Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałStanisława Pietrzyk Został zmieniony 8 lat temu
1
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w 2011 r. Joanna Jarzębowska Project Manager ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
2
Budownictwo mieszkaniowe – grudzień 2011 r. Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS Wzrost o 32,2% w stosunku do listopada 2011 Wzrost o 32,3% w stosunku do listopada 2011 Spadek o 20,0% w stosunku do listopada 2011 Wzrost o 8,8% w stosunku do listopada 2011 Spadek o 35,5% w stosunku do listopada 2011 Wzrost o 21,9% w stosunku do listopada 2011
3
Mieszkania oddane do użytku miesięcznie w okresie I.2009 – XII.2011 Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS
4
Mieszkania oddane do użytku wraz z powierzchnią miesięcznie w okresie styczeń 2009 – styczeń 2011 Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS Średnia powierzchnia mieszkania oddanego do użytku w grudniu 2011 wyniosła 107,6 m 2 i była o 0,8% niższa niż średnia wielkość mieszkania oddanego do użytku w poprzednim miesiącu i wyższa o 1,5% w porównaniu do średniej powierzchni z grudnia ubiegłego roku.
5
Mieszkania oddane do użytku, których rozpoczęto budowę i na które wydano pozwolenia na budowę w okresie I.2009 – I.2011 Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS
6
Mieszkania oddane do użytku według form budownictwa (2010 i 2011 r.) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r. 2011 r.
7
Mieszkania, których budowę rozpoczęto według form budownictwa (2010 i 2011) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r. 2011 r.
8
Mieszkania, na których budowę wydano pozwolenia według form budownictwa (2010 i 2011) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r. 2011 r.
9
Dziękuję za uwagę Joanna Jarzębowska Project Manager ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
11
Chcesz wiedzieć… Jaki jest na najefektywniejszy kanał dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną – inwestora, architekta oraz wykonawcy? Gdzie warto zamieszczać reklamy i co najlepiej przyciąga uwagę odbiorców przekazów reklamowych z sektora budowlanego? Jakie źródła o branży budowlanej wybierają potencjalni konsumenci? Jak oceniają media i w jakim zakresie z nich korzystają? Jakie tytuły prasowe i stacje telewizyjne i radiowe preferują wykonawcy, inwestorzy indywidualni oraz architekci? Raport pozwoli zdobyć wiedzę na temat najskuteczniejszych kanałów dotarcia do respondentów, pozwoli poznać najbardziej opiniotwórcze środki przekazu pod kątem rynku budowlanego. Informacje zawarte w raporcie ułatwią podęcie decyzji w aspekcie przeprowadzania efektywnych kampanii informacyjnych i reklamowych.
12
Źródła informacji o wydarzeniach/produktach z branży budowlanej wykorzystywane przez potencjalnych klientów. Rodzaje poszukiwanych informacji o wydarzeniach/produktach z branży budowlanej. Ocena rodzajów mediów wg poszczególnych płaszczyzn działania. Częstotliwość korzystania z poszczególnych mediów przez osoby z branży budowlanej. Elementy skutecznego przekazu reklamowego. Określenie najmniej i najbardziej skutecznego rodzaju reklamy. Wpływ reklam zamieszczanych w prasie, radiu, telewizji, Internecie na decyzje zakupowe. Dzięki raportowi poznasz…
13
Stosunek inwestorów indywidualnych, wykonawców i architektów do działań reklamowych pojawiających się w poszczególnych mediach (prasa ogólna, prasa branżowa, radio, telewizja, Internet). Elementy skutecznego przekazu reklamowego dla prasy, radia, telewizji i Internetu. Podział na najmniej i najbardziej skuteczna reklamę w poszczególnych mediach. Wpływ reklam zamieszczanych w prasie, radiu, telewizji, Internecie na decyzje zakupowe inwestorów indywidualnych, wykonawców i architektów. Raport to także doskonałe źródło informacji na temat przekazów reklamowych kierowanych do osób związanych z branżą budowlaną
15
W roku 2012 zespół ASM kontynuuje cykliczne opracowania kwartalnie oraz miesięcznie opatrzone szyldem Monitoring Rynku Budowlanego. Cel… …to dostarczanie zawsze aktualnych i pełnych informacji dotyczących szeroko rozumianego rynku budowlanego.
16
1. SYTUACJA MAKROEKONOMICZNA POLSKI Wskaźniki makroekonomiczne – dane kwartalne Prognozy sytuacji makroekonomicznej kraj (PKB oraz składowe popytu krajowego, stopa bezrobocia, zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw, inflacja) W 2012 roku stałymi elementami analiz kwartalnych MRB są:
17
2. SYTUACJA NA RYNKU BUDOWLANYM Wskaźniki budowlane – dane kwartalne Budownictwo na GPW Budownictwo inżynieryjne Ceny w budownictwie w tym: Analiza cen materiałów budowlanych Analiza cen materiałów elektrycznych i instalacyjnych Analiza cen pracy i sprzętu budowlanego Prognozy rozwoju budownictwa w cyklu kwartalnym i rocznym Analiza cen w cyklach półrocznych! W 2012 roku stałymi elementami analiz kwartalnych MRB są:
18
3. NIERUCHOMOŚCI W POLSCE Efekty budownictwa mieszkaniowego i ceny mieszkań na rynku pierwotnym i wtórnym Prognozy rozwoju mieszkalnictwa, w tym: Mieszkania oddane do użytku w podziale na Indywidualne, na sprzedaż lub/i wynajem i inne Mieszkania na budowę których wydano pozwolenia Mieszkania rozpoczęte Efekty budownictwa niemieszkalnego W 2012 roku stałymi elementami analiz kwartalnych MRB są:
19
Składowa raportu – BAZA DANYCH Monitoring Rynku Budowlanego to nie tylko aktualny zapis bieżącej sytuacji w sektorze, to także dostęp do ogólnopolskiej i regionalnej BAZY DANYCH, czyli serwisu umożliwiającego natychmiastowy wgląd do najświeższych i historycznych danych z rynku budowlanego oraz makroekonomii. KAŻDY RAPORT MRB 2012 ZAWIERA RÓWNIEŻ: załącznik Excel tabele, które ułatwią samodzielną analizę wskaźników
20
Kontakt : Projekty syndykatowe i na wyłączność: Sylwia Prośniewska – Dyrektor Działu Analiz Rynku Budowlanego Tel: /24/ 355 77 60; 697 122 540 e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pls.prosniewska@asm-poland.com.pl Paweł Łuszcz – Senior Project Manager Tel.: /24/ 355 77 51; 603 765 304 e-mail: p.luszcz@asm-poland.com.plp.luszcz@asm-poland.com.pl Projekt Monitoring Rynku Budowlanego: Joanna Jarzębowska – Project Manager Tel.: /24/ 355 77 66 e-mail: j.jarzebowska@asm-poland.com.plj.jarzebowska@asm-poland.com.pl ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Ul. Grunwaldzka 5 99-300 Kutno ------------------------------------------------------- NIP: 775 22 53 397; nr KRS: 0000198125 Sąd Rejonowy Łódź Śródmieście Kapitał zakładowy: 480 000 zł ------------------------------------------------------- www.asm-poland.com.pl
21
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Ranking Marek Budowlanych 2012 Najnowsza edycja badania Wykonawców rusza… Elżbieta Czerniec ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
22
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Zatem jak można przekonać nabywców materiałów budowlanych do wyboru własnej marki? Ranking Marek Budowlanych ASM organizuje już od 7 lat! Na czym polega wyjątkowość i prestiż tego rankingu? Z pewnością pomocne w tym procesie jest pozyskanie zaufania kupujących poprzez działania marketingowe, w tym niezależne badania jakości marki i wywalczenie wysokiej pozycji w rankingu.
23
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Po drugie… badamy czynniki najistotniejsze Wybrane czynniki wpływające na wybór produktu przez wykonawców. Wykonawca w swym wyborze kieruje się parametrami, które gwarantują zadowolenie Klienta z wykonania zlecenia.
24
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Zatem klasyfikacja corocznie dokonywana przez ASM jest rankingiem najbardziej miarodajnym ze wszystkich konkursów w branży budowlanej na rynku! Wyniki nie są efektem pracy jurorów kierujących się subiektywnymi kryteriami. TO RYNEK PRZEMAWIA!!! Laureaci Rankingu Marek Budowlanych z lat ubiegłych mają wysoką świadomość tych faktów i podkreślają zdobyty tytuł w swych działaniach marketingowych.
25
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2012 Potwierdza jakość produktów i usług, Podnosi prestiż firmy w oczach Klientów, Pozwala poznać punkt widzenia fachowców na własną markę Świadczy o popularności i uznaniu dla marki wśród fachowców i inwestorów indywidualnych, Umacnia pozycję marki na rynku, Daje możliwość efektywnej promocji marki i rozwijania istniejących akcji marketingowych Firmy, Jest symbolem nowoczesności i rzetelności. Tytuł Budowlana Marka Roku 2012 Daj szansę własnej marce i zwyciężaj! ZAPRASZAMY!!!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.