Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
„Między tablicą a smartphone”-
dylematy współczesnego nauczyciela
2
Kim jest współczesny nauczyciel ?
6
Nauczyciel w czasach wielkich przeobrażeń
Ani w teorii, ani w praktyce nie mamy dziś do czynienia z jednym uzgodnionym modelem czy koncepcją nauczycielskiego profesjonalizmu
7
SĄ JEDNAK OCZEKIWANIA WOBEC NAUCZYCIELI!
JAKI POWINIEN BYĆ NAUCZYCIEL? ZDANIEM RODZICÓW : kompetentny ciekawie prowadzący zajęcia schludnie wyglądający kreatywny sprawiedliwy JAKI POWINIEN BYĆ NAUCZYCIEL? ZDANIEM UCZNIÓW : sprawiedliwy dowcipny z pasją potrafiący ciekawie prowadzić lekcje nowoczesny
8
JAKI POWINIEN BYĆ NAUCZYCIEL?
ZDANIEM DYREKTORÓW DOBREGO NAUCZYCIELA CECHUJE : duży potencjał merytoryczny umiejętności wychowawcze aktywność w rozwoju zawodowym umiejętności negocjacyjne i mediacyjne ambicja , sumienność
10
Kim jest współczesny nauczyciel ?
Nauczyciel to człowiek , który prowadzi ucznia do pełni rozwoju , kto przewodzi wśród zawiłości ścieżek życiowych i nieustannych wyborów , kto umie mądrze doradzić lub odradzić , kto troszczy się o to, aby inni ludzie , aby każdy człowiek nie stawał się biernym tworzywem dziejów i wielkich mocy politycznych , lecz był samodzielnym podmiotem , sprawcą własnego losu i współtwórcą pomyślności i społeczeństwa
11
Zadania współczesnego nauczyciela :
Przekazywanie wiedzy / transmisja/, Pobudzanie uczniowskiej aktywności, Rozwijanie zainteresowań uczniów, Kształcenie ich kompetencji, Rozwijanie uczniowskich systemów wartości , Kształtowanie postaw i charakterów , Rozwijanie zainteresowań, Pomoc w formułowanie planów zawodowych i życiowych
12
Płaszczyzna działań nauczycielskich
Podstawą działania nauczyciela jest porozumienie z uczniem Wszelkie podejmowane przez nauczyciela działania powinny być dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów. Sytuacje , w których działa nauczyciel są niepowtarzalne . Nauczyciel musi wykazać się elastycznością i być otwarty na modyfikowanie ,uzupełnianie oraz zmienianie sposobu własnej pracy Modyfikacja dotyczy zarówno metod , jak i pomocy dydaktycznych.
13
Od tablicy do urządzeń mobilnych w dydaktyce
Metody klasyczne Metody aktywizujące Wycieczki szkolne , Wystawy szkolne , muzealna , w przestrzeni miejskiej lub środowiska Projekty umożliwiające realizację uczniowskich zainteresowań /z wykorzystaniem nowoczesnych mediów
15
W przyszłość ! W zgodzie z samym sobą !
16
Dziękuję za uwagę ! Wiesława Surdyk-Fertsch
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.