Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DEBATA TRANSPORTOWA Monitoring transportu intermodalnego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DEBATA TRANSPORTOWA Monitoring transportu intermodalnego"— Zapis prezentacji:

1 DEBATA TRANSPORTOWA Monitoring transportu intermodalnego
TECHNOLOGIE IT W TRANSPORCIE INTERMODALNYM Analiza stanu obecnego, Perspektywy rozwoju, Współpraca różnych gałęzi transportu. Monitoring transportu intermodalnego Prof. dr hab. inż. Zbigniew Łukasik mgr inż. Bartłomiej Ulatowski UTH Radom „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

2 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Plan wystąpienia Wprowadzenie Analiza stanu obecnego Technologia RFID Perspektywy rozwoju Robotyzacja portów i terminali przeładunkowych „Uberyzacja” Współpraca różnych gałęzi transportu Nowy Jedwabny Szlak Podsumowanie Literatura „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

3 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Wprowadzenie Transport intermodalny jest jednym z najbardziej rewolucyjnych i niezbędnych wynalazków XX i XXI wieku. Rozwój technologii transportu kombinowanego przyczynia się bezpośrednio do rozwoju nowych technologii we wszystkich dziedzinach. Dzięki przenikaniu technologii IT do opisywanej branży możliwy jest ciągły rozwój technik transportowych co bezpośrednio przyczynia się do ogromnych oszczędności czasu i pieniędzy. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

4 Analiza stanu obecnego
Transport intermodalny posiada zarówno wady jak i zalety. Do niewątpliwych zalet transportu intermodalnego należy możliwość ograniczenia czasu potrzebnego na transport towarów poprzez brak konieczności zmiany jednostki ładunkowej. Niestety w chwili obecnej punkty przeładunkowe osiągają niemalże 100% swoich możliwości. Dzięki zastosowaniu technologii IT jesteśmy w stanie zoptymalizować procesy spedycyjno-transportowe zwiększając ich wydajność. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

5 Technologia RFID / wprowadzenie
Ostatnie lata rozwoju transportu intermodalnego wpłynęły znacząco na rozwój i wykorzystanie technologii RFID i GPS w celu umożliwienia elektronicznego monitoringu ładunków podczas trwania całego przewozu. Technologia pozwala na śledzenie przesyłki od momentu załadunku statków, ciężarówek czy też wagonów, aż po wyładunek w miejscu przeznaczenia. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

6 Technologia RFID / wprowadzenie
Rozwój przemysłu pociągnął za sobą również rozwój branży przewozowej. W ciągu kilku ostatnich lat ilość towarów przewożonych za pośrednictwem technologii intermodalnej zwiększyła się dwukrotnie. W chwili obecnej drogą morską transportowane jest około dwa miliony kontenerów dziennie. Porty morskie, kolej, transport ciężarowy, a także inne środki transportu osiągnęły w chwili obecnej maksimum swojej wydajności lub lada chwila to nastąpi. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

7 Technologia RFID / optymalizacja
Aby osiągnąć poprawę wydajności konieczna jest optymalizacja procesów transportowych. Rozwiązaniami, które w tym mogą pomóc są m.in. technologie RFID, GPS, EDI. Wdrożenie technologii RFID jest drogie, ale w dłuższej perspektywie czasu okazuje się opłacalne z powodu możliwości dokładnego monitoringu i zwiększenia bezpieczeństwa przesyłek. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

8 Technologia RFID / automatyzacja
Wykorzystanie technologii radiowej pozwala na automatyzację procesów przeładunkowych, Technologia RFID (Radio-frequency identification) to metoda umożliwiająca automatyczną identyfikację, przechowywanie i zdalne pobieranie danych za pośrednictwem fal radiowych przez wykorzystanie transponderów RFID i czytników. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

9 Technologia RFID / rodzaje
Transponder RFID to chip, który umożliwia przechowywanie numeru identyfikacyjnego i jego rozgłaszanie poprzez wbudowaną antenę. Możliwe jest zastosowanie zarówno pasywnych transponderów RFID nie wymagających dodatkowego zasilania, jak i bardziej zaawansowanych transponderów, które mogą posiadać dodatkowe zasilanie bateryjne, „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

10 Technologia RFID / zastosowanie
Dzięki zastosowaniu technologii RFID bazującej w oparciu o transpondery zawierające baterie, możliwe jest osiągnięcie zasięgu do 100m i więcej, co rozszerza możliwości ich zastosowania. Czytniki RFID posiadają anteny, które pozwalają na bezprzewodową komunikację poprzez odczyt i zapis danych na transponderach znajdujących się w ich zasięgu. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

11 Technologia RFID / komunikacja IT
Zastosowanie technologii radiowej bazuje na interfejsie programu, który odbiera dane zapisane na chipach i następnie po odpowiednim przefiltrowaniu wysyła je do odpowiednio skonfigurowanego systemu informatycznego działającego w oparciu o bazy danych. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

12 Rys. 1. Zasada działania systemu RFID
„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

13 Technologia RFID / prędkość
Prędkość działania i transfer danych jest uzależniony od częstotliwości na, których pracuje RFID. Zastosowanie określonych częstotliwości pozwala również na zwiększenie zasięgu działania technologii, „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

14 Technologia RFID / częstotliwość
W tabeli przedstawione są poszczególne zakresy częstotliwości wraz z ich określoną charakterystyką. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

15 Technologia RFID / identyfikacja
W transporcie intermodalnym każda przesyłka posiada unikalny numer identyfikacyjny. Zarządzanie po wprowadzeniu technologii RFID pozwala na zmniejszenie podatności procesu transportowego na błędy. Wprowadzenie numeru ID na znaczniku RFID niweluje pomyłki, które mogą się pojawić podczas procesów niezautomatyzowanych. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

16 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Technologia RFID / EPC Technologia RFID posiada swoją unikalną bazę numerów identyfikacyjnych zwanych EPC. Zastosowanie EPC (Electronic Product Codes) pozwala na utworzenie kodu znajdującego się w transponderze, który zawierał będzie informacje o przewożonych produktach czy też indywidualny numer seryjny przesyłki. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

17 Rys. 2 Przykładowy numer EPC
Technologia RFID / EPC Rys. 2 Przykładowy numer EPC „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

18 Technologia RFID / weryfikacja
Zastosowanie technologii RFID wymaga wdrożenia w każdym segmencie transportu intermodalnego urządzeń umożliwiających automatyczną identyfikację kontenerów. Systemy transportowe bazujące na technologii RFID umożliwiają również wdrożenie rozwiązań mających na celu ogólną automatyzację procesów przewozowych. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

19 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Technologia RFID / GPS Realizacja założeń bazująca na aktywnych transponderach w połączeniu z technologią GPS pozwala na stały nadzór nad transportem kontenerowym. Dzięki wbudowanym czujnikom możliwe jest analizowanie miejsca znajdowania się przesyłki, momentu przekraczania granic, a także przesyłanie tych danych do scentralizowanych systemów informatycznych. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

20 Technologia RFID / sensory
Przy pomocy zastosowania czujników możemy nadzorować takie dane jak: pozycja poprzez zastosowanie systemu GPS, Temperatura kontenera, Istnienie niepożądanych materiałów (wybuchowych, radioaktywnych) w przesyłce, Ciśnienie w kontenerze, Położenie przewożonych towarów wewnątrz kontenera (w przypadku poruszenia przesyłki możliwy jest komunikat). „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

21 Technologia RFID / koszty
Koszty wdrożenia technologii RFID są uwarunkowane rodzajem przewożonych towarów. W przypadku przesyłek standardowych nie ma potrzeby wykorzystywania technologii bazujących na zwiększonej ilości sensorów – wystarczy wykorzystanie standardowych transponderów radiowych, których koszty nie są duże. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

22 Technologia RFID / cennik
koszty zakupu chipów RFID w zależności od ich zaawansowania. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

23 Technologia RFID / komunikacja
Odpowiednie wdrożenie technologii RFID w transporcie intermodalnym może pozwolić firmom na możliwość monitorowania produktów od momentu pakowania do kontenera, aż do momentu przybycia do punktu docelowego. Problemem wdrożenia takiego rozwiązania może być konieczność ciągłej wymiany danych z serwerem bazodanowym. Są jednak rozwiązania oparte na oprogramowaniu pośredniczącym, które pozwalają na skuteczniejsze gromadzenie danych. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

24 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Technologia RFID Rys. 3 sugerowana architektura zastosowania technologii RFID w transporcie intermodalnym „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

25 Technologia RFID / monitoring
Korzystanie z technologii RFID pozwala na monitoring ładunku w portach i terminalach portowych, a co za tym idzie pozwala na optymalizację procesów transportowych. Zastosowanie przedstawionych rozwiązań pozwala bezpośrednio obniżyć koszty transportu, zwiększyć wydajność, a także zyski płynące ze spedycji. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

26 Technologia RFID / czas
RFID pozwala na zmniejszenie czasu zajętości punktów przeładunkowych. W przypadku wykorzystania opisywanego rozwiązania w portach morskich możliwe jest obliczenie całkowitej ilości czasu obłożenia portu przy pomocy równania matematycznego: Tuvzv – łączna ilość czasu obłożenia portu morskiego Tvar – czas działania na statku od momentu przybycia do portu Tvib – czas potrzebny do rozładunku statku Tvpob – czas wymagany do przygotowania statku do opuszczenia portu Tvni – czas kiedy statek nie jest rozładowywany Wykorzystanie technologii RFID może bezpośrednio wpłynąć na zmienną Tvib, poprzez przyspieszenie czasu wymaganego do rozładunku statków dzięki zastosowaniu systemu automatycznej identyfikacji. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

27 Technologia RFID / podsumowanie
Biorąc pod uwagę wspomniane tematy można sformułować zalety zastosowania systemu RFID w transporcie intermodalnym. Są to m.in.: Możliwość przydzielenia unikalnego numeru ID dla każdego kontenera, Pozwala na odczyt i zapis danych w odległości do 100m i więcej, Możliwe jest czytanie dużej ilości kodów RFID jednocześnie, Dane na transponderze mogą być zabezpieczone, Zastosowanie RFID przyspiesza procesy transportowe, Bezpieczeństwo przed kradzieżą, Możliwość wykrycia uszkodzeń ładunków, Możliwość monitorowania umiejscowienia przesyłki. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

28 Robotyzacja portów i terminali przeładunkowych
W perspektywie rozwoju zastosowanie opisywanej w poprzedniej części wystąpienia technologii RFID bezpośrednio otwiera rynek transportu intermodalnego na automatyzację procesów wykorzystując robotyzację portów i terminali przeładunkowych. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

29 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Perspektywy rozwoju Technologie IT (RFID, GPS, EDI, UBERYZACJA itp.) w transporcie Intermodalnym są elementem niezmiernie ważnym. W chwili obecnej branża IT ma ogromny wpływ na procesy spedycyjne zwiększając efektywność prac, a także zmniejszając koszty towarzyszące rozplanowaniu transportu. Pokazane to zostało na przykładzie technologii RFID, która centralizując przechowywanie danych o kontenerach pozwala na zwiększenie wydajności procesów spedycyjnych. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

30 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
„Uberyzacja” Rok 2016 to czas w którym zmieniły się trendy w sektorze globalnej logistyki, Firmy rozpoczęły eksperymenty mające na celu wdrożenie rozwiązań służących do rozwoju usług transportowych. Pomysły na część rozwiązań zostały zaczerpnięte z popularnego serwisu i aplikacji „UBER” „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

31 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
„Uberyzacja” UBER to powstała w Stanach Zjednoczonych aplikacja, która pozwala skojarzyć kierowcę oferującego przejazd z klientem. Dzięki wykorzystaniu aplikacji, możliwe jest zamawianie usług transportowych w prosty, szybki i czytelny sposób. Kierowcy zakładają swój profil i zgłaszają swoją dyspozycyjność. Pasażerowie zgłaszają chęć przejazdu, informując o tym, przy pomocy aplikacji pobliskich zarejestrowanych kierowców. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

32 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
„Uberyzacja” Na podobnej zasadzie mają działać nowoczesne, testowane systemy transportowe. Na całym świecie powstają i rozwijają się firmy tworzące aplikacje mające na celu zrewolucjonizowanie transportu intermodalnego. Są to m.in.: Transfix, Tugforce, Dashhaul czy też Cargomatic. Dzięki skorzystaniu z tego typu rozwiązań możliwe jest szybkie i bezpieczne wyszukanie i zamówienie usługi transportowej wśród dostępnych firm logistycznych zarejestrowanych w poszczególnych serwisach, bez pośredników. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

33 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
„Uberyzacja” Przedstawione rozwiązania pozwolą zarówno firmom spedycyjnym na proste znajdowanie niezbędnego transportu, a także otworzą rynek dla mniejszych przedsiębiorstw, które będą mogły konkurować, dodatkowo zmniejszając ogólne koszty przewozu. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

34 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
TUGFORCE - przykład Przykładem zastosowania opisywanego rozwiązania jest wspomniana aplikacja TUGFORCE. W chwili obecnej jest ona udostępniona w wersji BETA z możliwością rejestracji jako spedytor, przewoźnik czy też firma przewozowa. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

35 Rys. 4 Aplikacja TUGFORCE
„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

36 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
TUGFORCE - przykład Przedstawione zastosowanie za pośrednictwem aplikacji mobilnej pozwala na szybki podgląd proponowanych ofert spedycyjnych, czy też w przypadku przewoźnika podgląd już podjętych. Aplikacja swoje zastosowanie planuje mieć zarówno dla standardowego transportu spedycyjnego jak i intermodalnego. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

37 Współpraca różnych gałęzi transportu - Nowy Jedwabny Szlak
„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

38 Współpraca różnych gałęzi transportu
„TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

39 Współpraca różnych gałęzi transportu - Nowy Jedwabny Szlak
Nowy Jedwabny Szlak łączący Państwa Unii Europejskiej z Dalekim Wschodem został zapoczątkowany w kwietniu 2013 roku. Pociąg wyposażony w 22 wagony przewożące elektronikę i części samochodowe z Chengdu do Łodzi w 12 dni pokonał km „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

40 Współpraca różnych gałęzi transportu - Nowy Jedwabny Szlak
Przewóz kolejowy jest tańszy od przewozu lotniczego o 30% i jest trzykrotnie szybszy od przewozu transoceanicznego. W przypadku kontenerowców podróż z Azji do Europy trwa ok. 40 dni. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

41 Współpraca różnych gałęzi transportu - Nowy Jedwabny Szlak
Rynek Azjatycki ma ogromny atut jakim jest szeroko rozbudowana sieć torowisk, które rozgałęziają się do najważniejszych ośrodków przemysłowych. Obecnie pociągi z Polski do Chin jeżdżą Drogą Transsyberyjską, a także trasą przez Kazachstan. Droga przez Kazachstan jest popularniejsza z powodu trudnych warunków atmosferycznych na linii Transsyberyjskiej. W zimę temperatury na tej trasie potrafią sięgać do -52 stopni Celsjusza. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

42 Współpraca różnych gałęzi transportu - Nowy Jedwabny Szlak
Obecny koszt przewiezienia 20-stopowego kontenera z Chin do Polski to koszt dolarów. Jest to wartość prawie 3-krotnie większa niż transport morski, ale prognozuje się zmniejszenie kosztu do poziomu – dolarów. Zdecydowaną zaletą transportu kolejowego jest zmniejszenie czasu przewozu z do dni. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

43 Współpraca różnych gałęzi transportu - Nowy Jedwabny Szlak
W obecnej chwili eksport towarów z Polski do Chin jest 15 krotnie mniejszy niż import. Trendy jednak się zmieniają i coraz większa ilość przedsiębiorców nawiązuje współpracę z Chinami. Wśród produktów eksportowanych do Chin są najczęściej polska żywność, biżuteria, maszyny, a także odzież oraz elektronika. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

44 Współpraca różnych gałęzi transportu - Nowy Jedwabny Szlak
Projekt Nowego Jedwabnego Szlaku zakłada wybudowanie do 2025 roku sieci transportowo-logistycznej pomiędzy Europą i Azją. Bazować ma na sieci połączeń kolejowych wysokich prędkości osiągających prędkość do 320km/h, budowie sieci drogowej, centrów logistycznych, a także realizacji niezbędnych inwestycji infrastrukturalnych. Projekt o nazwie „New Iron Silk Road” zakłada spięcie ze sobą Europy i Azji pozwalając na transport lądowy m.in. z Pekinu do Warszawy w kilka dni. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

45 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Podsumowanie Podsumowując przedstawioną prezentację należy przyznać, że transport intermodalny jest stale rozwijany i z pewnością będzie stawał się coraz popularniejszy. Dzięki zastosowaniu technologii IT takich jak np. RFID, GPS, EDI, UBERYZYTACJA możliwe jest zwiększenie zysków poprzez zmniejszenie czasu na realizację transportu intermodalnego. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

46 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Literatura Mitrovic F., Sumic D., Medic D.: The Use of RFID Technology in Intermodal Transport, University of Split, Split, Croatia, 2011 The Future of Global Logistics: Wojciechowski P.: Nowy Jedwabny Szlak łączy Europę z Dalekim Wschodem, Mój Biznes, 48/2017 Mapa projektu New Iron Silk Road. Źródło: td-architects.eu „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.

47 „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH”
Dziękuję za uwagę. „TRANSPORT INTERMODALNY – INTEGRACJA PRZEWOZÓW ŚWIATOWYCH” NADARZYN, 22 MARCA 2017 r.


Pobierz ppt "DEBATA TRANSPORTOWA Monitoring transportu intermodalnego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google