Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWładysława Janina Kaczmarek Został zmieniony 6 lat temu
1
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Najczęściej popełniane naruszenia skutkujące nałożeniem kar administracyjnych w postępowaniach przetargowych przeprowadzonych przez Beneficjentów w ramach PROW Poznań, r. Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
2
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” 1. Brak pełnej informacji o warunkach udziału w postępowaniu lub kryteriach oceny ofert Art. 41 ustawy Pzp Art. 36 ustawy Pzp 25% Wysokość wskaźnika może zostać obniżona do 10 % lub 5 % w zależności od charakteru i wagi niezgodności. Rozbieżności pomiędzy zapisami SIWZ a ogłoszeniem o zamówieniu: podanie rozbieżnych warunków uczestnictwa/kryteriów oceny ofert/ fakultatywnych podstaw wykluczenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub opisu kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Niezgodności pomiędzy treścią ogłoszenia o zamówieniu z BZP a ogłoszeniem ze strony internetowej Zamawiającego i/lub wywieszonym na tablicy ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego – ogłoszenie o zamówieniu, odpowiednio zamieszczone lub publikowane w miejscu publicznie dostępnym nie może zawierać informacji innych niż te zamieszczone na portalu BZP. Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
3
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” 2. Określenie dyskryminacyjnych warunków udziału w postępowaniu Art. 22 ust. 1a ustawy Pzp Art. 7 ust. 1, w zw. z art. 91 ust. 2 ustawy Pzp 25% Wysokość wskaźnika może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru lub wagi niezgodności. Określenie warunków udziału w postępowaniu lub wymaganych od wykonawców środków dowodowych w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia lub uniemożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, np.: przy robotach budowlanych opisanie warunku, w którym Zamawiający oprócz stosownych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wskazuje na przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego (PIIB – Polska Izba Inżynierów Budownictwa); określenie warunku sytuacji finansowej lub ekonomicznej poprzez wymóg, aby wykonawca posiadał polisę OC – dokument ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności – z okresem ważności od dnia podpisania umowy do dnia jej zakończenia; przy określaniu warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie – brak wskazania nabytych uprawnień na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz brak przywołania w powyższym zakresie zmiany rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278), w tym również nabytych w drodze odpowiedniej procedury w odniesieniu do podmiotów będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63. poz. 394) ; określenie warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie wykazania wykonaniem budowy drogi, gdy tymczasem przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi. Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
4
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
5
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
6
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
7
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
8
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” 7. Nieprawidłowości w zakresie oświadczeń i dokumentów wymaganych od wykonawców Art. 25 ust. 1 ustawy Pzp 5% Żądanie od wykonawców oświadczeń lub dokumentów, które nie są niezbędne do przeprowadzenia postępowania. Np.: żądanie dokumentów, na które nie zostały przewidziane przesłanki wykluczenia zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy Pzp, brak w ogłoszeniu i w SIWZ przesłanki wykluczenia z art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, a żądanie odpisu z właściwego rejestru (..); żądanie zaświadczenia ZUS, US a brak przesłanki wykluczenia z art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp; żądanie przedstawienia określonego dokumentu przez wykonawcę zagranicznego, przy jednoczesnym braku takiego wymogu w przypadku wykonawców krajowych (np. informacji z KRK, KRS); żądanie większego zakresu dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia od podmiotu trzeciego niż od wykonawcy głównego (podstawowego); nieprecyzyjne określanie warunków udziału w postępowaniu skutkuje brakiem postawienia takiego warunku, a w konsekwencji sprawia, że żądany dokument na jego spełnienie nie jest niezbędny do przeprowadzenia postępowania; Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
9
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” 7. Nieprawidłowości w zakresie oświadczeń i dokumentów wymaganych od wykonawców Art. 25 ust. 1 ustawy Pzp 5% Żądanie od wykonawców oświadczeń lub dokumentów, które nie są niezbędne do przeprowadzenia postępowania. Np.: żądanie dokumentu niewymienionego w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) np. żądanie oświadczenia o przynależności do terytorialnego samorządu zawodowego – PIIB; żądanie na spełnienie warunku sytuacji finansowej lub ekonomicznej polisy OC – dokumentu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności – z okresem ważności od dnia podpisania umowy do dnia jej zakończenia (przedłożenie takiej polisy może Zamawiający żądać tylko i wyłącznie od wybranego wykonawcy w momencie podpisywania umowy, a stosowny wymóg co do tego wprowadzić w SIWZ w ramach istotnych dla stron postanowień umowy (art. 36 ust. 1 pkt 16 ustawy Pzp). Znajduje to potwierdzenie w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej np. wyrok z dnia 12 maja r. (sygn. akt KIO/UZP 560/09), wyrok z dnia 24 lutego 2009 r. (sygn. akt KIO/UZP 161/09), podobnie w wyroku z dnia 15 lipca 2010 r. sygn. akt KIO 1395/10); Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
10
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” 8. Naruszenia w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty Art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 1, 5 ustawy Pzp 25% Wysokość wskaźnika może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru lub wagi niezgodności. Wybór najkorzystniejszej oferty wykonawcy podlegającego wykluczeniu. Np.: żądanie w SIWZ/ogłoszeniu o zamówieniu dokumentu KRK w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp; w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust 2 ustawy Pzp wykonawca nie przedkłada KRK dot. prokurenta spółki, zaniechanie przez Zamawiającego wezwania wykonawcy w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp do brakującego dokumentu KRK dot. prokurenta spółki, dokonanie wyboru wykonawcy, który nie przedłożył dokumentu KRK dot. prokurenta spółki, Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
11
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” 8. Naruszenia w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty Art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 1, 5 ustawy Pzp 25% Wysokość wskaźnika może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru lub wagi niezgodności. Wybór najkorzystniejszej oferty wykonawcy podlegającego wykluczeniu. Np.: wybór oferty jako najkorzystniejszej, która nie spełnia kryteriów lub/i warunków udziału w postępowaniu określonych w SIWZ, np.: przedmiotem zamówienia jest przebudowa/budowa a w warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej określono wykazanie wykonania w ostatnich 5 latach min. dwóch robót budowlanych polegających na budowie drogi/budynku – na jego spełnienie żądano wykazu robót zgodnie z rozporządzeniem – po weryfikacji dokumentów złożonych przez wykonawcę, który przedstawił w wykazie robót (jak i również wynika to z dostarczonych referencji) roboty budowlane polegające na przebudowie – w konsekwencji taki wybór najkorzystniejszej oferty stanowi naruszenie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp, bowiem wykonawca nie spełnił warunków udziału w postepowaniu i powinien podlegać wykluczeniu, a jego oferta zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp – odrzucona; Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
12
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” 8. Naruszenia w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty Art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 1, 5 ustawy Pzp 25% Wysokość wskaźnika może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru lub wagi niezgodności. w warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wymaga posiadania osób zdolnych do wykonania zamówienia, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. geodetą posiadającym uprawnienia w zakresie: geodezyjnych pomiarów realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, geodezyjnej obsługi inwestycji oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych i co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku geodety. Zamawiający tymczasem dokonał wyboru oferty wykonawcy, który przedstawił uprawnienia geodety, który nie posiadał uprawnień w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji; Zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ wymaga aby wykonawcy dysponowali nie mniej niż jedną osobą posiadającą uprawnienia bez ograniczeń w specjalności drogowej, podczas gdy wybiera za najkorzystniejszą ofertę wykonawcy, którego wykaz nie zawierał w swej treści informacji na temat tego, że wskazana osoba posiada uprawnienia bez ograniczeń. Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
13
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
14
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
15
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Naruszenia w zakresie dokumentowania postępowania (ze szczególną uwagą na prawidłowe i kompletne wypełnienie protokołu z postępowania zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia r. w sprawie protokołu postepowania..).\ Ustalenie krótszych terminów niż przewidziane w ustawie Pzp na składanie ofert lub wniosków o dopuszczenie udziału w postępowaniu oraz ustalenie krótszych terminów dotyczących istotnych zmian treści ogłoszenia o zamówieniu. Naruszenie przepisów w zakresie udzielenia zamówień dodatkowych lub uzupełniających, których wartość przekracza wartość procentową określoną w ustawie Pzp. Nieprzeprowadzenie badania oferty w zakresie rażąco niskiej ceny. Naruszenie art. 89 i 90 ustawy Pzp poprzez odrzucenie oferty jako zawierającej rażąco niskiej ceny bez zwrócenia się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, naruszenie przepisów w zakresie udzielenia. Żądanie wyłącznie dokumentów dopuszczalnych obowiązującymi przepisami prawa (art. 25 Pzp oraz odpowiednie akty wykonawcze), w tym nie stawianie rozróżnień w odniesieniu do podmiotów krajowych i zagranicznych. Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję oraz poprzez wskazywanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, bez umożliwienia zastosowania rozwiązań równoważnych. Zastosowanie kryteriów oceny ofert odnoszących się do właściwości wykonawcy. Niezastosowanie kryteriów poza cenowych do oceny ofert – przepisy nakładają na zamawiającego obowiązek zastosowania do oceny ofert innego kryterium, poza ceną. Obowiązek ten dotyczy wszystkich zamówień, również na roboty budowlane. Kryterium ceny może być zastosowane, jako jedyne kryterium oceny ofert, jeżeli przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny oraz ma ustalone standardy jakościowe. Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
16
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
11. Naruszenie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp (umowy o pracę) (Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.)) W przypadku, gdy zamawiający przewiduje wymagania określone w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, SIWZ zawiera w szczególności (art. 36 ust. 2 pkt. 8a ustawy Pzp): • sposób dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę; • uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań określonych w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań; • określenie rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. 12. Wybrana oferta została złożona przez wykonawcę podlegającemu wykluczeniu z udziału w postępowaniu. 13. Wybrany wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu (np. w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej, zdolności technicznej lub zawodowej). 14. Żądanie od wykonawcy polegającego na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu szerszego katalogu dokumentów w zakresie art. 24 ustawy Pzp niż od wykonawcy wykonującego zamówienie samodzielnie. 15. Zawarcie w SIWZ informacji dotyczącej wizji lokalnej bez uwzględnienia zapisów określonych w art. 9a ust. 2 (termin składania ofert powinien być określony z uwzględnieniem czasu niezbędnego do zapoznania sie przez wykonawcę z informacjami koniecznymi do przygotowania oferty oraz dłuższy od minimalnych terminów składania ofert określonych w ustawie Pzp). 16. Żądanie odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) nie określa takiego terminu). „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” 17. Żądanie od wykonawców przedstawienia kopii decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych dla kierownika budowy lub zaświadczeń, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (np. kierownicy budowy), przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego (nierówne traktowanie wykonawców, dokumenty nie ujęte w rozporządzeniu w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający). 18. Rozbieżności między ogłoszeniem o zamówieniu a SIWZ w zakresie wymaganych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 19. Nieprzeprowadzenie badania ofert w zakresie art. 91 ust. 3a ustawy Pzp (obowiązek podatkowy). 20. Nie zawarcie w informacji z otwarcia ofert wszystkich informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp: • kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; • firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; • ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. 21. Nie zawarcie w umowie z wykonawcą zapisów dotyczących podwykonawców, określonych w art. 143d ustawy Pzp. 22. Nieprawidłowe wypełnienie ogłoszenia o udzieleniu zamówienia (wartość zamówienia, informacje w zakresie małych/średnich przedsiębiorstw). Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
17
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Instytucja Zarządzająca PROW – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.