Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc."— Zapis prezentacji:

1 Kilka słów o terapii pedagogicznej oraz zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych.

2 Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc dzieciom z różnego rodzaju nieprawidłowościami rozwoju i zachowania. Zaburzenia te, usprawnia się poprzez działania terapeutyczne, jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka.

3 Zasady Terapii Pedagogicznej
Zasada indywidualizacji środków i metod dydaktycznych. Zasada powolnego stopniowana trudności, Zasada korekcji zaburzeń, Zasada kompensacji zaburzeń, Zasada systematyczności, Zasada ciągłości oddziaływania terapeutycznego.

4 Jaki powinien być Terapeuta
Wspierający, pomocny, Wyrozumiały, szanujący, Cierpliwy, kulturalny, Miły, szczery, uśmiechnięty, życzliwy, Umieć zmotywować ucznia do dalszej pracy, Podnosi swoje kwalifikacje i umiejętności, Stworzyć optymalne warunki dla rozwoju dziecka

5 Cel Terapii pedagogicznej
stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych, nauka oraz doskonalenie umiejętności czytania (tempo, technika czytania, różne formy czytania ze zrozumieniem treści poleceń i tekstów) usprawnianie i doskonalenie umiejętności pisania, ćwiczenia grafomotoryczne, ortograficzne,

6 Kształtowanie motywacji do nauki,
Usprawnienie i doskonalenie funkcji: wzrokowych, słuchowych, koncentracji uwagi i pamięci( logicznej oraz kinezjologia edukacyjna) Myślenie przyczynowo – skutkowe, Myślenie matematyczne, Myślenie indukcyjne (wyciąganie wniosków) Myślenie symboliczne, Podnoszenie samooceny ucznia.

7 Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne
Celem zajęcia korekcyjno – kompensacyjnych czy też rewalidacyjnych jest zniwelowanie lub zminimalizowanie zaburzeń jakie występują Terapeuta pomaga również w opanowaniu trudnej sztuki pisania i czytania. Podczas zajęć korekcyjno - kompensacyjnych posługuje się wieloma metodami aktywizującymi, technikami,środkami dydaktycznymi.

8 Jak wyglądają zajęcia? ! Zabawy i gry edukacyjne. Gimnastyka mózgu,
Czytanie i pisanie, Lepienie z plasteliny, Wydzieranie i wyklejanie określonych figur, kształtów, Puzzle, mozaiki itp.

9 LITERKI – nauka poprzez zabawę
LITERKI – nauka poprzez zabawę. Uczymy: spostrzegawczości, poprawnego literowania, koncentracji uwagi oraz skupienia.

10 Literki cd.

11 Domino sylabowe Uczy i rozwija spostrzegawczość, myślenie logiczne, pamięć i sięganie do swoich zasobów myślowych, aby utworzyć wyraz, koncentracja uwagi oraz skupienie się na wykonywanej czynności, wzbogacanie słownika.

12 Znajdź różnicę. Uczy: dostrzegać różnicę pomiędzy prawie identycznymi obrazkami, usprawnia analizę i syntezę wzrokową - niezbędną do prawidłowego czytania i pisania.

13 Nawlekanie koralików

14 Czego Tu brakuje?...

15 Motywacja Jak zmotywować ucznia na zajęciach do aktywnej i samodzielnej pracy. : Wspierać, Dać szanse na osiągnięcie sukcesu, Stopniowanie trudności zadań, Doceniać wysiłek, a nie tylko efekt końcowy, Być wyrozumiałym i pomocnym,

16 Dziękuję za uwagę. Wykład przygotowała mgr Anna Radwańska Pedagog i terapeuta pedagogiczny


Pobierz ppt "Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc."

Podobne prezentacje


Reklamy Google