Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAleksandra Pawlak Został zmieniony 8 lat temu
1
Wykład 8 KONFORMIZM SWPS ZMIANA POSTAW I ZACHOWAŃ
2
Tendencja do naśladowania innych osobników dotyczy wszystkich wyższych organizmów
7
Efekt autokinetyczny Paradygmat Ascha
8
GRUPA WSPÓŁPRACOWNIKÓW Jedna [realna] osoba badana
13
Dwa rodzaje wpływu społecznego Informacyjny Normatywny
14
Czynniki modyfikujące konformizm PARAMETRY ZADANIA Niejednoznaczność rzeczywistości zewnętrznej Ważność zadania (TRUDNE – nasila; ŁATWE – zmniejsza)
15
Grupa nacisku: Jednomyślność grupy Wielkość grupy Status grupy Podobieństwo (ale: casus ubioru)
16
Pomocnicy eksperymentatoraOSOBA BADANA JJJJJ JJJJG GGGGJ GGGGG
17
Osobowość LOC Samoocena Hipoteza relatywnego poczucia kompetencji
18
Inne: Płeć Kultura Czas
19
Teoria społecznego uczenia się
20
Uczymy się zachowań społecznych poprzez obserwowanie i naśladowanie oraz w wyniku następujących po zachowaniach karach i nagrodach
21
Modele występują najczęściej w rodzinie we własnej subkulturze w mass mediach
22
Społeczne uczenie się hipokryzji
23
Gdy rodzice mówią: Nie bierz ze mnie przykładu Rób to, co mówię ci, że masz robić, a nie to, co sam robię
24
Dzieci Robią to, co rodzice robią, a mówią to, co rodzice mówią
25
Efekt Wertera
26
Efekt kameleona (mimikry) Chartrand & Bargh Tendencja do mimowolnego naśladowania ruchów ciała, sposobu mówienia, tonu głosu etc. innej osoby, z którą wchodzimy w interakcję
29
Wpływ mniejszości na większość (Serge Moscovici) Mniejszość jest konsekwentna (nie zmienia poglądów) Mniejszość jest spójna (poszczególnie członkowie mniejszości demonstrują tę sama postawę)
30
Bąble nowego w morzu starego KLUCZOWE: skoncentrowanie sił mniejszości w przestrzeni
31
DO WIDZENIA Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.