Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRafał Paluch Został zmieniony 7 lat temu
1
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Paulina Michno Dorota Spirkowicz Honorata Kowalska
2
Pytania kluczowe 1. Czy procesy edukacyjne są realizowane z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej? 2. Czy procesy edukacyjne przebiegające w szkole są monitorowane i doskonalone? Czy wnioski z monitorowania procesów edukacyjnych są wykorzystywane w planowaniu tychże procesów? 3. Czy procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się? Czy nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się? 4. Czy ocenianie uczniów daje im informację o ich postępach w nauce oraz motywuje ich do dalszej pracy? Czy informacja o postępach w nauce otrzymana w wyniku oceniania uczniów pomaga im uczyć się i planować swój indywidualny proces uczenia sie? 5. Czy w szkole analizuje się wyniki monitorowania osiągnięć uczniów i wdraża się wnioski z tych analiz? 6. Czy nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych? Czy działania podejmowane w szkole są planowane, wdrażane i modyfikowane z udziałem uczniów i adekwatne do ich potrzeb? 7. Czy nauczyciele współdziałają w organizowaniu, realizacji i analizie procesów edukacyjnych, a wprowadzanie zmian w przebiegu tych procesów następuje w wyniku wspólnych ustaleń pomiędzy nauczycielami?
3
Analiza dokumentów protokoły RP dokumentacja zespołów przedmiotowych
dzienniki lekcyjne ankiety przeprowadzone wśród uczniów, rodziców i nauczycieli wywiady z nauczycielami obserwacja szkoły.
4
PYTANIE BADAWCZE W jakim stopniu formy pracy na zajęciach są atrakcyjne dla uczniów Jaki jest wpływ oceniania na zaangażowanie uczniów Jak nauczyciele motywują uczniów do uczenia się
5
Ankiety przeprowadzone wśród uczniów
6
Metody pracy na lekcji, które nie są przydatne/zniechęcają mnie
7
Metody, które pomagają mi w nauce/ zachęcają mnie do nauki
8
Oceny wpływają na mnie…
9
Oceny są dla mnie…
10
Gdy mam świadomość, że praca jest na ocenę…
11
Gdy mam świadomość, że zdobyta wiedza będzie przydatna nie tylko w szkole….
12
Lekcje byłyby bardziej atrakcyjne gdyby…
13
Na zajęciach ogólnokształcących chciał(a)bym/zmienił(a)bym
14
Na zajęciach plastycznych chciał(a)bym/zmienił(a)bym
15
Nauczyciele motywują mnie do nauki poprzez…
16
Ankiety przeprowadzone wśród nauczycieli
17
Jakie metody aktywizujące stosuje Pan/Pani na lekcji
18
Jak często stosuje Pan/Pani wymienione metody
19
Stosowane sposoby motywowania uczniów
20
W jakim stopniu wg Pani/Pana oceny wpływają na pracę uczniów
21
PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE
22
W JAKIM STOPNIU FORMY PRACY NA ZAJĘCIACH SĄ ATRAKCYJNE DLA UCZNIÓW
Formy pracy na zajęciach są atrakcyjne dla uczniów. Świadczy o tym najwyższy wskaźnik tego, że niczego nie chcieliby zmienić tak na zajęciach ogólnokształcących jak i na zajęciach plastycznych
23
JAKI JEST WPŁYW OCENIANIA NA ZAANGAŻOWANIE UCZNIÓW
Mając świadomość tego, że praca jest na ocenę uczniowie mocniej angażują się w jej wykonanie mimo tego iż oceny działają na nich stresująco i często zniechęcająco. W wielu przypadkach oceny nie zmieniają podejścia ucznia do wykonywanej pracy. Odpowiedzi motywowane są twierdzeniem o stałym zaangażowaniu w powierzone zadania Oceny są dla nich ważne choć według części z nich nie zawsze są odzwierciedleniem faktycznej wiedzy
24
Jak nauczyciele motywują uczniów do uczenia się
Nauczyciele najmocniej motywują uczniów poprzez pochwały, konstruktywną krytykę oraz porady, rozmowy i dyskusje Motorem do pracy są również ciekawie prowadzone, urozmaicone zajęcia oraz postawa prowadzącego, zaangażowanie w wykonywaną pracę, kontakt z uczniem jak i osobiste osiągnięcia nauczyciela
25
Rekomendacje Utrzymanie nauki i kontaktu z uczniami na dotychczasowym poziomie Samodoskonalenie
26
Powodzenia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.