Prezentacja na temat: "CYGAŃSKIE LATO Szybko mijają chwile. Przemijamy... Stare ustępuje miejsca nowemu. W ten sposób świat posuwa się naprzód. Ale w życiu każdego człowieka."— Zapis prezentacji:

1 CYGAŃSKIE LATO Szybko mijają chwile. Przemijamy... Stare ustępuje miejsca nowemu. W ten sposób świat posuwa się naprzód. Ale w życiu każdego człowieka – zarówno Roma jak i Polaka muszą być pewne stałe wartości, których musimy strzec, stałe miejsca, które nas jednoczą, ludzie, do których wracamy. Dzięki temu tworzymy wspólnotę.

2 Ważnym miejscem na mapie naszego kraju jest oczywiście Warszawa – nasza stolica. Udaliśmy się tam tuż przed rozpoczęciem wakacji.

3 Zwiedziliśmy Plac Zamkowy, Mury Obronne, Barbakan i Rynek Starego Miasta oraz uczestniczyliśmy w niesamowitej , ale smutnej lekcji historii w Muzeum Powstania Warszawskiego.

4 Bardzo realistycznie przygotowana ekspozycja muzealna, nastrój, dźwięki, nagrania i projekcje filmowe wprowadziły nas w tamte straszne wojenne czasy, kiedy trzeba było walczyć o wolność i godność. Niesamowitym przeżyciem okazała się projekcja filmu „Miasto Ruin” obrazującego Warszawę po Powstaniu Warszawskim z pokładu samolotu. Pamiętamy i będziemy pamiętać o tych, których już nie ma, ale żyją w naszej pamięci.

6 Takie wycieczki uczą nas doceniać to, co mamy i troszczyć się o wspólne dobro. Cieszymy się, że już pięć lat jesteśmy razem, wspólnie podróżujemy, poznajemy świat i bawimy się.

7 Chcielibyśmy, aby nasza świetlica nadal się rozwijała i tak jak teraz była naszym azylem, miejscem, do którego wracamy, by dzielić się radością i smutkiem. Wspólnie uczyć się i spędzać wakacje.

8 W tym roku urządziliśmy cygańskie lato w mieście
W tym roku urządziliśmy cygańskie lato w mieście. Oczywiście każdy Rom tęskni za przestrzenią, zapachem lasu i śpiewem przy ognisku. Ale uwierzcie nam! W naszym mieście też jest to możliwe…

9 Pod czujnym okiem wychowawczyń pani Doroty Charęży i pani Bożeny Goszczyńskiej rozpoczęliśmy więc Letnie warsztaty wokalno- teatralne dla dzieci romskich i polskich.

10 Czekało na nas mnóstwo atrakcji: wycieczka do Fikolandu, seans relaksacyjny w Jaskini Solnej „Barbórka”, pokaz kinowy, gra terenowa i ognisko.

11 To była świetna zabawa, która pozwalała nam odkrywać w sobie ukryte talenty.

13 W tym roku liczba uczestników warsztatów powiększyła się o dzieci romskie ze Szkoły Podstawowej w Rakołupach. Cieszymy się, że nasza grupa romskich i polskich przyjaciół stale się powiększa.

14 Przez cały czas trwania półkolonii pamiętaliśmy o bezpieczeństwie, zdrowym trybie życia i aktywnym wypoczynku. Przypominała nam o tym pani pielęgniarka oraz pani Agnieszka Koszuk-Janicka z Komendy Miejskiej Policji. Poznaliśmy też tajniki pierwszej pomocy przedmedycznej.

15 Dzięki temu staliśmy się bardziej świadomi zagrożeń oraz nabraliśmy sił do realizowania nowych wyzwań, które czekają nas w przyszłości.

16 Szczęśliwi, wypoczęci i radośni dziękujemy za wspólnie spędzony czas i niezapomniane chwile, które na długo zostaną w naszej pamięci!

17 Szczególne podziękowania kierujemy naszym wspaniałym wolontariuszkom: Julce Monastyrskiej, Klaudii Mrozowskiej, Kasi Ostrowskiej, Lence Pejo i Ani Szablewskiej, które z cierpliwością i uśmiechem służyły nam swoją pomocą i zachęciły do wspólnych działań wolontariackich.

18 Do zobaczenia za rok!

Pobierz ppt "CYGAŃSKIE LATO Szybko mijają chwile. Przemijamy... Stare ustępuje miejsca nowemu. W ten sposób świat posuwa się naprzód. Ale w życiu każdego człowieka."