Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Urban Weronika socjologia UAM
2
Czym jest wizerunek ? To obraz danej osoby, produktu wytworzony w oczach jego otoczenia Wizerunek jest: uproszczeniem, sloganem. oscyluje pomiędzy wyobraźnią a rzeczywistością. jest syntetycznym profilem osobowościowym. stanowi reakcję na zgłaszane zapotrzebowanie tworzy emocjonalne więzi
3
Transfer pojęcia wizerunek P. Kotlera i S. Levy
Sfera ekonomiczna Sfera społeczna Wizerunek marki, produktu Wizerunek polityka a. pełniącego funkcje b. kandydata Wizerunek przedsiębiorstwa Wizerunek partii Wizerunek reklamowy Wizerunek instytucji państwowych
4
Rynek polityczny współcześnie definiowanej polityki
Partie polityczne Grupy nacisku Politycy Machina wyborcza Strategia działań Wizerunek
5
Znaczenie wizerunku w sferze publicznej
To relacja miedzy pragnieniem a rzeczywistością Wywołuje pożądane skojarzenia na poziomie emocjonalnym Ma zapewnić poparcie polityczne Jest determinowany przez reguły polityczno prawne Zależy od obowiązującego systemu wyborczego Zależy od obowiązującej kultury politycznej
6
Komunikacja w sferze publicznej oznacza:
Zarządzanie informacją, jej przekazywanie, odbieranie, przetwarzanie w obrębie środowiska społecznego Proces zachodzący w określonym kontekście społecznym, masowym, międzykulturowym Proces kreatywny, dynamiczny, wielofazowy, celowy i świadomy Łączy uczestników określonymi stosunkami
7
Wizerunek w komunikacji publicznej
Tworzony jest z nastawieniem na masowy odbiór Jest plastycznym pojęciem, posiada narzędzia do jego realizacji w międzykulturowym kontekście Cechuje go interakcyjność, łączenie podmiotów specyficznymi więziami Świadomość, kreatywność są gwarantem sukcesu wyróżniającej się oferty
8
Schemat procesu komunikacji politycznej
POLITYK NADAWCA WYBORCY ODBIORCA WIZERUNEK KOMUNIKAT KANAŁ SPRZEŻENIE ZWROTNE SZUMY KONTEKST
9
Schemat procesu komunikacji politycznej
Kontekst w jakim ma miejsce komunikacja ( miejsce, czas, aspekt kulturowy, atmosfera) Sprzężenie zwrotne to odpowiedź, mówiąca o zauważeniu, zrozumieniu komunikatu np. wybory
10
Schemat procesu komunikacji politycznej
Uczestnicy przyjmują rolę nadawcy (polityk, kandydat) i odbiorcy ( opinia Odbiorcy jako podmiot komunikacji politycznej Odbiorcy jako przedmiot komunikacji politycznej ( perswazja, manipulacja)
11
Schemat procesu komunikacji politycznej
Komunikat struktura złożona ze znaków, symboli, znaczeń osadzonych kulturowo Niesie ze sobą szereg informacji, wartości, emocji przekazanych do odkodowania. Nie powinien naruszać w swojej treści obowiązujących zasad
12
Schemat procesu komunikacji politycznej
Kanał dostarczyciel komunikatu od nadawcy w stronę odbiorcy Tworzą go : Symbole i znaczenie Obrazy Środki masowego przekazu
13
Schemat procesu komunikacji politycznej
Środki masowego przekazu media masowe same decyduję, co i w jaki sposób zaprezentuję zestawiają różne informacje liczy się długość częstotliwość i sposób prezentacji informacji polityk odbierany jest przez obywateli w ich własnych domach
14
Schemat procesu komunikacji politycznej
sposób prezentacji w telewizji komunikatu wizerunkowego determinuje wyobrażenia wyborców relacja różnorodnych mediów z podmiotami politycznymi „metaprzekazy”, czyli ramy interpretacyjne stasowane przez odbiorców programów telewizyjnych
15
Schemat procesu komunikacji politycznej
Szumy szumy zewnętrzne; temperatura, hałas, uszkodzony odbiornik radiowy; szumy wewnętrzne; predyspozycje uczestników procesu, stereotypy, uprzedzenia; szumy semantyczne; związane z kodem blokującym odkodowanie komunikatu przez odbiorcę np. gwara
16
Wizerunek jako forma komunikatu
POŚREDNIK KANAŁ ODBIORCA WYBORCY NADAWCA POLITYK KOMUNIKAT SZUMY Sprzężenie zwrotne I Opóźnione sprzężenie
17
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Ze względu na swój wieloaspektowy charakter stanowi element wspólny komunikowania publicznego oraz politycznego Jest narzędziem wykorzystywanym w procesie przekazu informacji.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.