Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła równych szans.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła równych szans."— Zapis prezentacji:

1 Szkoła równych szans

2 Wnioski i rekomendacje

3 Trudności w czasie realizacji projektu
1. Problemy z partnerem nieprzestrzeganie ustaleń zawartych we Wniosku terminy działań lokalnych i międzynarodowego spotkania projektowego w Słupsku liczba godzin przewidzianych na działania lokalne ewaluacja – obszar badań, narzędzia badawcze, wskaźniki upowszechnianie – zakres działań, kanały upowszechniania brak współpracy w zakresie opracowania materiałów na Platformę Rezultatów Programu Erasmus+ nastawienie wyłącznie na wymiany „bojkotowanie” strony formalnej (nieprowadzenie dokumentacji, ewaluacji, upowszechniania) 2. Problemy wewnętrzne: przeciążenie koordynatora i kierownika projektu sporadyczne konflikty interpersonalne pomiędzy członkami zespołu projektowego. nie do końca satysfakcjonująca frekwencja nauczycieli-beneficjentów na organizowanych dla nich formach doskonalenia zawodowego

4 Wnioski Projekt został zrealizowany zgodnie z celami i założeniami określonymi we Wniosku. Cele projektu w odniesieniu do uczniów zostały w pełni zrealizowane. Cele projektu w odniesieniu do nauczycieli osiągnięto w stopniu zadawalającym. Jedynym założeniem, którego nie udało się zrealizować, była współpraca pomiędzy obiema szkołami na e- Twinning oraz korzystanie z platformy przez uczestniczących nauczycieli celem wymiany doświadczeń. W zamian za to i zgodnie z rekomendacjami Narodowej Agencji platforma została wykorzystana jako kanał upowszechniania rezultatów projektu w środowisku międzynarodowym. Rezultaty projektu osiągnięto zgodnie z założeniami, a nawet powstały rezultaty nadplanowe (prace projektowe wykonane lokalnie).

5 Mocną stroną projektu były liczne i urozmaicone działania lokalne, których realizacja sprzyjała osiągnięciu celów projektu, tj. wzrost kompetencji metodycznych kadry (metoda projektu edukacyjnego) oraz kompetencji społecznych i wiedzy z zakresu tematyki projektu wśród uczniów – uczestników projektu. Niewątpliwym atutem projektu był także sposób zarządzania na poziomie międzynarodowym oraz wewnątrzszkolnym w ZST: podział zadań wśród nauczycieli ZST, zapewniający wsparcie koordynatorowi bieżące monitorowanie i ewaluowanie wszelkich obszarów realizacji projektu działania upowszechniające - prowadzone na bieżąco i przy wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji

6 Zauważalny jest pozytywny wpływ projektu na bezpośrednio zaangażowanych uczestników, społeczność szkolną, jak i instytucje wspierające jego realizację lokalnie. Projekt wzbudził zainteresowanie władz lokalnych, co może pozytywnie wpłynąć na zapewnienie trwałości rezultatów po zakończeniu realizacji. Mimo, iż w trakcie wdrażania projektu pojawiły się opóźnienia po stronie partnera niemieckiego, wprowadzone przez koordynatora działania zaradcze pozwoliły na ich znaczące zniwelowanie, dzięki czemu powodzenie całości inicjatywy nie było zagrożone.

7 Metoda projektu edukacyjnego sprzyja aktywizacji, integracji i wszechstronnemu rozwojowi uczniów niepełnosprawnych. Projekt edukacyjny realizowany w grupie integracyjnej powinien opierać się na praktycznych, prostych do wykonania zadaniach.

8 Rekomendacje

9 Na etapie pisania Wniosku:
Jasno określić podział obowiązków pomiędzy partnerami. W harmonogramie działań projektowych nie planować kilku działań w jednym miesiącu (nieekonomiczne pod względem zasobów finansowych i ludzkich!). Zaplanować procedurę monitorowania i ewaluacji . Zaplanować działania upowszechniające adekwatnie do skali projektu i do własnych możliwości (także finansowych). Opracować realne do osiągnięcia wskaźniki powodzenia w odniesieniu do rezultatów projektu i wpływu na grupy docelowe. Opracować realne do osiągnięcia wskaźniki powodzenia w odniesieniu do działań upowszechniających. Nie formułować założeń i nie planować działań jedynie „pod Wniosek”, bo potem może być trudno je zrealizować (np. e- Twinning). Opracować procedury postępowania „w sytuacjach kryzysowych”. Przetłumaczyć Wniosek i przesłać tłumaczenie partnerowi.

10 Dobrze napisany Wniosek to podstawa i „drogowskaz” w czasie realizacji projektu!

11 W okresie przygotowawczym:
Powołać kilku- czy kikunastoosobowy zespół projektowy i opracować wykaz zadań dla jego członków. Opracować szczegółowy harmonogram działań z określeniem terminów i osób odpowiedzialnych. Opracować Plan ewaluacji i Plan upowszechniania (na podstawie zapisów we Wniosku). Opracować wraz z partnerem wzór dla comiesięcznej check listy i kwartalnych raportów kontrolnych z monitoringu. Opracować plan finansowy projektu ze świadomością, że będzie on wiążący na cały okres realizacji projektu, a każde przesunięcie w obrębie paragrafów będzie musiało być zatwierdzone przez Radę Miejską.

12 W okresie wdrażania: Na bieżąco prowadzić dokumentację projektową.
Na bieżąco prowadzić monitoring, ewaluację, działania upowszechniające oraz rozliczanie kosztów w odniesieniu do planu finansowego (paragrafy!). Utrzymywać dobre stosunki z organem prowadzącym. Konsultować wątpliwości z opiekunem projektu z Narodowej Agencji. Ważne, by koordynator projektu miał bezpośredni i „dobry” kontakt z uczestniczącymi uczniami i ich rodzicami (np. kontakt telefoniczny czy na facebooku - grupa zamknięta , „znajomi” na profilu). Mieć pokłady cierpliwości i wytrwałości !

13 Realizując projekt edukacyjny w grupie integracyjnej należy pamiętać o tym, by zadania przydzielone uczniom były nieskomplikowane i opierały się na praktycznym działaniu.

14 MGR ELŻBIETA SABA – KOORDYNATOR PROJEKTU
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ  MGR ELŻBIETA SABA – KOORDYNATOR PROJEKTU


Pobierz ppt "Szkoła równych szans."

Podobne prezentacje


Reklamy Google