Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSulisław Hryciuk Został zmieniony 10 lat temu
1
Sprawozdanie z realizacji projektu Solidarna Szkoła
Zespół Szkół Nr 2 im.ks.prof. Józefa Tischnera w Żorach
2
Przedsięwzięcia realizowane w ramach projektu
Opracowanie i przyjęcie Kodeksu solidarnych zachowań w szkole Przeprowadzenie zajęć z zakresu ścieżki historycznej – ”Rocznica wprowadzenia stanu wojennego” „Z niewydrukowanych stronnic bibuły” oraz „Narodziny III RP” W ramach Koła Wolontariackiego wzięliśmy udział w licznych imprezach mikołajkowych w lokalnej ochronce, w Szpitalu Miejskim na Oddziale Pediatrii oraz w OREW-ie. Na rzecz Polaków mieszkających na Ukrainie, przygotowaliśmy paczki z żywnością i dzięki akcji Poczty Polskiej -pomoc Dla Ukrainy, nieodpłatnie przesłaliśmy na adres lwowskiego Caritas. 12 listopada 2013 r uczniowie nasi wzięli udział w złożeniu kwiatów i odsłonięciu Pomnika Żołnierzy Wyklętych w naszym mieście. Pamięć Żołnierzy uhonorowaliśmy organizując w szkole wystawę oraz koncert „Pod znakiem Żołnierzy Wyklętych” z udziałem znanego rapera- Pana Tadeusza Polkowskiego. Debata kończąca udział w projekcie, przygotowana przez uczniów szkoły
4
Uważni czytelnicy zapisów Kodeksu podkreślają, że wiele z jego punktów przestrzegają w życiu codziennym. To prawda, chodzi jednak o to, by o pewnych prawach i oczywistych zasadach, stale przypominać i podkreślać, że dotyczą one wszystkich członków społeczności szkoły. Zapisy kodeksu zyskały życzliwą aprobatę Dyrekcji, Grona Pedagogicznego, pracowników administracji szkoły, a przede wszystkim uczniów.
5
Rocznica wprowadzenia stanu wojennego
Relacja z przebiegu lekcji przeprowadzonej w naszej klasie przez Panią mgr Ewę Barczyk w dniu r. W piątek zostaliśmy zapoznani z archiwalnymi dokumentami z teczek IPN-u, dotyczących wydarzeń z tzw. „nocy generała” i przebiegu stanu wojennego w Polsce.
6
Odpowiadaliśmy na zadawane pytania:
-Dlaczego należy utrwalać i upowszechniać pamięć o stanie wojennym w Polsce? -Czy wprowadzenie stanu wojennego było konieczne? -Czy w naszej opinii władze miały świadomość, że może dojść do rozlewu krwi? Nasza gazetka
7
Z niewydrukowanych stronnic bibuły
Lekcja przeprowadzona w klasie 3A (humanistycznej) dnia 28 lutego 2014 r. według scenariusza CEO. Ostatnia lekcja historii nie była zwykłą lekcją. Nasza klasa przygotowała przedstawienie dotyczące powstania NSZZ „Solidarność”.
10
Paczki dla Ukrainy
11
Debata kończąca udział w projekcie, przygotowana przez uczniów szkoły
W związku z obchodami 25 rocznicy obrad Okrągłego Stołu odbyła się w naszej szkole ciekawa debata przygotowana przez młodzież klas liceum i technikum. Jej uczestnicy starali się dokonać bilansu minionych 25 lat widzianych oczami młodych ludzi pod kątem ich szans i perspektyw na przyszłość. Debata była zarazem zwieńczeniem realizacji projektu CEO „Solidarna Szkoła”. Jako szkoła tischnerowska, realizujemy w ramach wspomnianego przedsięwzięcia nie tylko jego ścieżką historyczną, przeprowadzając lekcje z zakresu najnowszej historii Polski ale także ścieżkę społeczną i projekt obywatelski.
14
Podziękowania dla osób zaangażowanych w realizację projektu „Solidarna Szkoła”
Składamy serdeczne podziękowania: Pani Danucie Brockiej, opiekunkom Samorządu Szkolnego – Paniom Annie Król-Piekarczyk oraz Izabeli Oleś, Pani psycholog Katarzynie Wzorek, Panu Krzysztofowi Konskowi, Paniom z obsługi szkoły oraz młodzieży zaangażowanej w realizację projektu i pracę w Wolontariacie. Koordynator projektu: Ewa Barczyk wraz z młodzieżą
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.