Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Mobilność kadry nauczycielskiej
2
Projekt Erasmus+ „Stawiamy na rozwój”
Projekt realizowany w roku szkolnym 2016/2017 oraz 2017/2018 Szkolenia realizowane w ramach projektu Erasmus+ KA1
3
C.L.I.L. – Content and Language Integrated Learning
To metoda zintegrowanego nauczania treści danego przedmiotu za pośrednictwem dodatkowego języka obcego. Powstała w 1994r. jako sposób używania różnych form języka jako medium nauczania. Taka metoda pozwala na rozszerzenie słownictwa i ćwiczenie języka obcego w treściach istotnych dla innego przedmiotu.
4
Cechy charakterystyczne nauczania metodą C.L.I.L
Treść materiału i poziom języka są na odpowiednim poziomie uczących się Podawanie nowych informacji odbywa się na podstawie poprzednich informacji od łatwych zagadnień do trudnych Dla lepszego zrozumienia treści i języka materiał zawiera ilustracje, diagramy, rysunki, etc. Wyznaczone zadania językowe koncentrują się zawsze na treści nauczanego przedmiotu Wykorzystanie zasobów aktywizujących z wykorzystaniem TIK
5
Methodology and language for teachers who teach science or maths or technical subjects “Bilingually” in English at secondary level Uczestnik: Justyna Gejdel Kurs trwał dwa tygodnie sierpnia 2016 r. odbywał się w miejscowości Cheltenham położonej w paśmie wzgórz wapiennych Cotswolds w hrabstwie Gloucestershire znajdującej się w południowo-środkowej Anglii Podczas całego kursu doskonalona była płynność posługiwania się językiem angielskim z terminologią Science
9
Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL
Uczestnicy: Barbara Żurek-Partyka, Karina Siama Kurs trwał dwa tygodnie października 2016 r. Odbywał się w miejscowości St. Julians na Malcie Cel kursu było poznanie i zastosowanie metody CLIL w nauczaniu języków obcych oraz pogłębianie wiedzy o narzędziach ICT (Technologie Informacyjne i Telekomunikacyjne)
10
Zagadnienia szkolenia
Poznanie metody CLIL Stosowanie nowych technik charakterystycznych dla metody CLIL Używanie narzędzi Multidict i Wordlink Tworzenie lekcji w Clirstore Konstruowanie interaktywnych ćwiczeń przy użyciu technologii informacyjnej
14
Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL
Uczestnik: Aleksandra Dobke Kurs trwał dwa tygodnie lipca 2016 r. odbywał się na Łotwie Cel kursu było poznanie i zastosowanie metody CLIL w nauczaniu języków obcych oraz pogłębianie wiedzy o narzędziach ICT (Technologie Informacyjne i Telekomunikacyjne)
19
W czasie wolnym poznawaliśmy okolice, pogłębialiśmy wiedzę o kulturze krajów w których odbywały się kursy oraz wymienialiśmy się doświadczeniami z nauczycielami z innych państw
26
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.