Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBeata Łosiak Został zmieniony 10 lat temu
1
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli
2
Porządek debaty: I. Otwarcie debaty i przypomnienie jej celu. II. Ustalenie zasad debatowania. III. Przedstawienie przez uczniów propozycji zasad kodeksu i ich uzasadnienie. IV. Omówienie kontrowersyjnych punktów. V. Głosowanie nad poszczególnymi punktami. VI. Przyjęcie roboczej wersji Kodeksu 2.0.
3
Szkoła z klasą 2.0 ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu. Prowadzona akcja ma na celu zachęcenie nauczycieli do pracy z uczniami metodą projektów edukacyjnych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii, które rozwijają umiejętności samodzielnego myślenia, odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Program jest realizowany w ramach akcji Szkoła z klasą.
4
W ramach programu, wspólnie z ekspertami i szkołami wypracujemy kodeks dobrych praktyk, dotyczących korzystania z nowych mediów w szkole i w całym procesie nauczania. Główne punkty kodeksu to: bezpieczeństwo w sieci, korzystanie ze źródeł i prawa autorskie, oraz wykorzystywanie sieci do komunikacji w szkole.
5
Zasady debatowania
6
W każdej szkole odbywają się debaty klasowe oraz szkolne dotyczące Kodeksu 2.0. Celem dzisiejszej debaty będzie wypracowanie wspólnej wersji Kodeksu 2.0, którą będziemy testować po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną.
7
Jak korzystać z technologii informacyjno – komunikacyjnych w nauce? Pytanie kluczowe:
8
Wypiszcie na kolorowych samoprzylepnych kartkach maksymalnie 2 działania, do których wykorzystujecie Internet. Przyklejcie je pod odpowiednią kategorią.
9
Analiza wyników.
10
Jak wykorzystywany jest TIK w naszej szkole? Co jest użyteczne? Co należałoby zmienić?
11
Kodeksy zaproponowane przez poszczególne klasy – prezentacja.
12
Samorząd Uczniowski przedstawi usystematyzowane punkty kodeksów klasowych.
13
Praca w grupach nad poszczególnymi elementami Kodeksu 2.0. Czy wszystkie elementy zostały zawarte? Co należałoby dopisać? Który zapis będzie najlepszy? Każda grupa opracowuje 1-2 punkty Kodeksu.
14
Prezentacja wyników pracy grup.
15
Głosowanie.
16
Linki: uczniowski blog: http://blogiceo.nq.pl/gimnazjumturosl/ nauczycielski blog: http://blogiceo.nq.pl/magogh/ http://blogiceo.nq.pl/gimnazjumturosl/ http://blogiceo.nq.pl/magogh/
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.