Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałΖώσιμη Κορομηλάς Został zmieniony 6 lat temu
2
SPRAWOZDANIE Projekt „Ucz się i nauczaj” realizowany w ramach Programu Erasmus Plus przez Zespół Szkół nr 3 w Zamościu w terminie r r.
3
Cele projektu: Cel główny: Podniesienie jakości pracy szkoły oraz kwalifikacji nauczycieli Zespołu Szkół nr 3 w Zamościu poprzez mobilność 10 nauczycieli do r. Cele szczegółowe: -podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, -podniesienie kompetencji informatycznych nauczycieli, -wzbogacenie warsztatu metodycznego nauczycieli, -utrzymanie wysokiej jakości pracy szkoły.
4
Zrealizowane działania przygotowawcze: 1) udział nauczycieli - uczestników projektu w internetowym kursie Moodle „Jak uczestniczyć w Programie eTwinning?”, 2) udział w kursie języka angielskiego zorganizowanym dla uczestników,
5
3) zaplanowanie i przeprowadzenie przez uczestników lekcji z wykorzystaniem technologii informatycznych oraz ich sfilmowanie w celu umożliwienia innym korzystania z tych doświadczeń,
6
4) udział w seminariach poświęconych krajom, które były celem mobilności nauczycieli; przygotowanie prezentacji multimedialnych i przedstawienie informacji dotyczących systemów edukacji, kultury i wykorzystywania ICT w szkolnictwie Włoch i Bułgarii.
7
Mobilność KA 1 Vigevano, Włochy Wizyta w szkole partnerskiej Istituto Comprensivo di Via Valletta Fogliano w Vigevano, Donato Bramante we Włoszech w dniach r.
8
Działania zrealizowane w ramach wizyty: - tzw: job shadowing ( obserwacja pracy nauczycieli) -zapoznanie z ciekawymi scenariuszami lekcji prowadzonych przez włoskich kolegów z wykorzystaniem technologii informatycznej w praktyce
9
-uczestnictwo w przygotowaniu włoskich gimnazjalistów do egzaminu z Komputerowego Prawa Jazdy - udział w zajęciach z uczniem dyslektycznym na specjalnie opracowanym programie komputerowym
10
- Prezentacja lekcji nauczycieli ZS nr 3 z z wykorzystaniem ICT poprzez wyświetlenie fragmentów filmów nagranych w Polsce. - Zaprezentowanie uczniom i nauczycielom w Vigevano teledysku o szkole nr 3 oraz wirtualnej wycieczki po Zamościu.
11
Na uwagę zasługiwała powszechność stosowania przez uczniów i nauczycieli tej szkoły tabletów, które często zastępowały uczniowskie zeszyty i dzienniki klasowe, służyły do przekazywania informacji, wysyłania zadań domowych itp.
12
Zwieńczeniem działań było seminarium, na którym nastąpiła wymiana uwag między polskimi a włoskimi nauczycielami, podzielenie się doświadczeniem i spostrzeżeniami na temat funkcjonujących w obu krajach systemów oświatowych oraz korzyści wynikających ze stosowania w edukacji technologii informatycznej.
13
Mobilność KA 1 Banitsa, Bułgaria Wizyta w szkole partnerskiej im
Mobilność KA 1 Banitsa, Bułgaria Wizyta w szkole partnerskiej im. Christo Botewa w Banitsy w regionie Vratsa w Bułgarii, r.
14
Działania zrealizowane w ramach wizyty: - tzw: job shadowing ( obserwacja pracy nauczycieli),
15
- obserwacja lekcji z wykorzystaniem ICT prowadzonych w klasach młodszych,
16
- obserwacja lekcji z wykorzystaniem ICT prowadzonych w klasach starszych,
17
- zapoznanie ze specyfiką pracy szkoły, w której uczy się także mniejszość romska,
18
- udział w spotkaniu prezentującym system edukacji w Polsce i w Bułgarii,
19
- nawiązanie kontaktu z niezwykle otwartymi uczniami i nauczycielami,
20
- prezentacja filmów z lekcji z wykorzystaniem ICT i informacji o ZS nr 3 oraz o Zamościu,
21
- obserwacja zajęć pozalekcyjnych, w tym z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
22
- udział w występach folklorystycznych uczniów promujących bułgarską kulturę,
24
-udział w koncercie charytatywnym
25
- udział w spotkaniu z pasjonatami historii Bułgarii i jej bohatera – patrona szkoły Christo Botewa ,
26
- spotkanie z merem i władzami miasta Vraca oraz lokalnymi mediami,
27
- udział w seminarium podsumowującym wizytę, wymiana doświadczeń.
28
Rozpowszechnianie informacji o realizacji projektu: - relacje na stronie internetowej szkoły oraz szkół partnerskich,
29
- gazetki ścienne ze zdjęciami eksponowane na korytarzu szkolnym oraz pamiątkowa fotorama z informacjami o projekcie, - artykuły w lokalnej prasie, -fotorelacje na portalach miasta Zamość i w mediach, - utworzenie projektu eTwinning prezentującego działania w ramach mobilności.
30
Efekty uzyskane dzięki realizacji projektu: - podniesienie kompetencji językowych, umożliwiających komunikację ze szkołami zagranicznymi, korzystanie z platformy eTwinning, korzystanie z zasobów internetowych/literatury fachowej zamieszczanych w językach obcych, - zdobycie umiejętności obsługiwania i korzystania z platformy eTwining, pozwalających na komunikację, wymianę doświadczeń, nawiązywanie kontaktów z jej uczestnikami z różnych państw UE i realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych we współpracy ze szkołami z krajów UE, - poszerzenie wiedzy na temat metod nauczania i technik wykorzystywania ICT w szkołach w Bułgarii i we Włoszech, wzbogacenie warsztat u metodycznego uczestników projektu i ich portfolio, -podniesienie atrakcyjności i skuteczności metod pracy, -nabyte i podniesione, jak to opisano powyżej, kompetencje uczestników zwiększą ich atrakcyjność na rynku pracy, - zdobycie wiedzy na temat kultury, historii, aktualnej sytuacji Bułgarii i Włoch, zwiększającej otwartość uczestników projektu na świat i na jego różnorodność, podniesienie akceptację dla wielokulturowości wpływającej także na budowanie postawy tolerancji i otwartości u uczniów, - znajomość systemu oświaty i sposobów funkcjonowania placówek oświatowych w krajach UE (Bułgaria, Włochy), wzmacniająca profesjonalny profil nauczycieli- uczestników.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.