Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Bioróżnorodność wokół nas
Instrukcja dla Gier edukacyjnych oraz Quizu przyrodniczego
2
Przegląd gier Sortowanie śmieci (slajdy 3-8)
Zbieranie jedzenia (slajdy 9-14) Puzzle (slajdy 15-19) Dokarmianie zwierząt (slajdy 20-25) Ślady zwierząt (slajdy 26-30) Quiz (slajd 31-35)
3
Sortowanie śmieci Gra polega na umieszczeniu przedstawianych odpadów w odpowiednim kontenerze. W ciągu dwóch minut należy posegregować jak największą ilość odpadów
4
Sortowanie śmieci Na ekranie pojawia się przedmiot, który gestem należy wrzucić do właściwego kontenera na odpady, uwzględniając możliwość jego recyklingu. Pod każdym przedmiotem pojawia się dodatkowa informacja o czasie rozkładu tego przedmiotu w środowisku. W ciągu 2 minut będą pojawiały się kolejne elementy. Spróbuj prawidłowo posegregować jak największą ilość elementów w wyznaczonym czasie.
5
Sortowanie śmieci Używając myszki należy przenieść wybrany produkt do odpowiedniego pojemnika na śmieci. W lewym górnym rogu znajduje się licznik czasu, natomiast w prawym aktualnie zdobyta liczba punktów.
6
Sortowanie śmieci Po przełożeniu przedmiotu do dobrego kontenera w dolnej części gry pojawi się informacja o dobrej odpowiedzi i zdobyciu punktu za tę odpowiedź (zielone pole)
7
Sortowanie śmieci W przypadku upuszczenia przedmiotu do złego kontenera w dolnej części gry pojawi się informacja o złej odpowiedzi i odjęciu punktu za tę odpowiedź (czerwone pole)
8
Sortowanie śmieci Po upływie wyznaczonego czasu (licznik czasu widnieje w lewym górnym rogu) wyświetli się podsumowanie gry, tj. komunikat „Koniec gry” wraz z sumą zdobytych punktów. Aby wyjść z gry należy użyć przycisku „Zamknij”
9
Zbieranie jedzenia Gra polega na zebraniu do koszyka jadalnych produktów oraz odrzuceniu niejadalnych. Należy pamiętać, żeby do koszyka nie wrzucać produktów niejadalnych.
10
Zbieranie jedzenia Na ekranie pojawia się koszyk oraz spadające różne dary lasu. Za pomocą myszki należy naprowadzić jadalne produkty do koszyka. Za każdy prawidłowo umieszczony produkt w koszyku zdobywa się punkty, a za każde niejadalne jedzenie traci się punkty oraz jedno życie (serduszka w prawym górnym rogu). Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów. Wrzuć do koszyka jak największą ilość jadalnych elementów w ciągu 2 minut
11
Zbieranie jedzenia Za pomocą myszki należy naprowadzić jadalne produkty do kosza. U góry po lewej stronie znajduje się ilość zdobytych przez gracza punktów, a po prawej stronie widnieje ilość żyć (serduszka)
12
Zbieranie jedzenia Po przełożeniu jadalnego produktu do koszyka gracz zdobywa 5 punktów
13
Zbieranie jedzenia Jeśli gracz wrzuci do koszyka produkt niejadalny, wtedy traci 5 punktów oraz jedno życie
14
Zbieranie jedzenia Po upływie wyznaczonego czasu (lub utracie wszystkich żyć) wyświetli się podsumowanie gry, tj. komunikat „Koniec gry” wraz z sumą zdobytych punktów. Aby wyjść z gry należy użyć przycisku „Zamknij”
15
Puzzle Gra polega na ułożeniu puzzli przedstawiających elementy przyrody. Gdy ułożysz wszystkie elementy obrazka udziel odpowiedzi na pytanie
16
Puzzle W puzzlach gracz ma za zadanie ułożenie układanki przedstawiającej elementy przyrody, które znajdują się w Polsce. Puzzle układa się przeciągając poszczególne elementy w odpowiednie miejsce. Po ułożeniu puzzli gracz otrzymuje punkt oraz pytanie. Jeśli udzieli prawidłowej odpowiedzi na pytanie- otrzymuje dodatkowe 10 punktów
17
Puzzle Przeciągnięcie puzzla w odpowiednie miejsce odbywa się przy użyciu myszki
18
Puzzle Po ułożeniu obrazka pojawi się pytanie dotyczące tego, co przedstawia. Po udzieleniu dobrej odpowiedzi gracz otrzyma dodatkowe 10 punktów (zielone pole w prawym górnym rogu)
19
Puzzle Jeśli gracz na zadane pytanie udzieli błędnej odpowiedzi, otrzyma komunikat „Zła odpowiedź” (czerwone pole w prawym górnym rogu).
20
Dokarmianie zwierząt Karmienie Zwierząt to gra zręcznościowa polegająca na jak najszybszym połączeniu pożywienia ze zwierzętami, które je jedzą. Każde ze zwierząt posiada swoje ulubione przysmaki
21
Dokarmianie zwierząt Na ekranie wyświetlają się zwierzęta, a celem gracza jest ich nakarmienie. Co chwilę pojawia się pokarm, który należy przeciągnąć w stronę odpowiedniego zwierzęcia. W przypadku, gdy pokarm trafi do niewłaściwego zwierzęcia (np. jabłko do jeża), zostanie on zmarnowany, a gracz straci punkt. Na wykonanie zadania masz 2 minuty.
22
Dokarmianie zwierząt Aby dopasować pokarm do zwierzęcia należy wybrać jedzenie, przytrzymać i przy pomocy kursora przesunąć je w kierunku odpowiedniego zwierzęcia
23
Dokarmianie zwierząt Każdy dopasowany pokarm i zwierzę daje graczowi 1 punkt +1pkt
24
Dokarmianie zwierząt W przypadku złego dopasowania pożywienia zostaje odjęty 1 punkt z puli -1pkt
25
Dokarmianie zwierząt Po upływie wyznaczonego czasu (licznik czasu widnieje w lewym górnym rogu) wyświetli się podsumowanie gry, tj. komunikat „Koniec gry” wraz z sumą zdobytych punktów. Aby wyjść z gry należy użyć przycisku „Zamknij”
26
Ślady zwierząt Gra polega na udzieleniu odpowiedzi czy przedstawiony na obrazku ślad pasuje do pokazanego obok zwierzęcia. Może w przyszłości na spacerze po lesie odgadniesz jakie zwierzę zostawiło znaleziony ślad?
27
Ślady zwierząt Na ekranie pojawia się zdjęcie zwierzęcia a pod nim zdjęcie śladu. Należy odpowiedzieć czy ten ślad mogło pozostawić wskazane zwierzę. Jeśli uważasz, że to ślad zwierzęcia z obrazka wybierz zielony „ptaszek”, jeśli sądzisz, że ślad nie należy do niego wybierz czerwony „X” Za każdą dobrą odpowiedź otrzymujesz 1 punkt, natomiast za każdą złą odpowiedź odejmowany jest 1 punkt. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów. Gra kończy sie po upływie 1 minuty. Postaraj sie udzielić jak najwięcej poprawnych odpowiedzi w tym czasie
28
Ślady zwierząt Po wybraniu prawidłowej odpowiedzi gracz otrzymuje 1 punkt
29
Ślady zwierząt Jeśli gracz pomyli się i udzieli błędnej odpowiedzi z puli punktów zostanie odjęty 1 punkt
30
Ślady zwierząt Po upływie wyznaczonego czasu (licznik czasu widnieje w lewym górnym rogu) wyświetli się podsumowanie gry, tj. komunikat „Koniec gry” wraz z sumą zdobytych punktów. Aby wyjść z gry należy użyć przycisku „Zamknij”
31
Quiz Quiz polegający na sprawdzeniu swojej wiedzy w zakresie przyrody. Mamy nadzieje, że zdobyta wiedza przyrodnicza przyda się Tobie w przyszłości
32
Quiz W kolejno pojawiających się pytaniach zaznacz odpowiedź, która wg Ciebie jest prawidłowa, a następnie wybierz opcję „Sprawdź odpowiedź!”
33
Quiz Jeśli zaznaczona odpowiedź przez gracza jest prawidłowa- zostanie on o tym poinformowany komunikatem
34
Quiz Jeśli zaznaczona odpowiedź jest błędna- zostanie wyświetlony komunikat wraz ze wskazaniem prawidłowej odpowiedzi (poprawna zaznaczona kolorem zielonym)
35
Quiz Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania zostanie wyświetlone podsumowanie gry, tj. zdobyta liczba punktów oraz ile procent poprawnych odpowiedzi gracz uzyskał
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.