Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogusława Chodkowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
WebQuest – z edukacji plastyczno –przyrodniczo - polonistycznej „Zwiastuny wiosny” dla klasy II szkoły podstawowej Halina Bienienda Dorota Jezusek Regina Domogalla
2
Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela
3
Wprowadzenie Wysłuchanie utworu A Vivaldiego „Cztery pory roku - Wiosna” Nawiązanie do nowej pory roku – wiosny Rozwiązanie zagadki: Nadchodzi po zimie, znasz dobrze jej imię. Kroczy w kwiatów pąkach i promieniach słońca” /Wiosna/
4
Zadanie Co kojarzy się Wam ze słowem „Wiosna?”
Podzielimy się na 4 grupy/obserwatorzy pogody, obserwatorzy roślin, obserwatorzy ptaków, tropiciele wszystkich zwierząt/. Każda z grup będzie miała przydzielone zadania do wykonania. Jako podsumowanie pracy na zajęciach wykonacie plakat na temat: „Zwiastuny wiosny”.
5
Grupa I /obserwatorzy pogody/
Proces Grupa I /obserwatorzy pogody/ Waszym zadaniem będzie wyszukanie w Internecie informacji o pogodzie. Znalezioną informację wydrukujcie i umieśćcie na plakacie.
6
Grupa II /Obserwatorzy roślin/
Proces Grupa II /Obserwatorzy roślin/ Waszym zadaniem będzie wyszukanie w Internecie informacji i zdjęć o pierwszych wiosennych kwiatach. Najciekawsze okazy umieśćcie na plakacie i opiszcie je.
7
Grupa III /obserwatorzy ptaków/
Proces Grupa III /obserwatorzy ptaków/ Waszym zadaniem będzie wyszukanie w Internecie informacji i zdjęć o ptakach zwiastujących wiosnę. Najciekawsze zdjęcia i informacje umieśćcie na plakacie .
8
Grupa IV /tropiciele wszystkich zwierząt/
Proces Grupa IV /tropiciele wszystkich zwierząt/ Waszym zadaniem będzie wyszukanie informacji i zdjęć o tym, jak zwierzęta zachowują się wiosną. Najciekawsze zdjęcia i informacje umieśćcie na plakacie.
9
Źródła http://pogoda.onet.pl http://pogoda.money.pl
10
Ewaluacja Wymagania Podstawowe Zaawansowane Wzorowe
Zawartość merytoryczna Częściowo opracowane zagadnienie Brak kompletnych informacji. Prawidłowo opracowane zagadnienie. Właściwy sposób przedstawienia informacji. Wzorcowe opracowanie zagadnienia wykraczające poza zamierzone zadania. Sposób przekazania informacji /współpraca grupy/ Rzetelna informacja. Częściowa współpraca w grupie. Dobra organizacja pracy w grupie i właściwa komunikacja. Aktywne uczestnictwo wszystkich członków grupy i dobra współpraca między członkami grupy. Efekt końcowy – estetyka, prezentacja Plakat wykonany mało estetycznie. Plakat estetyczny i ciekawy. Zawiera elementy graficzne i tekstowe. Bardzo ciekawe wykonanie zadania. Plakat zawiera informacje wykraczające poza plan działań. Trafny dobór grafiki i tekstu. Ewaluacja
11
Konkluzja Myślę, że każdy z Was po dzisiejszych zajęciach będzie umiał dostrzec wiosenne zmiany w przyrodzie /określić pogodę, nazwać kwiaty wiosenne, rozpoznać ptaki zwiastujące wiosnę, zrozumieć zachowanie zwierząt/. Będziecie wiedzieli, dlaczego należy chronić przyrodę? Zachowacie bezpieczeństwo podczas posługiwania się ostrymi narzędziami pracy.
12
Podręcznik dla nauczyciela
Zajęcia można poprzedzić wycieczką po okolicy, obserwacją zmian w przyrodzie Można zrobić zdjęcia, które dzieci wykorzystają podczas wykonywania plakatu. Zgromadź inne potrzebne materiały (czasopisma przyrodnicze, kartony, papier kolorowy, klej, nożyczki, kredki, mazaki itp.).
13
Literatura: Dunin- Borkowski J., Gregorczyk G., Oglądać czy budować, czyli rozdroża technologii informacyjnej, Toruń 2002 Jarosz B., Konstruktywizm – technologia informacyjna – zmiany w procesie kształcenia ( Wilk M., Szafraniec M.(2009), Metodyka nauczania przez Internet Rybnickie Centrum Edukacji Zawodowej, Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz Praktycznego Rybnik Razem w szkole. Program edukacji wczesnoszkolnej. Klasy 1–3 (aut. programu: J. Brzózka, K. Harmak, K. Izbińska, A. Jasiocha, W. Went)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.