Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAleksander Piotrowski Został zmieniony 6 lat temu
1
Sprzedaż mieszkań w D365 Prezentacja rozwiązania dla branży budowlanej zrealizowanego na platformie Dynamics 365 Online
2
Agenda Produkty Microsoft wykorzystane w rozwiązaniu
Komu dedykowane jest rozwiązanie Rozwiązywane problemy Opis rozwiązania - wspierane procesy Podsumowanie
3
Produkty Microsoft wykorzystane w rozwiązaniu
Microsoft Dynamics 365 w wersji Online Wykorzystanie aplikacji dla urządzeń mobilnych Wykorzystanie dodatku Outlook oraz bezpośredniej integracji z serwerem pocztowym Exchange z wykorzystaniem Server Side Sync Sharepoint Online przechowywanie dokumentów
4
Komu dedykowane jest rozwiązanie
Firmy z branży budowlanej (Inwestorzy) zajmujące się sprzedażą Mieszkań dla klientów indywidualnych lub biznesowych Lokali usługowych dla klientów indywidualnych lub biznesowych Powierzchni biurowych dla klientów biznesowych
5
Problemy z jakimi może spotkać się klient
Brak narzędzia, które będzie w stanie łączyć aktywności przedsprzedażowe z aktualną sprzedażą oraz działaniami posprzedażowymi Problemy ze współpracą zespołów – zespół sprzedaży, dział księgowy, dział serwisowy, zespół marketingowy. Przykładowo: Czy dany lokal jest wolny czy ktoś go zarezerwował? Czy klient zapłacił ostatnią ratę i można planować odbiór? Czy klient otrzymał zwrot pieniędzy za rozwiązaną umowę – jeśli nie to kiedy zostanie wykonany przelew? Czy można klientowi wystawić fakturę a jeśli tak to z jaką wartością i stawką i z jakimi danymi powinna być wystawiona faktura? Czy klient kupił mieszkanie bo odwiedził nas na targach, dniach otwartych na inwestycji czy też dowiedział się o nas z reklamy internetowej lub portalu? Czy powinniśmy usunąć usterkę u klienta – czy na jego lokal przysługuje gwarancja? Problemy z planowaniem, m.in.: Plany odbiorów Monitorowanie płatności na poczet zakupionych przez klienta lokali Plan spotkań z notariuszami i klientami Problemy z raportowaniem, m.in.: Statusy lokali Liczba sprzedanych mieszkań w wybranym okresie czasowym Klienci zalegający z płatnościami Usterki w lokalach Odbiory, które wymagają napraw – statusy napraw, przyczyny, rodzaje usterek
6
Opis rozwiązania Opis funkcjonalności jakie dostarcza przygotowanie rozwiązanie
7
Opis rozwiązania Przygotowane rozwiązanie pozwala użytkownikom na zarządzanie następującymi procesami: Zarządzanie bazą inwestycji oraz składników Sprzedaż mieszkań oraz składników dodatkowych (np.. komórki, miejsca garażowe) Zarządzanie zmianami lokatorskimi oraz wykończeniem mieszkań „pod klucz” Zarządzanie odbiorami lokali Zarządzanie serwisem lokali – naprawa usterek wykrytych w czasie odbiorów oraz w okresie rękojmi / gwarancji, która przysługuje nabywcy Zarządzanie finansami Monitorowanie terminowości dokonywanych wpłat przez nabywców poprzez importy wyciągów bankowych Fakturowanie nabywców w kontekście umów, które zostały z nim podpisane
8
Baza Składników Przy pomocy rozwiązania użytkownicy mają możliwość
Zarządzania spółkami celowymi, zakładanymi na potrzeby prowadzenia inwestycji Danymi rejestrowymi Kontami bankowymi Dokumentami (KRS, umowy spółki, pozwolenia itp..) Zarządzania inwestycjami spółek celowych Statusami (np. w przygotowaniu, w sprzedaży) Najważniejszymi datami (początek sprzedaży, data obioru inwestycji itp..) Harmonogramem prac Zarządzania składnikami inwestycji (mieszkania, lokale usługowe, komórki lokatorskie, itd.) oraz ich: Parametrami (powierzchnia, lokalizacja, ekspozycja), Cenami (kilka poziomów cen) Statusami (m.in.: wolne, zarezerwowane, sprzedane) Dokumentami (schematy, plany instalacji) Datami odbiorów od Generalnego Wykonawcy (odbiór budynku uruchamia okres rękojmi jaki Inwestora ma wobec Generalnego Wykonawcy)
9
Sprzedaż Rezerwacje Umowy deweloperskie Umowy przedwstępne Umowy końcowe Proces sprzedaży mieszkań wraz ze składnikami dodatkowymi można przeprowadzić z wykorzystaniem kilku typów umów, które można w Dynamics 365 rejestrować Umowa rezerwacyjna Umowa deweloperska Umowa przedwstępna Umowa końcowa Z każdym typem umowy powiązany jest proces zarządzania płatnościami – np. dla umowy deweloperskiej istnieje możliwość zdefiniowana harmonogramu, w jakim nabywca (lub nabywcy) musi dokonać wpłat na konkretny składnik objęty umową (każdy składnik może mieć swój własny harmonogram).
10
Zmiany lokatorskie / wykończenie pod klucz
W czasie zakupu mieszkania nabywca ma możliwość Wprowadzenia zmian lokatorskich Zamówienia wykończenia mieszkania pod klucz z wykorzystaniem jednego z pakietów przygotowanych przez Inwestora. Użytkownicy rozwiązania mają możliwość Rejestrowania zmian lokatorskich i zarządzania nimi, m.in.: Wprowadzanie zmian powierzchni lokalu (jeśli np. wyburzane są ściany lub lokale są łączone w jeden) Wprowadzanie kosztów zmiany – w zależności od wielkości zmian nabywca musi zdobyć zgodę biura projektowego, co może być płatne. Rejestrowanie dokumentów związanych ze zmianą – plany, schematy, skany umów Zarządzania wyceną zmian – nabywca ma możliwość z otrzymanej wyceny wybrać tylko niektóre elementy, które będą realizowane.
11
Odbiory W ramach rozwiązania użytkownicy mają możliwość
Planowania odbiorów na podstawie harmonogramu płatności Przygotowywania dokumentów potrzebnych w czasie odbiorów Plany mieszkań Wprowadzone zmiany, pakiety wykończeniowe Protokoły odbioru Rejestrowania dokumentacji poodbiorowej Usterki zarejestrowane wraz z ich zdjęciami Podpisane przez nabywcę protokoły Jeśli nabywca kupił kilka składników (mieszkanie wraz z komórka i miejsce postojowym) istnieje możliwość dokonania odbioru każdego składnika osobno, w innych dniach Nabywca ma możliwość zakończyć proces odbioru ze statusem „brak odbioru” co oznacza, iż składnik nie mógł zostać odebrany ze względu na liczbę usterek – w takim przypadku może nastąpić kolejny odbiór po usunięciu wad „odbiór warunkowy” co oznacza, że składnik został odebrany, ale inwestor musi usunąć usterki zarejestrowane w czasie odbioru
12
Moduł serwisowy Po oddaniu lokalu nabywcy (za wyjątkiem kiedy odbiór zakończył się niepowodzeniem) rusza czas rękojmi. Przy pomocy modułu serwisowego użytkownicy możliwość Rejestrowania zgłoszonych usterek Zarządzania procesem ich naprawy Usterka może nie zostać usunięta jeśli upłynął okres rękojmi Usterka może być naprawiona przez Inwestora jeśli upłynął okres rękojmi budynku Usterka może być naprawiona przez Generalnego Wykonawcę Przygotowania i rejestrowania dokumentacji związanej z naprawieniem usterki Zdjęcia Plany Dokumenty podpisane przez nabywcę Oficjalne pisma przekazujące usterkę (lub kilka usterek od różnych nabywców) do Generalnego Wykonawcy Kategoryzowania usterek w zależności od typu, np. spękania ścian, elewacja zewnętrzna, gres, itp. Raportowania usterek, np.: Liczba usterek w określonym czasie Usterki przekazane do GW wraz z ich statusami Przekroczone czasy naprawy usterek Usterki, których naprawa została przełożona w czasie za zgodą nabywcy – np. w czasie zimy nie wykonuje się naprawa elewacji zewnętrznych
13
Finanse W ramach rozwiązania dział księgowości ma możliwość
Importu wyciągów bankowych z rachunków powiązanych z inwestycjami (rachunki sprzedaży, powiernicze, subkonta) i wiązania płatności z poszczególnymi umowami Monitorowania płatności i reagowania w sytuacji, w której nabywca spóźnia się z płatnościami. Obsługi zwrotu środków wraz z procesem akceptacji dyspozycji zwrotu środków W sytuacji, w której nabywca dokonuje nadpłaty W sytuacji, w której nabywca rezygnuje z zakupu Generowania faktur, w tym m.in.: Cykliczne faktury wynikające z harmonogramów płatności Faktury za zmiany lokatorskie Faktury za wykończenie „pod klucz”
14
Podsumowanie Dzięki przygotowanemu rozwiązaniu użytkownicy mają narzędzie wspierające pracę każdego z działów, który uczestniczy w procesie sprzedaży oraz aktywnościach posprzedażowych. Jedno narzędzie pozwala na monitorowanie każdego z etapów procesu, natychmiastowe raportowanie co pozwala na szybką reakcje w sytuacji wyjątkowej D365 Marketing Sprzedaż Finanse Serwis
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.