. W zależności od wartości procentowej powierzchni danej gminy objętej siecią NATURA 2000 w całkowitej powierzchni danej gminy, w zaokrągleniu do pełnych %. Im wyższy udział obszaru NATURA 2000, tym wyższa punktacja. Skala punktowa: 100 % – 15 pkt 99-87 % – 14 pkt 86-72 % – 12 pkt 71-57 % – 10 pkt 56-42 % – 8 pkt 41-27 % – 6 pkt 26-19 % – 4 pkt 0-18 % – 0 pkt. Maksymalna liczba punktów w ramach kryterium: 15.

46 KRYTERIA MERYTORYCZNE RÓŻNICUJĄCE
6. Wpływ projektu na dodatkowe obszary Czy w ramach realizacji projektu Wnioskodawca rozwinie produkt turystyczny albo wprowadzi ekoinnowacje? Kwestia rozwoju produktów turystycznych dotyczy jedynie Wnioskodawców, którymi są przedsiębiorstwa z sektora turystycznego. Kryterium weryfikowane w oparciu o zakres rzeczowy projektu. Punkty przyznawane będą w zależności od podjętych w ramach realizacji projektu następujących elementów: rozwój sieciowego produktu turystycznego – 7 pkt rozwój kompleksowego produktu turystycznego – 3 pkt lub ekoinnowacja produktowa – 7 pkt ekoinnowacja procesowa – 3 pkt W ramach kryterium punkty podlegają sumowaniu. Maksymalna ilość punktów w ramach kryterium: 10.

47 PUNKT KONSULTACYJNY W ZAKRESIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Bezpłatne informacje z zakresu zamówień publicznych i bazy konkurencyjności, czynny we czwartki, w godzinach od , w siedzibie IZ RPOWP przy ul. Poleskiej 89 w Białymstoku, należy wcześniej umówić się na indywidualną konsultację lub skierować zapytanie dzwoniąc na infolinię GPI w Urzędzie Marszałkowskim tel , można wysłać zapytanie na adres:

48 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY
WARUNKI FORMALNE Brak wymaganych załączników; brak podpisów osób sporządzających/upoważnionych na dokumentach aplikacyjnych; informacje dotyczące Wnioskodawcy niezgodne z dokumentem rejestrowym; wybór rozporządzenia pomocowego niezgodnego z Regulaminem konkursu; dokumentacja podpisana przez osobę nieupoważnioną (konieczność przedłożenia upoważnienia poświadczonego notarialnie); brak kompletnej dokumentacji środowiskowej! przekroczenie terminu na złożenie poprawek!

49 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY
KRYTERIA FORMALNE Lokalizacja projektu (wskazanie gminy wykluczonej z możliwości wsparcia – gmina miejska; warunek dotyczący mobilnych środków trwałych); przekroczony termin realizacji projektu; wartość wydatków kwalifikowalnych projektu większa niż maksymalna wartość określona w Regulaminie konkursu.

50 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY
KRYTERIA MERYTORYCZNE Niespójności zapisów w różnych częściach dokumentacji aplikacyjnej (np. dot. zatrudnienia); mało wiarygodne uzasadnienie realizacji projektu (brak rzetelnej analizy rynku, brak zasadności realizacji przedsięwzięcia w gminie objętej wsparciem w ramach działania 1.5, prognozowane przychody znacząco mniejsze niż koszty zatrudnienia); wykonalność techniczna (np. brak określenia związku planowanych do zatrudnienia osób z realizacją projektu, brak uwzględnienia potrzeby uzyskania zezwoleń na inwestycję); wykonalność finansowa (brak ujęcia istotnych elementów projektu np. brak wskazania źródła finansowania wkładu własnego, nierzetelna analiza przychodów, w przypadku finansowania inwestycji kredytem brak określenia jego parametrów); Powoływanie się na wpisywanie się w nieaktualną strategię/program.

51 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY
KRYTERIA RÓŻNICUJĄCE Zielona gospodarka – brak odniesienia opisywanych działań do zakresu rzeczowego projektu bądź opisywanie działań w sposób bardzo ogólny, pobieżny.

52 WSKAŹNIKI Wskaźniki obligatoryjne:
Inwestycje prywatne uzupełniające wsparcie publiczne dla przedsiębiorstw (dotacje) (CI 6) Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie (CI 1) Liczba przedsiębiorstw otrzymujących dotację (CI2) Wskaźniki mające istotny wpływ na ocenę merytoryczną projektu: Wzrost zatrudnienia we wspieranych przedsiębiorstwach Liczba przedsiębiorstw wspartych w zakresie działań prośrodowiskowych

53 DANE KONTAKTOWE W sprawach dotyczących konkursu informacji udzielają pracownicy Instytucji Organizującej Konkurs: Tel.: (85) , - 926, -929, -930, -982, -983, -984 (w tytule wiadomości należy wpisać tylko nr naboru podany w ogłoszeniu o konkursie: RPPD IZ /18) Dodatkowo informacji udzielają pracownicy Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich działających w województwie podlaskim: Główny Punkt Informacyjny w Białymstoku ul. Poleska 89 Białystok infolinia: Tel , -383, -384, -516, -599 Lokalny Punkt Informacyjny w Łomży ul. M. C. Skłodowskiej 1 Łomża Tel , Lokalny Punkt Informacyjny w Suwałkach Osiedle II 6a Suwałki Tel , ,

54 Dziękujemy za uwagę Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
Biuro Innowacyjności Przedsiębiorstw


Pobierz ppt "Spotkanie informacyjne dotyczące naboru w ramach Działania 1"

Podobne prezentacje


Reklamy Google