Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr."— Zapis prezentacji:

1 Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr Urszula Zieniewicz Przedszkole Samorządowe nr 15 im. J. Tuwima w Białej Podlaskiej

2 Diagnozowane sfery rozwoju dziecka pięcioletniego
fizyczna społeczno-emocjonalna umysłowa

3 lateralizacja (stronność ciała)
Określając poziom rozwoju fizycznego diagnozowano następujące umiejętności szczegółowe sprawność ruchowa sprawność rąk lateralizacja (stronność ciała)

4 Poziom rozwoju umysłowego oceniono biorąc pod uwagę następujące kompetencje dziecka
spostrzeganie wzrokowe koordynacja wzrokowo-ruchowa (przygotowanie do pisania) spostrzeganie słuchowe słownictwo i poprawność językowa (język polski) mowa – język obcy nowożytny wiadomości ogólne wiadomości i pojęcia matematyczne pamięć słuchowa, wzrokowa i ruchowa uwaga

5 stosunek do rówieśników
Poziom rozwoju społeczno- emocjonalnego badano z uwzględnieniem poniższych kategorii szczegółowych rozwój moralny stosunek do dorosłych stosunek do rówieśników rozwój emocjonalny samoobsługa samodzielność

6

7

8 Rozwój społeczno-emocjonalny

9

10 Wyniki diagnozy pedagogicznej dostarczyły wiedzy o dziecku, która została wykorzystana do:
Opracowania indywidualnych planów wspierających sfery rozwoju dziecka, w zakresie których wykryto trudności Realizowania procesu wychowawczo-edukacyjnego, zgodnie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego Wspomagania rozwoju, zgodnie z indywidualnymi potrzebami i możliwościami rozwojowymi dziecka Stymulowania poznawczej aktywności dziecka w jak najszerszym zakresie Przekazywania wiedzy na temat wyników obserwacji pedagogicznej i gotowości szkolnej rodzicom

11 Proces wychowawczo-edukacyjny powinien być realizowany tak, by dziecko kończyło edukację przedszkolną szczęśliwe, bogate w wiedzę i różnorodne doświadczenia, gotowe do podejmowania wyzwań stawianych uczniom w klasie pierwszej szkoły podstawowej.

12 „ Dzieci mają skrzydła…
„ Dzieci mają skrzydła…. Rolą nauczyciela jest te skrzydła rozwijać tak, by mogły daleko w życiu dorosłym odlecieć.” Dziękuję za uwagę !


Pobierz ppt "Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr."

Podobne prezentacje


Reklamy Google