Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ANALIZA LOKALNEGO RYNKU PRACY ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM OSÓB DO 30 ROKU ŻYCIA. Gorlice, 17.03.2017 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ANALIZA LOKALNEGO RYNKU PRACY ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM OSÓB DO 30 ROKU ŻYCIA. Gorlice, 17.03.2017 r."— Zapis prezentacji:

1 ANALIZA LOKALNEGO RYNKU PRACY ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM OSÓB DO 30 ROKU ŻYCIA.
Gorlice, r.

2 PLAN SPOTKANIA: Sytuacja na lokalnym rynku pracy
Oczekiwania i plany zatrudnieniowe lokalnych pracodawców. Diagnoza sytuacji bezrobotnych absolwentów w powiecie gorlickim. Aktywizacja zawodowa. Formy wsparcia. Realizacja projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego. OPRACOWANO NA PODSTAWIE: dane statystyczne będące w dyspozycji urzędu pracy, wyniki badań lokalnego i regionalnego rynku pracy (badań ankietowych wśród pracodawców, barometru zawodów), raporty GUS o sytuacji społeczno-gospodarczej w obszarze rynku pracy.

3 Sytuacja na lokalnym rynku pracy

4 Bezrobocie rejestrowane
Według stanu na dzień r., stopa bezrobocia w powiecie gorlickim wynosiła 8,5% i była wyższa od krajowej (8,3%) i wojewódzkiej (6,7%).

5 Bezrobocie rejestrowane
Według stanu na dzień roku, w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gorlicach było zarejestrowanych 3818 osób bezrobotnych, tj. o 1364 mniej niż przed rokiem.

6 Liczba osób bezrobotnych w poszczególnych jednostkach terytorialnych powiatu gorlickiego. (Dane wg stanu na dzień r) Największy udział w bezrobociu rejestrowanym mieli mieszkańcy Gorlic (1124osoby), gminy wiejskiej Gorlice (644) oraz gminy Biecz (588). Najmniej bezrobotnych było mieszkańcami gminy Ropa (125).

7 struktura bezrobocia w podziale na płeć

8 Struktura bezrobocia wg wykształcenia
Wykształcenie Liczba bezrobotnych Wyższe 568 Policealne i średnie zawodowe 1180 Średnie ogólnokształcące 241 Zasadnicze zawodowe 1246 Gimnazjalne i poniżej 583 Ogółem 3818

9 Struktura bezrobocia wg wykształcenia

10 Najliczniejsze grupy zawodowe osób bezrobotnych
Robotnicy przemysłowi i rzemieślnicy – 24,2% ogółu zarejestrowanych, w szczególności w zawodach: cukiernik, ślusarz, krawiec, murarz, tokarz w metalu. Pracownicy usług i sprzedawcy – 20,2% ogółu zarejestrowanych, w szczególności w zawodach: sprzedawca, kucharz, technik handlowiec, kelner. Technicy i inny średni personel – 17,1% ogółu zarejestrowanych, w szczególności w zawodach: technik ekonomista, technik żywienia i gospodarstwa domowego, technik budownictwa, technik mechanik. Wśród bezrobotnych było wiele osób posiadających zawód z grupy specjalistów, najczęściej specjalisty administracji publicznej, ekonomisty, pedagoga.

11 REJESTR OFERT PROWADZONYCH PRZEZ URZĄD
W 2016 roku pracodawcy zgłosili 2315 ofert pracy, więcej niż w roku ubiegłym o 232 oferty pracy (2083). Jest to jednocześnie największa liczba ofert pracy od 2010 r. Liczba wolnych miejsc pracy i aktywizacji zawodowej zgłoszonych do urzędu w latach

12 REJESTR OFERT PROWADZONYCH PRZEZ URZĄD
Za pośrednictwem urzędu pracodawcy najczęściej poszukiwali wykwalifikowanych osób do pracy w przemyśle i usługach. Zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy było częściowo związane z organizacją staży zawodowych – realizowanych bez nawiązania stosunku pracy pomiędzy osobą bezrobotną a pracodawcą, mające na celu zwiększenie szans bezrobotnych na zatrudnienie Zapotrzebowanie na pracowników usług i sprzedawców dotyczyło w dużej mierze zawodów: sprzedawca, kucharz, zarówno w ofertach pracy, jak i miejscach organizacji staży zawodowych. W przemyśle natomiast odnotowano największe zapotrzebowanie m.in. na zawody: stolarz i cukiernik. W grupie zawodów: operatorzy i monterzy maszyn i urządzeń dominuje w roku zapotrzebowanie na kierowców – w tym głównie kierowców samochodów ciężarowych. Pracodawcy poszukujący pracowników wykonujących prace proste najczęściej w roku zgłaszali zapotrzebowanie na pomocniczych robotników budowlanych.

13 OCZEKIWANIA I PLANY ZATRUDNIENIOWE LOKALNYCH PRACODAWCÓW

14 OCZEKIWANIA ZATRUDNIENIOWE LOKALNYCH PRACODAWCÓW
Na podstawie 470 wywiadów ankietowych przeprowadzonych z pracodawcami z terenu powiatu gorlickiego w ramach badania lokalnego rynku pracy realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach w 2016 roku ustalono, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy 11% badanych pracodawców miało problem ze znalezieniem pracownika.

15 OCZEKIWANIA ZATRUDNIENIOWE LOKALNYCH PRACODAWCÓW
Najczęściej wskazywane przez pracodawców stanowiska, które trudno było im obsadzić to: kierowca kat. C+E, cieśla, pracownik ogólnobudowlany oraz zbrojarz. Praca w tych zawodach często wiązała się z koniecznością wyjazdów poza powiat, stanowiących barierę w pozyskaniu chętnych osób. Wśród zebranych zgłoszeń wyróżniały się także stanowiska związane z produkcją, w tym z przetwórstwem metali: operator obrabiarki CNC, pracownik produkcji rur, spawacz metodą MIG/MAG, ślusarz mechanik, tokarz w metalu, jak też z pozostałymi gałęziami produkcji: szwaczka maszynowa, piekarz, operator maszyn stolarskich. Część wskazań była związana z branżą medyczną: lekarz, stomatolog, pielęgniarka, farmaceuta.

16 OCZEKIWANIA ZATRUDNIENIOWE LOKALNYCH PRACODAWCÓW
Trudnością w pozyskaniu nowych pracowników był najczęściej brak osób chętnych do pracy (wskazało 61% pracodawców). Brak kwalifikacji wśród kandydatów (umiejętności i doświadczenia) był na drugim miejscu i dotyczył m.in. takich zawodów jak: kierowca kat. C+E, operator obrabiarki CNC, cieśla, instruktor nauki jazdy, zbrojarz, operator koparko- ładowarki. Zdaniem 14% pracodawców kandydaci nie spełniali także innych oczekiwań – obawiali się o ich małą wydajność w pracy, niedyspozycyjność lub zgłaszające się osoby nie budziły zaufania. Zdaniem 7% pracodawców barierą w zatrudnieniu były wysokie wymagania płacowe kandydatów (dotyczyło to stanowisk takich jak: kierowca kat. C+E, kierowca autobusu, cieśla, instruktor nauki jazdy, lekarz).

17 PLANY ZATRUDNIENIOWE LOKALNYCH PRACODAWCÓW
Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach zlecił w 2016 roku badanie lokalnego rynku pracy w ramach którego zrealizowano 300 wywiadów z pracodawcami z terenu powiatu gorlickiego. W trakcie badania, pytano pracodawców m.in. o plany zatrudniania nowych pracowników w najbliższych 12 miesiącach. Zatrudnić nowych pracowników zadeklarowało 49 % firm.

18 PLANY ZATRUDNIENIOWE LOKALNYCH PRACODAWCÓW
Wyniki są silnie zależne od aktywności na rynku pracy w latach ubiegłych, bowiem nowych pracowników zamierzał zatrudnić zdecydowanie wyższy odsetek spośród firm, które przyjęły nowych pracowników także w ostatnich 24 miesiącach (58,4%). Ponadprzeciętne odsetki deklarujących plany zatrudnieniowe zidentyfikowano w przypadku: podmiotów zatrudniających co najmniej 10 pracowników - 63,6%, jak też firm przemysłowych - 68,4%, przedsiębiorstw budowlanych – 66,7%, firm transportowych - 54,5%, podmiotów działających w branży profesjonalnej, naukowej i technicznej – 50,0%.

19 Kryteria doboru pracowników
doświadczenie zawodowe poziom i kierunek wykształcenia kandydatów do pracy posiadanie certyfikatów znajomość języka obcego kompetencje: indywidualne (odpowiedzialność, dyscyplina pracy, uczciwość, wiarygodność), interpersonalne (umiejętność nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi, komunikatywność oraz praca w grupie), zawodowe

20 PROGNOZA ZAPOTRZEBOWANIA NA ZAWODY - BAROMETR ZAWODÓW 2017
ZAWODY DEFICYTOWE NA LOKALNYM RYNKU PRACY: diagności samochodowi, graficy komputerowi, kierowcy autobusów, kierowcy samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych, kierownicy budowy, lekarze, operatorzy obrabiarek skrawających, samodzielni księgowi.

21 Diagnoza sytuacji bezrobotnych absolwentów w powiecie gorlickim

22 Bezrobotni w okresie do 12 miesięcy od dnia ukończenia nauki – absolwenci
Według stanu na dzień roku wśród bezrobotnych było 170 absolwentów. Stanowili oni 4,5% ogółu zarejestrowanych bezrobotnych.

23 ABSOLWENCI wg poziomu wykształcenia

24 ABSOLWENCI Z 2016 ROKU WG ZAWODU WYUCZONEGO
ZAWÓD LICZBA OSÓB Technik usług fryzjerskich* 22 Technik żywienia i usług gastronomicznych* 19 Technik pojazdów samochodowych* 16 Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie* 13 Cukiernik* Kucharz* 12 Technik hotelarstwa* 10 Technik handlowiec* 9 Technik obsługi turystycznej* 8 Technik informatyk* Sprzedawca* 7 Technik budownictwa* Technik ekonomista* 6 Kelner*

25 ABSOLWENCI Z 2016 ROKU WG ZAWODU WYUCZONEGO
Mechanik pojazdów samochodowych* 6 Technik architektury krajobrazu* 5 Technik administracji* 4 Technik masażysta* Mechanik-operator pojazdów i maszyn rolniczych* 3 Technik organizacji reklamy* Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej* Murarz-tynkarz* Technik mechanizacji rolnictwa* Technik geodeta* 2 Piekarz* Technik rachunkowości* Technik elektronik* Fryzjer* Fizjoterapeuta

26 ABSOLWENCI Z 2016 ROKU WG ZAWODU WYUCZONEGO
Stolarz* 2 Technik mechatronik* 1 Elektromechanik* Technik technologii odzieży* Technolog robót wykończeniowych w budownictwie Opiekun medyczny* Rolnik* Technik agrobiznesu*

27 ABSOLWENCI SZKÓŁ, KTÓRZY POSIADAJĄ KWALIFIKACJE ZAWODOWE W RAMACH PRZYGOTOWANIA ZAWODOWEGO OSÓB MŁODOCIANYCH ZAWÓD ABSOLWENCI REJESTRUJĄCY SIĘ JAKO BEZROBOTNI Fryzjer 10 Sprzedawca cukiernik Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie 2 stolarz Kucharz Piekarz Murarz - tynkarz Mechanik pojazdów samochodowych 1

28 ABSOLWENCI SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Z TERENU POWIATU GORLICKIEGO, KTÓRZY ZAREJESTROWALI SIĘ W 2016 R. POZIOM WYKSZTAŁCENIA LICZBA OSÓB pomaturalne/policealne 14 średnie ogólnokształcące 39 średnie zawodowe 157 średnie zawodowe 4-letnie 31 zasadnicze zawodowe 107 Suma końcowa 349

29 FORMY WSPARCIA, Z KTÓRYCH SKORZYSTALI W 2016 R ABSOLWENCI SZKÓŁ (OSOBY BEZROBOTNE BĘDĄCE W OKRESIE DO 12 MIESIĘCY OD DNIA UKOŃCZENIA NAUKI) DOTYCZY WSZYSTKICH TYPÓW I RODZAJÓW SZKÓŁ - W TYM WYŻSZYCH. FORMA LICZBA OSÓB STAŻ 219 REFUNDACJE KOSZTÓW ZATRUDNIENIA OSOBY DO 30 R.Ż 49 BON STAŻOWY 46 BON NA ZASIEDLENIE 19 DOPOSAŻENIE / WYPOSAŻENIE STANOWISKA PRACY 13 SZKOLENIE ZAWODOWE 12 BON ZATRUDNIENIOWY 9 JEDNORAZOWE ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOSCI GOSODARCZEJ 6 PRACE INTERWENCYJNE 4

30 AKTYWIZACJA ZAWODOWA.

31 Ścieżka aktywizacji zawodowej osoby bezrobotnej – osoby do 30 roku życia
REJESTRACJA OSOBY BEZROBOTNEJ Zakończenie realizacji IPD PODJĘCIE PRACY / PONOWNE USTALENIE PROFILU POMOCY Profilowanie pomocy dla każdej osoby zarejestrowanej Do 30 dni od rejestracji doradca klienta ustalenie profilu pomocy Przygotowanie Indywidualnego Planu Działania doradca klienta określenie działań prowadzących do podjęcia zatrudnienia Grupowa informacja zawodowa dostarczenie klientowi informacji niezbędnych do poruszania się po rynku pracy i poszukiwania zatrudnienia Praca z doradcą klienta realizacja działań zaplanowanych w IPD AKTYWIZACJA ZAWODOWA

32 PROFILOWANIE POMOCY Zgodnie z nowelizacją ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, urząd pracy udziela bezrobotnemu pomocy na podstawie ustalonego dla bezrobotnego po rejestracji profilu pomocy – określającego właściwy ze względu na potrzeby bezrobotnego zakres form pomocy określonych w ustawie: Profil pomocy I – dla osób aktywnych, gotowych od razu do podjęcia zatrudnienia. Realizacja IPD w tym profilu nie powinna przekroczyć 180 dni. Profil pomocy II – dla osób wymagających intensywnego wsparcia ze strony urzędu w celu znalezienia zatrudnienia. Realizacja IPD w tym profilu nie powinna przekroczyć 540 dni. Profil pomocy III – dla osób oddalonych od rynku pracy, wymagających szczególnego wsparcia ze strony urzędu i innych instytucji rynku pracy. Realizacja IPD w tym profilu nie powinna przekroczyć 720 dni.

33 PROFILOWANIE POMOCY profil pomocy I – pośrednictwo pracy, a także w uzasadnionych przypadkach poradnictwo zawodowe lub formy pomocy takie jak: szkolenia, finansowanie kosztów egzaminów i licencji, zwrot kosztów przejazdu i zakwaterowania, jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, świadczenie aktywizacyjne, pożyczka na podjęcie działalności gospodarczej, bony. profil pomocy II – usługi i instrumenty rynku pracy, działania aktywizacyjne zlecone przez urząd pracy oraz inne formy pomocy z wyłączeniem Programu Aktywizacja i Integracja. profil pomocy III – Program Aktywizacja i Integracja, działania aktywizacyjne zlecone przez urząd pracy, programy specjalne, skierowanie do zatrudnienia wspieranego u pracodawcy lub podjęcia pracy w spółdzielni socjalnej zakładanej przez osoby prawne oraz w uzasadnionych przypadkach poradnictwo zawodowe.

34 FORMY WSPARCIA.

35 STAŻE Staż to nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą. okres 6 miesięcy + co najmniej 3 miesięczna gwarancja zatrudnienia; jednostki samorządowe: 3 miesiące + 1 miesięczna gwarancja zatrudnienia. W trakcie odbywania stażu bezrobotny otrzymuje stypendium w wysokości 120% podstawy zasiłku dla bezrobotnych. Bezrobotny odbywa staż na stanowisku pracy lub w zawodzie według programu określonego w umowie zawartej przez Starostę z organizatorem. Bezrobotny wykonuje czynności lub zadania w wymiarze czasu obowiązującym pracownika zatrudnionego na danym stanowisku lub w zawodzie. Czas pracy bezrobotnego odbywającego staż nie może przekraczać 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo, a bezrobotnego będącego osobą niepełnosprawną zaliczoną do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności – 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo. kara umowna w wysokości  złotych za każdego niezatrudnionego bezrobotnego

36 BON STAŻOWY dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia
stanowi  gwarancję skierowania do odbycia stażu na okres 6 m-cy u pracodawcy wskazanego przez bezrobotnego, o ile pracodawca zobowiąże się do zatrudnienia bezrobotnego po zakończeniu stażu przez okres 6 m-cy. W ramach bonu stażowego finansowane są: stypendium stażowe dla bezrobotnego w wysokości 120% zasiłku  dla bezrobotnych, tj. w kwocie 997,40 zł brutto miesięcznie. koszty przejazdu do i z miejsca odbywania stażu – w formie ryczałtu, do wysokości 605,40 zł, wypłacanego bezrobotnemu w miesięcznych transzach w wysokości do 100,90 zł,  koszty niezbędnych badań lekarskich lub psychologicznych wypłacane w formie wpłaty  na konto wykonawcy badań. premia dla pracodawcy w wysokości  1.513,50 zł brutto; po okresie odbytego stażu zatrudni bezrobotnego przez deklarowany okres 6 miesięcy.

37 BON SZKOLENIOWY dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia
W ramach bonu szkoleniowego mogą zostać sfinansowane koszty, o których mowa poniżej, do wysokości 100% przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu przyznania bonu szkoleniowego. Koszty szkolenia przekraczające ten limit bezrobotny zobowiązany jest pokryć we własnym zakresie. W ramach przyznanego bonu szkoleniowego Urząd może sfinansować bezrobotnemu, koszty: jednego lub kilku szkoleń, w tym koszty kwalifikacyjnego kursu zawodowego i kursu nadającego uprawnienia zawodowe; niezbędne badania lekarskie lub psychologiczne; przejazdu na szkolenia – w formie ryczałtu wypłacanego bezrobotnemu w wysokości: a) do 150 zł – w przypadku szkolenia trwającego do 150 godzin, b) powyżej 150 zł do 200 zł – w przypadku szkolenia trwającego ponad 150 godzin; zakwaterowania, jeśli zajęcia odbywają się poza miejscem zamieszkania – w formie ryczałtu wypłacanego bezrobotnemu w wysokości: a) do 550 zł – w przypadku szkolenia trwającego poniżej 75 godzin, b) powyżej 550 zł do 1100 zł – w przypadku szkolenia trwającego od 75 do 150 godzin, c) powyżej 1100 zł do 1500 zł – w przypadku szkolenia trwającego ponad 150 godzin.

38 Bon na zasiedlenie dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia
Środki przyznane w ramach bonu na zasiedlenie przyznawane będą w wysokości do 6,5 tys. zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów zamieszkania związanych z podjęciem zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej (przyznana kwota podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym). Wysokość przyznawanych środków w ramach bonu uzależniona będzie m.in. od: sytuacji na lokalnym rynku pracy, indywidualnych potrzeb bezrobotnego, uzasadnienia wniosku o przyznanie bonu na zasiedlenie. Zabezpieczeniem przyznanych środków jest złożony przez osobę bezrobotną weksel z poręczeniem wekslowym (awal) przez jednego poręczyciela z minimalnym miesięcznym dochodem 2000,00 zł brutto. Utrzymanie zatrudnienia przez okres co najmniej 6 miesięcy

39 BON ZATRUDNIENIOWY dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia
Bon stanowi dla pracodawcy gwarancję refundacji części kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem bezrobotnego, któremu Urząd przyznał ten bon. Bezrobotny zatrudniony u pracodawcy w ramach Bonu Zatrudnieniowego podejmuje pracę w co najmniej połowie wymiaru czasu pracy. REFUNDUJE PRACODAWCY CZĘŚĆ KOSZTÓW WYNAGRODZENIA I SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE przez okres 12 miesięcy + ZATRUDNIENIE przez okres 9 miesięcy W przypadku niewywiązania się pracodawcy z obowiązku zatrudniania bezrobotnego przez okres 21 miesięcy pracodawca zwraca kwotę otrzymanej refundacji wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji. KWOTA REFUNDACJI: 831,10 zł

40 REFUNDACJA CZĘŚCI KOSZTÓW ZATRUDNIENIA bezrobotnego do 30 roku życia
O refundację kosztów zatrudnienia bezrobotnego do 30 roku życia może ubiegać się przedsiębiorca lub pracodawca, prowadzący działalność gospodarczą przez okres co najmniej 6 miesięcy przed złożeniem wniosku i u którego w okresie ostatnich 6 miesięcy przed złożeniem wniosku nie nastąpiło zmniejszenie zatrudnienia z przyczyn dotyczących zakładu pracy. REFUNDACJA CZĘŚCI KOSZTÓW PONIESIONYCH NA ZATRUDNIENIE bezrobotnego do 30 roku życia przez 12 miesięcy + ZATRUDNIENIE przez okres 12 miesięcy W 2017 r. wysokość refundacji wynosi:  2.319,77 zł miesięcznie (1.980,00 zł wynagrodzenie + ZUS 17,16%) – jeżeli pracodawca zagwarantuje wynagrodzenie osobie bezrobotnej w wysokości minimum zł.

41 Realizacja projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego

42 Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER)
Projekt „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie gorlickim (III)" realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Poddziałania Wsparcie udzielane z Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych OKRES REALIZACJI PROJEKTU:   r. – r. CEL PROJEKTU: Zwiększenie możliwości zatrudnienia osób młodych do 29 roku życia pozostających bez pracy w powiecie gorlickim. BUDŻET PROJEKTU:    ROK 2017 –  ,86 zł, w tym współfinansowanie z UE 3 019 399,60 zł ROK 2018 –  ,31 zł, w tym współfinansowanie z UE 2 302 810,55 zł  

43 Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER)
GRUPA DOCELOWA Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie osoby zarejestrowane w PUP w Gorlicach jako bezrobotne, które spełniają wszystkie poniższe warunki: są w wieku poniżej 30 roku życia tj. osoby do dnia ukończenia 30 roku życia, mają ustalony profil pomocy I lub II, nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym rozumianym jako kształcenie w formach szkolnych w trybie dziennym, nie szkoliły się w okresie ostatnich 4 tygodni ze środków publicznych.  UWAGA!  W przypadku osób do 25 roku życia wsparcie w ramach projektu musi być udzielone w ciągu 4 miesięcy od dnia rejestracji w urzędzie (skierowanie na konkretną formę finansową).

44 Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER)
Wsparciem w  ramach projektu planuje się objąć 611 osób (392 kobiety): 140 osób długotrwale bezrobotnych (w tym w grupie zrekrutowanych uczestników projektu w wieku lat osoby długotrwale bezrobotne będą stanowić min. 22,85%), osoby z niepełnosprawnościami, osoby o niskich kwalifikacjach (tj. posiadające co najwyżej średnie wykształcenie).

45 Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER)
FORMY WSPARCIA PRZEWIDZIANE W RAMACH PROJEKTU: pośrednictwo pracy dla każdego uczestnika projektu, poradnictwo zawodowe dla min. 69 osób bezrobotnych, w tym z zakresu przedsiębiorczości dla osób ubiegających się o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, 70 bonów na zasiedlenie, 30 bonów stażowych, 442 staże zawodowe, jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej dla 69 osób bezrobotnych.

46 Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Powiatowy Urząd Pracy w Gorlicach ul. Michalusa 18 Gorlice tel (018)  , , , Przygotowała: Aneta Ziółkowska doradca zawodowy.


Pobierz ppt "ANALIZA LOKALNEGO RYNKU PRACY ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM OSÓB DO 30 ROKU ŻYCIA. Gorlice, 17.03.2017 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google