Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
Program rozwoju Wydziału Zarządzania w latach Prof. dr hab. Kazimierz Krzakiewicz, prof. zw. UEP Poznań, marzec 2016
2
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
MISJA Będąc wiodącym Wydziałem Zarządzania w Polsce, przewagę konkurencyjną budujemy zwiększając wartość dla interesariuszy przez integrowanie nauki, dydaktyki i praktyki gospodarczej. Aktywnym podmiotem realizacji strategii jest cała społeczność Wydziału, działająca w poczuciu lojalności i wspólnoty interesów, dla której to społeczności tworzone są warunki samorealizacji
3
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
TOŻSAMOŚĆ WYDZIAŁU Tożsamość związana jest z identyfikacją pracowników z celem i treściami działalności Wydziału Zarządzania, a także z zasadami organizacji i zarządzania Wydziałem. Tożsamość jest istotnym elementem tworzącym wizerunek i ocenę Wydziału Zarządzania w otoczeniu. Budowanie tożsamości Wydziału związane jest ze skupieniem pracowników naukowych i administracyjnych na powszechnie akceptowanym, podstawowym celu działalności i zasadach funkcjonowania Wydziału. Identyfikowanie się pracowników z Wydziałem wpływa m.in. na pozycję naukową i dydaktyczną Wydziału wewnątrz i na zewnątrz Uczelni.
4
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
TOŻSAMOŚĆ WYDZIAŁU Wzmacnianie tożsamości Wydziału Zarządzania polega na określeniu wyraźnego celu, do którego podąża działalność naukowa, dydaktyczna, a także struktura i zasady funkcjonowania Wydziału. Realizacja celu opiera się na tradycjach Wydziału i uwzględnia istniejący potencjał naukowy i dydaktyczny. Doświadczenie i potencjał kadr obecnego Wydziału Zarządzania stwarzają solidne podstawy do tworzenia wydziału biznesowego, którego celem naukowym są badania z zakresu zarządzania podmiotami gospodarczymi, natomiast celem dydaktycznym jest kształcenie wysokiej jakości kadr przygotowanej do zarządzania na różnych szczeblach w podmiotach gospodarczych- przemysłowych, budowlanych, usługowych, finansowych, administracji publicznej, itp.
5
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
TOŻSAMOŚĆ WYDZIAŁU Celem strategicznym Wydziału Zarządzania jest tworzenie wydziału biznesowego, któremu przyporządkowane są zasadnicze działania w zakresie tworzenia nowych i unowocześniania istniejących kierunków i programów studiów. Dużą wagę poświęca się tworzeniu ścisłych relacji z praktyką gospodarczą i włączaniu przedstawicieli przedsiębiorstw do procesów badawczych i dydaktycznych.
6
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
TOŻSAMOŚĆ WYDZIAŁU Tworzenie struktury organizacyjnej i programowej wydziału biznesowego przybiera różne formy. Obok działań dotyczących kierunków i programów studiów istotne znaczenie ma odpowiednie kształtowanie jednostek badawczo-dydaktycznych, takie jak np. tworzenie katedr, zespołów badawczych, których działalność nakierowana będzie na badania stosowane (najlepiej we współpracy z praktyką gospodarczą) oraz kształcenie biznesowe. Rosnące zasoby samodzielnych pracowników naukowych na Wydziale Zarządzania stwarzają realne możliwości dla realizacji powyżej wskazanych przedsięwzięć.
7
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ZAŁOŻENIA Budowanie kultury organizacyjnej integrującej pracowników i studentów Wydziału, zapewniającej poczucie dumy i satysfakcji Położenie nacisku na współpracę Wydziału z zewnętrznymi jednostkami naukowymi Umocnienie pozycji Wydziału na UEP i w otoczeniu Wspieranie wspólnych przedsięwzięć i inicjatyw międzykatedralnych Zapewnienie optymalnych warunków rozwoju dla młodych pracowników naukowych i osób realizujących prace awansowe Wspieranie osób podejmujących starania o uzyskanie tytułu naukowego Zwiększenie poziomu aktywności naukowo-badawczej pracowników w wymiarze krajowym i międzynarodowym Uzyskanie kategorii naukowej A+
8
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
DOSKONALENIE RELACJI Doskonalenie relacji wewnętrznych: Cykliczne spotkania z kierownikami Katedr Kontynuacja procesu integracji członków Rady Wydziału Kontynuacja procesu integracji adiunktów Umocnienie relacji zewnętrznych: Budowa partnerskich relacji z wydziałami zarządzania i finansów z innych polskich i zagranicznych uczelni Powołanie „ambasadorów” Wydziału Zarządzania Rozwój współpracy z Radą Biznesu Wydziału Zarządzania Intensyfikacja działań związanych z promocją Wydziału (międzynarodowy dzień Wydziału Zarządzania) Zwiększenie udziału członków Wydziału w zewnętrznych gremiach naukowych
9
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ZAPEWNIENIE FINANSOWANIA Wsparcie dla osób pozyskujących granty (powołanie Pełnomocnika ds. Wsparcia Procesu Pozyskiwania Grantów) Współpraca z Centrum Edukacji Menedżerskiej Pozyskiwanie środków na fundusz Dziekański (Rada Biznesu, Studia podyplomowe)
10
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ROZWÓJ POTENCJAŁU WEWNĘTRZNEGO Poprawa organizacji prac na Wydziale: Doskonalenie systemu komunikacji (fb, przekazywanie informacji poprzez domenę ue.poznan.pl) Wzmocnienie roli kierownika studiów doktoranckich („III dziekan”) Zapraszanie przedstawicieli studentów i doktorantów do Kolegium Dziekańskiego z głosem doradczym Doskonalenie programu „Przyjazny Dziekanat”
11
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ROZWÓJ NAUKOWY Liczba członków RW z tytułem naukowym W latach pracowników Wydziału oraz 2 osoby spoza UEP otrzymały tytuł profesora Konieczność „odtworzenia” liczby profesorów tytularnych (z obecnych 16 profesorów tytularnych 12 osiągnie wiek emerytalny do 2020 roku) W latach wszczęto 33 postępowania habilitacyjne (w tym 15 osób spoza WZ UEP)
12
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ROZWÓJ NAUKOWY Wzmocnienie znaczenia badań naukowych: Promowanie zaangażowania pracowników i studentów Wydziału w działalność Studenckich Kół Naukowych Silniejsze powiązanie działalności SKN z badaniami naukowymi prowadzonymi w Katedrach Wsparcie przedsięwzięć związanych z organizacją międzynarodowych konferencji naukowych Propagowanie badań naukowych przy współpracy z Radą Biznesu
13
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ROZWÓJ NAUKOWY Zwiększenie aktywności publikacyjnej Promowanie publikacji w językach konferencyjnych Położenie silnego nacisku na zwiększenie liczby publikacji w wysokopunktowanych czasopismach Stworzenie czasopisma naukowego na Wydziałe Zarządzania Wsparcie procesów awansowych: Utrzymanie wysokiego tempa awansów habilitacycnych Doskonalenie procedury i działań związanych z procesem przygotowywania dysertacji doktorskich Podjęcie starań o przywrócenie stanowiska asystenta Doskonalenie jakości oferty na studiach III stopnia
14
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ROZWÓJ NAUKOWY „Otwarcie na zewnątrz” prowadzonych na Wydziale badań naukowych : Promowanie międzykatedralnych zespołów badawczych podejmujących działania nakierowane na pozyskanie środków z grantów Promowanie internacjonalizacji badań naukowych Promowanie współpracy naukowej z innymi ośrodkami naukowymi w Polsce
15
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ROZWÓJ DYDAKTYKI Zapewnienie wysokiej jakości procesu dydaktycznego: Indywidualizacja studiów i dostosowanie kształcenia do oczekiwań i zainteresowań studentów Organizacja konkursu dla studentów „Pomysł na biznes” Powiązanie specjalności z seminariami magisterskimi i dyplomowymi – alternatywne ścieżki specjalności Opracowanie nowych programów kierunków i specjalności Pełne wdrożenie Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia Zwiększenie roli koordynatorów specjalności i kierunków Zwiększenie zaangażowania praktyków biznesu w prowadzenie zajęć Organizacja cyklicznych Ogólnopolskich konferencji Studenckich Kół Naukowych
16
STRATEGIA KONTYNUACJI I TWÓRCZEGO ROZWOJU
ROZWÓJ DYDAKTYKI Zwiększenie liczby studentów i słuchaczy studiów podyplomowych: Utrzymanie aktywności w uruchamianiu i rozwoju oferty studiów podyplomowych Doskonalenie oferty studiów niestacjonarnych I i II stopnia i dostosowanie do potrzeb rynku edukacyjnego Rozwój studiów dualnych (profil praktyczny) Doskonalenie programu Klasa Akademicka – MUZa Doskonalenie programów: Akademia Zarządzania Raiffeisen Polbank oraz Wiosenna Akademia Zarządzania LIDLA Rozwój e-learningu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.