Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła równych szans.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła równych szans."— Zapis prezentacji:

1 Szkoła równych szans

2 Numer projektu: 2016-1-PL01-KA219- 026116
Szkoła równych szans Numer projektu: PL01-KA

3 Podstawowe informacje o projekcie

4 Współfinansowanie Program: Erasmus+ Sektor: Edukacja szkolna
Akcja kluczowa: Akcja 2 Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk Rodzaj projektu: Partnerstwa strategiczne wspierające wymianę dobrych praktyk Typ partnerstw: Współpraca szkół Kwota dofinansowania: ,00 euro

5 Współpraca szkół Organizacja wnioskująca:
Zespół Szkół Technicznych w Słupsku Organizacja partnerska: Offene Schule Köln w Kolonii (Niemcy)

6 Beneficjenci 20 nauczycieli ZST – posiadających kwalifikacje do pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego 8 nauczycieli OSK – posiadających kwalifikacje do pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego 10 uczniów klasy integracyjnej ZST (w tym 5 z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego) 10 uczniów klasy integracyjnej OSK (w tym 5 z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego)

7 Lista uczniów ZST – beneficjentów projektu
Fijałkowski Kevin – kl. II hi Gryniewiecki Patryk – kl. II si Harasimiuk Wojciech – kl. II hi Jarocha Igor – kl. II si Konkol Magdalena – kl. II fi Łaga Karol – kl. II hi Milewczyk Anna – kl. II fi Nawrocka Karolina – kl. II fi Plawgo Krzysztof – kl. II si Szymankowska Sandra – kl. ITOM

8 1 listopada 2016 – 30 listopada 2017 ( trzynaście miesięcy)
Czas trwania projektu 1 listopada 2016 – 30 listopada 2017 ( trzynaście miesięcy)

9 Główne cele projektu Podniesienie efektywności i atrakcyjności kształcenia integracyjnego poprzez wymianę doświadczeń ze szkołą partnerską w zakresie edukacji włączającej, wspieranie nauczycieli w pracy w grupach integracyjnych poprzez pozyskanie nowych metod i form nauczania, a także pomocy i materiałów dydaktycznych; rozwój kompetencji społecznych, interkulturowych, informatycznych i językowych uczniów.

10 Założenia projektu w odniesieniu do nauczycieli
Osiągnięciu celu projektu ma służyć organizacja różnorodnych form doskonalenia zawodowego dla nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych. Będą to: I. warsztaty: "Podstawy e-Twinning", "Metoda projektu edukacyjnego w kształceniu integracyjnym"( ZST) "Praca projektowa w ramach przygotowania zawodowego" (OSK) II. videokonferencje : "Model edukacji włączającej w Polsce” „Model edukacji włączającej w Niemczech".

11 Poza tym odbędą się 2 krótkoterminowe wymiany grup uczniów, które dadzą polskim i niemieckim nauczycielom możliwość współpracy nad metodą projektu edukacyjnego w grupie integracyjnej. W czasie wymian zostaną zrealizowane dwa projekty edukacyjne o tematyce ekologicznej: 1. w Słupsku ( ) projekt "Naturalne i odzyskane zasoby", 2. w Kolonii ( ) "Zdrowa żywność - od produkcji do konsumpcji".

12 Zakłada się, że przepracowane w trakcie realizacji projektu "Szkoła równych szans" metody i formy pracy tj. projekt edukacyjny oraz pozyskane bądź wypracowane materiały i pomoce dydaktyczne zostaną wdrożone do codziennych działań edukacyjno- wychowawczych każdej ze szkół, co uatrakcyjni proces nauczania i uczenia się.

13 Założenia projektu w odniesieniu do uczniów
Projekt "Szkoła równych szans" zakłada wzrost jakości kształcenia integracyjnego poprzez realizację celów ukierunkowanych na uczniów, tj.: zmniejszenie dysproporcji między uczniami sprawnymi a niepełnosprawnymi w zakresie uczestnictwa w działaniach edukacyjnych wykraczających poza salę lekcyjną, rozwijanie kompetencji społecznych i kulturowych, rozwijanie umiejętności językowych i informatycznych, stymulowanie rozwoju sfery osobistej i poznawczej, poszerzanie zakresu doświadczeń życiowych.

14 Realizowaniu tych celów służyć będzie udział w wymianach, poprzedzony udziałem w różnych formach przygotowania merytorycznego, kulturalnego i pedagogicznego, tj. warsztaty "e-Twinning bez tajemnic" i nawiązanie kontaktów online z rówieśnikami ze szkoły partnerskiej, warsztaty filmowe i nakręcenie filmu prezentującego grupę projektową, warsztaty realioznawcze dotyczące Polski/Niemiec, lekcja o Unii Europejskiej, lekcje ekologiczne, trening interpersonalny, warsztaty nt. radzenia sobie ze stresem.

15 Oczekiwane rezultaty projektu
wzrost kompetencji zawodowych nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych, w tym umiejętności pracy metodą projektu edukacyjnego wzbogacenie warsztatu dydaktycznego (zaadaptowanie dobrych praktyk zaobserwowanych u partnera, wypracowanie i pozyskanie nowych rozwiązań metodycznych i pomocy dydaktycznych) poszerzenie horyzontów edukacyjnych nauczycieli

16 wzrost stopnia integracji uczniów niepełnosprawnych
przyrost umiejętności posługiwania się językami obcymi i TIK, kompetencji społecznych (współpraca w zespole, sprawne komunikowanie się) i międzykulturowych (otwartość na inne kultury) nauczycieli i uczniów rozwój sfery osobistej uczniów (odpowiedzialność, samodzielność, autoprezentacja, kreatywność, poczucie sprawstwa, aspiracje życiowe) rozwój sfery poznawczej uczniów, wzrost wiedzy i świadomości ekologicznej, europejskiej i realioznawczej wzrost doświadczeń życiowych i umiejętności praktycznych uczniów podniesienie wyników nauczania uczniów niepełnosprawnych

17 wzrost prestiżu szkoły w środowisku lokalnym
popularyzacja idei inkluzji społecznej, zwalczanie dyskryminacji i segregacji promocja programu Erasmus+ na poziomie lokalnym i europejskim

18 Wpływ i trwałość projektu
Rozszerzeniu wpływu projektu i zagwarantowaniu trwałości jego wyników służyć będą różnorodne działania upowszechniające (np. happening, konferencje, publikacje), podejmowane na wszystkich etapach projektu i po jego zakończeniu.

19 Zespół zarządzający w ZST

20 Koordynator projektu – p. Elżbieta Saba
Zadania: przygotowanie organizacyjno-merytoryczne projektu, koordynacja działań na każdym etapie projektu, zarządzanie czasem i ryzykiem na poziomie międzynarodowym, monitoring postępu działań, raport przejściowy i końcowy

21 Kierownik projektu – P. Magdalena Czyżewska
Zadania: bieżący monitoring i ewaluacja czyli ocena jakości działań, zarządzanie czasem i ryzykiem na poziomie narodowym, lokalna promocja i upowszechnianie wyników projektu

22 Specjalista ds. rozliczania i kontroli finansowej – P. Anna Słońska
Zadania: kontrola finansowa

23 Zespół projektowy w ZST

24 P.Marcin Masłowski- opiekun grupy uczniowskiej; wychowawca klasy II sfh
monitorowanie udziałem uczniów kl. II sfh w zajęciach projektowych oraz w korzystaniu z platformy e-Twinning; przeprowadzenie warsztatów "Surowce naturalne i wtórne", udział w wymianach w Słupsku i Kolonii

25 P. Anetta Bengier - opiekun grupy uczniowskiej; opiekun językowy
przeprowadzenie warsztatów "Jak jeść zdrowo?" przeprowadzenie warsztatów o Niemczech udział w wymianach w Słupsku i Kolonii wsparcie językowe

26 P. Aleksandra Adler – nauczyciel historii i WoS-u, opiekun wspomagający
przeprowadzenie lekcji na temat "Unia Europejska i jej wartości”, wspieranie uczniów o specjalnych potrzebach w czasie krótkoterminowej wymiany w Kolonii

27 techniczna pomoc przy realizacji zadań opartych o multimedia,
mgr Radosław Sorbian specjalista ds. TIK Zadania: przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli i uczniów dotyczących korzystania z platformy e-Twinning, techniczna pomoc przy realizacji zadań opartych o multimedia, współorganizacja videokonferencji.

28 P. Adam Mroczek – specjalista ds. TIK
przeprowadzenie warsztatów filmowych, pomoc w nakręceniu i zmontowaniu filmu oraz obsłudze aplikacji Windows Movie Maker

29 P. Katarzyna Tomasiak - opiekun warsztatów plastycznych
przeprowadzenie warsztatów plastycznych, ceramicznych, recyclingowych i filcowania wełny w czasie wymiany w Słupsku

30 p. Laryssa Kumorowska – nauczyciel biologii i chemii
przeprowadzenie lekcji o tematyce ekologicznej, przeprowadzenie lekcji o ekologicznej żywności

31 mgr Marzena Pietruk-Żytkowska
pedagog; socjoterapeuta Zadania: przeprowadzenie treningu interpersonalnego i twórczości dla uczniów; przygotowanie merytoryczne videokonferencji "Model edukacji włączającej w Polsce„.

32 p. beata jeż – pedagog szkolny
przeprowadzenie warsztatów o radzeniu sobie ze stresem dla uczniów

33 p. Marzena Gogol – opiekun językowy
tłumaczenie wsparcie językowe w czasie korzystania z e-Twinning

34 p. jacek Jaśkiewicz – opiekun językowy
tłumaczenie wsparcie językowe w czasie korzystania z e-Twinning

35 mgr Anna Dadura wychowawca klasy I TOM Zadania: monitorowanie udziałem uczennicy klasy I TOM w zajęciach z przygotowania kulturowego, pedagogicznego i merytorycznego oraz w korzystaniu z platformy e- Twinning.

36 P.Rafał Szamocki – specjalista ds. TIK
dokumentacja fotograficzna i filmowa projektu

37 P.Krzysztof Smoliński - specjaista ds. TIK
upowszechnianie informacji o projekcie i rezultatów projektu (Internet, media społecznościowe)

38 Harmonogram działań projektowych

39 listopad 2016 1 .Spotkanie informacyjne dla uczestników – nauczycieli
2. Spotkanie informacyjne dla uczestników - uczniów i rodziców. 3. Warsztaty "Podstawy e- Twinningu" dla n-li 4. Warsztaty "E-Twinning bez tajemnic" dla uczniów. 5. Monitoring i ewaluacja. 1. Spotkanie informacyjne dla uczestników – nauczycieli 2. Spotkanie informacyjne dla uczestników - uczniów i rodziców. 3. Warsztaty "Podstawy e- Twinningu" dla n-li 4. Warsztaty "E-Twinning bez tajemnic" dla uczniów. 5. Monitoring i ewaluacja. ZST OSK

40 grudzień 2016 Wizyta przygotowawcza w Słupsku.
Trening interpersonalny i twórczości dla uczniów. Warsztaty filmowe dla uczniów. Monitoring i ewaluacja. 1. Wizyta przygotowawcza w Słupsku. 2. Trening interpersonalny i twórczości dla uczniów. 3. Warsztaty filmowe dla uczniów. 4. Monitoring i ewaluacja. ZST OSK

41 styczeń 2017 1. Warsztaty filmowe dla uczniów.
2. Lekcja przedmiotowa lub wych. "Unia Europejska i jej wartości”. 3. Monitoring i ewaluacja. 3.1. Opracowanie finansowego raportu kontrolnego. 3.2 Opracowanie raportu kontrolnego z monitoringu. 3.3. Informacja dla OSK o wynikach monitoringu realizacji zadań w ZST. 3.4. Monitoring postępu działań. 1. Warsztaty filmowe dla uczniów. 2. Lekcja przedmiotowa lub wychowawcza "Unia Europejska i jej wartości”. 3. Monitoring i ewaluacja. 3.1. Opracowanie finansowego raportu kontrolnego. 3.2 Opracowanie raportu kontrolnego z monitoringu. ZST OSK

42 luty 2017 Warsztaty metodyczne "Metoda projektu edukacyjnego w kształceniu" dla nauczycieli. Monitoring i ewaluacja. Warsztaty dla uczniów o Polsce. Monitoring i ewaluacja. ZST OSK

43 marzec 2017 1. Videokonferencja na e- Twinning "Model edukacji włączającej w Polsce" (z udziałem polskich n-li dla n-li niemieckich) 2. Lekcja przedmiotowa lub wych. o tematyce ekologicznej. 3. Warsztaty "Surowce naturalne i wtórne" dla uczniów. 4. Monitoring i ewaluacja. 1. Videokonferencja na e- Twinning "Model edukacji włączającej w Polsce” 2. Spotkanie informacyjne dla uczniów i rodziców przed wyjazdem do Słupska. 3. Lekcja przedmiotowa lub wych. o tematyce ekologicznej. 4. Warsztaty "Surowce naturalne i wtórne" dla uczniów. 5. Monitoring i ewaluacja. ZST OSK

44 marzec/kwiecień 2017 1. Przygotowanie organizacyjno- merytoryczne wymiany w Słupsku. 1. Przygotowanie wyjazdu do Słupska. ZST OSK

45 kwiecień 2017 Warsztaty o stresie dla uczniów. Wymiana w Słupsku.
2. Monitoring i ewaluacja. 2.1. Opracowanie finansowego raportu kontrolnego. 2.2. Opracowanie raportu kontrolnego z monitoringu. 2.3. Informacja dla OSK o wynikach monitoringu realizacji zadań w ZST. 2.4. Monitoring postępu działań. Warsztaty o stresie dla uczniów. Wymiana w Słupsku. 3. Monitoring i ewaluacja. 3.1. Opracowanie finansowego raportu kontrolnego. 3.2. Opracowanie raportu kontrolnego z monitoringu. ZST OSK

46 maj 2017 Opracowanie raportu ewaluacyjnego z wymiany i publikacja na e- Twinning. 2. Monitoring i ewaluacja. 3. Raport przejściowy. Warsztaty metodyczne dla nauczycieli. Monitoring i ewaluacja. ZST OSK

47 czerwiec 2017 1. Videokonferencja na e- Twinning "Model edukacji włączającej w Niemczech” 2. Przygotowanie do udziału w wizycie przygotowawczej w Kolonii. 3.Wizyta przygotowawcza w Kolonii. 4. Monitoring i ewaluacja. 1. Videokonferencja na e- Twinning "Model edukacji włączającej w Niemczech" (z udziałem niemieckich n-li dla n-li polskich) 2. Przygotowanie wizyty przygotowawczej w Kolonii. 3 .Wizyta przygotowawcza w Kolonii. 4. Monitoring i ewaluacja. ZST OSK

48 lipiec 2017 1. Monitoring i ewaluacja.
1.1. Opracowanie finansowego raportu kontrolnego. 1.2. Opracowanie raportu kontrolnego z monitoringu. 1.3. Informacja dla OSK o wynikach monitoringu realizacji zadań w ZST. 1.4. Monitoring postępu działań. 1. Monitoring i ewaluacja. 1.1. Opracowanie finansowego raportu kontrolnego. 1.2. Opracowanie raportu kontrolnego z monitoringu. ZST OSK

49 wrzesień 2017 1. Przygotowanie do wyjazdu w Kolonii. 2. Spotkanie informacyjne dla uczniów i rodziców przed wyjazdem do Kolonii. 3. Warsztaty dla uczniów o Niemczech. 4. Lekcja przedmiotowa lub wychowawcza o ekologicznej żywności. 5. Warsztaty dla uczniów "Jak jeść zdrowo?" 6. Warsztaty o stresie dla uczniów. 7. Wymiana w Kolonii. 8. Monitoring i ewaluacja. 1. Przygotowanie organizacyjno- merytoryczne wymiany w Kolonii. 2. Lekcja przedmiotowa lub wychowawcza o ekologicznej żywności. 3. Warsztaty dla uczniów "Jak jeść zdrowo?„ 4. Wymiana w Kolonii. 5. Monitoring i ewaluacja. ZST OSK

50 październik 2017 1. Monitoring i ewaluacja.
Opracowanie raportu ewaluacyjnego z wymiany i publikacja na e- Twinning. 2. Monitoring i ewaluacja. ZST OSK

51 listopad 2017 Konferencja szkolna. 2. Monitoring i ewaluacja.
Konferencja dla in. placówek oświatowych. Monitoring i ewaluacja. 2. 1.Opracowanie finansowego raportu kontrolnego. 2.2. Opracowanie raportu kontrolnego z monitoringu. 2.3. Informacja dla OSK o wynikach monitoringu realizacji zadań w ZST. 2.4. Monitoring postępu działań. Konferencja szkolna. 2. Monitoring i ewaluacja. 2. 1.Opracowanie finansowego raportu kontrolnego. 2.2. Opracowanie raportu kontrolnego z monitoringu. ZST OSK

52 Opis działań projektowych w ZST
UCZNIOWIE

53 listopad 2016 Spotkanie informacyjno-organizacyjne nt. projektu
prowadzone przez p. Elżbietę Sabę i p. Magdalenę Czyżewską. Cel: zapoznanie z założeniami projektu i planowanymi działaniami.

54 Warsztaty "E-Twinning bez tajemnic”
2 godziny, prowadzone przez p. Radosława Sorbiana Cel: zapoznanie z zasadami korzystania z narzędzi e-Twinning dostępnych dla uczniów. Rezultat: nabycie umiejętności korzystania z e- Twinning.

55 grudzień 2016 Trening interpersonalny i twórczości Warsztaty filmowe
2 godziny, prowadzony przez p. Marzenę Pietruk-Żytkowską. Cel: integracja grupy projektowej, wspomaganie osobistego rozwoju uczniów Rezultat: wzajemne poznanie się uczniów, zbudowanie zaufania, udoskonalona komunikacja, wzrost poczucia własnej wartości i kreatywności. Warsztaty filmowe 6 godzin, prowadzone przez p. Adama Mroczka. Cel: zapoznanie z technikami nagrywania i montowania materiału filmowego. Rezultat: nabycie umiejętności filmowania i obsługi programu do montażu filmu, produkcja filmu o członkach grupy projektowej.

56 styczeń 2017 Warsztaty filmowe
6 godzin, prowadzone przez p. Adama Mroczka. Cel: zapoznanie z technikami nagrywania i montowania materiału filmowego. Rezultat: nabycie umiejętności filmowania i obsługi programu do montażu filmu, produkcja filmu o członkach grupy projektowej. Lekcja na temat "Unia Europejska i jej wartości" prowadzona przez p. Aleksandrę Adler. Cel: zapoznanie ze strukturami integracji europejskiej i unijnymi wartościami. Rezultat: wzrost wiedzy o UE, rozumienie pojęć: tolerancja, (nie)dyskryminacja, postawa szacunku wobec odmienności i różnorodności.

57 marzec 2017 Lekcja o tematyce ekologicznej
prowadzona przez p. Laryssę Kumorowską. Cel: zapoznanie z gł. problemami ekologicznymi. Rezultat: wzrost wiedzy o zanieczyszczeniu i ochronie środowiska naturalnego oraz świadomości ekologicznej. Warsztaty "Surowce naturalne i wtórne” 1 godzina, prowadzone przez p. Marcina Masłowskiego. Cel: zapoznanie z tematyką i strukturą projektu edukacyjnego realizowanego w czasie wymiany w Słupsku. Rezultat: wzrost wiedzy o naturalnych i wtórnych surowcach oraz recyclingu, znajomość założeń projektu, lepsze przygotowanie uczniów do jego realizacji.

58 kwiecień 2014 Wymiana w Słupsku
realizacja projektu edukacyjnego "Naturalne i odzyskane zasoby"

59 wrzesień 2017 Warsztaty krajoznawcze o Niemczech
2 godziny, prowadzone przez p. Anettę Bengier. Cel: prezentacja kraju partnerskiego. Rezultat: nabycie lub poszerzenie wiedzy o Niemczech, wzrost świadomości międzykulturowej Warsztaty na temat radzenia sobie ze stresem 1 godzina, prowadzone przez p. Beatę Jeż Cel: rozwinięcie umiejętności radzenia sobie ze stresem w sytuacjach trudnych. Rezultat: wzrost umiejętności pokonywania sytuacji stresogennych.

60 Lekcja na temat ekologicznej żywności
prowadzona przez p. Laryssę Kumorowską. Cel: zapoznanie z cechami zdrowej żywności i metodami jej produkcji. Rezultat: wzrost wiedzy o ekologicznym rolnictwie i ekologicznej żywności. Warsztaty "Jak jeść zdrowo?” 1 godzina, prowadzone przez p. Anettę Bengier. Cel: zapoznanie z tematyką projektu edukacyjnego realizowanego w czasie wymiany w Kolonii. Rezultat: wzrost wiedzy o zasadach zdrowego odżywiania się, znajomość założeń projektu, lepsze przygotowanie uczniów do jego realizacji.

61 Spotkanie informacyjno-organizacyjne dotyczące wyjazdu do Kolonii
prowadzone przez p. Elżbietę Sabę i p. Magdalenę Czyżewską. Cel: omówienie kwestii związanych z udziałem uczniów w wymianie. Udział w wymianie w Kolonii realizacja projektu edukacyjnego „Zdrowa żywność - od produkcji do konsumpcji”

62 Wymiana w Słupsku

63 Termin: (23.) 24.-29. (30.) kwietnia 2017 6 dni (+2) Uczestnicy:
10 uczniów z ZST (w tym 5 z orzeczeniem) 10 z OSK (w tym 5 z orzeczeniem) 2 opiekunów ZST 2 opiekunów OSK pielęgniarka OSK Zakwaterowanie, śniadania, (obiady) i kolacje: bursa ul. Szczecińska Transport lokalny: MZK

64 Cele Cel główny wymiany - umożliwienie polskim i niemieckim nauczycielom nabycia bądź poszerzenia doświadczeń i umiejętności w zakresie stosowania metody projektu edukacyjnego w grupie integracyjnej poprzez wspólną pracę nad projektem "Naturalne i odzyskane zasoby".

65 Cele wymiany w odniesieniu do uczniów:
rozwinięcie umiejętności "miękkich" i życiowych kompetencji tj.: współpraca w zespole, skuteczne komunikowanie się, rozwiązywanie problemów, samodzielność, odpowiedzialność za działania własne i zespołu, poczucie sprawstwa, poszukiwanie i interpretacja zgromadzonych informacji, prezentacja wyników, autoprezentacja, autorefleksja;

66 stymulowanie rozwoju emocjonalnego,
rozwinięcie funkcji poznawczych, poszerzenie wiedzy o naturalnych zasobach i surowcach wtórnych, zwiększenie świadomości ekologicznej, podwyższenie samooceny, rozwinięcie umiejętności językowych, kulturowych oraz zakresu doświadczeń życiowych, zwiększenie dostępu uczniów niepełnosprawnych w wymianach międzynarodowych.

67 Opis działań W trakcie wymiany uczniowie będą gromadzić informacje na temat naturalnych zasobów i surowców wtórnych oraz ich wykorzystania przez człowieka. Zwiedzą Galerię Bursztynową w Słupsku i elektrownię wodną w Gałąźni Małej, odbędą wycieczkę do Ustki (na plaży będą zbierać odpady i naturalne zasoby Bałtyku), wezmą udział w warsztatach wikliniarskich w Centrum Kształcenia Praktycznego, ceramicznych w Słupskim Ośrodku Kultury, recyclingu i filcowania wełny w pracowni odzieżowej ZST.

68 Zebrane informacje zostaną przez uczniów przetworzone w formie plastycznej: uczniowie wykonają makiety ludzi z płyt HDF, które następnie okleją zebranymi naturalnymi i wtórnymi surowcami. Efektem tych działań będzie happening "Eko- Ludzie" w Parku Kultury i Rozrywki w Słupsku, na który zaproszeni zostaną uczniowie i nauczyciele ZST, rodzice, przedstawiciele lokalnych władz samorządowych i oświatowych oraz dziennikarze lokalnej prasy i telewizji.

69 Program wymiany przewiduje ponadto:
zwiedzanie Słupsku spotkanie w Ratuszu z władzami miasta ognisko w Lasku Północnym wieczór karaoke zajęcia sportowe w sali gimnastycznej ZST "wieczór polski". W trakcie wymiany odbędzie się także spotkanie nauczycieli niemieckich z przedstawicielami grona pedagogicznego ZST.

70 Przewidywane rezultaty
wzrost jakości pracy szkół wzrost doświadczenia i umiejętności nauczycieli w zakresie pracy metodą projektu w grupie integracyjnej, wnioski odnośnie tego, jak powinien być skonstruowany projekt, aby uczniowie z i bez niepełnosprawności wynieśli możliwie wiele korzyści ze wspólnego działania i uczenia się; wzrost doświadczenia w zakresie współpracy międzynarodowej; rozwój strategii rozwoju integracyjnej szkoły zawodowej w OSK dzięki wymianie know-how z polskimi nauczycielami; ulepszony warsztat pracy; aktywizacja nauczycieli i uczniów

71 poprawa umiejętności posługiwania się językami obcymi w praktyce
rozwój kompetencji interpersonalnych i kulturowych nauczycieli wzrost poczucia sprawstwa uczniów rozwój umiejętności "miękkich" uczniów: gromadzenia informacji, prowadzenia obserwacji i zbierania danych oraz dokonywania ich interpretacji, opracowywania wyników swojej pracy i publicznej prezentacji; rozwinięta umiejętność współpracy w zespole, komunikowania się, wzajemnej pomocy, rozwiązywania problemów; wzrost samodzielności oraz odpowiedzialności

72 rozbudzona ciekawość poznawcza uczniów w odkrywaniu świata:
wzrost świadomości ekologicznej (nabycie przekonania o konieczności dbania o naturalne zasoby oraz potrzebie redukowania liczby odpadów, ich sortowania i powtórnego wykorzystania), przyrost wiedzy o naturalnych i wtórnych surowcach i gospodarowaniu nimi; wzrost zainteresowania własnym regionem (u uczniów ZST) przełamanie społecznych i kulturowych stereotypów integracja lokalnej społeczności wokół problemu integracji społecznej oraz ekologii promocja ZST w środowisku lokalnym

73 Wymiana w Kolonii Termin: (23/24.) września (1 października) 2017 6 dni (+2) Uczestnicy: 10 uczniów z ZST (w tym 5 z orzeczeniem) 10 z OSK (w tym 5 z orzeczeniem) 3 opiekunów ZST 2 opiekunów OSK Zakwaterowanie, śniadania i kolacje: schronisko młodzieżowe Obiady: stołówka szkolna

74 Cele Stworzenie polskim i niemieckim nauczycielom okazji do dalszego poszerzania doświadczeń i rozwijania umiejętności realizowania projektów edukacyjnych w grupie integracyjnej poprzez wspólną pracę nad projektem edukacyjnym "Zdrowa żywność - od produkcji do konsumpcji" Zaobserwowanie w szkole partnerskiej przez nauczycieli ZST nowych rozwiązań dydaktycznych i metodycznych. Rozwijanie umiejętności językowych oraz kompetencji osobistych, społecznych i kulturowych nauczycieli i uczniów.

75 Cele wymiany ukierunkowane na uczniów:
zwiększenie wiedzy o ekologicznym rolnictwie oraz zdrowym odżywianiu się, rozwinięcie praktycznych życiowych umiejętności, rozwinięcie umiejętności informatycznych.

76 Opis działań W trakcie wymiany uczniowie będą pracować w grupach:
jedna z grup będzie dokonywała zakupów na następny dzień (zgodnie z ustalonym wspólnie jadłospisem), zwracając przy tym uwagę na regionalne, sezonowe i uprawiane ekologicznie produkty; druga grupa będzie przygotowywać wspólny posiłek (obiad lub kolację), trzecia grupa będzie pracować nad dwujęzyczną książką kucharską, zawierającą zaproponowane przez uczestników przepisy kulinarne oraz zdjęcia i informacje o ekologicznym rolnictwie.

77 Uczniowie zwiedzą ekologiczny targ w Kolonii oraz ekologiczne gospodarstwo rolne.
Efekty prac zostaną zaprezentowane w postaci uroczystego poczęstunku przygotowanego przez uczestników połączonego z pokazem "Eko-Książki kucharskiej". W uroczystości wezmą udział zaproszeni goście: rodzice, nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni szkoły oraz przedstawiciele spółki OSK Offene Schule Köln sp.z o.o.

78 W programie wymiany znajduje się także:
zwiedzanie Kolonii, spotkanie z lokalnymi władzami spotkanie polskich opiekunów z nauczycielami i pedagogami z OSK celem wymiany doświadczeń i inspiracji.

79 Przewidywane rezultaty
udoskonalenie pracy metodą projektu w grupie integracyjnej; wnioski do realizacji przyszłych projektów pozyskanie nowych pomocy dydaktycznych i inspiracji dla własnego warsztatu pracy przez nauczycieli ZST pogłębienie współpracy pomiędzy OSK i ZST; wnioski do dalszego współdziałania na rzecz edukacji włączającej na płaszczyźnie międzynarodowej

80 wzrost świadomości ekologicznej uczniów:
uwrażliwienie na chroniące zasoby rolnictwo i hodowlę zwierząt zgodnie z rytmem i warunkami życia właściwymi dla danego gatunku rozwinięcie świadomości, że każdy poprzez swoją postawę związaną z robieniem zakupów i odżywianiem może wywierać wpływ na ochronę środowiska wzrost zakresu doświadczeń życiowych uczniów: poznanie nowych miejsc i ludzi; nabycie doświadczenia, że żywność wyprodukowana możliwie naturalnie i w sposób chroniący zasoby może dobrze smakować; nabycie doświadczenia, że wspólne gotowanie i jedzenie w dwunarodowych grupach z problemami w porozumiewaniu się może się udać i sprawiać przyjemność

81 wzrost umiejętności informatycznych uczniów w zakresie obsługiwania edytora tekstu
wzrost samodzielności i poczucia sprawstwa uczniów w wykonywaniu codziennych czynności tj. robienie zakupów, gotowanie, poruszanie się środkami komunikacji publicznej

82 pogłębienie więzi i stopnia integracji pomiędzy uczestnikami wymiany, dalszy rozwój umiejętności współpracy w grupie, wzajemnego komunikowania się i porozumiewania w języku obcym, odpowiedzialności, rozwiązywania problemów i konfliktów, publicznej prezentacji wyników swojej pracy, oceny pracy własnej i innych członków zespołu rozwój osobowości nauczycieli i uczniów, wzrost ich otwartości i motywacji integracja lokalnej społeczności wokół idei projektu, wzrost prestiżu OSK w lokalnym środowisku

83 Komunikacja z koordynatorem i kierownikiem projektu

84 Przepływ informacji Wiadomości w Librusie Informacja bezpośrednia
Kontakt telefoniczny

85 usprawiedliwianie nieobecności
W przeciągu tygodnia od ustania nieobecności. Pisemne usprawiedliwienie. Usprawiedliwienie w Librusie. Usprawiedliwienia należy dostarczyć do pani Magdaleny Czyżewskiej – kierownika projektu.

86 KOORDYNATOR PROJEKTU – mgr ELŻBIETA SABA
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ  KOORDYNATOR PROJEKTU – mgr ELŻBIETA SABA


Pobierz ppt "Szkoła równych szans."

Podobne prezentacje


Reklamy Google