Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTeresa Górska Został zmieniony 6 lat temu
1
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Miejskiego nr4 im
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Miejskiego nr4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
2
Koncepcja pracy naszego przedszkola opiera się na umiejętnym wykorzystaniu potencjału i inwencji pracowników, inspirowaniu do poszukiwań i wspieraniu w rozwoju zawodowym. Tylko dobrze współpracujący ze sobą zespół wszystkich pracowników sprosta wymaganiom jakości stawianym współczesnym przedszkolom.
3
ABSOLWENT NASZEGO PRZEDSZKOLA POWINIEN:
ROZUMIEĆ ŚWIAT I JEGO WARTOŚCI, MIEĆ ŚWIADOMOŚĆ WŁASNEJ TOŻSAMOŚCI, POSTRZEGAĆ SIEBIE POZYTYWNIE, DBAĆ O WŁASNE BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE, RADZIĆ SOBIE Z TRUDNOŚCIAMI I PROBLEMAMI, BYĆ PRZYGOTOWANYM DO ROLI UCZNIA! Edukacja kulturowa: Tworzymy sytuacje edukacyjne, sprzyjające budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym oraz chęci poznawania innych kultur. Edukacja ekologiczna: Tworzymy warunki pozwalające na bezpieczne i samodzielne poznawanie otaczającej przyrody. Edukacja zdrowotna: Tworzymy sytuacje sprzyjające rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do dbania o zdrowie, bezpieczeństwo, samodzielność i sprawność ruchową. Edukacja patriotyczna: Organizujemy zajęcia umożliwiające dziecku poznawanie tradycji i historii naszego regionu, kraju i innych narodowości. NASZYM ZADANIEM JEST: Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju.
4
Obszar działalności dydaktyczno- wychowawczej.
Tworzenie warunków zapewniających bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne dzieci w przedszkolu. Dbanie o wszechstronny rozwój dziecka, który pozwoli na dobre przygotowanie wychowanka do podjęcia nauki w szkole. Zachęcanie nauczycieli do uzyskiwania nowych kwalifikacji uprawniających do prowadzenia z dziećmi dodatkowych zajęć m.in. gimnastyki korekcyjnej, języka obcego, terapii pedagogicznej i innych. Zapewnianie dostępności profesjonalnej pomocy dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych we współpracy z fachowcami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Realizowanie programów przyrodniczo-ekologiczne przy wsparciu OCEE.
5
6. Realizowanie programów i projektów zdrowotnych wspólnie z całą społecznością przedszkola. 7. Realizowanie programów o tematyce patriotycznej. 8. Zachęcanie do ubiegania się o certyfikaty: Zielona Flaga, Szkoła Promująca Zdrowie, Szkoła Wierna Dziedzictwu, Chrońmy Dzieci. 9. Realizowanie programu e-Twinning – poszukiwanie partnerskich przedszkoli na całym świecie do wspólnej pracy w celu zapoznania dzieci z innymi kulturami, zwyczajami, sposobami zabawy i nauki ich rówieśników. 10. Dbanie o rozwój wolontariatu europejskiego na terenie placówki w ramach realizacji programu ERAZMUS+.
6
Obszar organizacji pracy, kierowania i zarządzania.
1. Systematyczne i na bieżąco zapoznawanie wszystkich pracowników z celami i zadaniami przedszkola oraz polityką oświatową państwa. 2. Współpraca z organem prowadzącym i nadzorującym pracę przedszkola. 3. Współpraca z instytucjami wspierającymi pracę przedszkola z Urzędem Pracy, Sądem Rejonowym w Olsztynie. 4. Organizowanie współpracy ze Szkołami Podstawowymi nr 14, 10, 2, 7 w celu zniwelowania stresu związanego z przekroczeniem progu szkolnego.
7
Dostosowanie oferty zajęć dodatkowych do rzeczywistych potrzeb
i możliwości dzieci oraz oczekiwań rodziców. Organizowanie zajęć dodatkowych, służących rozwijaniu zainteresowań i zdolności dzieci prowadzonych przez nauczycielki. Optymalne wykorzystanie kwalifikacje kadry pedagogicznej. Organizowanie praktyk studenckich we współpracy z uczelniami wyższymi.
8
Współpraca z rodzicami.
1. Kultywowanie atrakcyjnych formy współpracy z rodzicami oraz poszukiwanie nowych (warsztaty popołudniowe, zajęcia otwarte, przygotowywanie spektakli teatralnych dla dzieci, biuletyn przedszkolny). 2. Wydawanie gazetki informacyjnej dla rodziców. 3. Korzystanie z wiedzy i fachowości rodziców do realizacja zadań statutowych przedszkola. 4. Ułatwianie rodzicom kontaktów ze specjalistami z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej (pedagogiem, psychologiem) poprzez organizowanie punktu konsultacyjnego w przedszkolu. 5. Kontynuowanie wypracowanych i sprawdzonych systemów informowania rodziców o poziomie rozwoju dziecka (konsultacje indywidualne, przekazywanie informacji na piśmie). 6. Pozyskiwanie rodziców do wspólnego działania na rzecz wychowanków np. dokończenie wyposażania sali doświadczania świata.
9
Promocja przedszkola, współpraca ze środowiskiem lokalnym.
Pielęgnowanie przedszkolnych tradycji. Upowszechnianie osiągnięć nauczycieli oraz wychowanków (publikacje, pokazy, prezentacje, strona internetowa). Zachęcanie wychowanków do udziału w konkursach międzyprzedszkolnych, organizowanych przez instytucje miejskie oraz konkursach ogólnopolskich. Aktywne włączanie społeczności przedszkolnej w imprezy i przedsięwzięcia organizowane poza przedszkolem. 5. Współpracowanie z Uniwersytetem Warmińsko- Mazurskim, Olsztyńską Szkołą Wyższą Informatyki i Zarządzania im. Tadeusza Kotarbińskiego w celu organizacji praktyk studenckich.
10
6. Współpraca z instytucjami wnoszącymi do przedszkola wiele atrakcyjnych metod pracy np. z Biblioteką Miejską, Biblioteką Abecadło, WORD, MZPITU, Książnicą Polską, Planetarium, Muzeum Warmii i Mazur i innymi. 7. Współpraca ze Szkołami Promującymi Zdrowie w celu dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, spotykanie się z mistrzami z zakresu pedagogiki i psychologii oraz czerpanie z ich doświadczeń. 8. Współpraca z Przedszkolem Miejskim nr 2 w zakresie przygotowania i realizacji projektu w ramach działania 5.3 tj. ochrona różnorodności biologicznej. Opracowanie innowacji pedagogicznej z zakresu edukacji ekologicznej. 9. Współpraca z Przedszkolem Miejskim nr 13 i Przedszkolem Miejskim 14 w celu opracowania projektu w ramach działania 2.1 tj. zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. 10. Współpraca z fundacją BORUSSJA w ramach realizacji programu ERAZMUS+.
11
Infrastruktura i aranżacja przedszkola.
Systematyczne dokonywanie koniecznych remontów i bieżących napraw. 2. Regularne wykonywanie remonty w pomieszczeniach piwnicznych z przeznaczeniem na bazę socjalną. 3. Zaadoptowanie strychu na pomieszczenia edukacyjne. 4. Wyposażanie przedszkola w nowoczesne środki i pomoce dydaktyczne. Systematyczne wyposażanie ogrodu przedszkolnego w sprzęt do zabaw i gier na powietrzu. 6. W ramach środków pozyskanych na realizację projektów unijnych wyposażenie w niezbędne pomoce, sale edukacyjne oraz ogród i plac zabaw. 7. Tworzenie nowych i atrakcyjnych miejsca do nauki i zabawy np.: ścieżkę edukacyjną łączącą przedszkola nr4 i nr2, wiatę edukacyjną na podwórku przedszkolnym, ścieżkę sensoryczną i inne.
12
JESTEM: SAMODZIELNY AKTYWNY OPIEKUŃCZY KREATYWNY TOLERANCYJNY AMBITNY
OTWARTY WOBEC INNYCH KONSEKWENTNY ŻYCZLIWY KOMUNIKATYWNY
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.