Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMilena Władysława Markowska Został zmieniony 6 lat temu
1
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
2
Geneza systemów bonowych
Współpraca z Walonią i Małopolskim Partnerstwem na rzecz Kształcenia Ustawicznego Znak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych Projekt innowacyjny – PFK-Podmiotowe Finansowanie Kształcenia – PRODUKT FINALNY
3
Test systemu bonowego Użycie znaku legitymacyjnego (bon papierowy):
zmniejszenie biurokracji dla przedsiębiorcy szybkość uzyskania dofinansowania Ryczałtowe (lub limitem) rozliczanie usług: elastyczność i autonomię przedsiębiorcy Weryfikacja usługodawców – znak jakości MSUES: jakość usług możliwość monitorowania jakości usług realną możliwość reakcji na skargi
4
Innowacja ma swoja kontynuację…
Sierpień 2015 Produkt finalny projektu PFK – bardzo pozytywna ocena rozwiązania. IV kwartał 2015 Przygotowywanie założeń do podmiotowego finansowania usług w obecnym okresie programowania EFS. od 2016 Realizacja projektu systemowego Kierunek Kariera w oparciu o produkt finalny oraz ogłoszenie konkursu na operatora dla przedsiębiorców.
5
Systemy bonowe w województwie małopolskim
Osoby indywidualne -szkolenia z kompetencji ogólnych - Kierunek Kariera Osoby indywidualne –szkolenia zawodowe MŚP - przedsiębiorcy i ich pracownicy KFS? – w planach
6
Atuty systemu bonowego
Elastyczność dla klienta –klient sam decyduje kiedy, gdzie i na jakie usługi je przeznaczy. Zabezpiecza efektywność wydatkowania środków publicznych- limit dofinansowania na godzinę szkoleniową oraz płatność po zrealizowaniu usługi Szybkość uzyskania dofinansowania i ograniczenie biurokracji dla klienta (za rozliczenie odpowiada operator i instytucja szkoleniowa). Wymaga odpowiedzialności od klienta
7
System bonowy w Małopolsce
Usługodawcy FV + rozliczenie bonów Umowa WUP Kraków + operator finansowy Baza Usług Rozwojowych 7 znaków jakości, w tym: BON BON W zaprojektowanym systemie uczestniczy wielu interesariuszy, każdy ma zadania do wykonania, ale dla Firm szkoleniowych najważniejsze to: Zawarcie umowy z WUP Kraków na świadczenie usług w Kierunku Kariera. Zarejestrowanie w RUR. Rozliczenie usługi z Operatorem. Umowa + bony BON
8
W MAŁOPOLSCE JAKOŚĆ SZKOLEŃ MA ZNACZENIE Baza Usług Rozwojowych
Firmy szkoleniowe większe znaczenie usług szkoleniowych wzrost konkurencyjności na rynku wyróżnienie usługi dobrej jakości Przedsiębiorcy mają do dyspozycji sprawdzone firmy szkoleniowe o przyjętym standardzie usługi Uczestnik szkolenia dobre szkolenie Środki publiczne na usługi kupowane w firmach gwarantujących jakość
9
KIERUNEK KARIERA CEL: podwyższanie kompetencji osób dorosłych, w tym w szczególności znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy osób spotka się z doradcą zawodowym w ramach indywidualnej usługi doradczej osób otrzyma bony na szkolenia w ramach Kierunku Kariera osób rozwinie swoje kompetencje lub zdobędzie kwalifikacje PROBLEM: Mała aktywność osób pracujących w uczeniu przez całe życie ROZWIĄZANIE: Wykorzystanie doradztwa zawodowego do profesjonalnego określania ścieżki edukacyjno-zawodowej.
10
BILANS KARIERY i SZKOLENIA DLA OSÓB PRACUJĄCYCH
KIERUNEK KARIERA – BILANS KARIERY i SZKOLENIA DLA OSÓB PRACUJĄCYCH Bilans Kariery – Spotkania z doradcą zawodowym- bilans podstawowy lub pogłębiony Umowa na bony szkoleniowe I pakiet bonów (szkolenia ogólne) Usługa z Bazy Usług Rozwojowych II pakiet bonów szkolenia zawodowe
11
Elektroniczny system bonów szkoleniowych
13
Sodexo Motivation Solutions
Wnioski System bonów szkoleniowych to nie tylko rozwiązanie proceduralno-techniczne . Podstawą właściwego wdrożenia jest współpraca uczestników systemu : Instytucji szkoleniowych – operatora finansowego – dysponenta środków i administratora Bazy Usług Rozwojowych na rzecz obsługi klienta. Warunki systemu bonowego muszą być dostosowane do celu jaki przyświeca określonemu wsparciu – elementy, które nie mają znaczenia w bonach dla MSP odgrywają ogromną rolę w systemie dla osób indywidualnych – np. czas realizacji usług , lokalny charakter realizacji usług, wsparcie w decyzji klienta (doradztwo zawodowe ). Sodexo Motivation Solutions
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.