Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrzysztof Nowak Został zmieniony 6 lat temu
1
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr Urszula Zieniewicz Przedszkole Samorządowe nr 15 im. J. Tuwima w Białej Podlaskiej
2
Diagnozowane sfery rozwoju dziecka pięcioletniego
fizyczna społeczno-emocjonalna umysłowa
3
lateralizacja (stronność ciała)
Określając poziom rozwoju fizycznego diagnozowano następujące umiejętności szczegółowe sprawność ruchowa sprawność rąk lateralizacja (stronność ciała)
4
Poziom rozwoju umysłowego oceniono biorąc pod uwagę następujące kompetencje dziecka
spostrzeganie wzrokowe koordynacja wzrokowo-ruchowa (przygotowanie do pisania) spostrzeganie słuchowe słownictwo i poprawność językowa (język polski) mowa – język obcy nowożytny wiadomości ogólne wiadomości i pojęcia matematyczne pamięć słuchowa, wzrokowa i ruchowa uwaga
5
stosunek do rówieśników
Poziom rozwoju społeczno- emocjonalnego badano z uwzględnieniem poniższych kategorii szczegółowych rozwój moralny stosunek do dorosłych stosunek do rówieśników rozwój emocjonalny samoobsługa samodzielność
8
Rozwój społeczno-emocjonalny
10
Wyniki diagnozy pedagogicznej dostarczyły wiedzy o dziecku, która została wykorzystana do:
Opracowania indywidualnych planów wspierających sfery rozwoju dziecka, w zakresie których wykryto trudności Realizowania procesu wychowawczo-edukacyjnego, zgodnie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego Wspomagania rozwoju, zgodnie z indywidualnymi potrzebami i możliwościami rozwojowymi dziecka Stymulowania poznawczej aktywności dziecka w jak najszerszym zakresie Przekazywania wiedzy na temat wyników obserwacji pedagogicznej i gotowości szkolnej rodzicom
11
Proces wychowawczo-edukacyjny powinien być realizowany tak, by dziecko kończyło edukację przedszkolną szczęśliwe, bogate w wiedzę i różnorodne doświadczenia, gotowe do podejmowania wyzwań stawianych uczniom w klasie pierwszej szkoły podstawowej.
12
„ Dzieci mają skrzydła…
„ Dzieci mają skrzydła…. Rolą nauczyciela jest te skrzydła rozwijać tak, by mogły daleko w życiu dorosłym odlecieć.” Dziękuję za uwagę !
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.