Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia"— Zapis prezentacji:

1 Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia
Imię i nazwisko trenera

2 Cele kształcenia Zrozumieć rolę innowacji w strukturach organizacyjnych, w tym: Adaptacja innowacji oraz zarządzanie innowacjami Rozwinąć umiejętność wykrywania możliwości dla innowacji Rozwinąć umiejętność przedstawiania w ciekawy sposób swojej oferty Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia Część 1 Teoria dotycząca ekspansji innowacji w miejscu pracy Slajd wprowadzający Rozpocznij zajęcia od objaśnienia celów kształcenia w tym module: 1. Zrozumieć rolę innowacji w strukturach organizacyjnych, w tym: Adaptacja innowacji Zarządzanie innowacjami 2. Rozwinąć umiejętność wykrywania możliwości dla innowacji 3. Rozwinąć umiejętność przedstawiania w ciekawy sposób swojej oferty Zachęć słuchaczy, zadając im pytania o ich opinię względem koncepcji innowacji. Następnie, nawiązując do ich wypowiedzi, przedstaw ogólną ideę tego, jak ważne są innowacje w miejscu pracy. Czym jest innowacja? “Innowacja to: wytworzenie bądź adopcja, asymilacja i wykorzystanie rozwiązań, dających nowe możliwości w sferach gospodarczych lub/i społecznych; odnowienie i rozszerzenie produktów, usług oraz rynków; rozwój nowych metod produkcji; utworzenie nowych systemów zarządzania. To zarówno sam proces jak i wynik.” Edison i inni Przekaż i omów definicję innowacji stworzoną przez Edisona i innych Czemu innowacje są ważne w miejscu pracy. Pozwalają udoskonalać produkty, procesy oraz pomysły Organizacje, które są innowacyjne są bardziej sprawne w działaniu – innowacje pozwalają zaoszczędzić pieniądze i czas Pozwalają osiągnąć przedsiębiorstwu przewagę konkurencyjną na rynku Dają możliwość przewodzenia na rynku, wysoką motywację w działaniu oraz świadomość rynkową Przedsiębiorstwo wdrażające innowacje oznacza przedsiębiorstwo z cennym kapitałem ludzkim Innowacje są niezbędne w biznesie, a ludzie którzy potrafią działać innowacyjnie są bardziej atrakcyjni na rynku pracy. Ten moduł ma na celu zwiększenie świadomości względem znaczenia innowacji, a także metod, które sprzyjają innowacyjnemu myśleniu w pracy.

3 Model dyfuzji innowacji
“Kto pierwszy ten lepszy” Model dyfuzji innowacji klasyfikuje podmioty na kilka kategorii nabywców, którzy reprezentują odmienne nastawienie do wdrażania nowości. Model składa się z następujących grup: innowatorzy, wcześni naśladowcy, wczesna większość, późna większość i maruderzy. Slajd 3 – Model Dyfuzji Innowacji Zasada- “Kto pierwszy ten lepszy” Osoby myślące innowacyjnie są gotowe akceptować zmiany oraz przystosować się do nich, celem dalszego rozwoju. Model dyfuzji innowacji klasyfikuje podmioty wdrażające innowacje względem ich poziomu gotowości do przyjęcia nowości. Model ukazuje poszczególne grupy nabywców, które charakteryzuje odmienne podejście do przyswajania innowacji. Model wyróżnia następujące grupy: innowatorzy, wcześni naśladowcy, wczesna większość, późna większość i maruderzy.

4 Model dyfuzji innowacji
Slajd 4- Objaśnienie modelu dyfuzji innowacji Zachęć słuchaczy do dyskusji, pytając się ich gdzie na tym grafie ulokowaliby siebie. Możesz zacząć podając przykład technologii informacyjno - komunikacyjnych, pytając się czy posiadają najnowsze urządzenia oraz czy byliby gotowi stanąć w kolejce po najnowszego smartfona, itp. Graf powyżej przedstawia (w sposób klarowny) procentowy podział społeczeństwa względem gotowości do przyjęcia innowacji. Jeśli interesujesz się nowościami, pojawiającymi się na rynku, odczuwasz potrzebę wypróbowania nowych urządzeń, produktów to prawdopodobnie należysz do grupy innowatorów. Zazwyczaj są to osoby posiadając wyższe dochody, otwarte na świat i nowe możliwości. Innowatorzy rzadko kiedy polegają na normach i zwyczajach grupowych, są bardziej pewni siebie a informacji poszukują wśród źródeł naukowych i eksperckich. Niewątpliwie, innowatorzy będą stać w długiej kolejce po nowego smartfona czy inne urządzenie i nie straszne im będą złe warunki pogodowe. Grupa 1: Innowatorzy Opis klasyfikacji w modelu dyfuzji innowacji: Druga grupa to osoby, które szybko przyjmują nowe produkty, będące na wczesnym etapie cyklu życia produktu. Grupa 2: Wcześni naśladowcy Wcześni naśladowcy to osoby, które bardziej polegają na normach i wartościach grupowych - w porównaniu do Innowatorów, którzy polegają na swoich własnych wartościach. Ta grupa charakteryzuje osoby aktywne w swojej społeczności, dla których ważny jest szacunek i uznanie innych osób. Wcześni naśladowcy to osoby, które często są liderami opinii, zachęcając innych do zakupu nowego produktu. Wczesna większość to grupa reprezentująca osoby, które pozyskują informacje o nowym produkcie, starannie rozważając „za i przeciw” przed podjęciem decyzji nabywczej. Są to osoby, które liczą się z opinią swoich liderów. Polegają na opinii grupy, nie tworząc swoich niezależnych opinii. Wczesna większość to ważna grupa, która nie powinna być ignorowana. Ta grupa pozycjonowana jest pomiędzy wczesnymi naśladowcami a późną większością, w podejmowaniu decyzji są niezwykle rozważni. Grupa 3: Wczesna większość Ta grupa uważana jest za najbardziej sceptyczną. Późna większość nabywa produkt głównie dlatego, że ich bliscy już go posiadają, co rodzi u nich potrzebę dostosowania się. Grupę tę reprezentują zazwyczaj osoby starsze, o poziomie dochodów i statusie społecznym poniżej średniej. Osoby te są dużo bardziej skłonne uwierzyć w to co mówią ich znajomi niż w to, co jest ukazywane w środkach masowego przekazu. Grupa 4: Późna większość Ta grupa osób nie polega na normach i wartościach grupowych, podobnie jak Innowatorzy. Podejmując swoje decyzje nabywcze silnie opierają się na dotychczasowych doświadczeniach, co oznacza, że ich przeszłość silnie wpływa na podejmowane decyzje. W momencie gdy Maruderzy przyjmą innowacje, na rynku staje się ona już najczęściej niemodna i nierzadko zastąpiona czymś nowszym i lepszym. Osoby sklasyfikowane do grupy Maruderów są bardzo podejrzliwe i często czują się wyobcowane w szybko zmieniającym się otoczeniu. Najprawdopodobniej zakupili swój pierwszy czarno-biały telewizor w momencie kiedy kolorowe telewizory na dobre zadomowiły się na rynku. Maruderzy nie są w kręgu najbliższego zainteresowania marketingowców oraz reklamodawców, jako że osoby w tej grupie nie są podatne na reklamy i promocje, kupując dobra tylko wtedy, gdy muszą. Grupa 5: Maruderzy Jak wynika z modelu dyfuzji innowacji skłonności do przyjmowania innowacji wynikają z różnych czynników, takich jak: pewność siebie, ufność oraz stopień rozwoju komunikacji interpersonalnej. Innowacja zależy od osoby oraz sytuacji. Maruder technologiczny niekoniecznie musi być maruderem w ogólnym podejściu do innowacji, a raczej osobą wyrażającą opór wobec zmian technologicznych. Współpraca z osobami o różnych skłonnościach do przyswajania innowacji stanowi wyzwanie. Wskazówki dotyczące tego jak postępować z osobami o różnym podejściu do innowacji mogą być traktowane jako porady. Poniżej jest kilka wskazówek jak identyfikować oraz pracować z różnymi grupami (zgodnie z modelem). • Zaproś innowatorów do współpracy, niech wspólnie uczestniczą w procesie opracowywania projektu. • Odszukaj ich i postaraj się, żeby stali się pierwszymi naśladowcami Twojej innowacji, zapewniając Tobie wsparcie oraz promocję Twoich pomysłów. Jak pracować z innowatorami: • Ograniczonej liczbie wczesnych naśladowców zaproponuj możliwość udziału w wypróbowaniu Twoich nowych pomysłów. Jak pracować z wczesnymi naśladowcami: • Promuj ich jako liderów (zaczynając od nagłośnienia sprawy w różnych mediach). • Doceń ich starania, pod względem testowania Twojej innowacji, na przykład zapewniając nagłośnienie sprawy w mediach. • Obserwuj uważnie ich próby kontaktu z Twoją innowacją, zbieraj informacje, aby udoskonalić Twój pomysł pod względem kosztów bądź innych parametrów, dzięki którym Twój pomysł stanie się atrakcyjniejszy na rynku. • Utrzymuj relacje z nimi na zasadzie otrzymywania stałych informacji zwrotnych. • Zatrudnij niektórych z nich jako trenerów/edukatorów (w kwestiach użytkowania Twojej innowacji). • W celu promowania swojej innowacji korzystaj z głównych mediów, ukazując historie innych znanych i szanowanych ludzi, którzy już wypróbowali Twoją innowację. • Zaoferuj im upominki, aby zrobić trochę szumu medialnego. Jak pracować z wczesną większością: • Podkreślaj przystępną cenę oraz gwarantuj jakość i zadowolenie wynikające z nabycia Twojej innowacji. • Zapewnij wsparcie dla klienta (właściwa obsługa klienta). • Ogranicz jak to tylko możliwe kwestie organizacyjne np. poprzez uproszczenie formularzy aplikacyjnych czy instrukcji. • Przeprojektuj Twoją innowację tak, aby zmaksymalizować łatwość i prostotę użycia. • Promując swój produkt odnoś się do norm i zwyczajów społecznych, zamiast skupiać się na czysto produktowych cechach. Ta grupa potrzebuje wiedzieć, że inne osoby (o równie konserwatywnych poglądach) akceptują Twój produkt. Jak pracować z późną większością: • Aktywnie i rozważnie reaguj na krytykę ze strony maruderów. • Podkreślaj tej grupie, że wiele osób już korzysta z tego produktu a oni za chwilę zostaną daleko w tyle (za pozostałą częścią społeczeństwa). • Stale udoskonalaj swój produkt, aby zwiększać wygodę korzystania (dla klienta) oraz obniżać koszty. • Zwiększaj ich świadomość względem nowego produktu. Spraw niech zobaczą jak inne osoby z tej grupy (maruderów) już korzystają z nowego produktu. • Zapewnij im pełną swobodę w korzystaniu z nowego produktu. Jak radzić sobie z maruderami: Omówione tu grupy bardzo różnią się od siebie. Znajomość tej charakterystyki jest niezwykle ważna w momencie podejmowania decyzji, do której grupy będziesz kierować swoje działania promocyjne.

5 Zarządzanie innowacjami
  Zarządzanie innowacjami dotyczy zarówno produktów/usług jak i innowacji organizacyjnych. Kluczowa w zarządzaniu innowacjami jest możliwość dokonania pomiaru oraz oceny różnych aspektów procesu innowacji oraz jego wyniku. Narzędzia wspierające zarządzanie innowacjami. Slajd 5- Zarządzanie innowacjami Innowacje stanowią priorytet dla wielu prezesów, którzy postrzegają nowe produkty/usługi jako możliwość wzrostu i przemian swoich organizacji. Jednak, przełożenie tych aspiracji na realne czyny wymaga traktowania innowacji produktowych jako kluczowego procesu biznesowego. Polega to na stosowaniu niekonwencjonalnych praktyk zarządzania zarówno w zakresie rozwoju produktem, jak i jego komercjalizacji (wprowadzając na rynek). Czym jest zarządzanie innowacjami? Zarządzanie innowacjami to idea oparta m.in. na przemyśleniach austriackiego ekonomisty Joseph’a Schumpeter’a, który w latach 30. XX wieku, uznał innowacje za istotny czynnik wzrostu gospodarczego. Zarządzanie innowacjami pomaga organizacjom dojrzeć okazję, uchwycić ją i wykorzystać do stworzenia nowych produktów, usług, procesów, itp. Kreatywność jest fundamentem w zarządzaniu innowacjami; finalnym rezultatem jest zmiana w usłudze bądź procesie biznesowym. Możesz spytać słuchaczy czy potrafią wymienić narzędzia do zarządzania innowacjami. Narzędzia wspierające zarządzanie innowacjami: Kluczowym aspektem, aby zarządzać innowacjami jest możliwość dokonania pomiaru oraz oceny różnych aspektów procesu innowacji oraz jego wyniku. Korzystanie z różnych narzędzi, przydatnych w zarządzaniu innowacjami, może wywołać i rozwinąć twórcze zdolności u pracowników, konieczne dla stałego rozwoju organizacji. Powszechne narzędzia wspierające zarządzanie innowacjami to m.in.: burza mózgów, wirtualne prototypowanie (wykorzystywane w procesie tworzenia produktu), zarządzanie cyklem życia produktu, zarządzanie pomysłem, model systemowego zarządzania innowacjami, zarządzanie projektami, planowanie linii produktów i zarządzanie portfelem produktów. (Rozwiń użycie dwóch wybranych narzędzi – wytłumacz, jak powinny być stosowane) Cykl życia produktu Cykl życia produktu to model przedstawiający rynkowy cykl życia produktu, począwszy od wprowadzenia produktu na rynek aż do jego ostatecznego wycofania z rynku. Korzystanie z tego modelu pomaga podejmować decyzje biznesowe dotyczące sposobów inwestowania w produkt. (Zachęć słuchaczy do wybrania produktu/usługi i wyjaśnij im kolejne etapy w cyklu życia produktu/usługi – zgodnie z modelem) Etap 1 – wprowadzanie produktu na rynek Etap 2 – wzrost i rozwój Etap 3 – dojrzałość Etap 4 – schyłek

6 Zarządzanie innowacjami
- krótki film ukazujący znaczenie innowacji organizacyjnych

7 Nawyki w obszarze innowacji, których potrzebuje każda organizacja
Innowacje przyjmują wiele kształtów i form. Nie istnieje jeden wzór na udaną innowację. Innowacja wymaga wsparcia i dobrego przywództwa. Aby stymulować ją odpowiednio, potrzeba pewnych cech/nawyków, które organizacje powinny sobie przyswoić. Slajd 7- Nawyki w obszarze innowacji, których potrzebuje każda organizacja Innowacje przyjmują wiele kształtów i form. Nie istnieje jeden wzór na udaną innowację. W wielu przypadkach wprowadzając innowacje na rynek (w postaci produktu bądź usługi) potrzeba szczęścia, unikalnych i specyficznych talentów, a także właściwego planowania i stosowania wielu metod zarządzania. Jednak, zagłębiając się w specyfikę innowacji, trzeba przyznać, że istnieje wiele czynników behawioralnych, które mają znaczący wpływ na sukces innowacji.

8 Zwyczaje (użyj przykładów z życia ukazujących dobre zwyczaje – zachęć słuchaczy do wysuwania pomysłów) Aspiruj wysoko PRZYKŁAD – firma Netflix to przykład marki z ambitną wizją. Firma początkowo oparła swój biznes na wypożyczalni filmów online. Jednak, w porę się zorientowano, że przyszłość branży to przesyłanie strumienia video przez internet (streaming video), a nie tradycyjna forma płyt DVD (jako fizycznych nośników video). Zespół zarządzający firmą w porę się dostrzegł jak szybko ewoluuje technologia szerokopasmowa i podjął działania, aby rozwinąć swoje usługi z wykorzystaniem tej technologii. Kiedy tzw. video streaming (technologia umożliwiająca przesyłanie filmów video w czasie rzeczywistym) na dobre wystartował, Netflix zgarnął jedną trzecią ruchu generowanego na streaming video. Pod koniec 2013 roku, Netflix miał powyżej 40 milionów abonentów na usługę streaming video. 2. Rozwijaj umiejętności PRZYKŁAD – Tesco, brytyjska sieć spożywcza, dokonała 3 znaczących przejęć na rynku cyfrowym: blinkbox - usługi video-streaming, We7 – cyfrowy sklep muzyczny oraz Mobcast – platforma z e-bookami. Te przejęcia pozwoliły Tesco szybko zbudować umiejętności niezbędne na rynku mediów cyfrowych. W Stanach Zjednoczonych podobną strategię obrała firma Verizon, dokonując kilku strategicznych przejęć, dzięki czemu niemal natychmiast zwiększyła swoją wiedzę w zakresie telematyki (Hughes Telematics w 2012 roku) oraz usług w chmurze (CloudSwitch w 2011 roku) – dwóch obszarów rynkowych, które gwałtownie rosną. 3. Odgródź się i pielęgnuj swoje talenty PRZYKŁAD – sieć Walmart 4 lata temu, gigant w handlu detalicznym zanotował opóźnienie rynkowe. Zarząd niechętnie wchodził na rynek handlu elektronicznego, chcąc za wszelką cenę rozwijać sprzedaż detaliczną w tradycyjnej formie. Kiedy w końcu zrobiono krok w stronę przestrzeni cyfrowej, szybko zorientowano się jak bardzo zyskowny, ale i konkurencyjny jest to obszar. Osiągnięta sprzedaż online na poziomie 5 miliardów dolarów, wypadła słabo przy wyniku osiągniętym z tego tytułu przez Amazon’a, który osiągnął poziom 48 miliardów dolarów. W 2011 roku Walmart – inkubator pomysłów, jako część rosnącego rynku handlu elektronicznego w Dolinie Krzemowej – różniący się znacząco od pozostałych oddziałów i siedzib firmy. Innowacje rozwinięte w grupie Walmart, włączając w to ujednolicone w całej firmie platformy do handlu elektronicznego, pozwoliły Walmart zwiększyć przychody online o 30%, wyprzedzając znacznie na ścieżce wzrostu Amazon’a.

9 Slajd 8- Zwyczaje (ciąg dalszy)
4. Rzucaj wyzwanie wszystkiemu PRZYKŁAD – Pomyśl o przemianie jaką przeszła firma Apple od producenta komputerów do wiodącego na świecie dostawcy muzyki albo przykład przemiany eBay ze sklepu internetowego do globalnej platformy handlu elektronicznego. Kolejny przykład jest z 2007 roku: firma Hertz (amerykańska firma zajmująca się wynajmem samochodów) zaczęła wprowadzać na rynek kioski samoobsługowe, podobne do tych używanych przez niektóre linie lotnicze na lotniskach do zrobienia odprawy przed wylotem. W 2011 roku przeskoczyła swoim pomysłem wiele linii lotniczych, proponując klientom nowoczesne kioski samoobsługowe z podwójnym ekranem dotykowym: jeden z nich umożliwiał dokonanie wyboru opcji wypożyczenia pojazdu a drugi ekran (na poziomie oczu) pozwalał na kontakt z agentem – wykorzystując technologię video w czasie rzeczywistym. 5. Działaj szybko i korzystaj z wielu danych PRZYKŁAD – firma U.S. Express, amerykańska firma transportowa zbiera dane na bieżąco z różnych źródeł, w tym dane pochodzące z czujników w pojazdach oraz systemów geoprzestrzennych. Korzystanie z tzw. Apache Hadoop (narzędzia będącego źródłem dla dokonywania analizy danych firmy) oraz z narzędzi business intelligence (umożliwiających przekształcanie bieżących danych w informacje) pozwala firmie na rozwijanie wiedzy, która jest wykorzystywana do zwiększenia konkurencyjności firmy. Analiza danych dotyczących na przykład poziomu zużycia paliwa przez pojazdy w momencie wrzucenia biegu „na luz”, pozwoliła wdrożyć pewne zmiany, w wyniku których firma zaoszczędziła ponad 20 milionów dolarów (szacując oszczędności w zużyciu paliwa przez pierwszy rok po wprowadzeniu zmian). 6. Podążaj za pieniędzmi PRZYKŁAD – firma Procter & Gamble współpracowała swego czasu z firmą Los Alamos National Laboratory, celem opracowania metod statystycznych dla usprawnienia swoich procesów produkcyjnych oraz zwiększenia wydajności pracy w fabrykach, co pozwoliło zaoszczędzić ponad miliard dolarów rocznie. 7. Skupiaj swoje działania na kliencie – rosnące oczekiwania klientów kierują biznes w stronę stałego zwiększania satysfakcji klientów na wszystkich płaszczyznach działania organizacji. Osiągnięcie przez firmę doskonałości tylko w jednym obszarze nie jest już wystarczające dla osiągnięcia trwałego sukcesu. Obecnie klienci oczekuję tak samo wysokich standardów np. przy obsłudze w sklepie tradycyjnym, jak i przy robieniu zakupów online (i odwrotnie).

10 Określanie możliwości dla innowacji
Praca grupowa – wymyśl 7 sposobów określania możliwości dla innowacji Slajd 10- Określanie możliwości dla innowacji Sesja pracy grupowej Pozostaw grupie 5 – 10 minut na to, aby wymyślili kilka sposobów określania możliwości dla innowacji. Poinformuj, że każda z grup będzie przedstawiała swoje pomysły.

11 Identyfikowanie możliwości dla innowacji
“rozwiązanie problemów” Szukaj luk i pustych obszarów  Zidentyfikuj swoje wszystkie błędne decyzje, wynikające z braku informacji Przemyśl swoje porażki Określ największe zagrożenia Skoncentruj się na strachu. Przestrasz się Spójrz na „przegrane sprawy” Zidentyfikuj braki w zasobach Określ swoje słabości Slajd 11- Możliwości dla innowacji „rozwiązanie problemów” Innowacja nie zawsze oznacza rozwój nowych produktów i usług; istnieje wiele możliwości wprowadzenia udoskonaleń dla istniejących metod, procesów i struktur biznesowych. Wpadnij na pomysł innowacji identyfikując nowe możliwości. Szukaj luk. Pustych obszarów. Jakich informacji Ci brakuje, aby podjąć działania, w porę wykorzystać szanse na rynku lub uniknąć nadmiernych kosztów operacyjnych? Zastanów się czy posiadasz te dane i informacje, które są niezbędne do podejmowania skutecznych decyzji. Bądź krytyczny i zidentyfikuj obszary, na których nie posiadasz wystarczających danych. Zidentyfikuj swoje wszystkie błędne decyzje, wynikające z braku informacji. Przypomnij sobie sytuację, kiedy nie dysponowałeś wystarczającymi danymi a musiałeś szybko podjąć decyzję albo sytuację, kiedy posiadałeś niewłaściwe dane i doprowadziło to do podjęcia błędnych decyzji. Identyfikując możliwości dla innowacji, powinieneś zająć się takimi deficytami na pierwszym miejscu. Przemyśl swoje porażki. Kiedy sprawy poszły naprawdę źle? Określ obszary, np. dotyczące jakości świadczonych usług, relacji z klientami bądź swoich działań rynkowych, na których nie udało ci się dokonać tego co powinieneś. Znajdź czas, żeby skonfrontować się ze swoimi porażkami. Wyciągnij wnioski i odkryj możliwości dla innowacji. Określ największe zagrożenia. Dokonaj oceny największych wyzwań, jakie możesz napotkać w ciągu 6 miesięcy, 1 roku oraz w perspektywie 5 lat. Gdzie będą wtedy Twoi konkurenci? Czy bieżące chwilowe problemy mogą sprawić, że przegapisz szansę na rozwój? Czy rynek, na którym działasz będzie wyglądał tak samo za jakiś czas? Skoncentruj się na strachu. Przestrasz się. Spójrz na swoją konkurencję. Co oni mają a czego nie masz Ty? Jakie jest najbardziej innowacyjne działanie, które oni wykonują? Jaki poziom kreatywności oraz ryzyka oni są w stanie przyjąć a Ty nie? I jakie jest realne zagrożenie poniesienia straty, gdy teraz nic nie zrobisz, aby dogonić swoich rywali na rynku? Spójrz na „przegrane sprawy”. Na jakie sprawy, których nie powinieneś robić poświęcasz zbyt dużo czasu? Na przykład czy Twój Dział Handlowy spędza więcej czasu nad szukaniem informacji o konkretnych klientach zamiast sprzedawać? Czy Twój Dział Marketingu poświęca więcej czasu na przedawnioną walkę z innymi markami zamiast przygotować strategię na aktualnie zmieniające się preferencje konsumentów? Na co marnujesz swój czas Ty i Twoi ludzie? Zidentyfikuj braki w zasobach. Czy w Twojej organizacji marnuje się jakiś niewykorzystany talent? Czy Twój zespół ciągle gasi chwilowe pożary zamiast skupić się na realizowaniu strategii i nowych możliwościach? Czy Twój Dział Obsługi klienta jest zajęty uzupełnianiem kolejnych tabelek do dwunastu różnych baz danych zamiast rozwiązywać problemy klientów? Poświęć czas na zastanowienie się gdzie marnujesz swój cenny czas na robienie rzeczy, których nie powinieneś. Określ swoje słabości. Stwórz listę rzeczy, których nie robisz, ale powinieneś robić. Spójrz na czym polegają Twoje braki, porównaj się do konkurencji w swojej bądź w innych branżach. Na rzecz kogo tracisz swoje udziały w rynku? Dlaczego tak się dzieje? Co możesz zrobić inaczej, aby uniknąć tych błędów? Złam zasady. Czasami to, co wykonujesz jest pozbawione sensu – ale i tak to robisz, ponieważ zawsze tak to robiłeś, prawda? Złam zasady

12 przychodzi duża odpowiedzialność”
Przekonująca oferta “Wraz z dużą siłą przychodzi duża odpowiedzialność” Kiedy już masz w głowie wspaniały, innowacyjny pomysł, teraz powinieneś pomyśleć o przekonującej ofercie. Postępuj zgodnie z krokami, a osiągniesz swój cel. Slajd 12- Przekonująca oferta Przejdź do następnego slajdu, aby zobaczyć kroki do stworzenia takich propozycji

13 Planowanie oferty Tworzenie oferty Określ Twoją grupę docelową
Określ problem Zaproponuj rozwiązanie Dostosuj styl oferty do odbiorcy Dokonaj zarysu idei Tworzenie oferty Zacznij mocnym wprowa-dzeniem Określ problem Zaproponuj rozwiązania Przedstaw harmo-nogram i budżet Krótko przedstaw wnioski Dokonaj ewentualnych korekt Slajd 13- Tworzenie przekonującej oferty Celem opracowania oferty jest rzetelne poinformowanie, a następnie zdobycie poparcia dla niej wśród właściwych ludzi. Będziesz bardziej przekonujący, gdy przedstawisz swoją ofertę w sposób jasny i zwięzły, a zarazem interesujący dla odbiorców. Planowanie oferty jest kluczowym działaniem. Określ grupę docelową – do kogo kierujesz ofertę? Czy te osoby posiadają już jakąś wiedzę na temat Twojego projektu? Jakie dodatkowe informacje musisz zawrzeć w ofercie, aby była ona czytelna dla odbiorców? Jakie przesłanie chcesz przekazać odbiorcom? Co powinna zawierać oferta, aby skłonić odbiorcę do podjęcia decyzji? Określ problem – czy odbiorcy oferty są również świadomi problemu, który określasz w swojej ofercie? Czy odbiorca naprawdę wie o czym mówisz/co mu oferujesz? Zaproponuj rozwiązanie – kiedy już jasno przedstawiłeś problem, teraz czytelnie przedstaw jego rozwiązanie. Czy rozwiązanie, które proponujesz jest wykonalne i logiczne? Jaki jest horyzont czasowy wdrożenia tego rozwiązania? Dostosuj styl oferty do odbiorcy – weź pod uwagę kto będzie odbiorcą. Powinieneś dostosować styl do preferencji swoich odbiorców. Pomyśl o kwestiach językowych oraz o tym, jakich zwrotów nie należy używać. Zrób zarys idei – upewnij się, że wziąłeś pod uwagę wszystkie ważne elementy zanim na dobre rozpoczniesz działania. Tworzenie oferty Zacznij mocnym wprowadzeniem – wciągnij odbiorcę, przyciągnij jego uwagę. Określ problem – podkreśl istotę problemu oraz czemu powinien być rozwiązany. Zaproponuj rozwiązania – w jasny sposób zaprezentuj rozwiązanie problemu. Nie owijaj w bawełnę, dokładnie przedstaw rozwiązanie. Przedstaw harmonogram i budżet – Twoja oferta stanowi swego rodzaju inwestycję dla odbiorcy. Aby go przekonać do Twojego pomysłu, zapewnij właściwy poziom szczegółowości. Przedstaw informacje w sposób konkretny. Użyj osi czasu – przedstawiając harmonogram działań i budżet. Krótko przedstaw wnioski – tu powinieneś ująć krótko wstęp i zwięźle przedstawić główną ideę. Dokonaj ewentualnych korekt – upewnij się, że poświęciłeś właściwą ilość czasu na skorygowanie oferty tak, aby ewentualne niedociągnięcia nie wpłynęły negatywnie na jakość oferty.

14 Ćwiczenie: Barrington Brands
Przeczytaj studium przypadku Określ obszary dla innowacji Stwórz, a następnie zaprezentuj 10 minutową prezentację (maksymalna liczba slajdów to 5) odnośnie tego, jak przekonać zarząd organizacji do wdrożenia Twojej propozycji innowacji Slajd 14 - Studium Przypadku Rozdaj materiały informacyjne odnośnie firmy. Barrington Brands jest nowym przedsiębiorstwem, które poszukuje innowacyjnych pomysłów w celu rozwoju swojej działalności, a także wzrostu zysków. Poświęć czas na zapoznanie się z opisem sytuacji przedsiębiorstwa. Następnie zidentyfikuj obszary dla innowacji w zakresie tego jak firma może zdobywać nowe rynki, poszerzyć ofertę produktów, umocnić swoją pozycję na rynku, a także jak zwiększyć wydajność świadczonych usług dystrybucyjnych na stosunkowo dużym rynku, biorąc pod uwagę niewielkie rozmiary tej organizacji.


Pobierz ppt "Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia"

Podobne prezentacje


Reklamy Google