Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”"— Zapis prezentacji:

1 Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”

2 U progu edukacji szkolnej ponad 80% dzieci pozytywnie ocenia własne zdolności uczenia się.
Po ukończeniu „kursu szkolnego” 80% młodzieży i dorosłych uważa, że nauka jest czymś trudnym i przerasta ich możliwości. (G.Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu)

3 Co jest problemem? Dzieci nie uczą się w szkole, jak się uczyć. Dzieci są przekonane, że nie potrafią się uczyć. Dzieci osiągają niskie efekty w nauce.

4 Projekt „Umiem się uczyć”:
Szkoła oferuje zajęcia efektywnej nauki . Nauczyciele uczą, jak się uczyć z sukcesem. Dzieci osiągają wyższe efekty w nauce .

5 Problem: niskie efekty nauczania w szkołach podstawowych
Idea projektu: Odpowiedź: narzędzie podnoszące efektywność nauczania bez dodatkowych kosztów Problem: niskie efekty nauczania w szkołach podstawowych

6 UZASADNIENIE REALIZACJI PROJEKTU
Co wiemy o problemie? UZASADNIENIE REALIZACJI PROJEKTU

7 Co już wiemy o problemie
Słabe wyniki sprawdzianu szóstoklasisty w województwie „Żeński” wzorzec edukacji Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w 94% szkół Deklaracje nauczania aktywnymi metodami Mała dostępność kursów efektywnej nauki Dane CKE i OKE w Łomży, Raport Kuratorium Oświaty w Olsztynie, 2007 Raporty badawcze CKE Raport o Kapitale Intelektualnym Polski

8 Badanie efektywności uczenia się i nauczania: województwo warmińsko-mazurskie, 2011r.
Badanie efektywności uczenia się i nauczania.ppt

9 Czego dowiedzieliśmy się z badań
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze niezwiązane z wynikami Idea „wyrównywania braków” Uczniowie kompetentni w ukryciu Nauczyciele patrzący na pustą połowę szklanki Chłopcy niżej oceniani przez swój styl uczenia się Aktywny nauczyciel, bierny uczeń i…

10 Czego dowiedzieliśmy się z badań
8% uczniów aktywnie zgłasza potrzebę pomocy i wsparcia podczas lekcji 9% uczniów twierdzi, że potrafi się uczyć i wie, jak uczyć się jeszcze lepiej 50% uważa swoje sukcesy w nauce za przypadek 75% ma negatywne przekonanie o swoich kompetencjach

11 Więcej o badaniach: www.umiemsieuczyc.eu

12 Jakie są cele projektu?

13 Podniesienie poziomu edukacji w szkołach podstawowych
Wzrost kompetencji uczniów Wzrost kompetencji nauczycieli

14 z 515 szkół podstawowych w woj.
uczniów i 8400 nauczycieli z 515 szkół podstawowych w woj. 450 nauczycieli z min. 100 szkół podstawowych w woj. 81 nauczycieli i 1215 uczniów klas IV-VI szkół podstawowych w woj.

15 Co jest innowacyjnym produktem?

16 „Warsztaty Efektywnej Nauki”
Program zajęć wspomagających dla uczniów klas IV-VI Warsztaty Efektywnej Nauki.ppt

17 Produkt: 30 scenariuszy zajęć w 5 modułach (30h)
podręcznik dla prowadzących zajęcia program szkolenia przygotowującego dla nauczycieli

18 „Warsztaty Efektywnej Nauki”
Nowa oferta Realizacja Minimum zajęć d-w w ramach KN kosztów „Warsztaty Efektywnej Nauki” Samodzielność Poczucie Radość poznawcza skuteczności uczenia się

19 Jak produkt będzie testowany?

20 Potrójny cykl Deminga: 1 cykl = 5 miesięcy
Testowanie produktu: Potrójny cykl Deminga: cykl = 5 miesięcy

21 Umiem się uczyć!

22 „Instytut Badawczo – Szkoleniowy” Sp. z o.o.
Dziękuję za uwagę „Instytut Badawczo – Szkoleniowy” Sp. z o.o.


Pobierz ppt "Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google