Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zarządzanie systemami dystrybucji

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zarządzanie systemami dystrybucji"— Zapis prezentacji:

1 Zarządzanie systemami dystrybucji
Kontrola i ocena

2 Kontrola kanałów dystrybucji
Obserwacja postępów kanałów w realizacji ich celów Obserwacja, analiza i ocena: działania kanałów zmian w otoczeniu A.M. Zarzycka

3 Czynniki wpływające na proces kontroli kanałów
Stopień kontroli producenta nad uczestnikami kanału – rodzaj kanału ze względu na stopień integracji Tytuł własności do produktu Długość kanału dystrybucji Specyfika produktu A.M. Zarzycka

4 Ocena kanałów marketingowych
z punktu widzenia producenta z punktu widzenia finalnego odbiorcy rutynowa kontrola ocena wyników działania A.M. Zarzycka

5 Proces oceny wyników działania pośredników
Określenie kryteriów oceny Ocena pośredników według przyjętych kryteriów Ewentualne działania korygujące A.M. Zarzycka

6 Kryteria oceny pośredników
wielkość sprzedaży poziom zapasów możliwości sprzedaży pozycja pośrednika konkurencja możliwości dalszego rozwoju Źródło: B. Rosenbloom, Marketing Channels. A Management View, The Dryden Press, 1999, s A.M. Zarzycka

7 Wielkość sprzedaży realizowana przez pośredników (zasada Pareto)
Pośrednicy (%) Sprzedaż (%) 100 80 60 40 20 100 80 60 40 20 A.M. Zarzycka

8 Ocena pośredników Trzy podejścia: oddzielna ocena działania
ocena wieloczynnikowa nieformalna formalna ocena wieloczynnikowa A.M. Zarzycka

9 Kryteria oceny systemów dystrybucji (reguła 6C)
niezbędne wymogi kapitałowe (capital requirements) koszty (costs) zakres kontroli (control) zakres rynkowy (coverage) spójność (consistency) ciągłość (continuity) A.M. Zarzycka


Pobierz ppt "Zarządzanie systemami dystrybucji"

Podobne prezentacje


Reklamy Google