Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRafał Piekarski Został zmieniony 6 lat temu
1
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji
2
Raport jest rezultatem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w roku szkolnym 2016/2017 w Szkole Podstawowej nr 12 we Wrocławiu przez powołany w tym celu zespół ewaluacyjny. Podstawą prawną było rozporządzenie MEN z dnia 6 sierpnia 2015r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek. Ewaluacja dotyczyła wymagania: Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji. ZESPÓŁ EWALUACYJNY: E. Błaszczykiewicz-Gruszka K. Harabin- Żesławska I. Kościelecka I. Luty I. Marcińczak I. Poniatowska B. Szymczak M.Żurczak
3
Ewaluacja miała na celu ocenę działań szkoły w zakresie:
wyrównywania szans edukacyjnych; wspomagania rozwoju uczniów w zależności od ich indywidualnej sytuacji; dostosowania oferty zajęć do potrzeb uczniów; motywowania uczniów do samorozwoju. PYTANIA KLUCZOWE W jaki sposób nauczyciele rozpoznają potrzeby rozwojowe uczniów? Jakie formy pomocy uzyskali uczniowie po rozpoznaniu ich potrzeb? Czy w szkole prowadzone są działania uwzględniające indywidualizację procesu edukacji w odniesieniu do każdego ucznia? Czy wsparcie udzielane przez szkołę odpowiada potrzebom rodziców i uczniów? Czy uczniowie odnoszą sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości? W jaki sposób przeciwdziała się dyskryminacji uczniów z uwagi na status społeczny i ekonomiczny? Jaki jest zakres współpracy szkoły z instytucjami wspierającymi pracę nauczycieli?
4
WNIOSKI WYNIKAJĄCE Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI:
Wszyscy nauczyciele naszej szkoły (100%) podczas pracy dydaktyczno-wychowawczej rozpoznają potrzeby rozwojowe uczniów i starają się wspierać rozwój swoich podopiecznych. Uczniowie korzystają z szerokiej oferty zajęć, dostosowanej do potrzeb większości uczniów. Uczestnictwo dzieci w zajęciach jest sukcesywnie nadzorowane przez nauczycieli. Działania uwzględniające indywidualizację procesu edukacyjnego są powszechne i adekwatne do potrzeb uczniów. Wsparcie otrzymywane w szkole odpowiada potrzebom uczniów i ich rodziców. Uczniowie i rodzice chcieliby, by szkoła wprowadziła dodatkowe elementy wsparcia, by zaspokoić ich potrzeby. Większość uczniów uważa, że odnosi sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości. Szkoła prowadzi działania antydyskryminacyjne i uczniowie w sposób świadomy w nich uczestniczą; kształtują postawy mające na celu dostrzeganie przejawów dyskryminacji i uczą się sposobów przeciwdziałania im. Nauczyciele i uczniowie dostrzegają przypadki dyskryminacji wśród uczniów. Współpraca szkoły z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi instytucjami oferującymi pomoc uczniom jest dostosowana do potrzeb uczniów i wpływa korzystnie na ich rozwój.
5
REKOMENDACJE: Dostosować ofertę zajęć pozalekcyjnych do oczekiwań uczniów: zaproponować dodatkowe kółka zainteresowań, których nie ma w szkole, zaoferować możliwość doraźnych konsultacji psychologicznych (rozmowy o problemach, porady). Zaplanować działania przeciwdziałające dyskryminacji wśród uczniów. Rozmawiać z rodzicami o potrzebach dziecka i możliwościach jego rozwoju, wskazywać na korzyści wynikające z uczestnictwa dziecka w zajęciach dodatkowych.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.