Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH
PRZYGOTOWAŁA:Paulina Siwiec.
2
Co to jest rezerwacja? Rezerwacja jest to pisemny bądź ustny wniosek (umowa) z prośbą o zatrzymanie określonej liczby miejsc noclegowych w określonym przez klienta terminie. Po przyjęciu rezerwacji recepcjonista nadaje jej numer.
3
. RODZAJE REZERWACJI
4
Rezerwacja wstępna Rezerwacja wstępna polega na uzgodnieniu terminu, w którym hotel otrzyma od gościa potwierdzenie rezerwacji. W przypadku braku takiego potwierdzenia ze strony gościa-rezerwację unieważnia się. Rezerwacja wstępna może być anulowana bez konsekwencji dla obu stron. Po otrzymaniu potwierdzenia od gościa, rezerwacja zmienia status na gwarantowaną lub niegwarantowaną
5
Rezerwacja gwarantowana
Rezerwacja gwarantowana wymaga bezwzględnego potwierdzenia na piśmie z podaniem warunków płatności (tzw.gwarancja płatności) Rezerwacja gwarantowana zachowuje ważność do godziny 12:00 dnia następnego Może być anulowana najpóźniej do godziny 18:00 w dniu planowanego przyjazdu
6
Udzieloną przez gościa gwarancjją jest opłata gwarancyjna,przedpłata/zadatek lub płatność kartą kredytową albo voucherem Karta kredytowa-zabezpeiczenie przez preautoryzację lub podanie numeru karty Voucher-dokument wystawiony przez biuro podróży,potwierdzający uiszczenie opłaty lub rezerwację
7
Opłata za rezerwację jest odliczona od ostatecznego rachunku,przy czym nie podlega zwrotowi w przypadku późnego anulowania (np.gdy gość odwoła pobyt w ostatniej chwili).Potwierdzenie otrzymania przedpłaty/zadatku musi nastąpić w ciągu najpóźniej 72 godzin /
8
Rezerwacja niegwarantowana
Ma formę umowy telefonicznej ,w której uzgodniono godzinę (najczęściej jest to 18:00) w dniu przyjazdu gościa do hotelu,po której rezerwacja zostanie anulowana,bez konieczności zabezpieczenia zapłaty za pobyt.
9
Rezrerwacja kredytowa
Koszt pobytu gości hotelowych pokrywa firma po otrzymaniu faktury przelewem na konto hotelu,lub goście,dla których rezerwacji dokonało biuro podróży i którzy przy rejestracji w hotelu przedstawili vouchery.
10
SPOSOBY DOKONYWANIA REZERWACJI
11
Rezerwacji pobytu można dokonać poprzez :
a) wypełnienie i podpisanie formularza rezerwacji na stronie internetowej oraz przesłanie go do Hotelu w formie elektronicznej, b) przesłanie zamówienia rezerwacyjnego w formie pisemnej: listem poleconym, faksem lub w formie elektronicznej ( ), c) telefoniczne zamówienie pobytu, d) osobiste, pisemne potwierdzenie rezerwacji w Recepcji Hotelowej.
13
ANULOWANIE REZERWACJI
. ANULOWANIE REZERWACJI
14
Istnieje możliwość anulowania rezerwacji, jednakże wyłącznie z ważnych powodów, uzasadnionych i udokumentowanych przez gościa pisemnie. A. Warunki anulowania rezerwacji W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego pobytu Gość zostanie obciążony opłatą za rezygnację z pobytu w wysokości: 1) na 14 dni i więcej przed planowanym przyjazdem – pełny zwrot kwoty zadatku 2) w przypadku braku przybycia „no show” bez anulowania rezerwacji = 100 % wartości rezerwowanego pobytu. Różnica pomiędzy dokonaną wpłatą z tytułu rezerwacji a opłatą za rezygnację (jeśli taka wystąpi) zostanie zwrócona Klientowi w formie przelewu na wskazany przez niego rachunek bankowy. Opłata za rezygnację będzie potrącana z kwoty wpłacanego zadatku lub z kwoty opłaconego pobytu, względnie pobrana z karty kredytowej. Na pozostałą część opłaty za rezygnację z pobytu (jeśli taka wystąpi) zostanie wystawiona odrębna faktura i przesłana na adres korespondencyjny gościa. .
15
Typy rezerwacji i ich skróty stosowane w międzynarodowych systemach rezerwacyjnych
1. CC - gwarantowana kartą kredytową 2. CO - gwarantowana przez firmę 3. TA - gwarantowana przez touroperatora/agenta turystycznego/ biuro podróży 4. NON - niegwarantowana 5. INN - gwarantowana przez hotel 6. DP (deposit paid) - gwarantowana przez wpłacony depozyt
16
Formy płatności 1. CA (cash) - gotówka 2. CK (check) - czek 3. DB (direct bill) - przelew 4. CC - karta kredytowa: AX- American Express VS - Visa MC - MasterCard DC - Diners Club ME - Maestro
17
KONIEC DZIĘKUJĘ ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI PRZYGOTOWAŁA: PAULINA SIWIEC
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.