Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ"— Zapis prezentacji:

1

2 ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

3 wszystkie zakupy dokonywane ze środków dotacji muszą być zgodne z harmonogramem rzeczowo – finansowym stanowiącym element biznes planu

4 Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo - finansowym
Dopuszczalne jest dokonanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków w harmonogramie rzeczowo – finansowym w wysokości do 10% ich wartości – bez konieczności wyrażenia zgody przez SCREP Istnieje obowiązek poinformowania o dokonaniu takiej zmiany w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia

5 Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym - przykład
Prawidłowo dokonane przesunięcie Nieprawidłowo dokonane przesunięcie BYŁO Zakup samochodu zł Maszyna 5000 zł JEST Zakup samochodu zł Maszyna 5500 zł Zakup samochodu zł Maszyna 6000 zł

6 Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym
Dokonanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków w harmonogramie rzeczowo – finansowym w wysokości powyżej 10% ich wartości – wymaga wyrażenia zgody przez SCREP

7 Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym - procedura
Złożenie do SCREP osobiście lub pocztą tradycyjną pisma z prośbą o możliwość dokonania przesunięć w harmonogramie rzeczowo – finansowym wraz z aktualizacją harmonogramu rzeczowo – finansowego Wyrażenie zgody przez SCREP na dokonanie przesunięć w harmonogramie Podpisanie aneksu do umowy Dokonanie zakupu

8 Zakup środków trwałych
Niedopuszczalne jest dokonywanie zakupów od najbliższych członków rodzin, tj. osób z którymi Beneficjent Pomocy jest w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz osoby związane z tytułu przysposobienia, opieki, kurateli z Beneficjentem Pomocy.

9 Zakup środków trwałych
Wszystkie płatności w ramach Umowy powinny być dokonywane w formie bezgotówkowej (w tym kartą płatniczą) z rachunku bankowego Przedsiębiorcy; Transakcje zawierane z innym podmiotem od kwoty ,00 zł należy obligatoryjnie dokonać w formie bezgotówkowej (w tym kartą płatniczą) z rachunku bankowego Przedsiębiorcy wskazanego w Umowie;

10 Zakup środków trwałych – płatność gotówką
W przypadku dokonywania płatności gotówką, Przedsiębiorca powinien przygotować dokument KP i KW potwierdzający przychód i rozchód środków z kasy firmy

11 KP – Kasa przyjęła

12 KW – Kasa wydała

13 Zakup używanych środków trwałych
Koszt nabycia używanych środków trwałych może być uznany za kwalifikowalny, pod warunkiem spełnienia następujących warunków: w okresie 7 lat poprzedzających złożenie wniosku środek trwały nie został zakupiony z wykorzystaniem środków publicznych krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej (dokumentem poświadczającym ten fakt może być oświadczenie sprzedawcy); cena środka trwałego nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego. środek trwały posiada właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełnia obowiązujące normy i standardy.

14 Zakup używanych środków trwałych
Koszt nabycia używanych środków trwałych może być uznany za kwalifikowalny, pod warunkiem spełnienia następujących warunków: Dostarczony zostanie dokument potwierdzający opłatę PCC (podatek od czynności cywilno-prawnych w przypadku zakupów przewyższających kwotę 1000zł) Jeżeli cena nabycia używanego środka trwałego będzie wyższa, niż jego wartość rynkowa ustalona przez niezależnego rzeczoznawcę, różnica między ceną nabycia a wartością rynkową nie jest wydatkiem kwalifikowalnym.

15 Rozliczenie dotacji W §3 pkt. 1 Umowy o udzielenie wsparcia finansowego wskazano termin określający: zakończenie rzeczowe realizacji inwestycji rozliczenie inwestycji

16 Rozliczenie dotacji – zestaw dokumentów
Szczegółowe zestawienie zakupionych towarów lub/i usług Wyciąg bankowy potwierdzający zapłatę przelewem lub kartą za pozycje wskazane w harmonogramie rzeczowo – finansowym Kserokopie dowodów KP i KW potwierdzające dokonanie zapłaty gotówką Kopia ewidencji środków trwałych Kopia ewidencji wyposażenia Dowód potwierdzający dokonanie opłaty PCC (w przypadku używanych środków trwałych) Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu Umowa kupna - sprzedaży Kopie faktur

17

18

19 Wzór opisu dokumentu: Numer umowy o dotację: …………………………………..
Pozycja w harmonogramie rzeczowo - finansowym: ………………………. Nazwa pozycji w harmonogramie rzeczowo-finansowym: ….…………………………. Zakup został sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa w kwocie  ………... zł. z wkładu własnego w kwocie  ……….... zł.

20 Rozliczenie dotacji W przypadku stwierdzenia braków formalnych w złożonym zestawieniu poniesionych wydatków inwestycyjnych, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 Umowy Beneficjent wzywa Przedsiębiorcę do jego uzupełnienia lub złożenia dodatkowych wyjaśnień w wyznaczonym przez Beneficjenta terminie. Zawinione niezłożenie przez Przedsiębiorcę wyjaśnień, o których mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu Umowy lub nieprzedstawienie przez Przedsiębiorcę żądanej dokumentacji upoważnia Beneficjenta do odstąpienia od Umowy.

21 Rozliczenie dotacji - monitoring
Beneficjent (SCREP) zobowiązany jest do przeprowadzenia kontroli na miejscu realizacji inwestycji w celu ustalenia, czy inwestycja została zrealizowana zgodnie z biznes planem załączonym do wniosku Przedsiębiorcy określonym w § 1 ust. 5 Umowy, w zakresie zaakceptowanym przez Beneficjenta;

22 Rozliczenie dotacji – monitoring – obowiązki Przedsiębiorcy
przedstawienia zakupionego zgodnie z biznes planem wszystkich towarów, przedstawienia do wglądu dokumentów umożliwiających m.in. ocenę parametrów jakościowych opisanych w biznes planie w tym m.in.: potwierdzenia zapłaty (wyciągi bankowe), ewidencje środków trwałych, specyfikację techniczną sprzętu, gwarancję, licencję i inne o które poprosi Beneficjent udostępnienia pomieszczenia przedsiębiorstwa do celów kontroli umożliwienia dokonania dokumentacji fotograficznej przez Beneficjenta w trakcie kontroli,

23 Rozliczenie dotacji - monitoring
umożliwienia sprawdzenia prawidłowości wykonania przez Przedsiębiorcę Umowy, a w szczególności fakt prowadzenia działalności gospodarczej oraz wykorzystanie zakupionych towarów lub usług zgodnie z charakterem prowadzonej działalności, przedstawienia umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownika, którzy na etapie rekrutacji, doradztwa biznesowego oraz biznes planu zadeklarowali zatrudnienie pracownika.

24 ,,CENTRUM ROZWOJU EKONOMICZNEGO PASŁĘKA’’
BIURO PROJEKTU STOWARZYSZENIE ,,CENTRUM ROZWOJU EKONOMICZNEGO PASŁĘKA’’ ul. Piłsudskiego 11 A, Pasłęk tel. /55/ – 93 Pytania należy kierować na adres mailowy:


Pobierz ppt "ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ"

Podobne prezentacje


Reklamy Google