Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
SZCZECIŃSKA KARTA PRZEDSIĘBIORCY
2
CELE Strategiczne Umocnienie i rozpowszechnienie wizerunku Szczecina, jako przestrzeni miejskiej, w ramach której: atrakcyjnym staje się prowadzenie działalności gospodarczej, * istnieje współpraca i partnerstwo podmiotów gospodarczych i władz samorządowych, prężnie działają instytucje otoczenia biznesu, oferujące instrumenty wsparcia finansowego i doradczego dla przedsiębiorstw, funkcjonują innowacyjne i konkurencyjne przedsiębiorstwa, produkty lokalne i zasoby naturalne tworzą silną pozycję rynkową, marka gospodarcza jest rozpoznawalna nie tylko na arenie krajowej, ale i międzynarodowej.
3
Charakterystyka Inicjatywy:
„Szczecińska Karta Przedsiębiorcy” jest programem stanowiącym odpowiedź na szereg dylematów i przeciwności trapiących ludzi, którzy po raz pierwszy decydują się na założenie własnej firmy. * Całokształt projektu będą tworzyły wzajemnie uzupełniające się filary, skupiające w swoich ramach różnorodne kierunki wsparcia stworzone przez podmioty partnerskie. I Filar Powiatowy Urząd Pracy II Filar Urząd Miasta i podmoty gospodarcze działające na rzecz Miasta III Filar Uczelnie wyższe, instytucje szkoleniowe IV Filar Podmioty gospodarcze działające na rynku
4
I Filar Powiatowy Urząd Pracy
Filar I będzie opierał się na działaniach Powiatowego Urzędu Pracy dedykowanych wszystkim zarejestrowanym bezrobotnym, którzy decydujących się na wdrożenie własnego pomysłu na biznes. W tym miejscu, każda osoba stanowiąca grupę docelową będzie mogła zasięgnąć fachowej pomocny w kwestach związanych z rozpoczęciem działalności gospodarczej w tym także pozyskaniem niezbędnego wsparcia finansowego i merytorycznego.
5
II Filar Urząd Miasta i podmioty gospodarcze działające na rzecz Miasta
II Filar będzie skupiał w sobie kompleksową ofertę udogodnień i ulg, dedykowanych poczatkującym przedsiębiorcom. W tym miejscu będą widoczne między innymi usługi świadczone na rzecz lokalnego biznesu, w celu wsparcia przedsiębiorczego potencjału szczecinian. Tym samym zarówno posiadacz karty jak i osoba korzystająca ze strony Szczecińskiej Karty Przedsiębiorcy, będzie miała pełny dostęp do wiedzy na temat wszystkich działań ( w tym ulg, udogodnień, zniżek) oferowanych przez jednostki budżetowe Gminy Miasto Szczecin. Taki zabieg będzie pełnił zarówno funkcję informacyjną dedykowaną społeczności lokalnej, ale i promocyjną ukazującą przychylność szczecińskiej administracji dla aktywności gospodarczej i przedsiębiorczości.
6
III Filar Uczelnie wyższe, instytucje szkoleniowe
III Filar natomiast będzie kreowany zarówno przez Uczelnie Wyższe jak i podmioty szkoleniowe, których celem jest efektowny rozwój przedsiębiorczości opierający się na merytorycznym i dydaktycznym wsparciu biznesu. Zostanie wypracowany tym samym program szkoleń oraz konferencji, które pozwolą spojrzeć na firmę kompleksowo, ukazując zależności pomiędzy poszczególnymi obszarami jej funkcjonowania. Kompleksowe działania w niniejszym zakresie uświadomią przedsiębiorcom jak istotne dla ich sukcesu jest min: właściwe odczytywanie danych z badań rynkowych, dostosowanie oferty do potrzeb rynku, właściwa konstrukcja przekazów reklamowych, przemyślane zarządzanie produkcją, motywowanie pracowników zgodnie z identyfikacją ich potrzeb, wpływ decyzji finansowych na powodzenie firmy, szacowanie konsekwencji finansowych podejmowanych decyzji biznesowych
7
IV Filar Podmioty gospodarcze działające na rynku
IV Filar Karta przyjmę również charakter benefitu upoważniającego do korzystania z katalogu różnorodnych ulg i preferencji oferowanych przez podmioty działające na rynku i aktywnie wspierające przedsiębiorczość. Będzie on zawierał szczegółowy opis proponowanych ulg czy też udogodnień branżowych, takich jak np. procentowa zniżka na zakup materiałów budowlanych i remontowych, zniżka na zakup materiałów biurowych, ulgi w sektorze bankowości, preferencyjne ceny na usługi teleinformatyczne, energetyczne czy też księgowe. Wachlarz możliwości w niniejszym kontekście jest bardzo szeroki a jego wielkość jest zależna od ilości Partnerów chętnych do działania na rzecz projektu. Każdy posiadacz karty będzie zatem, upoważniony do korzystania z szeregu możliwości, które być może wpłyną na jego rozwój umacniając przy tym jego pozycję rynkową względem konkurencji.
8
Co w zamian?! Każdy Partner w ramach uczestnictwa w programie oraz w zamian za oferowane wsparcie, będzie zyskiwał możliwość bezpłatnej promocji swojej firmy na stronie internetowej ARMS i w katalogu partnerów. Ponadto dzięki prężnym działaniom marketingowym i informacyjnych ARMS, zostanie wzmocniony wizerunek firmy, jako instytucji wspierającej lokalną przedsiębiorczość oraz działającą na rzecz rozwoju gospodarczego regionu. Jednocześnie dzięki wsparciu przedsiębiorców, którzy w przyszłości będą doświadczonymi jednostkami gospodarczymi, posiadającymi bogatą bazę kontaktów, Partner zyskuje możliwość zwiększenia ilości klientów a co za tym idzie także umocnienia swojej pozycji rynkowej.
9
Charakterystyka Partnerów
Każda osoba, która jest przedsiębiorcą, instytucją otoczenia biznesu lub podmiotem administracji publicznej może, poprzez wyrażenie chęć za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępnego na stronie Operatora) przystąpić do przedmiotowego projektu i zaoferować system preferencji dedykowanych przedsiębiorczym szczecinianom. Występując z taką inicjatywą Partner powinien szczegółowo opisać, jaką ulgę oferuje początkującemu przedsiębiorcy, określić czas jej obowiązywania oraz szczegółowe warunki współpracy z uczestnikiem, jeśli zamierza takie wprowadzić. Wszelkie informacje, które będą stanowiły podstawę do jasnego określenia specyfiki oferowanego systemu udogodnień będą zadaniem Partnera.
10
Zakończenie Corocznie beneficjentami Karty Młodego Przedsiębiorcy powinno być kilkuset młodych ludzi rozpoczynających lub prowadzących własne firmy. Tym samym, z uwagi na to, iż sektor MŚP odgrywa dominującą rolę w procesie tworzenia nowych miejsc pracy w gospodarce, budowanie odpowiednich postaw i warunków dla podejmowania i prowadzenia samodzielnej aktywności w tym sektorze będzie sprzyjać rozwojowi gospodarczemu Miasta. Jednocześnie wsparcie mieszkańców Szczecina we wdrażaniu ich innowacyjnych i nowatorskich pomysłów, przyczynić się może do wejścia ich działalności gospodarczych na rynek krajowy oraz międzynarodowy a co za tym idzie także do umocnienia pozycji Miasta Szczecin na arenie Międzynarodowej.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.