Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Zarządzanie systemami dystrybucji
Kontrola i ocena
2
Kontrola kanałów dystrybucji
Obserwacja postępów kanałów w realizacji ich celów Obserwacja, analiza i ocena: działania kanałów zmian w otoczeniu A.M. Zarzycka
3
Czynniki wpływające na proces kontroli kanałów
Stopień kontroli producenta nad uczestnikami kanału – rodzaj kanału ze względu na stopień integracji Tytuł własności do produktu Długość kanału dystrybucji Specyfika produktu A.M. Zarzycka
4
Ocena kanałów marketingowych
z punktu widzenia producenta z punktu widzenia finalnego odbiorcy rutynowa kontrola ocena wyników działania A.M. Zarzycka
5
Proces oceny wyników działania pośredników
Określenie kryteriów oceny Ocena pośredników według przyjętych kryteriów Ewentualne działania korygujące A.M. Zarzycka
6
Kryteria oceny pośredników
wielkość sprzedaży poziom zapasów możliwości sprzedaży pozycja pośrednika konkurencja możliwości dalszego rozwoju Źródło: B. Rosenbloom, Marketing Channels. A Management View, The Dryden Press, 1999, s A.M. Zarzycka
7
Wielkość sprzedaży realizowana przez pośredników (zasada Pareto)
Pośrednicy (%) Sprzedaż (%) 100 80 60 40 20 100 80 60 40 20 A.M. Zarzycka
8
Ocena pośredników Trzy podejścia: oddzielna ocena działania
ocena wieloczynnikowa nieformalna formalna ocena wieloczynnikowa A.M. Zarzycka
9
Kryteria oceny systemów dystrybucji (reguła 6C)
niezbędne wymogi kapitałowe (capital requirements) koszty (costs) zakres kontroli (control) zakres rynkowy (coverage) spójność (consistency) ciągłość (continuity) A.M. Zarzycka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.