Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Paweł Brycki Doświadczenia ,,Świetlik”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Paweł Brycki Doświadczenia ,,Świetlik”"— Zapis prezentacji:

1 Paweł Brycki Doświadczenia ,,Świetlik”

2 Doświadczenie ,,Skrzydło”
Przygotowanie: 1.Położyłem przed sobą 2 kartki A4. 2.w odległości 2 centymetrów od lewej krawędzi narysowałem linię. 3.Skleiłem 2 kartki tak, aby jedna strona pokrywała się z narysowaną linią. 4.W ten sposób ze sklejonych kartek powstało skrzydło.

3 Eksperyment Położyłem ,,Skrzydło’’ na podłodze.
Podłączyłem suszarkę do włosów i ustawiłem na najmniejszą moc. Skierowałem suszarkę na skrzydło. Obserwowałem, co się dzieje ze skrzydłem.

4 Wnioski: Moje wnioski są takie, że gdy nakierujemy ciepłe powietrze na wcześniej stworzone skrzydło zacznie ono falować, a gdy ustawimy większe obroty, to skrzydło tak szybko faluje, jakby chciało odlecieć. Gdyby ciągle kierować strumień powietrza na skrzydło, które zostało puszczone swobodnie, to poleciałoby w górę.

5 Zdjęcia

6 Doświadczenie ,,Katalaza’’
Przygotowanie: Przekroiłem ziemniaka na pół i jedną połówkę ugotowałem, a drugą zostawiłem surową. Obrałem banana i ukroiłem plaster. Następnie pokroiłem pomidora na cztery części i użyłem jednej. Wszystkie składniki położyłem na desce do krojenia.

7 Eksperyment: Aby rozpocząć eksperyment zabezpieczyłem dookoła deskę do krojenia, by woda utleniona nie porozlewała się. Następnie zacząłem polewać każdy składnik z osobna wodą utlenioną. Obserwowałem co się dzieje.

8 Wnioski: Moje wnioski są takie, że gdy polejemy wodą utlenioną surowego ziemniaka oraz pomidora i banana, woda utleniona zacznie wytwarzać bąbelki gazu.Na ugotowanym ziemniaku nic się nie działo Za powstawanie gazu na surowych składnikach odpowiada enzym katalaza, który traci swoje właściwości w czasie gotowania.

9 Zdjęcia

10 Zdjęcia

11 Zdjęcia

12 Doświadczenie ,,Koła na torach’’
Przygotowanie: Dwie kartki techniczne zgiąłem na pół. Następnie dwa kubki skleiłem spodami i zostawiłem do wyschnięcia. Kolejne dwa kubki tym razem skleiłem górnymi częściami i także zostawiłem do wyschnięcia. Gdy wszystko wyschło, postawiłem kubki na torze z kartek i obserwowałem.

13 Eksperyment: Eksperyment zacząłem od pojedynczego kubka, położyłem go na ziemi i pchnąłem. Następnie położyłem na torze kubki sklejone dołem, które pchnąłem, następnie zrobiłem to samo tylko, że z kubkami sklejonymi dołami.

14 Wnioski: Moje wnioski są takie, że gdy położymy pojedynczy kubek na ziemi i go pchniemy, to zatacza on koło. Jeżeli położymy sklejone kubki na torze w równej odległości od torów i pchniemy ,wtedy kubki ,,dojadą” do końca toru. Gdy jednak położymy pod kątem kubki sklejone dołem na torze z kartek i popchniemy, to spadną. Gdy zrobimy to samo z kubkami sklejonymi górą, to one zaczną się automatycznie naprowadzać na tory z kartek.

15 Zdjęcia

16 Dziękuję za uwagę! 


Pobierz ppt "Paweł Brycki Doświadczenia ,,Świetlik”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google