Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ORGANIZACJA PRACY W CUW

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ORGANIZACJA PRACY W CUW"— Zapis prezentacji:

1 ORGANIZACJA PRACY W CUW
PŁACE WFK ZASADY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

2 WYKAZ ODPOWIEDZIALNOŚCI W ZAKRESIE NALICZANIA WYNAGRODZEŃ W ODNIESIENIU DO :
DYREKTOR CUW DYREKTOR JEDNOSTKI organizowanie wypłat wynagrodzeń pracowników obsługiwanych jednostek oświatowych na podstawie list płac oraz wypłat innych należności według dokumentów uprzednio sprawdzonych i zatwierdzonych do wypłaty przez Dyrektora Jednostki i Głównego Księgowego ustalenie terminów wypłat z osobowego i bezosobowego funduszu, socjalnego i innych dla których terminów nie określono w przepisach zapewnienie prawidłowej realizacji obiegu dokumentów - od momentu przyjęcia ich do kancelarii CUW zabezpieczenie przechowywania list płac i pozostałych dokumentów płacowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, ich ochronę przed niedozwolonymi zmianami, nieupoważnionym rozpowszechnieniem, uszkodzeniem lub zniszczeniem prawidłowe przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do naliczenia wynagrodzeń i zgłoszeń ZUS; dokumenty te muszą być kompletne i nie mogą zawierać błędów, muszą zawierać datę, pieczęć firmową jednostki, pieczęć imienną Dyrektora Jednostki ( lub osoby upoważnionej) wraz z jego podpisem za zatwierdzenie do wypłaty stawki i kwoty; ich zgodność z przepisami zewnętrznymi i wewnętrznymi terminowe dostarczenie do kancelarii CUW dokumentacji stanowiącej podstawę do naliczania wynagrodzeń i zgłoszeń do ZUS

3

4 Dokumentacja płacowa obejmuje w szczególności :
DZIAŁ RACHUBY JEST WYODRĘBNIONYM OBSZAREM PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEKAZYWANIE DOKUMENTÓW ODBYWA SIĘ WYŁĄCZNIE POPRZEZ KANCELARIĘ CUW Dokumentacja płacowa obejmuje w szczególności : umowy o pracę dla nowozatrudnionych wraz z : zgłoszeniem do ZUS ( ZUS ZUA ), oświadczeniem podatkowym ( PIT 2 ), oświadczeniem o zastosowaniu podwyższonych kosztów uzyskania – dotyczy pracownika, który dojeżdża do pracy z innej miejscowości, numerem rachunku bankowego na który pracodawca zobowiązany będzie wypłacać wynagrodzenie, numerem emerytury/ renty ( obowiązkowo w przypadku pobierania takich świadczeń )

5 Z umów o pracę lub aktów mianowania powinno wynikać jednoznacznie co najmniej:
wynagrodzenie zasadnicze ( dla nauczyciela niepełnozatrudnionego przelicza się wg wymiaru dydaktycznego np. 2/18 ), wymiar dydaktyczny wraz z podziałem budżetowym ( np. 16 h dydaktycznych i 6 h wychowawcy świetlicy, tj. 16h z rozdziału i 6h z rozdziału ) stopień awansu zawodowego oraz poziom wykształcenia ( dotyczy tylko nauczycieli ) dodatek za wysługę lat wraz z podaniem miesiąca jej podwyższenia ( np. 10 %, zmiana od 1 lipca ) inne dodatki

6 Pozostała dokumentacja płacowa :
angaże zmieniające umowę o pracę , pisma przyznające nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne i rentowe , ekwiwalenty za urlop wypoczynkowy, pisma rozwiązujące stosunek pracy (obowiązkowo wyrejestrowanie z ubezpieczenia wraz z członkami rodzin), wykaz dodatków funkcyjnych ( wychowawstwo, opiekun stażu, poprawa zeszytów ) wraz z podanym okresem ich zakończenia, wykaz dodatków specjalnych przewidzianych w regulaminie wynagradzania jednostek

7 zaświadczenie lekarskie ZUS ZLA lub wydruk L4 otrzymanego za pośrednictwem „profilu informacyjnego płatnika składek”, które na odwrocie powinny zawierać pieczątkę jednostki oraz datę wpływu do jednostki; Na liście płacy nie może być potrącona nieobecność dłuższa niż jeden miesiąc, przez co przesuwa się termin potrącenia długich nieobecności ( np. L-4 powyżej 30 dni, urlopy macierzyńskie ). Z uwagi na system wypłaty wynagrodzenia dla nauczycieli „ z góry” – do L4, urlopów macierzyńskich, rodzicielskich i bezpłatnych- obligatoryjnie należy dołączyć zgodę na rozliczenie nieobecności Do pozostałej dokumentacji płacowe zaliczamy również

8 Wykazy wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i nadliczbowe
- sporządzane przez Dyrektora Jednostki w porządku alfabetycznym ( nazwisko i imię ) wraz z pensum, z którego godziny należy obliczyć; - ilość podanych godzin należy podliczyć dla całej placówki

9 TERMIN ODDAWANIA GODZIN NADLICZBOWYCH W DANYM ROKU KALENDARZOWYM PODANY BĘDZIE DO WIADOMOŚCI DYREKTÓW JEDNOSTEK PISMEM DYREKTORA CUW W PIERWSZYCH DNIACH STYCZNIA 2017

10 Średnia godzin ponadwymiarowych
dla placówek feryjnych podają Dyrektorzy jednostek wykazem do : - 12 stycznia 2017 r. w przypadku ferii zimowych czerwca 2017 r. w przypadku ferii letnich dla placówek nieferyjnych ( dotyczy również nauczycieli oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i zespołach szkół ) wyliczana jest przez pracowników Działu Rachuby na podstawie otrzymanych z jednostek wykazów urlopów.

11 FUNDUSZ BEZOSOBOWY umowy cywilnoprawne są parafowane przez Radcę Prawnego oraz pracownika Działu Księgowości obowiązek zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i/lub zdrowotnych pracowników „obcych” w terminie do 7 dni od rozpoczęcia trwania umowy zlecenia rachunki do umów zleceń BHP, profilaktyki p/alkoholowej, p/narkomanii i innych płaconych co miesiąc powinny wpłynąć do kancelarii najpóźniej do 5-tego dnia roboczego następnego miesiąca. Rachunki do umów zleceń „ ferie ZIMA w mieście „ , „LATO w mieście „ powinny być oddawane niezwłocznie po zakończeniu zajęć określonych w umowach listy płac BHP sporządzane są według harmonogramu wypłat

12 ZFŚS lista płac z funduszu socjalnego sporządzana jest przez pracownika Działu Rachuby jeden raz w miesiącu w oparciu o „listy płac ZFŚS” według załącznika przyznane świadczenia muszą spełniać warunki określone w wewnętrznych regulaminach funduszu socjalnego obowiązujących w poszczególnych jednostkach terminy wypłat z funduszu socjalnego będą ustalone przez Dyrektora CUW i przekazane drogą elektroniczną do wiadomości Dyrektorom Jednostek

13 w terminach ustalonych przez Dyrektora CUW
Dyrektor Jednostki jest zobowiązany do przekazywania wszelkiej dokumentacji płacowej mającej wpływ na wysokość otrzymywanego wynagrodzenia : w terminie nie później niż w następnym dniu roboczym po jej sporządzeniu lub otrzymaniu w terminach ustalonych przez Dyrektora CUW

14 Do podstawowych zadań Działu Rachuby należy :
kompletowanie dokumentacji naliczania wynagrodzeń oraz sprawdzanie zgodności zapisów w programie płacowym z zapisami w dokumentacji otrzymanej od Dyrektorów Jednostek sporządzenie list płac na podstawie otrzymanej dokumentacji stanowiącej podstawę naliczenia wynagrodzeń sprawdzenie pod względem formalno- rachunkowym list płac prowadzenie kartotek zasiłkowych ( ręcznie i komputerowo)

15 sporządzanie deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego według właściwości, w terminach określonych aktualnymi przepisami ( dotyczy PIT – 4R, PIT-8AR, PIT 11, PIT 40) dokonywanie zgłoszeń do ZUS w programie PŁATNIK ZUS (na podstawie dostarczonych w ustawowo określonych terminach odpowiednich formularzy druków ZUS ZUA, ZCNA, ZZA przez Dyrektorów Jednostek) prowadzenie rozliczenia w zakresie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych dla pracowników oraz zleceniobiorców sporządzanie informacji / zaświadczeń o wynagrodzeniu na podstawie pisma pracownika lub sporządzane według dostarczonego formularza np. bankowego do kancelarii , w terminie uzgodnionym z zainteresowanym i przygotowanie do odbioru w kancelarii CUW

16 Dziękuję za uwagę życzę miłego dnia prezentowała Ewelina Ślosarczyk
Kierownik Działu Rachuby


Pobierz ppt "ORGANIZACJA PRACY W CUW"

Podobne prezentacje


Reklamy Google