Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabriela Stefańska Został zmieniony 8 lat temu
1
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie 3.3.2 PO KL
2
1.Temat (top) 2. Wprowadzenie (introduction) 3. Zadania (task) 4. Proces grupowy (process) 5. Źródła (resources) 6. Ewaluacja (evaluation) 7. Konkluzja (conclusion) STRUKTURA WEBQUESTU
3
Sformułowanie tematu poprawnie merytorycznie, budzącego zainteresowanie ucznia. TEMAT
4
Element strukturalny WebQuest'u, który ma zaciekawić ucznia i wprowadzić w tematykę realizowanego projektu. WPROWADZENIE Opis powinien byćoryginalny i motywujący, zachęcający do pracy, wskazywać na cele i umieścić jego realizację w szerszym kontekście procesu dydaktycznego. Opis powinien być oryginalny i motywujący, zachęcający do pracy, wskazywać na cele i umieścić jego realizację w szerszym kontekście procesu dydaktycznego. Można również opisać: jakie powinny być efekty pracy projektem - czego uczniowie powinni się dowiedzieć, nauczyć (nie tylko efekty merytoryczne, ale np. komunikacji, planowania, ….), jakie powinny być efekty pracy projektem - czego uczniowie powinni się dowiedzieć, nauczyć (nie tylko efekty merytoryczne, ale np. komunikacji, planowania, ….), jakie treści programowe będą realizowane. jakie treści programowe będą realizowane.
5
Dobrze zaprojektowane zadanie angażuje myślenie i twórcze działania ucznia. Typy zadań do wykorzystania w WQ: relacja relacja (Retelling); kompilacja kompilacja (Compilation); odkrywanietajemnicy odkrywanie tajemnicy (Mystery); dziennikarstwo dziennikarstwo (Journalistic); projekt projekt (Desing); wykonanieprzedmiotu wykonanie przedmiotu (Creative Product); osiąganieporozumienia osiąganie porozumienia (Consensus Building); perswazja perswazja (Persuasion); poznaniesamego siebie poznanie samego siebie (Self - Knowledge); analiza analiza (Analitical); sąd sąd (Judgment) projekt badawczy projekt badawczy (Scientific). ZADANIA (Co uczniowie mają wykonać!)
6
Krótki opis, jak przebiega organizacja procesu dydaktycznego w indywidualnie lub grupie w trakcie realizacji WQ: – kroki, jakie uczeń powinien wykonać, aby zrealizować zadanie. Czego spodziewa się nauczyciel? Czego spodziewa się nauczyciel? Gdzie projekt jest realizowany? Gdzie projekt jest realizowany? Jaki jest okres realizacji projektu (ile dni lub tygodni)? Jaki jest okres realizacji projektu (ile dni lub tygodni)? Czy to jest projekt z zakresu jednej dziedziny czy jest interdyscyplinarny lub międzyprzedmiotowy? Czy to jest projekt z zakresu jednej dziedziny czy jest interdyscyplinarny lub międzyprzedmiotowy? PROCES (Jak uczniowie maja wykonać zadanie!)
7
Jeśli uczniowie mają być podzieleni na grupy i pracować w nich, należy opracować krótki przewodnik, jak to zrobić. PROCES Jeśli jako nauczyciel potrafisz przewidzieć błędne rozumienie lub potknięcia uczniów, opisz je, sugerując drogę uniknięcia lub ominięcia błędów. Można również opisać, jakich umiejętności oczekuje nauczyciel, by proces był prawidłowy (np. doświadczenie w reżyserowaniu debat lub aktorstwo). Ważne jest, by przedstawić w jaki sposób ma być przygotowana prezentacja WebQuest'u - prezentacja, strona www, blog, film … itp., w klasie czy pracowni komputerowej?, w jaki sposób będzie projekt prezentowany?
8
Opisz, jakie źródła będą miały zastosowanie w przygotowywanym projekcie. Niektóre z możliwości: strony internetowe strony internetowe podręczniki szkolne, podręczniki szkolne, programy komputerowe, używane w trakcie realizacji WebQuest'u, programy komputerowe, używane w trakcie realizacji WebQuest'u, odniesienie (odsyłacz) do materiałów klasowych lub materiałów ze szkolnej biblioteki, odniesienie (odsyłacz) do materiałów klasowych lub materiałów ze szkolnej biblioteki, multimedialne materiały (video, materiały dźwiękowe). multimedialne materiały (video, materiały dźwiękowe). ŹRÓDŁA Lista linków oraz sugestie, co do poszukiwania innych źródeł, z których należy skorzystać. Opisz także potrzebne źródła zasobów ludzkich. - Ilu nauczycieli będzie wdrażać lub wykorzystywać projekt (1 nauczyciel?). - Czy są przewidziane role wspierające realizację projektu np. dla rodziców? - Kto jeszcze przewidziany jest jako partner w realizacji projektu - (np. muzeum, wycieczka lub inne instytucje). - Czy jest projektowana wycieczka w celu realizacji projektu?
9
W tym miejscu przedstawiamy kilka zdań, które podsumowują to, co wykonali lub czego nauczyli się uczniowie. W tym miejscu przedstawiamy kilka zdań, które podsumowują to, co wykonali lub czego nauczyli się uczniowie. Można umieścić tutaj kilka pytań retorycznych lub dodatkowe odnośniki. Można umieścić tutaj kilka pytań retorycznych lub dodatkowe odnośniki. KONKLUZJA
10
1.Wykorzystywanie TSI w procesie uczenia się. 2.Poruszanie się w przestrzeni wirtualnej. 3.Interakcja w uczeniu się z innymi uczącymi. 4.Publicznego przedstawiania wytworów pracy osób uczących się. 5.Stworzenia możliwości uzyskania informacji zwrotnej nt. swoich wytworów. 6.Metoda realizacji projektu gimnazjalnego. 7.Realizacja zadań szkoły zawartych w podstawie programowej. ZALETY
11
DZIĘKUJĘ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie 3.3.2 PO KL
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.