Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowości Comarch ERP Optima wersja

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowości Comarch ERP Optima wersja"— Zapis prezentacji:

1 Nowości Comarch ERP Optima wersja 2018.5.1
Kraków, 23 kwietnia r.

2 Najważniejsze zmiany Comarch ERP Optima wersja 2018.5.1
Wprowadziliśmy funkcje ułatwiające wdrożenie procedur wynikających z wymagań RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016r.) dotyczące zarządzania danymi osobowymi podlegającymi przetwarzaniu w systemie: rejestr zgód na przetwarzanie danych, rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, rejestr naruszeń ochrony danych osobowych, rejestr upoważnień dostępu do danych osobowych, anonimizację danych osobowych kontrahenta i przedstawiciela uniemożliwiającą identyfikacji danej osoby. Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane ze zmianami w przepisach Zautomatyzowaliśmy proces uwzględniania w pliku JPK_VAT faktur wystawionych do paragonów rozliczonych w deklaracji VAT-7. Dostosowaliśmy wydruk Zaświadczenia płatnika składek Z-3b (dla osób prowadzących działalność) do nowego wzoru opublikowanego na stronie ZUS.

3 Najważniejsze zmiany Comarch ERP Optima wersja 2018.5.1
Deklaracja AKC-WW (6). W związku z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 24 stycznia 2018r. W sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku akcyzowego oraz deklaracji w sprawie przedpłaty akcyzy (Dz. U. z 2018r. Poz 273) dla deklaracji AKC-WW wprowadziliśmy wersję formularza 6 oraz wydruk zgodny z tą wersją. Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane ze zmianami w przepisach Wydruk Tax Free. Dostosowaliśmy wydruk dokumentu Tax Free zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 22 lutego 2018r. (poz 521). KGO – Rejestr BDO. W związku z ustawą z 24 listopada 2017r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw od 24 stycznia 2018r. działa rejestr i baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Nowy rejestr zastąpił dotychczas funkcjonujący i administrowany przez GIOŚ. Zgodnie z obowiązkiem nałożonym ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym na Fakturach Sprzedaży drukowany jest numer rejestrowy przydzielony przedsiębiorcy w BDO.

4 Najważniejsze zmiany Comarch ERP Optima wersja 2018.5.1
Nowości Comarch ERP Optima , które zasługują na szczególną uwagę: Umożliwiliśmy wpisanie do 20 znaków w polu NIP. Wprowadziliśmy funkcję zapisywania działań wykonywanych przez operatorów w programie. Dla wydruków EKO dodaliśmy wydruk Eko – Faktura Pro Forma: Wzór standard, Duplikat oraz umożliwiliśmy seryjne drukowanie zaznaczonych faktur z wykorzystaniem wzoru wydruku Eko – wydruki seryjne: Wzór standard, Duplikat. Umożliwiliśmy seryjny wydruk listów przewozowych dla zleceń zaznaczonych na liście. Dodaliśmy funkcjonalność automatycznego dodawania zerowego zestawienia czasu pracy za rozliczany miesiąc, podczas naliczania wypłaty etatowej dla pracowników rozliczanych Według zestawienia i nieobecnych cały miesiąc.

5 WSPÓLNE Rejestr danych osobowych
W programie Comarch ERP Optima dodano funkcje ułatwiające zarządzanie danymi osobowymi podlegającymi przetwarzaniu w systemie oraz umożliwiono prowadzenie ewidencji wszelkich czynności związanych z przetwarzaniem tych danych. Ma to na celu ułatwienie Użytkownikom programu dostosowanie się do wymagań RODO (Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych). W menu Ogólne w sekcji Dane osobowe dodane zostały pozycje Rejestry oraz Słowniki.

6 WSPÓLNE Rejestr danych osobowych
Funkcja umożliwia wskazanie osób odpowiedzialnych za prowadzenie rejestrów danych osobowych. Okno składa się z dwóch zakładek: [Ogólne] oraz [Adres GIODO]. Na pierwszej z nich istnieje możliwość wskazania kolejno administratora, współadministratora, przedstawiciela oraz inspektora danych osobowych. Zakładka [Adres GIODO] zawiera pola umożliwiające określenie adresu Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych: Miasto, Województwo, Poczta, Kod pocztowy, Ulica, Numer domu i Numer lokalu.

7 WSPÓLNE Rejestr danych osobowych
Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych umożliwia ewidencjonowanie w programie w jakich procesach w organizacji są przetwarzane dane osobowe, w jakim celu i kogo dotyczą oraz jak są zabezpieczane.

8 WSPÓLNE Rejestr danych osobowych
Rejestr naruszeń umożliwia ewidencjonowanie przypadków naruszenia ochrony danych osobowych. Administrator ma obowiązek udokumentować wszelkie naruszenia ochrony danych osobowych - w tym okoliczności naruszenia ochrony danych osobowych, jego skutki oraz podjęte działania zaradcze.

9 WSPÓLNE Rejestr danych osobowych
Rejestr upoważnień do przetwarzania danych służy do zapisywania upoważnień do przetwarzania danych osobowych dla m. in.: pracowników firmy do przetwarzania danych osobowych klientów lub pracowników, zarejestrowanej jako kontrahent zewnętrznej księgowej mającej dostęp do danych osobowych, Partnera Comarch pomagającego we wdrożeniu Comarch ERP Optima w Biurze rachunkowym.

10 WSPÓLNE Rejestr danych osobowych
Rejestr zgód zawiera informacje na temat zgód, jakie klienci oraz pracownicy złożyli na przetwarzanie swoich danych osobowych. Treści zgód wprowadzane są w sekcji Słowniki.

11 WSPÓLNE Anonimizacja danych
Funkcja anonimizacji danych osobowych kontrahenta i przedstawiciela powoduje nieodwracalne uniemożliwienie identyfikacji danej osoby. Funkcja dotyczy kart kontrahentów, przedstawicieli oraz dokumentów z nimi powiązanych. Na karcie operatora (w Konfiguracji Programu/ Użytkowe/ Operatorzy), na zakładce [Parametry cd] w sekcji Dane osobowe dodany został parametr Prawo do anonimizacji danych osobowych. Dodatkowo w Konfiguracji/ Firmy/ Ogólne dodana została gałąź Dane osobowe. Widoczna jest wyłącznie dla operatorów mających zaznaczony parametr Prawo do anonimizacji danych osobowych. Można na niej wskazać okres za jaki mają być sprawdzane dokumenty przed wykonaniem anonimizacji danych.

12 WSPÓLNE Anonimizacja danych
Po wybraniu kontrahenta (przedstawiciela) wyświetlane są dokumenty z nim powiązane. Jeżeli istnieją jakiekolwiek dokumenty blokujące wykonanie anonimizacji, wówczas zostają one wyświetlone. Wyświetloną listę dokumentów można wyeksportować do pliku lub wydrukować. Lista zawiera takie informacje, jak typ dokumentu, numer dokumentu, data dokumentu oraz opis. Lista pogrupowana jest po typie dokumentu/słownika. Przycisk służący do anonimizacji jest w takim przypadku nieaktywny. Użytkownik chcąc wykonać anonimizację powinien zweryfikować wyświetlone dokumenty, zamknąć rezerwacje, zamówienia, wyciągnąć oferty z bufora.

13 WSPÓLNE Anonimizacja danych
Jeżeli nie ma żadnego dokumentu blokującego anonimizację wówczas wyświetlane są wszystkie dokumenty powiązane z anonimizowanym podmiotem. Przycisk Anonimizuj umożliwia wykonanie anonimizacji. Po wykonaniu anonimizacji danych, karta kontrahenta jest ustawiana jako karta nieaktywna. Kod kontrahenta zmieniany jest na: ANONIM + numer kolejny(zaczynając od 1), nazwa jest zmieniana na: Dane zanonimizowane.

14 WSPÓLNE Logowanie działań operatorów
Logowanie działań operatorów. Umożliwiono zapisywanie kolejnych działań wykonywanych przez operatorów w programie. Funkcja rejestruje kolejne akcje wykonywane w programie przez Użytkownika. Taki zapis historii umożliwia zapamiętywanie osób, które modyfikują lub pobierają dane z programu. Historia zmian dostępna jest z poziomu formularza każdego dokumentu poprzez kliknięcie na wstążce programu przycisku Historia zmian. Po naciśnięciu przycisku otwierane jest nowe okno, na którym widoczna jest lista zmian dotycząca wyłącznie tego dokumentu. Historia zmian dostępna jest oprócz dokumentów również dla danych słownikowych, takich jak kontrahenci, pracownicy, konta księgowe, pozycje cennikowe, itd.

15 WSPÓLNE Logowanie działań operatorów
Dodatkowo w menu Narzędzia dodana została grupa Historia z dostępnym na niej przyciskiem Historia zmian. Jest ona dostępna wyłącznie dla Administratora systemu. Okno z pełną listą historii zmian zawierające dwie zakładki: Działania w obrębie firmy [Nazwa firmy], Działania w obszarze wspólnym dla wszystkich firm.

16 WSPÓLNE 20 znaków w polu NIP
Na formularzu kontrahenta oraz na dokumentach umożliwiono wpisanie do 20 znaków w polu NIP. Dłuższy numer NIP został uwzględniony na wydrukach, jak również podczas importów i eksportów (w tym do plików JPK).

17 KSIĘGOWOŚĆ Faktury do paragonów w JPK_VAT
Zautomatyzowano proces uwzględniania w pliku rozliczonych JPK_VAT faktur wystawionych do paragonów w deklaracji VAT-7. Jeżeli paragon zostanie przeniesiony do Rejestru VAT, a następnie przekształcony do faktury to faktura do rejestru VAT przenoszona jest z zaznaczonym parametrem Rozliczać w deklaracji VAT. Sprzedaż detaliczna jest w takim przypadku korygowana o kwotę wystawionej do paragonu faktury.

18 KSIĘGOWOŚĆ Faktury do Paragonów w JPK_VAT
Zapis korekcyjny tworzony jest na kontrahenta !NIEOKREŚLONY! o nazwie Sprzedaż detaliczna. Na zapisie korekcyjnym w polu Dokument widnieje: Kor. Detal [Numer korekty] z RRRR-MM-DD– jeżeli paragony są przenoszone zbiorczo do rejestru VAT, Kor. [Numer paragonu] - jeżeli faktura dotyczy pojedynczego paragonu, Kor. do Detal za m-c [M.RRRR] - jeżeli faktura dotyczy kilku paragonów przeniesionych pojedynczo do rejestru VAT. Jest on dokumentem wewnętrznym, więc nie generuje dodatkowej płatności w preliminarzu.

19 DZIĘKUJEMY facebook.com/comarcherp linkedin.com/company/comarch
youtube.com/user/CDN4company


Pobierz ppt "Nowości Comarch ERP Optima wersja"

Podobne prezentacje


Reklamy Google