Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMirosław Cichoń Został zmieniony 6 lat temu
1
Kilka słów o terapii pedagogicznej oraz zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych.
2
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc dzieciom z różnego rodzaju nieprawidłowościami rozwoju i zachowania. Zaburzenia te, usprawnia się poprzez działania terapeutyczne, jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka.
3
Zasady Terapii Pedagogicznej
Zasada indywidualizacji środków i metod dydaktycznych. Zasada powolnego stopniowana trudności, Zasada korekcji zaburzeń, Zasada kompensacji zaburzeń, Zasada systematyczności, Zasada ciągłości oddziaływania terapeutycznego.
4
Jaki powinien być Terapeuta
Wspierający, pomocny, Wyrozumiały, szanujący, Cierpliwy, kulturalny, Miły, szczery, uśmiechnięty, życzliwy, Umieć zmotywować ucznia do dalszej pracy, Podnosi swoje kwalifikacje i umiejętności, Stworzyć optymalne warunki dla rozwoju dziecka
5
Cel Terapii pedagogicznej
stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych, nauka oraz doskonalenie umiejętności czytania (tempo, technika czytania, różne formy czytania ze zrozumieniem treści poleceń i tekstów) usprawnianie i doskonalenie umiejętności pisania, ćwiczenia grafomotoryczne, ortograficzne,
6
Kształtowanie motywacji do nauki,
Usprawnienie i doskonalenie funkcji: wzrokowych, słuchowych, koncentracji uwagi i pamięci( logicznej oraz kinezjologia edukacyjna) Myślenie przyczynowo – skutkowe, Myślenie matematyczne, Myślenie indukcyjne (wyciąganie wniosków) Myślenie symboliczne, Podnoszenie samooceny ucznia.
7
Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne
Celem zajęcia korekcyjno – kompensacyjnych czy też rewalidacyjnych jest zniwelowanie lub zminimalizowanie zaburzeń jakie występują Terapeuta pomaga również w opanowaniu trudnej sztuki pisania i czytania. Podczas zajęć korekcyjno - kompensacyjnych posługuje się wieloma metodami aktywizującymi, technikami,środkami dydaktycznymi.
8
Jak wyglądają zajęcia? ! Zabawy i gry edukacyjne. Gimnastyka mózgu,
Czytanie i pisanie, Lepienie z plasteliny, Wydzieranie i wyklejanie określonych figur, kształtów, Puzzle, mozaiki itp.
9
LITERKI – nauka poprzez zabawę
LITERKI – nauka poprzez zabawę. Uczymy: spostrzegawczości, poprawnego literowania, koncentracji uwagi oraz skupienia.
10
Literki cd.
11
Domino sylabowe Uczy i rozwija spostrzegawczość, myślenie logiczne, pamięć i sięganie do swoich zasobów myślowych, aby utworzyć wyraz, koncentracja uwagi oraz skupienie się na wykonywanej czynności, wzbogacanie słownika.
12
Znajdź różnicę. Uczy: dostrzegać różnicę pomiędzy prawie identycznymi obrazkami, usprawnia analizę i syntezę wzrokową - niezbędną do prawidłowego czytania i pisania.
13
Nawlekanie koralików
14
Czego Tu brakuje?...
15
Motywacja Jak zmotywować ucznia na zajęciach do aktywnej i samodzielnej pracy. : Wspierać, Dać szanse na osiągnięcie sukcesu, Stopniowanie trudności zadań, Doceniać wysiłek, a nie tylko efekt końcowy, Być wyrozumiałym i pomocnym,
16
Dziękuję za uwagę. Wykład przygotowała mgr Anna Radwańska Pedagog i terapeuta pedagogiczny
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.