Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKazimierz Białek Został zmieniony 7 lat temu
1
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
2
Konsorcjum 4 firm Konsorcjum 4 firm powstało w 2011 r.
3
Wpływ e-platformy na koszty
RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT - WARIANT PORÓWNAWCZY wyszczególnienie stan na dzień A. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, w tym: - od jednostek powiązanych I. Przychody netto ze sprzedaży produktów II. Zmiana stanu produktów III. Koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby jednostki IV. Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów B. Koszty działalności operacyjnej I. Amortyzacja II. Zużycie materiałów i energii - biuro udział w kosztach ok. 5% oddziaływanie konkurencyjnych platform do zakupów grupowych II. Zużycie materiałów i energii – produkcja udział w kosztach ok. 60% odziaływanie e-platformy B2B.net IV. Usługi obce V. Podatki i opłaty VI. Wynagrodzenia i świadczenia VII. Pozostałe koszty rodzajowe VIII. Wartość sprzedanych towarów i materiałów C. Zysk (strata) ze sprzedaży (A-B) Konkurencyjne platformy bądź hurtownie internetowe funkcjonują w obszarze kosztów „zużycia materiałów i energii”. Średnio stanowią ok. 10% - 15% kosztów funkcjonowania firmy. Projekt B2B.net wpływa na koszty każdej firmy handlowej lub produkcyjnej czyli wpływa na koszty zakupu towarów handlowych lub towarów do produkcji. Stanowią one od 85% - 90% kosztów całej firmy (w zależności od branży) i zmniejszenie ich o kilka procent powoduje znaczącą poprawę rentowności.
4
Korzyści finansowe Koszty działalności operacyjnej wynoszą zł standard Koszty działalności operacyjnej wynoszą zł z tego: zużycie materiałów i energii około 10 % co daje zł. koszty produkcji około 70% co daje zł Redukcja 5% kosztów przy zastosowaniu systemu zakupów grupowych: w pozycji zużycie materiałów i energii da nam kwotę zł w pozycji koszty produkcji zł
5
Producenci okien i drzwi
Jak to działa? Producenci kupują materiały do produkcji 1. Ujednolicenie zakupów dla 3 produktów 2. Redukcja kosztów zakupu nawet do 20% 3. Rozbudowa zasięgu działania Klastra Producenci sprzedają wyroby gotowe 1. Producenci zyskują nowy kanał sprzedaży 2. Zagospodarowanie wolnych mocy produk. 3. Rozbudowa zasięgu działania Klastra Salon okienny 1 Dostawca 1 (stal) Salon okienny 2 Producenci okien i drzwi Salon okienny 3 Dostawca 2 (szyby zespolone) Platforma B2B.net Platforma B2B.net Salon okienny 4 Dostawca 3 (okucia) … Sprzedaż materiałów do produkcji 1. Dostawcy uzyskują nowe grono odbiorców 2. Nie ponoszą kosztów pozyskania klienta Salony okienne kupują wyroby gotowe 1. Redukcja cen zakupów do 20% 2. Prosty w obsłudze program do wyceny 3. Program lojalnościowy 4. Szablon strony internetowej dla salonu Salon okienny n
6
Jak to działa? Projekt umożliwia zrzeszanie się firm z danej branży, które nie są zrzeszone w sieciach franchisingowych lub w grupach zakupowych w postaci wspólnot zakupowych. Dotyczy to małych i średnich firm zlokalizowanych w Polsce B, dla których wejście w sieć franchisingową jest zbyt kosztowne lub skala ich działania jest zbyt mała, aby być w kręgu zainteresowań dla obecnych grup zakupowych. Utworzona branżowa wspólnota zakupowa konsoliduje zamówienia z nieograniczonej liczby punktów handlowych (przede wszystkim małe i średnie firmy z Polski B) na bazie e-platformy zakupowej. Skonsolidowane zamówienie wysłane do dostawcy wpływa na jednostkową cenę zakupu danego towaru.
7
Możliwość zastosowania w każdej branży
Producenci kupują materiały do produkcji Firmy handlowe kupują towar Zakupy realizowane w systemie grupowym Producenci oraz firmy handlowe Platforma B2B.net Producenci sprzedają wyroby gotowe Firmy handlowe odsprzedają towar Sprzedaż materiałów do produkcji Sprzedaż towaru handlowego Dystrybutor kupuje wyroby gotowe Dystrybutor kupuje towar handlowy Zakupy w systemie grupowym Dostawca 1 Dostawca 3 Dystrybutor 2 Dystrybutor 3 Dystrybutor 4 Dystrybutor 1 … Dystrybutor n Dostawca 2
8
Korzyści z Przystąpienia do projektu
Zastosowanie e-platformy umożliwia: dostęp do towarów w cenach „mega hurtowych” dla małych i średnich firm zlokalizowanych w Polsce B zaistnienie w internecie mikro i małych firm z Polski B dostęp do profesjonalnego programu lojalnościowego dla małych i mikro firm ekspansję terytorialną lokalnym producentom, firmom handlowym czy importerom wprowadzenie towarów do nowego kanału dystrybucji z zasięgiem ogólnopolskim, a docelowo europejskim.
9
W jakich branżach? W każdej, w której można dokonać wizualizacji produktu przy pomocy zdjęć oraz go opisać: branża farmaceutyczna branża informatyczna/komputerowa branża odzieżowa/tekstylna branża budowlana branża motoryzacyjna branża spożywcza (z wyłączeniem produktów świeżych), alkoholowa branża artykułów przemysłowych, artykuły biurowe inne branże
10
Zastosowanie branżowe
Przykładowe możliwości zastosowania: importer lub producent sprzętu elektronicznego może zlecić utworzenie wspólnoty w branży RTV, która będzie skierowana do sklepów RTV, firm informatycznych itp., producent lub importer leków może zlecić utworzenie wspólnoty z branży farmaceutycznej skierowaną do aptek, drogerii, salonów kosmetycznych itp., dystrybutor części samochodowych może zlecić utworzenie wspólnoty z branży samochodowej skierowaną do sklepów, warsztatów samochodowych producenci materiałów budowlanych mogą utworzyć grupę zakupową dla sklepów i składów budowlanych
11
Oferta dla Klastrów Operator Klastra otrzymuje:
rozbudowany system informatyczny do organizacji zakupów grupowych i sprzedaży, dedykowany dla danej branży szkolenia oraz pomoc organizacyjno-marketingową w zakresie budowy systemu pełne zaplecze sprzętowe w zakresie dostępności do wolnych przestrzeni dyskowych obsługa marketingowa programu lojalnościowego dopasowanie programu do specyfiki danej branży
12
Dziękuję za uwagę Zbigniew twardowski Email:
Telefon: 0048 602
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.