Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEleonora Żukowska Został zmieniony 7 lat temu
1
RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI
2
POWOŁANIE ZESPOŁU W SKALDZIE:
OBSZAR PRACY: Obszar: IV. Zarządzanie szkołą lub placówką 4.1. Funkcjonuje współpraca w zespołach 4.2. Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny 4.3. Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie POWOŁANIE ZESPOŁU W SKALDZIE: - Zbigniew Smoliński; - Sławomir Hoffmann; - Artur Suski; - Teresa Domagalska; - Mariusz Andryszak; REALIZACJA: - przygotowanie odpowiedniej ankiety; - zebranie wyników pracy; - opracowanie wyników;
3
CELE I WNIOSKI Wymaganie 4.1 Funkcjonuje współpraca w zespołach
1. Cel ewaluacji Określenie zakresu współpracy w zespołach nauczycielskich. Zbadanie relacji między nauczycielami różnego szczebla awansu zawodowego. Określenie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego. 2. Odbiorcy Nauczyciele – (przewodniczący zespołów wychowawczych i członkowie Rady Pedagogicznej) 3. Przedmiot ewaluacji: współpraca w zespołach 4. Wskaźniki 1. Nauczyciele pracują w zespołach przedmiotowych, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. 2. Nauczyciele pracując w zespołach opracowują i aktualizują dokumenty szkolne. 3. Nauczyciele uczestniczą w szkoleniach. 4. Nauczyciele współpracują w zakresie organizacji procesów edukacyjnych i wychowawczych. 5. W szkole istnieje spójny system dokumentowania działań zespołów nauczycielskich.
4
DZIAŁANIA W wyniku analizy danych uzyskanych w anonimowej ankiecie dla pracowników dydaktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Stanisława Mikołajczyka, przeprowadzonej w miesiącu marcu uzyskano następujące informacje. Ankietę wypełniło i oddało ogółem 34 respondentów . Ankieta składała się z 6 pytań – w tym pięciu pytań wyboru i jednego pytania zawierającego ocenę w skali.
5
ANALIZA AKIET 1. Czy Twoim zdaniem, częstotliwość spotkań zespołu wychowawczych lub przedmiotowych jest wystarczająca?
6
ANALIZA AKIET 2. Czy praca zespołów przedmiotowych odpowiada potrzebom ich członków?
7
ANALIZA ANKIET 3. Czy w zespołach podejmowane są prace nad rozwiązywaniem bieżących problemów (zakup odpowiedniego sprzętu do sal, analiza programu nauczania, itp?
8
ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY
4. Do kogo najczęściej zwracasz się z prośbą o pomoc, przy rozwiązywaniu problemów (np. dydaktyczno – wychowawczych, przedmiotowych, itp.)?
9
ANALIZA ANKIET Czy Twoim zdaniem rozwiązywanie problemów i współpraca opiera się na zasadach wymiany doświadczeń? Oceń w skali 0-5 pracę zespołów wychowawczych (5-ocena bardo dobra)? 3,941176
10
WNIOSKI Ankietowani uznali, że poziom merytoryczny spotkań jest wysoki, a tematyka spotkań spełnia ich oczekiwania. Spotkania zespołów są płaszczyzną wymiany doświadczeń zawodowych i pozwalają poszerzać wiedzę i umiejętności praktyczne. Ankietowani ocenili atmosferę pracy zespołów jako twórczą, wspierającą, umożliwiającą otwartą komunikację pomiędzy członkami zespołu. Zespoły podejmują pracę nad rozwiązywaniem bieżących problemów dydaktyczno – wychowawczych. Podczas rozwiązywania problemów dydaktyczno – wychowawczych nauczyciele korzystają ze wzajemnego wsparcia Istnieje dobra współpraca pomiędzy poszczególnymi zespołami
11
CELE I WNIOSKI Wymaganie 4.2 Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Lp. Zadania nadzoru pedagogicznego Sposób realizacji Odpowiedzialny Termin 1. Przekazywanie aktualnych informacji o problemach oświatowych i obowiązujących przepisach prawnych Tablica ogłoszeń Dyrektor, wicedyrektor, pedagog szolny wg potrzeb 2. Rozwiązywanie bieżących problemów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Bieżąca wymiana informacji, rozmowy na spotkaniach zespołów przedmiotowych 3. Delegowanie nauczycieli na zewnętrzne formy doskonalenia Zgodnie z planem dyrektor Wg potrzeb 4. Upowszechnienie przykładów dobrych praktyk Lekcje otwarte, Obserwacje zajęć pozalekcyjnych, publikacje, konspekty, scenariusze Dyrektor, wicedyrektor, przewodniczący zespołów przedmiotowych Na bieżąco 5. Przeprowadzenie rad pedagogicznych samokształceniowych Szkolenie zgodnie z planem WDN Dyrektor, lider WDN 3 x rok 6 Wspomaganie nauczycieli na stażu: Wyznaczanie opiekunów stażu, prowadzenie obserwacji lekcji, dokonanie oceny dorobku zawodowego Zawarcie umów, wystawienie oceny, arkusze obserwacji Dyrektor, wicedyrektor, opiekunowie stażu IX wg planów VI
12
CELE I WNIOSKI Wymaganie 4.3 Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie Cel ewaluacji: Określenie, czy warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie przyjętych w szkole programów nauczania. Określenie, czy w szkole podejmowane są skuteczne działania wzbogacające warunki lokalowe i wyposażenie szkoły w celu realizacji przyjętych w szkole programów nauczania i poszerzania oferty zajęć. Przedmiot ewaluacji: Warunki lokalowe szkoły oraz wyposażenie. Wskaźniki : 1. W szkole występują dobre warunki lokalowe umożliwiające realizację przyjętych programów nauczania. 2. Szkoła posiada dobre wyposażenie umożliwiające realizację przyjętych programów nauczania. 3. W szkole podejmowane są skuteczne działania wzbogacające warunki lokalowe. 4. W szkole podejmowane są działania w celu doposażenia szkoły.
13
ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY
1. Z jakich pomocy dydaktycznych korzysta Pani/Pan najczęściej?
14
ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY
2. Czy wyposażenie własnej pracowni przedmiotowej ogranicza Panią/Pana w realizacji programu nauczania?
15
ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY
3.Kiedy i jakie pomoce dydaktyczne, sprzęt lub elementy wyposażenia pracowni przedmiotowej pozyskał/a Pani/Pan ostatnio?
16
ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY
4. Jakich pomocy dydaktycznych, sprzętu lub elementów wyposażenia brakuje Pani/Panu najbardziej w pracowni przedmiotowej? 5. Jak, w skali od 0 do 5, ocenia Pani/Pan wyposażenie własnej pracowni przedmiotowej? (proszę zaznaczyć na skali) 3,846154
17
WNIOSKI Odpowiedzi na pytanie pierwsze wskazują, że nauczyciele często i chętnie korzystają z różnorodnych pomocy dydaktycznych. Najczęściej wymienia się korzystanie z podręcznika, środków audiowizualnych i internetu. Każdy z nauczycieli stosownie do przedmiotu używa właściwych pomocy dydaktycznych. Większość odpowiedzi wskazuje, że wyposażenie przedmiotowej pracowni nie ogranicza nauczycieli w realizacji programu nauczania, jednakże w kilku przypadkach niewystarczające wyposażenie ( brak projektora i własnej pracowni) utrudnia realizację podstawy programowej. Odpowiedź na pytanie trzecie wskazuje, że w ostatnich czasie pracownie przedmiotowe były wzbogacone o nowe pomoce i środki dydaktyczne. 29% respondentów nic nie pozyskała, jednak 71% otrzymała np. tablice interaktywną, aparaty i sprzęt fachowy, płyty, sprzęt komputerowy, mapy, itp. Nauczyciele przedstawili wiele potrzeb pod kątem swoich pracowni. Wśród wymienianych środków powtarzają się: TABLICA CHRONOLOGICZNA, PROJEKTOR, DRUKARKA, SKANER, PROGRAMY, RZUTNIK, KALKULATORY, GŁOŚNIKI.
18
PODSUMOWANIE 1. Nauczyciele chętnie korzystają z pomocy dydaktycznych i traktują je jako niezbędny element w pracy dydaktycznej. 2. Znaczna część nauczycieli odczuwa braki w wyposażeniu i zasobach pomocy dydaktycznych swojej pracowni. 3. Z przeprowadzonej wśród nauczycieli ankiety wynika, że jest znaczne zróżnicowanie w wyposażeniu pracowni przedmiotowych. 4. Istnieje zapotrzebowanie na nowe pomoce, środki dydaktyczne i wyposażenie pracowni.
19
Prowadzone w szkole ankiety to rosnące tendencje rozwojowe szkoły, które gwarantują dalszy wzrost efektów kształcenia. działania podejmowane przez szkolę służą promowaniu wartości edukacji i są cenione przez uczniów, ich rodziców Wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora wpływają korzystnie na funkcjonowanie i rozwój szkoły.
20
DZIĘKUJE
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.