Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA – EDUKACJA - ROZWÓJ

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA – EDUKACJA - ROZWÓJ"— Zapis prezentacji:

1 PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA – EDUKACJA - ROZWÓJ
Tytuł projektu: STREFA ROZWOJU KOMPETENCJI: nowoczesny program przygotowywania studentów Wydziału Turystyki i Rekreacji AWF w Poznaniu do wejścia na rynek pracy

2 CEL GŁÓWNY PROJEKTU CELEM GŁÓWNYM projektu STREFA ROZWOJU KOMPETENCJI (SRK) jest przygotowanie, w okresie od do , 200 studentów (120K,80M) studiujących stacjonarnie na dwóch ostatnich semestrach studiów I lub II stopnia, w latach akademickich 2016/2017 i 2017/2018, na Wydziale Turystyki i Rekreacji Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu (WTiR, AWF) do wejścia na rynek pracy poprzez rozwój i wyposażenie ich w kompetencje i kwalifikacje oczekiwane przez pracodawców.

3 CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU
ROZWÓJ KOMPETENCJI: KOMUNIKACYJNYCH os. z zakresu umiejętności interpersonalnych i współpracy w interdyscyplinarnych zespołach w zakresie PRZEDSIĘBIORCZOŚCI os. w tym proaktywności, prowadzenia własnej firmy na rynku usług turystycznych i rozumienia środowiska pracy pracodawców z branży ANALITYCZNYCH os. w zakresie samoorganizacji, planowania i twórczego rozwiązywania problemów metodą Design Thinking

4 CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU
WYPOSAŻENIE W KWALIFIKACJE: ZAWODOWE osób. w specjalnościach wskazanych przez pracodawców z branży jako deficytowe INFORMATYCZNE osób w zakresie obsługi branżowych systemów rezerwacyjnych KOMUNIKACYJNE osób w zakresie porozumiewania się j. migowym, szczególnie ważnym w branży usług turystycznych i rekreacji.

5 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
Cele będą rozwijane 4 uzupełniającymi się narzędziami, wśród których są: Certyfikowane szkolenia (CS) Zajęcia warsztatowe (ZW) przekażą uczestnikom wiedzę i zestaw narzędzi. Zadania metodą projektu (Z) Wizyty studyjne (W), poprzez rozwiązywanie konkretnych studiów przypadków, pozwolą na wykorzystanie ich w praktyce i trening umiejętności.

6 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
ZAJĘCIA DLA WSZYSTKICH uczestników zdiagnozowane jako wspólne luki kompetencyjne absolwentów kierunku TiR (każde: (20gr.x10os.x25h) po 10 grup x 10 osób w każdym z dwóch lat trwania projektu ● ZW1: KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE w zakresie umiejętności interpersonalnych, pracy w interdyscyplinarnych zespołach ● ZW2: KOMPETENCJE w zakresie PRZEDSIĘBIORCZOŚCI i prowadzenia firmy na rynku turystycznym ● ZW3: KOMPETENCJE ANALITYCZNE w zakresie planowania, pracy innowacyjną metodą projektową Design Thinking

7 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
każdy uczestnik projektu bierze udział w 2 zajęciach wybranych podczas badania wstępnego z CAFETERII wsparcia rozwijającego wg potrzeb, (w tym min. 1 z obsługi systemów rezerwacyjnych): KWALIFIKACJE ZAWODOWE(w tym INFORMATYCZNE)obejmujące: obsługę systemów rezerwacyjnych: CS1 – CS3, CS5-CS8 CS1: Obsługa 4 systemów rezerwacyjnych wykorzystywanych w biurach podróży: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 16 godz./2 dni) CS2: Obsługa klienta w biurze podróży z wykorzystaniem systemów rezerwacyjnych: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 32 godz./4 dni) CS3: Zaawansowane elementy systemów rezerwacyjnych wykorzystywanych w biurach podróży: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. 5 os. x 16 godz./2 dni) CS5: Kasjer lotniczy: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1gr. x 5 os. x 112 godz./14 dni), kurs oparty na GDS Amadeus – rezerwacje lotnicze CS6: Konsultant biura podróży: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. x 10 os. x 56 godz./7 dni), kurs oparty na GDS Amadeus – rezerwacje hotelowe oraz wynajem samochodów

8 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
każdy uczestnik projektu bierze udział w 2 zajęciach wybranych podczas b. wstępnego z CAFETERII wsparcia rozwijającego wg potrzeb: CS7: Obsługa systemu zarządzania hotelem i rezerwacji hotelowych Chart: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 32 godz./4 dni)  CS8: Obsługa systemu zarządzania obiektami sportowymi - GymManager: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 9 godz./1 dzień)  CS9: Programowanie PHP/SQL dla serwisów internetowych w branży turystycznej: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. x 10 os. x 72 godz./9 dni) KWALIFIKACJE / KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE obejmujące: CS4: Praktyczny kurs dla specjalistów ds. turystyki w języku angielskim: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. x 10 os. x 56 godz./7 dni) CS10: Kurs języka migowego: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. x 10 os. X 70 godz.)  ZW4: Komunikacja międzykulturowa w biznesie turystycznym: (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 16 godz./2 dni)

9 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
ZADANIA PRAKTYCZNE W FORMIE PROJEKTOWEJ - TEMATY Z1: Business plan przedsięwzięcia turystycznego/ rekreacyjnego Z2: System identyfikacji wizualnej produktu turystycznego Z3: Badania ruchu turystycznego w atrakcjach turystycznych Z4: Badania ruchu turystycznego w miejscowościach i regionach turystycznych Z5: Badania zachowań turystycznych Z6: Rozwiązania innowacyjne w turystyce i rekreacji Z7: Systemy motywacyjne w przedsiębiorstwach turystycznych Z8: Wizerunek przedsiębiorstwa turystycznego Z9: Ocena ryzyka w działalności turystycznej Z10: Kreowanie nowych produktów turystycznych Z11: Opracowanie www/bloga/vloga o tematyce turystycznej Z12: Przygotowanie eventu turystycznego/rekreacyjnego Z13: Analiza wybranych zagranicznych rynków Z14: Współpraca międzynarodowa w turystyce Z15: E-business w turystyce.

10 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
Wizyty studyjne w poznańskich biurach podróży W programie uwzględniającym realizację projektu przewidziano zapoznanie z: ○ strategiami marketingowymi biur podróży ○ tworzeniem oferty dla różnych segmentów rynku ○ nowoczesnymi formami komunikacji z klientem na rynku turystycznym ○ systemami informacji marketingowej w firmach touroperatorskich ○ procesami obsługi klienta w biurze podróży - obserwacja uczestnicząca.

11 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
Wizyty studyjne w poznańskich hotelach W programie uwzględniającym realizację projektu przewidziano zapoznanie z: ○ nowoczesnymi systemami dystrybucji usług hotelarskich ○ zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie hotelarskim ○ systemem informacji marketingowej i badania marketingowe w hotelarstwie ○ strategiami marketingowymi przedsiębiorstw hotelarskich ○ Customer Relationship Management w hotelarstwie.

12 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
Wizyty studyjne w poznańskich organizacjach turystycznych W programie uwzględniającym realizację projektu przewidziano zapoznanie z: Zapoznanie z ○ plasowaniem produktów turystycznych na rynkach zagranicznych ○ nowymi wyzwaniami i funkcjami regionalnych organizacji turystycznych ○ nowymi wyzwaniami i funkcjami lokalnych organizacji turystycznych ○ nowoczesnymi formami promocji regionu ○ współpracą sieciową w tworzeniu produktów turystycznych.

13 NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH
Wizyty studyjne w jednostkach samorządu terytorialnego W programie uwzględniającym realizację projektu przewidziano zapoznanie z: ○ planowaniem rozwoju turystyki ○ marketingiem terytorialnym i kreowaniem marki turystycznej miejsca ○ źródłami finansowania rozwoju turystyki w regionach, z uwzględnieniem funduszy strukturalnych UE ○ zarządzaniem atrakcjami turystycznymi ○ współpracą międzyregionalną oraz partnerstwo na rzecz rozwoju turystyki ○ polityką UE w zakresie turystyki.

14 ŚCIEŻKA STUDENTA W PROJEKCIE
3 szkolenia obowiązkowe dla każdego 1/ew. 2/do wyboru – w tym min. jedno certyfikowane z rezerwacji komputerowych 1 wizyta studyjna z listy pracodawców (hotele, biura podróży, jednostki samorządu terytorialnego) 8h 1 zadanie praktyczne w formie projektu (40h)

15 HARMONOGRAM REKRUTACJI
100 osób: rok akademicki 2016/2017: grudzień 2016 100 osób: rok akademicki 2017/2018: listopad 2017 Bieżąca rekrutacja uzupełniająca do projektu będzie odbywać się w dniach – r.

16 WARUNKI REKRUTACJI KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA: formularza zgłoszeniowego z informacjami o kandydacie niezbędnymi do monitoringu, dostępnego i składanego drogą elektroniczną poprzez stronę lub papierowo w biurze projektu, pok. 419 (sekretariat KETiI) czynnym: pn.-pt., w godz w przypadku osób niepełnosprawnych kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności

17 WARUNKI REKRUTACJI SELEKCJA kandydatów w oparciu o następujące kryteria: bezwzględne pierwszeństwo osób niepełnosprawnych mężczyźni: 3pkt. (min. wskaźnik 40%) średnia. z ostatniego roku 3,51 – 4,00 (1pkt), 4, ,50 (2pkt.), 4,51 i wyżej (3pkt.) zaangażowanie w rozwój uczelni: koła naukowe, samorząd studentów itp. (2pkt.: min. 1 organizacja) uczestnictwo w projektach naukowych, publikacje/konferencje (3pkt.: min. 2 z ww.) Zgłoszenia formalnie poprawne, o zbyt niskiej liczbie punktów umieszczane będą na liście rezerwowej. Po etapie oceny z uczestnikami projektu zawarte zostaną umowy dot. charakteru wsparcia.

18 WARUNKI REKRUTACJI Po etapie rekrutacji wszyscy uczestnicy projektu zostaną objęci: BADANIEM BILANSU KOMPETENCJI i KWALIFIKACJI: test samooceny wraz z wyborem szkoleń oraz zadań, które chcieliby Państwo realizować w ramach ścieżki wsparcia (dla osób. zainteresowanych szkoleniami w j. angielskim dodatkowa weryfikacja kompetencji językowych) WEJŚCIOWYCH: przed rozpoczęciem wsparcia WYJŚCIOWYCH: po zakończeniu wsparcia w celu zbadania jego efektywności (analogiczne badanie) 12-miesięcznym MONITORINGIEM losu absolwenta

19 PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA – EDUKACJA - ROZWÓJ
Tytuł projektu: STREFA ROZWOJU KOMPETENCJI: nowoczesny program przygotowywania studentów Wydziału Turystyki i Rekreacji AWF w Poznaniu do wejścia na rynek pracy Kierownik projektu: dr Katarzyna Majchrzak Koordynator projektu ds. organizacji i monitoringu: dr Karolina Ratajczak Biuro projektu: Magdalena Grupa, pok. 419 Strona projektu:


Pobierz ppt "PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA – EDUKACJA - ROZWÓJ"

Podobne prezentacje


Reklamy Google