Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWojciech Szydłowski Został zmieniony 8 lat temu
1
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne
2
Od godziny 8.30 do 9.15 prowadzone są ćwiczenia lub zabawy poranne, porządkujemy salę, przygotowujemy się do śniadania.
3
Od godziny 9.15 do 9.45 przedszkolaki zjadają śniadanie. Codziennie Pani Jola przygotowuje coś pysznego: chleb z szynką, nutellą; rogaliki z masłem, płatki, kiełbaski gotowane itp..
4
Od godziny 9.45 do 10.00 przedszkolaki myją ręce, zęby. Przygotowywują się do zajęć
5
Od godziny 10.00 do 10.40 prowadzone są zajęcia dydaktyczno – wychowawcze objęte programem edukacji przedszkolnej.
6
Głównym celem edukacji przedszkolnej jest wspomaganie rozwoju aktywności społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej, ruchowo – zdrowotnej u dzieci.
7
W PRZEDSZKOLU DZIECI UCZĄ SIĘ POPRZEZ ZABAWĘ! Zabawa jest szczególnym rodzajem aktywności dziecka, która w rozmaitych formach przewija się przez jego życie. Odgrywa ogromna rolę w rozwoju dziecka, stanowi dla niego główną formę poznawania rzeczywistości: uczy, wychowuje, rozbudza określony stosunek do otoczenia społecznego, daje możliwości zdobycia doświadczenia i widomości, stwarzając także warunki pobudzające do komunikowania się, myślenia i twórczości oraz jest źródłem wielu przeżyć i radości.
8
Szczególne znaczenie zabawa odgrywa w wieku przedszkolnym, kiedy to następuje przejście od zabaw indywidualnych do zabaw zespołowych. Zabawa zespołowa spełnia istotną rolę w socjalizacji dziecka, które musi podporządkować swe osobiste dążenia i chęci wspólnym projektom. Zabawy dzieci są bardzo różnorodne. Wyróżniamy zabawy manipulacyjne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, zabawy dydaktyczne i zabawy ruchowe.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.